Kätilö taas paikalla,jos haluatte kysyä/kommentoida jotain.

Vierailija

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Imetyskertoja harventamalla vähitellen ja sitten,kun on totaalisen lopettamisen aika,äiti tai lapsi yöksi-pariksi pois kotoa,ettei ole mahdollisuuttakaan rintaan. Rankka keino,mutta hyvä. klö

Vierailija

Jonkun toisen äidin lahjoittamaa maitoa kysymättä lupaa äidiltä?

Mulla ei lähtenyt sektion jälkeen maito nousemaan heti joten vauva tarvitsi korviketta. Vauva oli nelikiloinen ja terve.

Vierailija

Miksi kätilö viipyy niin vähän aikaa salissa tulevien vanhempien kanssa? Molemmissa käväissyt muutaman kerran, yhteensä ollut paikalla ennen ponnistusvaihetta n. 20min maksimissaan.

Vierailija

Miksei minulle tarjottu muuta kipulääkettä vai olisiko minun itse pitänyt pyytää? Vai oliko syynä tuo epiduraali?

Oliko siitä jotain haittaa minulle, että synnytyksen aikana minulla ei ollut kertaakaan ponnistustarvetta?

Vierailija

Mitä olisit halunnut lapsellesi lisäruuaksi? Kun vauvan on äidin imetyksen jälkeen nälkä ja mahdollisesti matala verensokeri,on ruokaa saatava ja ensi päivinä luovutettu äidinmaito on turvallisempaa kuin korvike. Asia on ehkä meille ammattilaisille niin itsestään selvä,ettei tajuta kysyä. Pitäisi varmaan. klö

Vierailija

Yleensä pyritään käyttämään parasta mahdollista kivunlievitystä,ellei äidillä ole omia toiveita. Epiduraali voi hieman viedä ponnistamisen tarvetta,mutta toisilla taas tuo sen voimakkaasti esiin. klö

Vierailija

Suurin on muistaakseni ollut jotain 5600g.

Käsin tehdyt painoarviot pitävät paljon useammin paikkansa kuin eivät pidä. Ongelma on juuri isot lapset,joista vaikea saada painoarvio niin ultralla kuin käsin tynnustelemalla. klö

Vierailija

Riippuu kiireestä ja siitä,mitä äiti toivoo. Jos on yksin matkassa ja pyytää mahdollisimman paljon kätilön läsnäoloa,se pyritään järjestämään. Jos on kätilöopiskelijoita,he hoitavat aina yhtä äitiä kerrallaan ja hän ainakin ehtii olla .klö

Vierailija

Ei kätilö voi äidin kudostyypille mitään. Episiotomian tarpeen voi arvioida,mutta vaikka sen tekisi,tulee silti joskus pahoja repeämiä. Sikiön pään päästäminen hitaasti syntymään että venyttää kudoksia kauan,mutta ei repeämät ole kätilön syy. klö

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat