Nukutatko vauvaa vatsallaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän tyttö ja poitsu ovat pian 3 kk ja mahanpuruja on edelleen. Olen antanut aiempien vauvojen yöllä nukkua vatsallaan, koska se on helpottanut vaivoja. Nyt näiden vauvojen kohdalla sekä sairaala että neuvola suhtautuu vatsallaan nukuttamiseen aiempaa varovaisemmin. En tiedä onko siinä takana muuta syytä kuin tukehtumisvaara. Olen kuitenkin uskaltanaut nytkin antaa tytön nukkua osan yöstä vatsallaan, koska hän kääntää päätään hyvin, ja uni on siinä asennossa tosi rauhallista. Miten teillä?

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä myös tyttö ja poika (2,5 kk) vatsavaivaisia, tyttö varsinkin, joten häntä olen sitten nukuttanut vatsallaan. Poika nukkuu pääasiassa kyljellään tai selällään, vatsallaan uni tuntuu hänellä olevan melkeinpä " liian sikeätä" .

Ymmärtääkseni vatsallaan nukuttaminen lisää kätkytkuoleman riskiä. Kysyin tästä viimeksi neuvolassa käydessäni, sieltä sanottiin että sitten saavat nukkua vatsallaan kun itse kääntyvät, mutta sitä ennen ei suositella.

Vierailija

Hei, meillä tyttö ja poika nyt 7kk ja poika nukkuu joka yö vatsallaan. Enään sitä ei tosiaan voisi estääkään, kun kerran itse kääntyy. Mutta kyllä poika, joka jo pienenä nukkui paljon rauhallisemmin vatsallaan, sai silloinkin nukkua niin. Itsekin pidin sitä kriteerinä, että kun kannatteli hyvin päätään ja osasi kääntää sen itse.

Vierailija

kun oli muuten niin kitisevä ja vatsanpuruinen. Nukutettiin vaunuissakin aina kesäaikaan vatsallaan kunnes piti pukea paksumpaa päälle. Yöunille on laitettu aina vatsalleen, siitä 2 viikon iästä lähtien. Nykyään nukkuvat edelleenkin molemmat paljon vatsallaan.

Juttelin erään 9 lapsen äidin kanssa ja hän sanoi nukuttaneensa kaikki vauvansa vatsallaan. Kai se kätkytkuoleman riskiä lisää, tilastollisesti, joten jokainen vanhempi tekee niin kuin itsestä oikealle tuntuu.

Hilla ja mussukat 1v5kk

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat