PCO, keskenmeno rv22 ja uudelleenraskautuminen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

oisko kellään mitään " kivaa" kerrottavaa tästä aiheesta?

Tilanne siis se, niinku varmaan jo joku tietää että me raskauduttiin vihdoinkin 2,5vuoden pakertamisen jälkeen kolmannesta clomikierrosta ja inssiavustuksella (miehen siittiöissä ei siis vikaa, minun " syytä" kaikki...)

Mulla on ärhäkkä pco, tai oikeestaan pcos koska ylipainoa löytyy. Nyt kuitenkin paino on pudonnu raskaaksi tulemisen jälkeen 8,8kiloa joten aika hyvin jos noin niinku aattelee että kesäkuusta eteenpäin...

Kysymys on siis siitä että onko kellään kokemuksia uudelleenraskautumisesta keskenmenon jälkeen, siis kellään pco-ihmisellä. Onko kroppa jotenkin enemmän vastaanottavaisempi nyt kun siinä on naishormonit jyllänneet jo 5kk:n ajan? Voinko esim. tulla luomusti raskaaksi vai tarttenko mä taas hurjat clomikuurit ja sen inssin, onko kellään mitään toivoa antavaa kokemusta??

Kiitti...

Kommentit (4)

Vierailija

mulla kokemus aikaslailla samanlainen..pcos, ennenaikainen synnytys rv22+6 ja vielä apc-resistenssi siihen päälle.

lapsen yritys alkoi kesällä 02, tuolloin mulle sanottiin ettei mahdollisuutta raskauteen ilman hormooneita, en siis ovuloinut eikä menkatkaan tulleet ilman teroja.alkuun kokeiltiin clomeja jopa tupla annoksina mutta niistä ei ollut mitään apua.sitten siirryttiin pistoksiin eikä silloinkaan tahtonut tapahtua mitään ennen kuin annos tuplattiin.eka inssi meni metsään mutta kun seuraava inssi tehtiin heti perään niin yllätys ja riemu oli suuri kun plussasin elämäni ensimmäisen kerran.no sitä iloa ei siis kauaa kestänyt...pettymys oli suuri ja pelkäsinkin etten tulisi koskaan enää raskaaksi...menetyksen jälkeen emme kuitenkaan käyttäneet ehkäisyä.(en tosiaankaan uskonut luomuraskautumiseen)yllätyksekseni menkat kuitenkin alkoivat 5kk:tta synnytyksen jälkeen (näin ei siis ollut tapahtunut valovuosiin, ilman teroja)kiertokin jatkui suht tasaisena 33-42.olin jopa ovuloinut!! lääkäri oli toiveikas raskautumiseen ja määräsi metformiinit varmuuden vuoksi jotta kiertoa saataisiin lyhennetyksi ja sanoi jollei raskaus ole kolmen kuukauden päästä alkanut, ei metukoista ole apua ja kuinkas kävikään..siitä kun menkat alkoivat, meni 6 kiertoa ja olin luomusti raskaana. nyt sylissä tuhisee pieni poika jolla jo ikää reilu 4kk:tta. ensimmäiset menkat ovat jälleen tulleet nyt 3kk:tta synnytyksestä ja toiveikas olen että jonain päivänä perheeseemme syntyisi toinenkin lapsi. elämä on tosiaan yllätyksiä täynnä =)

luomuraskautuminen on hyvinkin mahdollista, toivotaan että teilläkin olisi onni myötä...

Vierailija

Luulin jo etten tänä päivänä jaksaisi edes hymyillä.. Mutta sun viestisi sai mut hymyilemään, toivoa siis on!!!!

Ihan menee kylmät väreet!! Onnea ihan älyttömän paljon siitä plussasta mikä taitaa olla jo kohta puoliin sylissä ??

Mulla on metuja käytetty ennenkin mut nyt aattelin et voisinkoha alkaa syömään niitä ihan ominpäin? Eihä niistä pco-potilaalle ole haittaa??

Vielä löytyy jopa yks avaamaton purtilo... Joten taidan ottaa ne käyttöön, ties vaik auttas pikkasen vaik mä kyl uskon et eniten näis asiois auttaa tuo " yläkerran mies"

Jaksuja ja kiitos!!!

Vierailija

Ihan alkuun haluan sanoa miten pahoillani olen menetyksenne vuoksi. Kyynelsilmin luin viestejäsi, mutta en osannut mitään vastata.

Voin kertoa oman kokemukseni kyselemästäsi asiasta. Eli mulla pco, taitaa olla pcos, ja miehessä ei vikaa. Meille sanottiin ettei onnaa ilman hoitoja, sillä mun hormonit olivat niin sekaisin (ovulaatioo ei meinattu saada tapahtuvaksi edes kunnon hormoniannoksilla!!). Hoitoja ehdittiin tehdä: 4 x clomit, 2 x clomi + menogon, menogon + iui. Tulin raskaaksi reilun 2 vuoden yrityksen jälkeen, mutta sain keskenmenon rv 7+ (eli PALJON aiemmin kuin sinä).

Olin tosi hajalla ton km:n jälkeen, enkä halunnut jatkaa heti hoitoja. Tarvitsin toipumisaikaa. Lääkäri ehdotti metformin lääkitystä, ja ihmetteli miksei ollut sitä mulle aiemmin ehdottanut. Aloin syömään metuja ja yritin jatkaa normaalia elämää. Samaan aikaan minulle läheinen ihminen sairastui ja jouduin murehtimaan hänen vuokseen. Olin aika kovan paineen alla. Mutta kuinkas kävikään!? Tulin raskaaksi periaatteessa ihan luomusti!!!

Ajallisesti kaikki tapahtui näin: Km todettiin joulukuun lopussa -04 ja se hoidettiin lääkkeellisesti. Seuraavia menkkoja ei kuulunut, joten söin terolut kuurin (tuolloin ajattelin että ei raskaus ainakaan minun kroppaani " parantanut" ) ja menkat alkoi 25.2. Metuja aloin syömään 28.2. Plussatestin tein 30.3!!

Minulle siis kävi kuin kävikin niin, että raskaus (vaikkakin noin lyhyen aikaa kestänyt) paransi pco:ta ja korjasi hormonitoimintaa.

Toivon sulle kaikkea hyvää ja onnea jatkoon! Lisäksi haluan lähettää ison halauksen ja toivottaa paljon siunausta elämääsi. Kyllä meistä pidetään huolta joka tilanteessa :)

lämpimin ajatuksin, violet

Vierailija

Mä en oo mikään lääkäri, mutta uskaltaisin silti (ainakin itse) aloittaa metujen syönnin ominpäin. Ne ei kuitenkaan oo mitään hormoneja jotka vaatis seurantaa. Eli ei muuta kun pilleripurkki esille!! ;)

Meidän " plussan" pitäisi syntyä 2.12. Saapi nähdä koska todellinen h-hetki koittaa!

Mä uskon, että kaikenmaailman lääkkeet, hoidot, poppakonstit, stressittömyys yms. on vain apuvälineitä. Todellinen apu tulee ylhäältä. Olen seurannut taivaltasi jo vauvakuumeen puolelta ja tiesin sun ajattelevan näistä asioista samoin. Siksi uskalsinkin kirjoittaa sulle niinkuin kirjoitin :) Jos haluat jutella paremmin niin mun sähköpostiosoite on miukuja@jippii.fi.

Toivottelen sulle edelleen kaikkea hyvää ja siunausta! :)

violet

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat