Alkioiden uudelleen pakastus.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei, onko kenelläkään tietoa tai tutkimustulosta siitä miten alkioon vaikuttaa se, että se pakastetaan uudelleen? Oulun väestöliitossahan on ainakin tämä mahdollisuus.

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä on kohta eka PAS tulossa ja hoidossa olemme Helsingissä Naistenklinikalla. Kun kävimme lääkärin luona pari viikkoa sitten, niin hän kertoi meille tuosta uudelleen pakastamismahdollisuudesta. Eli jos molemmat sulatettavat alkiot selviävät ja kuitenkin vain toinen niistä siirretään, niin toista alkiota seurataan vielä jonkin aikaa ja jos biologi on sitä mieltä, että se on pakastamiskelpoinen, niin se pakastetaan uudelleen. Lisäksi lääkärimme sanoi, että jos nämä uudelleen pakastetut alkiot selviävät myös toisesta sulatuksesta, niin raskaus on saatu yleensä alkamaan. Eli kaksi kertaa sulatuksen kestäneet alkiot ovat ilmeisesti niin sitkeitä, että raskaus saadaan alkamaan lähes 100 %:sti tai näin minä ainakin ymmärsin asian.

terveisin, sk-78

Vierailija

Itse kysyin tätä vaihtoehtoa syystä että harmitti huimasti kun kaksi alkiota heitettiin roskiin vaikka selvisivät sulatuksesta ok. Valitsivat yhden parhaan, jonka siirsivät. Eivät kuulemma selviä uudelleen pakastuksesta...mutta jos kerran Oulussa niin miksei Helsingissä...?!

Vierailija

Heips,

Minä olen täältä palstalta kuullut, että Oulussa kaikista uudelleenpakastetuista ja siirretyistä alkioista on raskaus lähtenyt käyntiin.. Mutta näitä ei kovin montaa ole. Enkä tiedä, onko uudelleenpakastetusta vielä yhtään lasta syntynyt, on niin tuore juttu.

Olemme yksityisellä hoidossa, ja minäkin kysyin sitä toissa siirron yhteydessä. Sanoivat, että se on alkiolle niin stressaavaa, että eivät siitä selviä, ja lisäksi vielä jatkoivat, että uudelleenpakastus ei kuulu heidän käytäntöihinsä. Ja nykyään pakastavatkin kaikki yksitellen, joten sitä ongelmaa ei edes tule...

Mutta kyllä minäkin olen miettinyt miksi yhdellä klinikalla noudatetaan yhtä ja toisella toista käytäntöä...

Nasu

Vierailija

... en sen paremmin tunne, mutta muistan jonkun USAlaisen väittäneen, että ne mömmöt, joissa alkiot on, on eri klinikoilla erilaisia - hän mukaansa voi olla jopa tuloksiin vaikuttavaa, ja kehoitti sen takia joskus muuttamaan klinikkaa, jos omat alkiot selviäisivät paremmin toisen klinikan mömmöissä.... tässä asiayhteydessä tuli mieleen, että pakastustavassa ja pakastus" liemissä" ja metodeissa voi olla eroavaisuuksia, mikä voi vaikuttaa mm. tuohon sulatuksesta selviämiseen (vaikka alkiot on varmaan se " heikoin lenkki" ) ja uudelleenpakastuksen mahdollisuuteen...

... ai niin... meillä on ainakin simppja sulatettu ja pakastettu ja sulatettu, ja pitäisi olla OK...

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

jos asia tulee meille ajankohtaiseksi keväällä. Itseäni askarruttaa lähinnä se, mitä vaikutuksia mahdollisesti tuolla uudelleen pakastuksella on alkiolle vai onko mitään. Toisaalta vain hyvälaatuiset alkiot kestävät sen. On tosiaan harmi ettei jokapaikassa alkioita pakasteta yksittäin!

Vierailija

Mitään tietoa tai tutkimustuloksia minulla ei ole, mutta sen tiedän, että myös Helsingin naikkarilla pakastetaan alkioita uudestaan. Tai ainakin meille on sanottu, että kun sulamaan otetaan kaksi, niin jos molemmat selviävät sulatuksesta ja jos emme molempia halua siirtää, niin toinen voidaan aina pakastaa uudestaan. Meillä on aina vain toinen ylipäätään selvinnyt sulatuksesta, joten uudelleen pakastus ei ole koskaan ollut ajankohtaista. Mukavaa, että ei ainakaan roskiin tarvitse alkioita heittää!

Vierailija

... jolla uudelleen pakastetulla alkiolla lähtenyt raskaus käyntiin.

Nyt menossa rv 6, joten alussa ollaan, mutta ainakin onnistuttiin saamaan raskaus käyntiin!

Uudelleen pakkaseen mennessä alkio oli 8-soluinen, sulatuksen jälkeen 7-soluinen, mutta ennen siirtoa ehti jakautua 10-soluiseksi.

Hoitopaikkana oys.

Eli hyviä kokemuksia uudelleen pakastelusta!

-katti-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat