Minkä ikäsen uskaltaisitte

Vierailija

jättää luotattevan, mutta lapsista mitääntietämättömän henkilö hoitoon illaksi?

Luotan siskooni täysin ja tiedän hänen hoitavan lasta niin hyvin kuin osaa. Mutta hän ei paljoakaan ole ollut lasten kanssa tekemisissä, tosin on tuttu meidän lapselle, kun usein nähdään. On siis ihan aikuinen ihminen.

Selkeät ja hyvät ohjeet (syömiset, nukkumaanmenot tms.) ja puhelinnumerot jättäisin tietysti.

Mutta minkä ikäisenä tämän uskaltaisit tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija

ja silloin, kun lapsi osaa kannatella vaivatta niskaansa.

Vaikka olisi kuinka aikuinen, niin lapsiin tottumaton ei muista sitä niskantukemista.

kohtukuolema-juttu siksi, että en ikinä antaisi itselleni anteeksi, että olisin jättänyt lapseni jollekin hoitoon, ja lähtenyt huvittelemaan hänen viimeisenä iltanaan.

Vierailija

Minä hoidin 17-vuotiaana siskoni 9 kk koko kesän, kun vanhemmat olivat töissä. Hyvin meni :) Enkä ollut aiemmin lapsia vahtinut. Myöhemmin työskentelin au pairina ja hoidin siellä 6 kk vauvaa 5 vuotiaan lisäksi, ja ihan kokopäiväisesti, välillä jopa yöhön, kun vanhemmat ulkona syömässä. Tuolloin olin 19 vuotta.

Jos ihminen siis vastuuntuntoinen, niin kyllä uskaltaisin ihan pienenkin jättää. Toisaalta jos ei ole vauvoista kokemusta, joku 5kk eteenpäin ois miellyttävämpää..

Vierailija

tuo virheeni ehkä saattoi osoittaa hyvin, että jos on lapsista tietämätön, niin ehkä ei kannattaisi jättää ollenkaan...

ps. aikuinen olen, ja nainenkin.

Vierailija

esim. minkä verran syödään, mistä löytyy vaatteita, mitä meillä saa tehdä ja mitä ei jne...

Hyvällä ohjeistuksella voisin jättää noin 1-vuotiaan lyhyeksi aikaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat