Kierukan laitto epäonnistui. :( Onko kenellekään käynyt samoin?

Vierailija

Minulle siis yritettiin laittaa hormonikierukkaa, mutta jostain syystä se ei kerta kaikkiaan mennyt sisälle kohtuun. Lääkärin mukaan kohtuni on aivan normaalin oloinen (ei siis rakennepoikkeavuuksia ym.), ja esim. sondi meni sinne ihan hyvin. Kun lääkäri yritti laittaa kierukan asennusputkea, kohdunsuu vain ei " päästänyt" sitä sisälle. Jossain vaiheessa lääkäri vaihtoi jo putkeakin, kun ensimmäinen taipui.

Olen hirveän pettynyt, koska toivoin niin saavani kierukan. Itse asennustilannekaan ei ollut kovin mukava, kun ronkittiin kauan ja yritettiin puoliväkisin työntää putkea sisälle. Lääkäri sanoi, että voisin tulla uudestaan ensi kierrossa runsaamman vuodon aikana, mutta en tiedä uskallanko. :(

Tuntuu, että minussa täytyy on jotain vikaa. Aiemmin kuitenkin kaikki gynen tutkimukset ym. ovat menneet ihan hyvin ja kivutta. Takana on myös kaksi normaalia alatiesynnytystä.

Kommentit (13)

Vierailija

voiko noin käydä... itselläni kaksi kierukkaa laitettu ja kummallakin kerralla meni kaikki oikein hyvin. Kuparikierukka otettiin pois kun olin raskaana ja ei siinäkään mitään ongelmia ollut... hurjaa... kyllä oli huono lääkäri

Vierailija

Sondi on kuitenkin paljon kovempi ja pienempi kuin kierukka. Sillä on TODELLA suuri merkitys missä vaiheessa kiertoa kierukka laitetaan. Kannattaa ehdottomasti mennä runsaimman vuodon aikana! Jos vuoto oli jo loppumaisillaan, kohdunsuusi saattoi olla liian kiinni. Ei se tarkoita että sinussa olisi vikaa, ajoitus vain ehkä vähän huono.

Vierailija

ja lääkäri meinas jo luovuttaa,sanoi et jossainhan täällä on reikä oltava kun verta tulee,kipu oli sanoinkuvaamaton,mut viimesellä sai sen sinne,ei tiedä itsekkään miten.

Sit kun otatin kierukan pois,oli langat jostain lihaksesta läpi ja otto kesti kans noin puol.tuntia,tuska oli karmee vaik puudutettiin.Tuntui et kitarisat lähtee mukana.

Vierailija

Gynelle en viitsi mennä ensi kerralla kokeilemaan siitä yksinkertaisesta syystä, etten halua maksaa 200 euroa pelkästään kokeilun ilosta, jos homma ei taaskaan onnistu. Perhesuunnitteluneuvolasta saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi.

ap

Vierailija

Jotenkin vain luotin siihen, että yleinen ohje " 7 vrk:n sisällä vuodon alkamisesta" riittää. Minulla on nyt 6. vuotopäivä (tosin vuotoa vain nimeksi enää), ja tänään siis yritettiin laittaa kierukka.

Vierailija

Minä laitatin kierukan gynellä kierron 10 päivänä, jolloin ei ollut enää edes vuotoa. Lääkäri sai laitettua kierukan helposti. Onneksi sai, sillä jännitin etukäteen kierukan laittamista aika lailla.

Vierailija

Pyysin lääkäriltä pillerireseptin, joten niitä voisin alkaa popsia. Toisaalta haluaisin kierukan paljon mieluummin. Kyllähän pillereitä voi pari vuotta syödä, mutta kun ehkäisyn tarve olisi vielä pari KYMMENTÄ vuotta ja niin kauan ei oikein huvittaisi... Sterilisaatiota en edes harkitse vielä, kun jossain vaiheessa myöhemmin toivoisin vielä vauvaa.

Eipä tullut etukäteen mieleenkään, ettei kierukka menisi sisälle!! Kaikki kun sanoivat etukäteen, ettei alatiesynnyttäneillä ole asian suhteen ongelmaa.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat