Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisen paljastumisesta: Ampuisitteko tai oletteko ampuneet sanansaattajan?

Vierailija

Tällä palstalla törmää aivan yllättävän usein siihen mielipiteeseen, että pettämisestä ei saa eikä pidä kertoa ja että sanansaattajan saakin ampua. Musta tää on maailman kummallisin mielipide. Eivätkö kaikki muka halua tietää, jos kumppani pettää tai on muuten petollinen? Haluaako joku ihan ehdoin tahdoin jatkaa elämistä pää pilvissä ja silmät kiinni?

Itse kiitin onneani, että mulle kerrottiin ajoissa, eikä olisi tullut mieleenkään ampua sanansaattajaa.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

tai jos kertoo, niin sitten heti eikä millään viiveellä. Tai jos kaveri pakottais ennemmin mieheni kertomaan itse.

mulle kertoi nainen jonka kanssa mies petti, vitutti ettei mies ollut itse kertonut vaikka tiesi että se nainen odotti tilaisuutta kertoa mulle. ei kuulemma vaan pystynyt kertomaan vaikka tiesi että olisi pitänyt koska käry käy.

Ennemmin kuulisin siis mieheltä, toiseksi ennemmin naiselta jonka kanssa petti ja viimeiseksi vasta haluaisin kuulla joltain ulkopuoliselta, kuitenkin vaan kohuhakuisena kertoo ja tarkkailee mun hajoamisreaktioita...

Vierailija

Mikä on näiden " huolestuneiden ystävien" motiivi kertomiselle? Kiinnostaako heitä aidosti petetyn osapuolen tilanne ja fiilikset, vai olisiko kyseessä jonkinlainen perverssi tirkistelynhalu, myötätuntoon ja sääliin verhottu vahingonilo?

Itse olen huomannut, että elämästä selviää helpoiten kunhan ei ryhdy sanansaattajaksi ja sotke toisten välejä. Antaa ihmiset hoitaa omat sotkunsa uhan itse. No, tietty jos pettäjä " pesee likapyykkiään" suoraan nenäsi olla, niin toki voi siitä hänelle huomauttaa, muttei ehkä kannata kuitenkaan kertoa sille petetylle. Joskus illuusion särkyminen on liian kova pala ja tällöin myöskään sanansaattaja ei voi vetäytyä vastuusta.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Siis oikeasti, teinit on asia erikseen, mutta noin ihan keskiverto normaalien aikuisten kesken: KUKA alkaisi ihan täysin katteettomasti kertoilemaan ja satuilemaan? Kyllä niissä sanansaattajan jutuissa yleensä edes totuuden siemen on. Kummastuttaa etenkin nämä jutut, joissa (yleensä) nainen ampuu nimenomaan oman naispuolisen YSTÄVÄNSÄ, joka kertoo miehen petollisuudesta. Miettikääpäs nyt itseänne ja ystäväänne; menisittekö muka kertoilemaan YSTÄVÄLLENNE jotain, josta teillä ei olisi ainakin kohtuullisen varmaan tietoa?

Kova paikka oli mullekin uskoa miehen pettäminen, mutta kun aloin ottaa asioista selvää....

Vierailija

Siis oikeasti, teinit on asia erikseen, mutta noin ihan keskiverto normaalien aikuisten kesken: KUKA alkaisi ihan täysin katteettomasti kertoilemaan ja satuilemaan? Kyllä niissä sanansaattajan jutuissa yleensä edes totuuden siemen on. Kummastuttaa etenkin nämä jutut, joissa (yleensä) nainen ampuu nimenomaan oman naispuolisen YSTÄVÄNSÄ, joka kertoo miehen petollisuudesta. Miettikääpäs nyt itseänne ja ystäväänne; menisittekö muka kertoilemaan YSTÄVÄLLENNE jotain, josta teillä ei olisi ainakin kohtuullisen varmaan tietoa?

Vierailija

Jos joku ulkopuolinen katsoo, että puolison olisi syytä tietää toisen petollisesta käytöksestä onkin jostain kumman syystä tämä asian esille tuoja yllättäin se kaikkkein pirullisin ja paskamaisin koko asiassa. Monasti oma ukko kulta saa jollain konstia luikerreltua koko tilanteesa, kun vaimo kohdistaa kaiken kiukun ja vihan tähän kolmanteen. Mikä omituisinta siinä tilanteessa onnistutaan yleensä myös unohtamaan se tosiasia, että mitäpä sitten jos mieheni todella pettääkin? Mutta ei, eihän oma rakas voi minulle tällaista tehdä. Paha, pirulainen on tuo ystävätär joka tuollaisia kamalia pelkkiä valheita levittelee. Yhtäkkiä puolisoiden välille löytyy täydellinen luottamus ja usko toisiinsa. Kuten varmaan arvata saattaa olen itse aikoinani ollut ns. " välikätenä" . Luuulin tekeväni ystävälleni palveluksen, kun kerroin miten tiesin miehensä petollisesta käytöksestä. Vaan kuinka ollakaan. Asia kääntyi aivan päinvastoin. Sen verran sentään viisastuin, ettei enää tulisi mieleenikään olla lojaali muille ystävilleni. Tämä kyseinen muuten muuttui tapauksen jälkeen entiseksi, omasta ja ennen kaikkea rakkaan miehensä tahdosta.Pettäköön rauhassa jos pettävät. Luulisi kuitenkin naisten olevan edes senverran fiksuja, että ymmärrettäisiin, ettei kukaan pelkätään kiusanpäiten rupea lokaa puolisoiden väliin heittämään vaan, että kyllä aina jokin totuuden siemen asiassa täytyy olla!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat