Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluisille pinoa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

vai joko täällä on? en huomaa..

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

[color=pink]Mites voitte? Supisteleeko? Jos niin selän vai mahan puolelle vai sekä että =)

Täällä supistaa.. jotenkin arvasin et heti alkaa kun on pakko lopettaa jumpat. Heräättekö usein öisin? Mie herään pari kertaa tunnissa jopa eli aika paljon. Edellisissä raskauksissa en todellakaan ole näin heräilly. En käy öisin vessassakaan mut kumminkin vaan herään ja sit saatan valvoo ja vatvoa ihme asioita päässä.

Onko muilla pelkoa jos kaikki ei menekkään hyvin? Miulla on ajatuksia vähän väliä päässä, että kaikki ei mee hyvin ja millon mitäkin (varsinkin öisin mietin kaikkee hullua) ja ei ole hauskaa. Kuulunee asiaan mut kysyn kumminkin.

Vieläköhän sitä uskaltas mennä uimaan kun ei ole tuosta alakerran tilaneteesta tietoa nyt..

Mukavaa päivää kaikille ja ootteko muuten lukeneet tota lokakuisten pinoa kun yks jos toinenkin lähtee synnytttää. kohta onkin meidän kuukausi.. tuolta vauvalehden vauvalaskurista voi kattoa montako päivää on LA:n ja miulla 55.. ei enää paljoa, kääk!

-Anu rv 32+1

Vierailija

Mulla on ollut kivuliaitakin [b]supistuksia[/b] tässä jo monta viikkoa, mutteivät ole tehneet kohdunkaulalla mitään. Onneksi. Lääkärin ja th:n mukaan tämä on erittäin tavallista kun on näin lyhyen ajan sisällä kolmas raskaus. Vatsan puolella mulla supparit on, selkäkipujakin kyllä löytyy, mutta ne tunnistan muiksi juilinnoiksi.

[b]Lilla79[/b]: koitahan ottaa rauhassa, että vauvat saisivat vielä hetken kasvaa masussa. ;) Vaikka tuo rauhassa ottaminen on kyllä tosi kyseenalaista kun perheessä on jo lapsia. Mulle lääkäri sanoi selkävaivan takia, että levätä pitää, mutta mihin ihmeeseen tuosta nuo muksut pistää...

[b]Minea-81[/b]: harmi jos sulla myrkytystä pukkaa... Olin ekassa raskaudessa siitä varma, koska mun äidillä on ollut raskausmyrkytys ainakin esikoisen (minun) odotusaikana ja saattoipa olla myöhemmissäkin raskauksissa. Itse olen syntynyt rv 36+. Mulle ei sitten myrkytystä tullut, mutta tiedän miltä tuntuu kytätä niitä suolaisia syömisiä (vaikka kai se myrkytys tulee, jos on tullakseen, vaikka söisi kuinka terveellisesti). Onneksi pääset seurantaan kuitenkin pian!

Plääh, kävin mäkin [b]laskurista[/b] katsomassa, että mulla on laskettuun aikaan vielä 71 päivää... Se näissä kuukausipinoissa kyrsii, kun itse joutuu olemaan loppukuulainen!! ;) Pitäis kai kirjoitella tammikuisten pinoon, kun la on vasta 28.12. Mä kun ajattelin, etten tässä raskaudessa odota koko ajan, että tulis jo la ja näkis jo vauvan. No, nyt olen monena päivänä käynyt lukemassa kateellisena lokakuulaisten pinoja, synnytyskertomuksia ja vauvajuttuja. On se vaan jännää! Mutta pitäis tässä malttaa mieli.

Huomenna sentään on 30 viikkoa täynnä, ja nyt itseasiassa muistelen, että kyllähän se rv 20 puolivälikin oli vasta just hiljakkoin, eli eiköhän tämä aika tässä kulu! Jos ei mitään kummempaa tapahdu, niin koitan käydä ihan synnytykseen saakka ratsastustunteja pitämässä sekä lisäks oman kunnon ja sokerien vuoksi lenkkeillä (eli lyllertää koirien kanssa) ja uidakin.

No mutta, nyt täytyy avata lastenhuoneen ovi, jos nuo nuhanenät sieltä alkaisivat heräilemään.

[color=green][b]Sumunen[/b] ja [b]Sulo[/b] 29+6

Vierailija

Onpas tänään hiljaista...

Itsekin olen aamupäivän ollut liikenteessä. Oli hammaslääkäri jo 8.30 - ihan vaan tarkastus. Kiva, että pääsin ennen vauvan syntymää. Muuten kaikki oikein hyvin, mutta on tullut jotain pieniä halkeamia eli kuulemma puren hampaitani kovasti yhteen öisin. Uutta mulle. Sanoi, että taidat olla yöstressaaja. Mutta kyseisille halkeamille ei voi tässä vaiheessa tehdä mitään eikä puremisellekaan. Halkeamat voivat vihloa.

Mitenkäs Quarra jakselee? Muistan kun mulla oli suurin piirtein sama vaiva - helpotti suuresti heti kun lääkkeet vaikutti ja tulehduksen sai pois. Mutta sitä ennen kyllä on kurjaa - koita jaksella!

Söinpä sitten suklaalevyn (pienen, mutta minttutäytteellä) hammaslääkärin kunniaksi. Siitä varmaan myös sokeriarvot pitivät... ens viikolla olisikin kontrolli niihin liittyen.

Unista muuten; mä muistan yleensä tosi huonosti uniani, mutta viime yönä näin unta, että kuului napsahdus ja huomasin muka vesien menneen (kummityttöni äiti kertoi just joku aika sitten, että sen molemmat synnytykset ovat alkaneet niin) ja edellisenä yönä näin unta, että olin kadottanut esikoisen risteilyllä - kauhee paniikki ja ahdistus ja sitten huomasin että olin lähtiessäni etsimään esikoista, unohtanut kahvilaan myös käsilaukkuni, jossa olivat rahani ja kännykkäni ja olin ihan hukassa.

Muutoinkin tuli valvottua viime yönä. Aloitin onnellisena eilen glögikauden ja kiskoin illan mittaan lähes litran glögiä, useita pipareita ja vielä pähkinöitäkin, joissa oli kuoret. Oli niin hyvää. Mutta mun vatsa murisi ja pyöri koko yön, se meni aivan sekaisin. Eli vähän meni överiksi. Muuten mun yöt ovat olleet nyt välillä parempia, sekä käsien puutuminen että lonkkien vihlominen ovat vähenneet eikä vessassakaan ole muutoin tarvinnut kovin paljon juosta.

Eli eipä ihmeitä tänne kuulu. Ostin muuten pikku-pikku-vaippoja vastasyntyneelle tänään ja kaksi tuttelia jemmaan. Suuria hankintoja... By the way, ostin myös ale:sta karaoke-dvd:n ja keksin, että voinkin pyytää joulupukilta karaokemikrofonin... Jep jep, hyvää vointia ja kivaa päivää muillekin joulumammoille!

Hippomama 31+6

Vierailija

Tänään oli neuvolakäynti ja niinhän siinä kävi, että tulin itkien kotiin. Verenpaineet koholla, alapaine 98, myös pitkällään mitattuna, valkuaiset kahdella plussalla, turvotusta ei onneksi vielä ole. Vähän pelkäsin, että näin tässä saattaa käydä kun äidillä ja siskolla kummallakin ollut raskaustoksemia.

Nyt sitten vaan pitää levätä. Seuraavan kerran meen neuvolaan ylihuomenna ja jos paineet noussu ni sit sairaalaan seurantaan. Joka tapauksessa meen äitipolille heti kun laittavat mulle ajan. Tutkailevat siellä sitten istukan toimintaa ja napanuoran virtauksia. Verenpainelääkityskin varmaan aloitetaan. Täytyy sanoa, että kyllä harmittaa kun oon parhaani mukaan vältelly salmiakkia, suolaa ym. ettei verenpaineet nousisi.

Kaiken lisäksi vielä supistelee. Taisinkin mainita siitä jo viikonloppuna. Nyt supistukset pahentuneet, lähes koko ajan kohtu ihan kivikovana. En edes aina tunne sitä muuten kun laittamalla käden masulle, joten kipeitä ole. Kyselinkin neuvolassa, että ovatko varmasti supistuksia kun ei tunnu miltään ja niitähän ne kuulemma on.

Mies on tietysti älyttömän huolissaan ja nyt saa sit passata mua, kun pitää vaan levätä.

Parempaa päivää muille, mä yritän nyt vaan huilata. Onneks kirpulla masussa vielä toistaiseksi kaikki hyvin. Kovasti liikuskelee ja potkii.

Minea ja kirppu 32+5

Vierailija

Jäin kiinni sokerirasituksessa ja perjantaina saan neuvolasta kotimittaustarvikkeet. Ei mua toi mittailu ja ruokavalio niin haittaa, mutta harmittaa kun vauva joutuu " kärsiin" (erikoistarkkailu synnyttyä jne). Ja nyt selvis sitten syykin miksi on iso vauva tulossa... Äh, syytän vaan itseeni koko sokerijutusta :(

@nu kyseli suppareista. Mulla alkoi supisteleen ekaa kertaa kipeesti lauantai-iltana ja kesti 1,5 tuntia. Aloin jo pelätä, että tuliko tässä lähtö!! Mulla tuntui menkkakipuja muistuttavaa poltetta/särkyä alaselässä ja vatsalla, kipu säteili myös nivusiin. Onneksi lakkasivat kun otin lämpimän suihkun :)

Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa, että meillä päin ei synnytystä estellä jos viikkoja on 34. Mulla toi täyttyy perjantaina!!! Ja laskettuun aikaan on enää 45 päivää! HUI!!!

Päätä särkee, joten paras lopetella ja mennä lepäämään. Mukavaa ja aurinkoista päivää mammoille ja masuille! :)

violet ja masu-Aarre rv 33+4

Vierailija

Mua supistelee myös aika ahkerasti, enempi kait tuntuu selän puolella, itseasiassa tuntuu että melkein jatkuva menkkamainen kipu on selässä, välillä myös vatsan puolella. Siis ei tuo nyt kyllä ihan jatkuvaa ole toi menkkakipu, mutta lähes, ainakin monta kertaa päivässä ja pitkiä aikoja. aina ei silloin kyllä vatsa ole kovana, mutta sitäkin monta kertaa päivässä:/. Ens it ole varma että onko toi menkkakipu aina supistuksista johtuvaa (tietääkö kukaan muu, että voiko sitä olla muutenkin?) vai muuten vaan sen tuntuista... Lääkärissä ja neuvolassa ainakin siitä huolestuivat, ja olihan mulla kohdunsuu pehmenny ym... Mulla ollut nyt siis säännöllisesti pari viikkoa tuota menkkajomotusta. Vähän se helpottaa, jos saa levättyä, mutta eipä tuon vajaa 3v:n kaa paljon lepäillä ylimääräisiä...

T:H-H rv 33+1

Vierailija

Muillakin ollut viime yö levoton.Meillä esikoinen heräsi klo23 ja oli aivan pirteä.Minuakaan ei nukuttanut yhtään.Sitten puolen yön jälkeen yritin nukuttaa tyttöä mutta siitä ei tullut mitään kun en voinut olla paikallani.Alkoi kamala pakotus oikeassa takareidessä.Panadolin otin mutta ei auttanut.Lopulta soitin sairaalaan ja kysyin mitä teen kun en voi olla pitkällään.Ei muuta kuin kaksi panadolia naamaan ja kylmää jalkaan.No kävin sitten nukkumaan tuossa kolmen aikaan.5tunnin yöunet...

Mitenköhän sitä pääsisi jo hieman aikaisemmin lääkäriin kun pelkään että supistukset(maha kovettuu)selkäkivut ja nyt tämä reisikipu avaavat paikkoja?Sanotaan vaan että seuraile jos valittaa kivuista ja ovat kuulemma ihan normaaleja kun on toinen raskaus=(

Pitäisi pysyä poissa täältä palstalta vaikka viikko niin ei joka päivä miettisi että mikäs viikko/päivä nyt onkaan=)Tuntuu tämä aika matelevan...Ihme kyllä en ole kamalasti jaksanut edes vauvatavaroita järjestellä vaikka siihen lupa nyt mieheltä saatu=)Harmittaa kun kaikki pienet vaatteet ovat vaaleanpunaisia kun ei tiedä kumpi on tulossa.Tuntuu niin hassulta levitellä niitä jos vaikka onkin poika.

No mutta toivottavasti ensi yö menee paremmin..

Rvko 30+2 ja aivan liian pitkä aika jouluun...varmasti vielä yli 70päivää...

Vierailija

ihana syksyinen päivä taas ollut, tuli nautittua happihyppelyäkin monta tuntia kun oli pojan eskarikavereita kylässä ja pomppivat tuolla pihalla niin koitin sitten olla vähän peräänkatsojana. Isojahan ne on mutta toisten lapsia..

Aamupäivällä kävin vyöhyketerapeutilla ja kyllä tuli taas ihana olo. Nyt ei hirveesti vaivoja ollutkaan kun ne viime reissulla jo sinne jäi.

laitettiin jo joulukuulle aikoja, käynnistelyaikoja.. viikko ennen laskettua aikaa ja päivää ennen. alkoi jo jännittää.

tässä on sitten vinkkiä teille muillekin, muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa kannattaa alkaa hieroskelemaan tuolta selästä lantion kohdalta, kädet nyrkissä rystysillä pyörittää myötäpäivään, ei lujaa eikä luihin painaen, silleen rauhallisesti ja nätisti. sieltä menee hermotuksia kohtuun ja ne alkaa pehmentämään paikkoja mikä auttaa sitten synnytystä. sama hieronta auttaa sitten synnytyksessä varsinkin jos supparit tuntuu paremmin selässä kun mahassa(silloin kannattaa kuulemma hieroa alamahaa hellästi jos paremmin masun puolella tuntuu).

Flunssasta tuli puhetta, ite oon siltä välttynyt onneksi toistaiseksi samaten lapset, ukko on vähän niiskuttanut kyllä.

Nämäkin on nyt niitä neuvoja, että uskokoon ja kokeilkoon ken tahtoo mutta ite kyllä aion kokeilla jos tarve tulee, eli kun täälläkin on nuhaista porukkaa niin tuoksulamppuun jos sellaisen omistaa kannattaa laittaa eucalyptuksen tuoksua, se helpottaa nuhaa ja auttaa paranemaan. Jos ei ole lamppua niin voi laittaa 5ml ruokaöljyä ja siihen 3 tippaa tuoksua ja sivellä rintaan tai sitten tiputella nenäliinaan ja tuoksutella nenän edessä.

Sori kun aina näistä luontaishoidoista vöyhötän mutta kun ite oon niistä saanut apua niin paljon niin uskon ihan täysillä niiden auttavan muitakin.

Niinkuin nuo liitoskivut, en totisesti uskonut, että niihin on minkäänmaailman helpotusta mutta niin nekin vaan katosi.

Anuhan se supisteluista kyseli, meikä on kai jonkunlainen konkari niiden suhteen kun niitä on ollut koko raskauden ajan. Nyt on onneksi ollut rauhallisempaa, niitä ei tule jatkuvasti mutta sitten taas sellaisina ikävinä sarjoina menkkakipujen kanssa kun tuntuu, että tuleekohan lähtö synnärille.. mahan puolella ne tuntuu, ei sitä kävelemään pääse kun maha menee kovaksi kyllä ne sen verran sattuu, ja muutenkin niitä tulee jo postilaatikkoreissulla vähintäänkin yksi kunnollinen. Tuolla pihallakin äsken kun poikien perässä hyppelin raksalla, niin tuli muutama aikasta mojova suppari.

Hiljaa hyvää tulee, mitä rauhallisemmin ottaa sen paremmin voi.

Itelläni ei ole mitään kontrollia tuon kohdunsuun kanssa, ainoastaan sanottu, että jos supistelu yltyy eikä lopu levossa niin päivystyksenä äippäpolille tippaan. Meillä ei 34 viikolta lähtien toppuutella vauvaa, jos alkaa syntymään niin saa syntyä. Siihenhän ei onneksi ole enää kauaa.

36-37 viikolla menen sitten kyllä äippäpolille synnytystapa-arvioon. Mielenkiinnolla odotan sitäkin reissua ja millä mallilla paikat on.

katteliko kukaan aamu Tv:tä? siellä oli joku imetysasiantuntija. tietenkin puhui imetyksen puolesta eikä siinä mitään. pärähti vaan korvaan kun kehui Ruotsia miten siellä äitejä ohjataan imetykseen jo laitoksella. No, ehkä kokkola rannikkokaupunkina on ottanut Ruotsista mallia(??) vaikka uskon kyllä, että muuallakin Suomessa on samaa käytäntöä, mutta minulla ainakin on molemmat olleet vierihoidossa, tuttia ei ole annettu ja lisämaitoa on pitänyt rukoilla(tosin onneksi on ollut muutama viksumpikin kätilö jotka on huomanneet lapsen nälän ja antaneet) ja muuetnkin on ohjattu oikeita asentoja yms.(ja kuten joskus olen maininnutkin, niitä ohjeita on annettu vähän lujemmallakin otteella..).

Sitten mikä oli minusta vähän ilkeää tai välinpitämätöntä miten sen kuvailisi, haastattelija kysyi, että mitä ohjeita voi antaa niille äideille jotka eivät jostain syystä voi imettää tai maitoa ei tule. Asiantuntija sanoi vaan, että se on vaan suru joka on surtava kuten muutkin surut.

Juu.........Pitää surra. mutta olisi voinut sanoa, että Tuttelillakin kasvaa tyytyväisiä lapsia ja sylissä voi pitää lähellä kun antaa tuttipulloa. Onhan se suru, tietenkin ja kyllä minäkin olisin mielelläni täysimettänyt sen puoliska vuotta ja tunsin syvää haikeutta kun vauva viimeisä kertoja imi niitä vähiä maitojanikin. Mutta eikös kaikista tärkein asia ole kylläinen ja tyytyväinen vauva?? Minusta ainakin.

Minun osittaisimetettyni ovat ihan yhtä terveitä kuin täysimetetyt kaverinsa eivät ole allergisia tms.

Mutta kukin tavallaan minusta vaan imetyshysteria on mennyt hiukan mahdottomaksi, tuntuu välillä, että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Nojoo antaapi olla, lahja taitaa ite olla hysteerinen. tarttui vaan korvaan sen naisen puheet.

Nyt vissiin tarvisi laitella sapuskaa nälkäisille, palataan!!

huomenna neuvolassa puntaria välttelevä Lahja jolla päiviä synnytykseen 59...

Vierailija

Anun vinkistä kävin laskemassa omien laskettua aikaa edeltävien päivien määrän: Vain 57 päivää! Huh, miten aika menee nopeasti. Onneksi loma alkaa ensi viikolla ihan virallisesti. Ensin vietän " kesä" lomaa ja sitten marraskuussa alkaa äitiyslomakin.

Hippomama olit aloittanut jo glögikauden? Minunkin tekisi mieleni. Olen tosin aina yrittänyt pitää itseni aisoissa niin, että vasta marraskuun puolivälin jälkeen saan juoda glögiä ja ensimmäiset joulutortut paistuvat sitten joulukuun alussa... Saa nähdä, miten tänä vuonna! Ehkä joulua voisi fiilistellä jo marraskuussa :)

Tuosta nukkumisesta vielä: Minulla on loistavat unenlahjat ja nukun kevyesti yhdeksän tunnin yöunia. Aamuyöllä herään joskus neljän maissa sekä vauvan liikkeisiin että pissahätään. Yleensä saan unen päästä kiinni helposti uudestaankin. Tuo varmaan tulee muuttumaan. Eilisessä neuvolassa terkka jo kyseli, miten nukun.

Nyt en keksi mitään kirjoittamista... Mukavaa tiistaita!

SnowApple rv 31+6

Vierailija

Kävinpä minäkin kattomassa kuinka monta päivää on LA:han.. mulla siis LA menkkojen mukaan 7.12 mutta ultran mukaan pari päivää aikasemmin. Mutta siis tuohon 7.12 päiviä laskurin mukaan 50!!! Mutta kun mun mielestä mulla viikkoja nyt sen ultran mukaan 33+1, ja Anulla oliko 33+1 tai sit 32+1, en nyt muista kumpi... ja Anulla päiviä 55.. Nyt ei mee mun jakeluun, onko meillä jommalla kummalla menossa väärä vko tai sit väärä määrä noita päiviä?;). Juu, eipä kauhean tärkeä juttu, mutta alkoi vaan häiritsemään. nii ja se laskuri sanoi ettäm ulla nyt menossa rv 33, eli onko se sit niinku rv33+ jotain vai 32+ jotain? Heh, pikkasen sekaisin taidan olla;)

Inhottavaa, mullein meinaa iskeä tää flunssa päälle... Kuumetta ei oe, pahemmin nostanut, mutta pää ja niskat ihan jumissa ja kurkku kipeä, eikä sit tietenkään saa yöllä nukuttua!!! Kun muutenkin nykyään valvon keskellä yötä sen pari tuntia, ja heräilen sen lisäksi pari/kolme kertaa, ni pikkasen painaa univelat päälle... Ja pojalla ihan uhma nostaa päätään, tosin tänään tähän mennessä se ei ole saanut kuin pyuistossa yhden suuttumuskohtauksen ,joka sekin meni aika helposti ohi. Mutta vielähän tässä on päivää jöljellä... Raukkaa taitaa kyllä sekin harmittaa, kun mä en paljoo pysty sen kaa mitään erikoista tekemään, tosin en kyllä kenenkään kaa;). Ja varsinkin kun pukeminen on nyt pojalle tullu kompastuskiveksi, ja mun on tosi hankala istua lattialla (ja nyt on alkanut ihan missä vaan istuminen sattumaan), tuntuu siis että sisäelimet menee kasaan ja jomottaa selkään ja joka paikkaan ym. Nii ni kun toi pukeminen on muutenki pojalle ikävää, ni sit se vielä kiukuttelee siinä, ja sit se kestää sata kertaa kauemmin ku normaalisti, ja molemmilta menee aina totaalisesti hermot...

Mulla ensi viikolla taas nla-lääkäri, toivottavsti ei olis enempää paikat auennut, lyhentynyt ja pehmentynyt... Muuten taitaa vuode kutsua loppuajaksi. No, onneksi ei ole tosiaankaan enää montaa viikkoa, kun olis jo lupa syntyä. Eikös se rv36 ala jo olla ihan turvallinen viikko syntyä? Nyt on alkanut tuntumaan että tää loppuaika menee tosi nopeasti, kun nyt jo kuitenkin lokakuun puoliväli!!!

H-H rv 33+1 (?? kait se jotain tollasta nyt sit on???)

Vierailija

Eipä täälläkään ole ollut niin kovin kiva viikonalku... Tytöllä alkoi eilen kunnon lentsu ja viime yö sitten valvottiin ja itkettiin. Tyttö täyttää vuoden ensi maanantaina ja tämä on eka kunnon flunssa. Pieniä räkätauteja on toki ollut mutta nyt on lämpöä kunnolla ja tyttö on ihan tööt :(

Mä kävin aamulla neuvolassa. Kaikki ok paitsi että viime viikolla otetussa verinäytteessä oli tulehdusarvot edelleen koholla. Pääsin lekurille ja mulla onkin poskinontelotulehdus :( Onneks selvisi syy yli kuukauden kestäneeseen kuivaan yskään. Sain antibioottikuurin, toivottavasti auttaa. Muuten siis neuvolakäynnillä kaikki hyvin. Paino oli tosin noussut 1,5 kiloa kolmessa viikossa. Turvotusta on tullut parin viikon aikana ihan kiitettävästi. Terkkari arveli sen johtuvan valvomisesta. En saa kunnolla levättyä kun täytyy mennä kääntämään tyttöä oikein päin pinnasängyssä ja laittamaan tuttia suuhun vähän väliä. Paineet oli 118/68, hemppa 122 ja sf-mitta 28.

Mullakin on todella tööt-olo, väsyttää niin hemmetisti. Kaiken lisäksi pitäisi leipoa tarjottavat valmiiksi pakkaseen tytön sunnuntaisia synttäreitä varten. Me tosin siirretään niitä jos tyttö on vielä loppuviikolla kipeä. Ei jaksais leipoa tai tehdä yhtään mitään.

Joo, taidan mennä keittämään kahvia.

Mukavaa tiistaita kaikille!

Tansku, sairastupa & vaavi rv 30+4

Vierailija

Sorry,oon ollut kotona koko päivän tehden mitä milloinkin(jopa päikkärit nukuin),nyt vasta saan aikaiseksi pinoutua...

mulla on 45 päivää laskettuun aikaan=)Katsoin sen Mukeloista jossa mulla on raskausjana=)

Supistelee joskus mutta ei ihan joka päivä ja mahan puolelle ja onneksi kivuttomasti,tuskin aiheuttaa mitään.Kävely ei tunnu enää kivalta ollenkaan ja tosiaan,olis kivoja syysilmoja kävellä...

öisin herään useasti,pissalle yleensä 2 tunnin välein(joskus 3 tunnin) ja sitten herään vaihtamaan kylkeä kun aina toista jalkaa rupeaa kramppaamaan tai reidet puutumaan. Viime yönä vauva tosi piti mua hereillä kun n.klo 4 aloitti omat jumppa/venyttelytuokiot.Ja esikoinen kömpi pyörimään meijän keskelle klo 5.

Vauva on yleisesti ottaen kuitenkin öisin rauhoittunut kun yhdessä vaiheessa myllästi niin öisinkin tai en ole ainakaan herännyt sen potkuihin paitsi viime yönä.

Huomenna neuvola ja sen jälkeen onkin seuraava käynti rv36 lääkäri ja synnytystapa-arvio,huih,olenko tosiaan niin pitkällä,kohta iskee jännitys/paniikki=).

Haluan jo vauvan että kulukaa viikot kulukaa!!!!!!!!!!

Mies ei suostu vielä laittamaan pinnasänkyä tai hoitopöytää,mä niin haluisin niitä jo laitella=).Vie tilaa se sanoi...toivottavasti ne ehtii laittaa kuitenkin ennen synnärille menoa mutta katotaan nyt.Esikoista odottaessa kaikki oli rv34 mennessä laitettu mutta se oli silloin.

Mä etsin jo ensipupun sänkyyn=)muutenkin tänään ollut kaappien järjestelyinto päällä ja oon löytänyt hyödyllistäkin.

Välillä iskee pelkotiloja,mutta sitten vauva taas myllää(ja hikkailee usein) ja sitä ajattelee että kaikki on varmaan hyvin.

Pahoja unia en ole nähnyt,synnytys mua eniten pelottaa ja sektiosta olen nähnyt jo unta...

äitiliini rv33+4

Vierailija

Mina sitten nousin ylos kun ei nukuttanut(klo taal 23:40 siis melkein jo keskiviikko)Anu kyselikin yo nukkumisesta ja mulla ei meinaasiita tulla enaa mitaa.AARGGG Siis mulla ei oikeastaan ole ollut mitaan vaivoja enne tota rv30 sen jalkeen tuli naa yokukkuilut ja ma oon ihan alyttoman vasynyt paivalla (silloin kylla saisi nukuttua) mutta yot niin uni ei tuu tai heraan ja sitten ei saa nukuttua. Mulla ei koskaan elaman aikana oo ollut univaikeuksia ja rakastan nukkumista mutta nyt ma en kesta pitaa vaan pyoria sangyssa ja ajatukset laukkaa ja tata pitaisi viela kestaa 8vko tai jotain ma en jaksa:(

Sitten mullakin on noita pelkoja joita anu kirjoitteli myos ensinnakin ma pelkaan etta jos jotain menee pieleen ja ihan kauhistuttaa kun on kaikki vaunut ostettu ja turvakaukalot ja vaatteita etta mitas jo jotain sattuu ma en kesta, en ma tieda tanaan on taas tallanen paiva, yleensa valtan plkojen ajattelemista mutta joskus iskee paalle varsinkin kun katsoin csi:ta ja siina vanhemmat murhasivat vauvansa siis ma en voi enaa katsoa tollasia juttuja ma alan itkea ja voin tosi masentuneesti sen jalkeen ja alan pelkaamaan jos jotakin......

Supisteluista sen verran etta mua ei oon hirvesasti enaa supistellut eniten supisteli rv14-25 tai jotain tai ma en aina tieda onko kyseesa supistus vai ponnaako vauva itseaan mahassa no maha menee joskus kovaksi muttei se satu???Ja nyt iltaisin ja oisin on alkanut tuntua kipua" jossain" tuolla alapaassa siis sellaista kai ne on liitoskipuja tai en tieda joku viiltaa kohdunsuulla tai hapyluussa.

Melkein kaikki puhui etta aika menee nopasti musta taas tuntuu etta hitaasti ainakin nyt kun rv30 tuli tayteen ma en tia miksi jotenkin sita ei antanut edes ajatella joskus rv20 etta tassa on viela paljon edessa eika sillai odottanut liikaa nyt tuntuu etta odottaa liikaa ja on vasynyt tahan raskaana oloon ja ma ainakin tohon unettomuuteen ja kateellisena kans lukenu lokakuisten synnytyksia ma taidan alkaa valttamaan lukemista kun sita vaan alkaa koko ajan toivomaan etta ois jo joulukuu:)

Niin ja viela yksi valitus mua narastaa yok! Ei oo tatakaan ennen ollut paitsi alkuraskaudessa taakin alkanut nyt viiveaikoina ja varsinkin yolla jos en nuku. No niin jos nama valitukset ois taynna mukava kun tanne voi kirjoittaa ehka tama sitten helpottaa...

Vointeja kaikki rakkaat joulusisaret

Annora (joka on kypsynyt odottaan) ja maha-asukki rv31+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat