Onko parisuhde oikeasti tällaista?

Vierailija

Periaatteessa rakastan kihlattuani. Hän on erittäin hyvä mies ja toiveiden täyttymys. Mutta, on moni asia, joka saa minut nykyään suorastaan raivon partaalle. Mua ärsyttää niin paljon sen toiminta ja nalkutankin koko ajan. Välillä kaduttaa, kun toiselle kiukkuan, mutten voi tunteilleni mitään. Ärsyttääkö teitä miehenne koko ajan?

Olemme olleet yhdessä nyt 3 vuotta, ja muutimme hyvin nopeassa tahdissa yhteen. Kihloissa olemme olleet vuoden ja lapset ja avioliitto ovat olleet puheissa. Seksikin on niin mitäänsanomatonta nykyään. En edes muista milloin olisin saanut orgasmin. Alussa seksi oli paljon nautittavampaa.

Toisaalta tuntuisi hirveältä jättääkin hänet, mutta olisiko se järkevämpää jo tässä vaiheessa, kuin sitten myöhemmin. Voiko tilanne muuttua? Millainen parisuhde teillä on?

Kommentit (7)

Vierailija

siis joko rakastaa tai ei rakasta. Ja jos rakastaa niin parisuhteen eteen pitää myös jaksaa tehdä töitä ja panostaa siihen. Paljon yhteistä aikaa, myös lapset siis voi olla mukana. Toisen hemmottelua ´pikku asioilla puolin ja toisin. Keskustelua avoimesti, myös tunteistaja ja etenkin niistä.

Vierailija

Tällaisissa tilanteissa kannattaa myös aina selventää itselleen, onko elämässä jotain sellaista, mikä harmittaa ja onko mahdollista, että tämän harmistuksen vain kohdistaa mieheensä, joka on monesti se helpoin purkauskohde.

Ja ne keskustelut parisuhteesta kannattaa ajoittaa päiväsaikaan eikä iltamyöhäiseen juuri ennen nukkumaanmenoa, kun kumpikin väsyneitä. Voisi vaikka viikonloppuna laittaa pöydän koreaksi ja siinä syödessä jutskailla syntyjä syviä välttäen kuitenkin sitä, että homma menee liialliseksi " psykologisoinniksi" .

Vierailija

Ensinnäkin kannattaa varmaan jutella miehen kanssa fiiliksistänne puolin toisin. Voihan olla, että hänellä on samanlaisia tuntemuksia ja kun teitä sitten on kaksi, jotka epäilee, suhde latistuu.

Toiseksi, olen tähän mennessä elämässä itse oppinut, että kannattaa luottaa itseensä ja tuntemuksiinsa. Jos joku juttu tuntuu vääränlaiselta, kannattaa siirtyä eteenpäin ja hakea jotain parempaa. Toisaalta ihan joka parisuhteessa tulee varmasti sellaisia kausia, ettei kaikki ole niin ruusuista- etenkin, kun tekin olette ehtineet olla yhdessä jo jonkin aikaa - mutta kun kysyit, että ärsyttääkö oma mies KOKO ajan, niin voin rehellisesti vastata, että oman aviomieheni kanssa olen suurimman osan ajasta sitä mieltä, että hän on elämäni mies, vaikka ärsytyksiäkin tulee harva se päivä (me olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta). Ja mitä tulee tuohon eteenpäin siirtymiseen; edellisen poikaystävän kanssa meillä meni pitkään huonosti ja kun se suhde loppui ja pystyin tarkastelemaan tilannetta objektiivisesti, huomasin, että suhteen loppuminen oli parasta, mitä minulle on tapahtunut.

Toivottavasti kaikki selviää parhain päin!

Vierailija

tuossa sitä testataan että rakastatteko toisianne tarpeeksi.Mulla ihan sama juttu,kun mentiin naimisiin,niin sain ihme kriisin ja alkoi kaikki ärsyttämään.No se olikin mulle kaikki uutta ja haasteellista.Seurusteltiin kaukosuhteessa 2 vuotta ja mentiin molemmat vielä neitsyinä naimisiin ja muutimme molemmat suoraan kotoa omaan asuntoon.Että revi siitä!

Oli ensimmäinen avioliittovuosi kaikkea muuta kuin onnellista.Mutta kun pidettiin molemmat lupauksemme ja taisteltiin rakkauden vuoksi,niin nyt puoltoistavuotta myöhemmin ei vois paremmin mennä,avioliitto sen kun paranee ja seksi samoin!

Vierailija

Tuo " periaatteessa rakastan" on kyllä aika kummallinen termi. Eli käytännössä et rakasta? Kyllä meilläkin on kinamme ja erimielisyytemme ja mies ärsyttää

Lainaus:

välillä

, mutta olisi huolestuttavaa, jos vain kolmen vuoden jälkeen jo ärsyttää koko ajan ja elämä on mennyt nalkutukseksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat