Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

baby björn-rintarepusta kysymys käyttäneille?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tilasin perusmallisen rintarepun ja kysélisin minkä ikäistä vaavia olette repussa pitäneet?! minulla nyt 1kk poika. Millaisia aikoja kerrallaan ja onkai pakkauksessa ohje mistä kilo määrästä ja mihin reppu soveltuu?!

Miten lapsi viihtynyt kyseisessä repussa ja oletteko ulkoilleet myös reppu esim. takin sisällä pitäen.?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä kyseinen (farkkukuosinen) rintareppu oli kovassa käytössä noin 2kk iästä alkaen. Ensin harjoiteltiin kotona, mies piti vauvaa repussa esimerkiksi imuroidessaan ja muutenkin kokeiltiin eri tilanteita. Kovasti viihtyi.

Ulkona aloimme rintareppuilla muistaakseni noin 3kk iässä. Pidimme sitä rajana, että poika osaa kannatella niskaa itse, koska vielä kylmien kelien takia en halunnut pistää poikaa reppuun kasvot itseäni vasten paksuissa tamineissa => ei viihtynyt.

Mutta kun siis kasvot sai menosuuntaan, poika olisi viihtynyt repussa vaikka kuinka kauan. Kävelimme pitkiä matkoja, kävimme kauppareissuja ja neuvolassakin repun kanssa.

Nyt reppu on jo jäänyt pieneksi. En muista kilomääriä ulkoa mutta ainakin tuo ukkeli mahtui (on pitkä ja muutenkin iso poika) siihen vielä alkukesästä, noin 6kk ikään asti. Moni mahtuu huomattavasti pidempäänkin, jos vaan on sirompi vauva.

Onnea vaan reppuiluun, itse pidin siitä kovasti kuten myös poikammekin.

Jepuli + santtu 9,5kk

Vierailija

sillä paras reppu oli 2-4 kk iässä. Sitten alkoi painamaan kantajan hartioita.

Laittaisin vauvan reppuun haalari päällä, pieni mahtuu ihan hyvin. Jos sulla on iso toppatakki, niin kyllähän sekin on hyvä, katso vaan, ettei ylä- tai alapäästä tuule sisään. Ja silloinkin vauvalle hyvin päälle.

Kilorajoitus ym. ohjeet on repussa (säädöt vauvan koon mukaan). Muistaakseni 53 cm oli alamitta.

Aikasuositus on hiljalleen totutellen, esim alkuun 10 minuuttia ja maksimisuositus on sellainen tunti kerrallaan, totuttelun jälkeen siis. Eli taukoja pitää pitää. Vauvan jalat nimittäin hiukan roikkuu tuossa repussa ja saattaa väsyttää ja vaikuttaa verenkiertoon.

Uusimmat

Suosituimmat