Turhamainen kysymys: miten ajattelitte ratkaista talvitakkiongelman ' tyylillä' ,

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kun alle pitäisi mahtua iso maha, mutta olisi mukavaa näyttää suht trendikkäältäkin? Vinkkejä!

Kommentit (12)

Vierailija

Juu, jäi mainitsematta. Second Hand Storesta, sehän tässä hauskaa onkin, kun en takkia etsinyt vaan pinnasänkyy ja muuta vauvalle, niin sattuu tällanen löytö käsiin.

Kaupoista olen etsinyt, mutta tahtoo tämän kauden mallit olevan niin tyköistuvia ja kapeita ettei tähän tarkotukseen ole ollenkaan sopivia. Stockan takkipuolella oli muutama hyvä ehdokas mutta hinnan takia jäin miettimään ja hyvä niin...

Vierailija

Olen tuntenu itteni aika turhamaiseksi, kun olen tätä talvitakkiasiaa eri puolilla marissu, mut ei huvittais mihinkään säkkiinkään pukeutua...

Olen neulonut itse ponchon ja hulluilta päiviltä tarttui toinen mukaan, kun oli aika edullinen. Niiden alle mahtuu paljon vaatetta ja ovat mielestäni kivan näköisiä. Kun tulee kylmemmät ilmat/oikeasti kylmää, niin ihmisten ilmoille mennessä ajattelin laittaa sitten sinne ponchon alle esim jotain miehen takkia tms, eihän se sieltä alta näy.

Mietin myös sellaista, et anoppi on vähän isompi ihminen, et josko häneltä löytyis jotain lainaksi...pitääpä kysyä, kun mennään seuraavan kerran käymään...

Vierailija

onko miehelläsi lasketteluhousuja? Mulla asia ratkesi niiden avulla. Edellyttää tietty, että mies ei ole pienempi kuin sinä itse (normaalikoossa). Lasketteluhousuthan on monesti sellaset lappuhaalrimalliset, joissa vyötäröllä ei ole mitään kiristävää. Mun (normaalikokoisen) miehen housut mahtuu mulle hyvin ja kasvuvaraakin on mahan kohdalla, onneksi!

Vierailija

Levenee alaspäin ja hartioista istuu erinomaisesti. Se on ihan täysin musta, mikä ei ole mulle pukevin väri, mutta ei huvittanut yhtään investoida takkiin muutaman kuukauden takia.

Vierailija

löysin sellaisen A-linjaisen villakangastakin. Istuu ylhäältä hyvin, ei näytä teltalta. Tummanruskee väriltään ja irroitettava tekoturkiskaulus. Eiköhän tuolla tarkene. Kumpa vaan ei paisu aiwan kauheeksi, että mahtuu päälle loppuun asti :)

Rouva rv28+1

Vierailija

Just tänään ajattelin, että taidan käydä ostamassa jotkut halvat toppahousut, ja leikkaan niistä edestä kaarevan osan pois ja ompelen tukevasta trikoosta uuden korkean etumuksen.

Talvea varten sain äidiltäni Marimekon a-linjaisen villakangastakin, mutta ongelmana on vielä syksyn ja talven ulkoilutakki! Miehen takit on mulle sopivia normaalikokoisena... Yhdeltä mua isommalta kaverilta jo kysyin, oisko sillä jotain ylimääräistä ulkoilutakkia, mutta ei ole vielä ehtinyt penkoa komeroita.

Kantoliinailutakin hankintaa olen harkitsemassa, mutta ovat aika arvokkaita, ja en tiedä onko mulla vuorelliselle liinailutakille käyttöä sitten liinaillessa, kun vauva syntyy maalis-huhtikuun vaihteessa, ja on ensi syksynä jo aika iso edessä kannettavaksi (ainakin jos on yhtään samaa kokoluokkaa kuin esikoinen).

Vierailija

Lisäksi sain äidiltäni lainaan viittamallisen villakangastakin, jossa turkisreunuksellinen huppu, kivan näköinen vaikka varmasti jo 25 vuotta vanha! Näillä aion yrittää pärjätä. Paukkupakkasilla täytyy vaan ladata tarpeeksi vaatteita alle.

Vierailija

- itsekin olen harkinnut ponchon hankkimista loppusyksyä ajatellen. Rouva80, saako kysyä, että mistä löysit mainitsemasi takin? Kuulostaa hyvältä ja varmaan toimivalta ratkaisulta.

Vierailija

... ja päätynyt ratkaisuun, et käytän miehen untuvatakkia, joka on onneks ihan tyylikäs Haltin takki =) Nyt näillä syksyn viimoilla onneks mahtuu vielä yks oma musta puolipitkä kevyttoppis...

Suuremman ongelman aiheuttaakin mun mielestä nuo toppahousut ulkoilua ajatellen... en oo vielä ratkaisua keksinyt, joten jos joku jonkun jipon keksii, niin otan ideoita mielellään vastaan =)

Yhtään toppavaatetta tms en kyllä viitsi ostaa, kun nyytin pitäisi kuitenkin syntyä vuodenvaihteessa!

Nekku 29+2

Vierailija

Tilasin Mamakins-nimisestä nettipuodista Mamajacketin, sellainen musta siisti villakangastakki johon saa mahaa varten paneelin. Istuva ja fiksun näköinen.

Vierailija

ja oma takki menee ihan hyvin. Ei edes purista. Eikä kyllä päällepäin huomaa että ede odottaa. Malli on ns. laskettelutakki, hieman alle pyllyn.

Vierailija

A-linjaisen villakangastakin minäkin. Se on hyvälaatuinen ja oikein tyylikkään näköinen, ja vielä on masun kasvulle varaa vaikka kuinka. Sopivan trendikäs ja kuitenkin ajaton. Olen oikein tyytyväinen.

Lenkkivaatepolitiikka onkin sitten erikseen; voi olla, että tyylikästä ratkaisua ei löydykään...

:) SolAngel rv 25+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat