Opettakaa lapsillenne, että ostokset MAKSETAAN ENNEN KUIN NIITÄ SAA AVATA/SYÖDÄ!!

Vierailija

Minua todellakin ottaa päähän se, kun joku tuttu/tuntematon äiti/isi antaa lapsensa syödä kauppakärryistä jäätelön, suklaapatukan tai vaikkapa banaanin.

En yksinkertaisesti ymmärrä miten joku voi sellaista sallia? Sehän on jo näpistys, vaikka tuote maksettaisiinkin kassalla. Jos kauppias saisi moisesta kiinni, voisi joutua selittelemään aika paljon, ettei saisi rikkeestä minkäänlaista merkintää.

Oli teko miten pieni tahansa, se on silti rikos. Siitä saa silti sakkoja.

Jos lapsilla on todella niin kova nälkä, käykää ensin ostamassa ne banaanit, syökää maksamisen jälkeen ja sitten tehkää muut ostokset.

Minun alle 2v lapseni tietää jo hyvin mitä tarkoittaa " maksetaan ensin, syödään sitten" .

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

12, jos se mies oli sairas?

Mä olen jo kauan sitten oppinut että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Asioille voi joskus olla jopa joku syy ;-) (muu kuin itsekkyys tai laiskuus).

Mulla meinasi joskus raskaana ollessa taju lähteä kaupassa. Onneksi oli karkkipussi mukana, jaksoin kotiin kun veren sokeri vähän kohosi. Kamala rikos, teidän mielestä olisi varmaan pitänyt jäädä hyllyjen väliin makaamaan.

Vierailija

mutta itsekin kuuluun niihin rajat asettaviin vanhempiin, joiden lapset eivät syö kaupassa.Kyllä se minunkin jälkikasvu on kaupassa mankunut syötävää, mutta ei sinne kauppaan mennä asumaan, joten lapsikin saa opetella malttia ja odottaa, kunnes se banaani on maksettu. Enhän minä vedä sitä tissiänikään siinä karkkihyllyllä esiin, vaikka vauva itkee, vaan vauvakin joutuu hetken odottamaan vuoroaan, että saa mahansa täyteen.

Kyllä tähän maailmaan huutoa mahtuu eikä se ole katastrofi, jos lapsi joskus kaupassa kiljuu syötävää.

Minusta vanhemmat, jotka antavat lapsen syödä ennen tuotteen maksamista ovat koko kasvatustouhussa juuri näitä, jotka menevät sieltä mikä on itselle helpointa ja missä on aita matalin.

Vierailija

..jos nyt on diebetes ja sokerit laskee niin ehkä on hyvä syödä heti, kun mahdollista. Mutta mun mielestä tämän päivän lapsia opetetaan jo muutenkin liikaa siihen, että kaikki on mahdollista ja heti saa mitä haluaa. Ei tarvitse odottaa. Eikä isän ja äidin selitellä miksi ostokset maksetaan ensin tai kuunnella kitinää ja kiukuttelua.

Luultavasti siis sekä vanhemmille, että lapsille olisi terveellistä opetella itsehillintää ja pitkäjänteisyyttä jo pienissäkin asioissa. " Heti mulle kaikki tänne" - ideologia on jo muutenkin liian vahvoilla tässä yltäkylläisessä yhteiskunnassa.

Vierailija

tun tuu ja nälättää tai janottaa.

Miksi tuntisin huonoa omaatunota. Kaikki mitä syömme myös kassalla maksamme.

Ja koskaan en men e kauppaan tarkistamatta onko " kukkaro jäänyt kotiin"

Olen niin täydellinen, että sitä ei koskaan voisi edes tapahtua.

Kun menemme kauppan esim. suoraan tarhasta haun jälkeen suuntaan ekasi patonkihylllylle.

Siitä sitten taitetaan perheenjäsenille jokaisllle oma huikopala.

Vauvalle avataan samantien pussi maissinaksuja jos omia ei ole mukanan( ovat siis loppuneet).

Jos lapsilla on jano saavat pillimehut tai mitä sitten haluavat.

Olenkin harkinnut ottavani myös oman luskina mukaan, jotta voitaisiin syödä vaikka jogurtit tai vanukkaat.

Karkkitiiskillä saavat lapset, jos on karkkipäivä heti syödäkseen esim. Jimit tai Dacapot.

Pudonneita irtokarklkeja napsitaan koko perheen voimalla siitä vosta missä ei myytävät karkit makoilee:)

Monesti kun olen nälissäni käynyt kaupassa yksinäni, ostan grillikylkeä palasen minkä syön siinä samantien muita ostokssiani tehdessäni.

Jos ei leipää tai muuta siis matustella, ainakin jäätelöt saa lapset heti kauppaan tultuamme.

Ihanaa ja kivaa tehdä ostiokset rauhassa kun lapsilla on purtavaa ja ovat rauhallisia.

Kukaan kassa tahi kauppias ei ole ikinä sanonut kielteistä sanaa laitettuamme tyhjät kääreet tisiklle ja kerrottuamme että nämä on jo syöty!

Ikinä ei ole syytetty varkaudesta vaikka lapsi olisi pujahtanut kassan ohi namit kourassaan vahingosti.

Ja ikinä emme ole kaupasta edes vahingossa mitään varastaneet.

Vastaisuudessakin jatkamme samaa linjaa. Se mitä syömme myös maksamme:)

Oli se tuote siten syöty ennen kassaa tai sen jälkeen.

Mutta missään tapauksessa emme aio siihen linjalle, että huudattaisimme lapsiamme kaupassa jonkun tikkarein perään tai tarvittavan nenäliinapaketin taikka edes äidin grillikyljen...):

Okei AV mammoja varmaan lohduttaa tämä että kaljoja emme sentään kaupassa korkkaa emmekä pistä tupakaksi..... heh.

T. Hyv>Prim

Vierailija

ei mitään selityksiä: " pidänkö lastani nälässä kauppareissun ajan" tms. kyllä pidät jos et ole tajunnut lastasi syöttää ennen kauppaan menoa!! syytä vain itseäsi ja opettele ensi kerralla antamaan lapsellesi jo maksettua ruokaa. kaikki mitä kaupassa on on kaupan omaisuutta kunnes ne on lunastettu kassan kautta itselle.

meidän alle 2v poika otti irtokarkkihyllystä yhden karkin joskus. (on yleensä kärreissä mut nyt päästin jaloittelemaan. käsi oli minun kädessä koko jan mutta en vain ollut huomannut ennen kuin mutusteli jo karkkia). menimme kassalle ja poika itse pyysi kassantädiltä anteeksi. sanoo nyt karkkihyllyn kohdalla: " tätille maksetaan." kyllä ne lapset oppii jos vaan viittii opettaa.

Vierailija

on lain mukaan näpistys. Näpistys on puolestaan asianomistajarikos, joten kauppiaasta riippuu, ilmoitetaanko rikos poliisille ja syyttäjälle. Näpistyksestä annettu sakko on myös aina päiväsakko, joten siinähän arvotte, millä tuulella kauppiaanne on.

Vierailija

Ja jos kävisi niin onnettomasti että lompakko on kotona tms. niin eiköhän minulta 30 centtiä sen banaanin ostamiseen löytyisi taskunpohjalta. Jos ei, niin toisin seuraavalla kerralla. Uskon kuitenkin olevani hyvä ja haluttu asiakas :-) Se, etten niuhota pikkuasioista, ei tarkoita että olisin periaatteeton tai heikkohermoinen.

Vierailija

ja joskus vaateosastolta esim jos pikkareita yms on paketeissa ja sovituskappaleet erikseen.

Ethän lue lehteä kuin kotona kyltti on nykyään tosi monessa kaupassa. Kaikissa isoimmissa ainakin.

Alepoissa taisi aikoinaan olla niitä näpistys kuvia ja sakkoineen. Tyyliin työnjohtaja näpisti suklaapatukan, sakkoja 2000mk. Niitä saisi taas laittaa esille kaupan seinille.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Silloinhan se toki sopii, jos olet saanut luvan asialle. Muualla se on silti rikos.

Vierailija:

Lainaus:

En nyt lapseni anna jäätölöä avata, tikkarin olen lapselle anta nu kun siit saa niin helposti sen viivakoodin itselle talteen niin ei myyjän tarvi kuolasta paperia ottaa käsiinsä.

Meidän kaupassa saa ainakin näin tehdä =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat