Lapseni on ollut viikottain yökylässä 2 kk ikäisestä lähtien.

Vierailija

Täällä kun on nyt paljon moralisoitu vanhempia jotka vievät pieniä lapsiaan yöksi hoitoon, niin kauhistelkaapa nyt vuorostanne meidän perhettä: Lapsemme on ollut 2 kk ikäisestä alkaen kerran viikossa mummon luona yökylässä. Mummo on jo eläkkeellä ja elää yksin, voi sitä riemua kun saa hössöttää lapsen kanssa, varmasti hoitaa paremmin kuin kukaan muu. Itse olen kärsinyt synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja viikonloppuvapaa lapsesta on tehnyt senkin vuoksi hyvää. Lisäksi meillä on tehty asunnossamme remonttia jonka aikana lapsi on ollut jopa 5 yötäkin mummon hoivissa. Lapsi on nyt 1v 2 kk vanha ja henkisesti täysin terve.

Moralisoikaa ihan rauhassa. =D

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Eikö pienen lapsen paikka ole äidin luona? Oletko edes ikävöinyt lasta? Mua jaksaa aina ihmetyttää tuo juttu.

nimim. lapsi yökylään vasta kun osaa itse sinne haluta

Vierailija

ja ahdasmielisiä, sovitaan niin. Itse olen sitten näillä kriteereillä eriitäin mielelläni rajoittunut! Tietysti jos vanhemmilla on sairaus (tietysti alkoholismikin sellainen on) niin vauvan on parempi välillä päästä hoitoon hyvälle hoitajalle niinkuin ap:n tapauksessa. Sairaudet ei tule kello kaulassa, mutta jos on jo valmiiksi masentunut ennen lasta niin on silkkaa tyhmyyttä/vastuuntunnottomuutta tehdä lapsia! Tuskin se omakaan äiti tykkää kun joutuu omiensa lisäksi hoitamaan ja kasvattamaan lapsenlapsensa! Sitä voi ajatella joskus muita kuin itseään!

Vierailija

samalla tavalla lasta ku minäkin. Käydään vuorotellen baareissa, toinen lähtee ja toinen jää lapsen kanssa kotiin. Ei tarvii laittaa pientä yöhoitoon..helppoa.

Vierailija

Ehkä se on sitten sitä kun sanotaan, että on vanhemmuus hukassa. Minulla ja miehelläni on ollut omaa aikaa, vaikkei lapsemme olekaan olleet yökylässä missään alle 1v eikä sen jälkeenkään kovin usein. Minä en voisi kuvitella lähteväni ilman muutaman viikon ikäistä vauvaani yhtään mihinkään. Jo imetyksenkin vuoksi, mutta muutenkin. Saisin siitä varmaan jo aika pahan paniikkihäiriön tms. Minua ahdisti jo sairaalassa se, kun vauvani yritettiin viedä vauvalaan yöksi, että saisin " levätä" . Sanoin lepäävänä parhaiten silloin kun tiedän että vauvalla on kaikki hyvin ja tiedän sillä olevan kaikki hyvin silloin kun nukkuu kainalossani.

Ja on aika huvittavaa sekin, että miten mummojenkin hoitointo tuntuu laantuvan sitä mukaa mitä isompia, vilkkaampia lapset ovat ja mitä enemmän heitä on. Eli herää vaan epäilys siitäkin auttamis motiivista kun vauvaa vaan halutaan hoitaa, mutta ei antaa apua siinä missä oikeasti tarvitsisi eli isompien hoidossa. Ja isommat lapset enemmän itsekin saavat siitä mummon kanssa vietetystä ajasta jotain kuin pieni vauva. Kyllä jos pieneltä vauvalta kysyttäisi, että kenen kanssa hän mieluiten yönsä viettäisi niin ei ole kyllä epäilystäkään mikä vastaus on.

Ja nyt en tarkoita ääriesimerkkejä kuten alkoholisteja, narkkareita, lapsenpahoinpitelijöitä, pedofiilejä yms. joiden ei pitäisi lapsia saada ollenkaan.

Vierailija

pitäisi olla niin kovin suvaitsevainen mutta kun on kyse siitä miten joku lapsensa hoitaa niin teki niin tai näin,väärin meni kuitenkin! Muiden tapoja ei tosiaankaan suvaita ollenkaan!

Eiköhän se oli aivan sama kuka laittaa lapsensa joskus hoitoon ja kuka ei.Sitä vaan ihmettelen että ne jotka eivät laita lastaan ikinä hoitoon,moralisoivat niitä jotka laittavat.Ja vetävät asian aivan yli:ei äiti tarvitse omaa aikaa,miksi teette lapsia jos ette halua olla niiden kanssa...Kuka täällä on sanonut että lapsi koko ajan jossain hoidossa?? Ymmärtääkseni ne,jotka laittavat lapsensa joskus yökylään,tekevät sitä muutaman kerran vuodessa. Joten KENELTÄ on pois tämä lyhyt aika? Miksi muiden tarvii suuttua siitä heille?

Kyllä,minä laitan joskus lapseni yökylään. Ollut yhden viikonlopun 8kk iässä ja kohta menee uusiksi, ikää reilu vuosi.En tosiaan voi tajuta sitä että minua syytetään oman ajan tarpeesta,jos vuoden aikana olen lapsestani erossa kaksi kertaa,yhteensä kaksi viikonloppua. Kyllä,aamut on ihania lapsen kanssa,mutta minua ei tosiaan haittaa vaikka kaksi kertaa vuodessa en viikonloppuna nääkään lapseni aurinkoisia aamuja.Kyllä,lapsellani on isä joka myös hoitaa häntä ja myös isä haluaa yhdessä minun kanssani laittaa lapsen hoitoon ja nauttia ajasta minun kanssani ilman lasta.

Ja ei,en tosiaan usko lapseni kärsivän siitä mitenkään.Miksi kärsisi?

Vierailija

Koko ilallan olin sydän syrjällään ja ikävissäni. Pojalla kaikki meni hyvin yön nukkui ja ruoka maistui. Mutta se oli ensimmäinen kerta ja toista saa odottaa.

Vierailija

ja lapsi nauttii, niin miksei? Saa äitikin levähtää ja jaksaa paremmin lapsen kanssa. Minäkin olin pienenä paljon mummolassa, joskus viikkotolkulla eikä minulle mitään traumoja jäänyt, päinvastoin, hyviä muistoja vain! :)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Täällä kun on nyt paljon moralisoitu vanhempia jotka vievät pieniä lapsiaan yöksi hoitoon, niin kauhistelkaapa nyt vuorostanne meidän perhettä: Lapsemme on ollut 2 kk ikäisestä alkaen kerran viikossa mummon luona yökylässä. Mummo on jo eläkkeellä ja elää yksin, voi sitä riemua kun saa hössöttää lapsen kanssa, varmasti hoitaa paremmin kuin kukaan muu. Itse olen kärsinyt synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja viikonloppuvapaa lapsesta on tehnyt senkin vuoksi hyvää. Lisäksi meillä on tehty asunnossamme remonttia jonka aikana lapsi on ollut jopa 5 yötäkin mummon hoivissa. Lapsi on nyt 1v 2 kk vanha ja henkisesti täysin terve.

Moralisoikaa ihan rauhassa. =D

ei hän ole lastaan mummolla hoidattanut siksi että pääsisi kavereiden kanssa kaljalle

Vierailija

JUST JOO, JA MASENNUSLÄÄKITYS...TÄMÄN VARMAAN SAIT SIKSI KUN VALITIT TK-LÄÄKÄRILLE OLEVASI KYLLÄSTYNYT LAPSESI HOITOON? TIEDÄN KYLLÄ MILLÄ PERUSTEELLA NIITÄ LÄÄKITYKSIÄ MÄÄRÄTÄÄN...

SINÄKÖ SEN ASBESTIREMONTIN TEIT? VAI MIKSI ET VOINUT OLLA LAPSESI KANSSA REMONTTIAIKAA?

JA JOS LAPSESI HOIDON TAKIA JOUDUT LATAAMOON NIIN VARMAAN SINNE PSYVÄSTI KUULUISITKIN.

HOHHOIJAA

Vierailija

Mutta jokaviikkoiset yökyläilyt tuntuvat kyllä hieman liioitelluilta.

Miksi olet hankkinut lapsen, jos et kestä hänen seuraansa edes yhtä viikkoa putkeen?

Vierailija

siitä lähtien ollut aina pari kertaa viikos yöhoidossa mummolla.ja vkl sitten vielä päälle että saan olla rauhassa ja rentoutua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat