LOKALAHJAT HUOM!!! SYNNYTYS TARINA PULINALTA JA TYTÖLTÄ :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka!

Eilen ilta-päivällä mekin sitten kotiuduttiin vihdoin ja viimein sairaalasta kaikki kolme. Jukkakin oli kokoajan sairaalassa meiän kans.

Synnytys meni vähä pitkästi ja lopulta pysähty siihen et olin 5cm auki eikä siitä sit edenny ollenkaan..Menin sillo viime tiistaina yliaikais kontrolliin ja mul oli jo sillo aamulla 5 aikoihin alkanu melko säännölliset supparit 5min välein ja siellä olin sit vaa sormelle auki ni laittovat vielä kotiin odottelee..Yhentoist aikoihin alko sit tuntua aika tukalalta ja olin tuol anopin luona mut piti sit lähteä kotiin ku tuntu niin pahalta...Kävin sit suihkussa ja se autto aika hyvin.Odottelin sit et Jukka tulis töistä ja se söi ja minä istuin veskin pöntöllä ku muualla ei ollu hyvä olla :(

Sairaalaan lähettiin sit kolmen aikoihin ku ei ollu enää hyvä olla kotona.Siellä olin sit auennu vain vähä lisää ja laittovat meiät kävelylle ja se autto et aukesin kaks senttii lisää tunnin aikana..Sitte mentiin neljältä ammeeseen ja se tuntu hyvältä ku vei supistuksist kivun pois.Oksentelin sit ammees olon aikana pariin otteeseen ja sanovat et saan olla siellä jos itsestä tuntuu hyvältä et nyt on kuulemma synnytys hyvässä käynnissä ku oksentelin...

Ammeesta mentiin sit salin puolelle siinä viiden jälkeen ja yrittivät saada mua ottaan sitä ilokaasua ja yritin ja ei tuntunu hyvältä tuli vaan huono-olo.

Supistukset alko oleen tosi kovia ja sinnittelin niitten kans seittemään ja sit alettiin valmistella epiduraalia.Kalvot puhkastiin ja vesi oli vaalean vihreää...Puudutusta alettiin sit laittamaan ja anestesia lekuri ei sit onnistunu laittaa sitä oikeeseen kohtaan ku nikama väli oli ahdas ni laitto yhen alemmas...Se autto sit sen verran et supparit lieveni ja hiukka lyheni mut ei menneet pois...Annosta lisättiin sit jossain vaiheessa eikä sekään auttanu :( Sit lekuri tuli uudestaan paikalle ja ajatteli et jos vähän vedettäis sitä ulospäin ja laitetaan lisää ainetta josko se auttas,mut ei mitään hyötyä :( Kolmannen kerran ku se lääkäri tuli paikalle ni pistettiin uus puudutus sen oikean nikama välin yläpuolelle ja sit rupes helpottaan ja sain levättyäkin jopa nukuttua...

Huolimatta puudutuksista vaikka sainkin vielä yhen satsin niitä myrkkyjä ja sitä suppari tippaa ni paikat ei vaan auennu yhtään...Kutsuttiin sit synnytys saliin lääkäri katsomaan tilannetta ja klo. 03.30 ja hän oli sitä mieltä sit et nyt on synnytys pysähtynyt ja hän on sitä mieltä et mennään keisarinleikkaukseen.

Ne alko sit laittaa mua sali kuntoon -> paita vaihtu salipaitaan ja laittovat katetrin..Sitte mua vietiin...Salissa meni kaikki hyvin ja rauhallisesti ku ei silleen ollu mikään hengen hätä ku vauvalla oli kaikki ihan hyvin...

Tuntu aika hassuslta vaikka olikin laruumis ihan tunnoton ku tunsin ku mun mahaa kaiveltiin ja vauvaa otettiin ulos...Sitte kuulin et nyt on pää ulkona ja sit meni vähän aikaa ku peppu ei meinannu lähteä irti vaan ois halunnu jäädä sinne missä olikin ;) Vähän ajan päästä mulle kerrottiin et täältä synty iso hieno tyttö ja hetken kuluttua näyttivät häntä mulle...Kyyneleet vaan valu silmistä ku olin niin onnellinen ku kuulin sen olevan tyttö mitä olin kokoajan mielessäni ajatellutkin :) Tyttö syntyi siis klo. 4.40 ja strategiset mitat neidillä oli 3820g 54cm ja pipo 35,5

Eilen siis kotiuduttiin ja viimeyö meni tosi hienosti.Tyttö nukku ja söi ja anto äiskän ja iskän nukkua hyvin :) Kovasti ollaan onnellisia täälläkin :)

Pauliina ja tyttö 6pvä

Kommentit (6)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat