Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: oliko toinen alatiesynnytys helpompi kuin ensimmäinen?

Vierailija

Kysyn tätä siksi kun itselläni oli tosi vaikea, tuskallinen ja pitkä (48h) synnytys, en tiedä uskallanko " tehdä" toista lasta!

Kommentit (10)

Vierailija

mutta se KIPU!!en saanu kun ilokaasua(en kerinnyt)ni kivut olivat kyllä tuplasti kovemmat.kohdunsuu aukes 40minuutissa 5cm!!!ni kyllä teki kipiää.

Vierailija

Kolmas taas lähes yhtä vaikea kuin eka. Neljäs muuten helpompi, mutta ponnistusvaihe kesti kauemmin kun vauva oli kasvot ylöspäin.

Vierailija

eka oli aika kamala 25h josta 1,5h ponnistus

tokalla 16h, josta 20 min ponnistus ja senkin himmailin kun ajattelin että tarttee säästää voimia. eikä tikin tikkiä :-)

iso yllätys oli mulle että miten voi mennä niin erilailla.

jos joskus kolmannen saan niin menen riemumielin synnyttämään!

Vierailija

Ei ekakaan nyt mukava ollut, mutta lähdin ihan soitellen sotaan toista hakemaan. Ajattelin sen olevan maksimissaan samanlaista kuin edellisellä kerralla, luultavimmin helpompaa, näin ainakin kaikki lupailivat.

Kattia kanssa, se oli jotakin järkyttävää. Sitä kipua ei voi sanoin kuvailla. Tuntuu, että olen vieläkin liki paniikissa kun muistelen tuota kahden vuoden takaista synnytystä. Vauva oli järkyttävän suuri. Kätilön arvio painosta hetkeä ennen ponnistusvaihetta oli n. 3600g, mutta koko synnytyssali vaikeni hetkeksi kun vauva lopulta punnittiin 5215g. Että sillä tavalla.

Minä en synnytä eää koskaan.

Uusimmat

Suosituimmat