Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuslääkkeet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kysynpä nyt täältäkin...

Syökö kukaan lääkettä laihtuakseen? Niitä,jotka estävät ruoan rasvaa imeytymästä?

Ite olen saanut nyt n.6kg painoa pois pointseilla,mutta ois kiva saada painoa nopeammin pois.

Kokemuksia siis kysyn!??

Itse joskus lääkäriltä reseptiä pyysin,mutta eipä suostunut kirjoittamaan =( Onko muilla moisia kokemuksia;saitteko helposti reseptin? Mulla kun tuo painoindeksi on kuiteski pikkasen vajaa 40,eli syytä ois ...

Kitos!

Kommentit (6)

Vierailija

moi .sain kuukauden aikana -12kg. ja olen tosi iloinen ,nyt kyllä on kevyt olo ! minun kaveri sai 25 kg pois puolivuoden aikana.

sen jälkeen minä uskalsin kans kokeilla.jatkan vieläkin .kun en jaksaa enää kantaa 40 ylimääräisiä kiloja.!!! lääke edullinen ja tehokas.

henkilökohtaisia neuvoa annan jos laitat tietosi.

Vierailija

Hei!

Olen myös BMI 40 pinnassa ja olen mukana keskussairaalan laihdutusryhmässä. Siellä laihdutetaan erittäin niukkaenergiaisella dieetillä (ene-dieetti tai vlcd) kaksi kuukautta. Eli ei syödä muuta kuin laihdutusvalmisteita ja 500 g kasviksia päivässä.

Tää tehdään siis lääkärin valvonnassa ja ryhmässä. Sen jälkeen on mahdollisuus saada laihdutuslääkkeitä ja itse asiassa ravitsemusterapeutti niitä suosittelikin. Pakko ei tietysti ole käyttää. ENE-dieetti loppuu multa 7.12. ja ajattelin ottaa lääkkeet käyttöön joskus joulu-tammikuussa. Otan lääkkeet vaan lisäapunua, se varsinainen laihtuminen tapahtuu kyllä ravinnon ja liikunnan sopivalla määrällä, ei lääkkeillä.

Itse olen nyt laihduttanut kolme viikkoa, joista kaksi olen ollut tällä varsianaisella ene-kuurilla. Ekan viikon vähensin tavallisen ruoan määrää, kuten ennen eneä pitääkin tehdä. Painoa on lähtenyt 7-8 kiloa, mutta nyt alkaa selvästi vauhti hidastua. ENE-dieetillä paino putoaa 1-2,5 kiloa viikossa, riippuu paljon ihmisestä.

Eli ehkä noita lääkkeitä ei määrätä, ennen kuin on painoa saanut alas jo muilla keinoilla. Näin olen lähipiiristäni huomannut.

Olisikohan sinulla mahdollisuus liittyä sairaalan laihdutusryhmään tms. Ainakin kannattaa jutella ravitsemisterapeutin kanssa asiasta. Hän osaa kertoa noista lääkkeistäkin vähän.

Pullatar

Uusimmat

Suosituimmat