Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nalle kakku

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jokuaika sitten oli täällä nallekakun ohje (täytekakku). Siinä kuorrutuksena oli suklaalla värjätty/maustettu kermavaahto/vispi.

Onko kellään linkkiä tallella tai osaisi kertoa kakun teon tarkoitan korvia ja nenää ja mitä käytit silminä...

Suuresti kiitos etukäteen...

(synttärit sunnuntaina)

Kommentit (10)

Vierailija

johon leikkasin kääretortusta kakun paksuiset palat korviksi (paljon helpompaa ku alkaa levystä lasilla painelemaan..) ja ohuemman siivun kuonon paikalle.

Koko komeus kuorrutettiin suklaakermalla (välissä oli aprikoosimarmeladia vai hilloakohan se oli..) silmät+nenän+suun väsäsin lakumatosta. Hieno tuli!

Vierailija

Joku tossa teki juuri myös aloituksen nellekakun täytteistä. Mielestäni toimiva yhdistelmä on; yhteen väliin kermavaahtoa ja banaaniviipaleita ja toiseen väliin säilykepäärynäsosetta ja kermavaahtoa.

Juu, eli korvat on irtonaiset, mutta sitähän ei huomaa, kun kermaa on päällä=)

Vierailija

että kääretortusta tehtyjen korvien ei tarvitse olla erimakuiset kuin itse kakun, jos on itse tehnyt käärärin: laittaa sinne samat täytteet kuin kakkuunkin.

(Tämä tuli vinkkinä mieleen. Itse käytin kääretorttupalaa veturikakussa yhtenä osana ja tein samoilla täytteillä siis sekä kääretortun että normaalikakkupohjaosan veturiin.)

Vierailija

Mites, jääkö ne korvat sitten " irrallisiksi" Ei kai se sen kerman alta näy tms.?

Mitä olet laittanut suklaapohjaisen kakun täytteeksi? Itse en ole suklaata koskaan käyttänyt kakussa, joten ei hajuakaan mikä sinne sopii..:/

t.banaanimansikkakakku:D

Vierailija

Huomasin sen aloituksen, mutta tuo päärynä vieroksuttaa minua, että sopiiko. Ehkä siksi, että itse en kauheesti siitä pidä.

ajattelin jos oisin saanut täältä joitain muita vaihtoehtoja.

Mutta lapselle/vieraillehan se kakku on, että eihän minun makuuni sen tarviikkaan olla.

Löytyiskö päärynälle kuitenkin vaihtoehtoa/vaihtoehtoja?

Vierailija

Ihan miten vaan, mutta eipä tuota korvien tekoa voi kovin vaivalloiseksi sanoa itsekään tehtynä. Ja tosiaan, jos helpolla haluaa päästä, voi tilata koko kakun valmiina=)

Mutta eipä silti, ihan hyvä ideahan tuo oli, jos joku haluaa korvista erimakuiset.

Vierailija

Eli vatkaa kuohukerma tai creme vispi vaahdoksi, sulata suklaa mikrossa. Sekoita sulanut suklaa nuolijan avulla kermavaahdon joukkoon.

Itse olen tehnyt niin, että olen tehnyt tavallisen pyöreän kakun, johon käyttänyt osan jauhoista kaakaojauheena. Lisäksi tehnyt kääretorttupohjan, josta leikannut lasin avulla pyöreitä korvia niin monta, että on yhtä korkea kuin kakku. Silminä voi käyttää vaikka suklaanappeja tai keksejä. Nallekakusta ei mulla ole kuvaa, mutta jos kiinnostaa miltä suklaakerma näyttää, käy katsomassa tuolta www.lintu75.vuodatus.net-sivulta, siellä on kuvia...ei tosin nallekakkua. Klikkaa lokakuu-kohtaa, niin saat kaikki kuvat esille=)

Vierailija

Meinasipa alkaa huvittamaan tämä keskustelu siitä mikä nyt helppoa on tai ei... Mihinköhän tulokseen tässä nyt tultiin... :)

Enivei, bongasin perhekerhon sivuilta Nalle Puh-kakun ohjeen. Oli tosi kiva, käykeehän tutustumassa. Ei ois mulle ainakaan tullu mieleen et tolla lailla saa kivan värisen kakun eikä tarvi käyttää elintarvikevärejä. Ja siinä on korvina käytetty valmista kääretorttua...

Uusimmat

Suosituimmat