Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valokuvaus päiväkodissa :(

Vierailija

Aamulla laitoin lapset valmiiksi, valokuvausvaatteet ja tukat sievästi ym. Ja sitten tarhassa sanottiinkin että ulkoilevat ennen kuvausta. Kihahdin vähän. Piti sitten vaihtaa tavalliset vaatteet lapsille etteivät sottaannu ja ruttaannu. Mitenköhän hoitajat mahtoivat laittaa tukatkaan lapsille, annoin kyllä ohjeet mutta mahtoivatko muistaa.. tarkkaan mietittiin illalla, millaiset kampaukset lapsille laitetaan.

Mur. Eikö kuvaus voisi olla heti aamusta tai ainakin voisivat sitten olla sisällä ja tehdä vaikka jotain pöydän ääressä siihen asti, kun kuva on otettu.

Ovatko muut törmänneet samanlaiseen?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Että ihan kampaukset lapsille ja " kuvausvaatteet" erikseen!

Kyllä meidän lapset on ihan vaan tavallisissa vaatteissa ja muutenkin normaaliolotilassa kuvauksissa, eikä mitenkään pyntättyinä ja kammattuina. Kyllä kai sen kuvankin on tarkoitus olla ihan tavallinen kuva päiväkodin arjen keskellä!

Mikseivät muka voisi ulkoilla normaalin rytmin mukaan vaan pitäisi vain odotella pyntättyinä valokuvausta...

Vierailija

Itse olen noina kuvauspäivinä IHAN puhki. Kylä siinä on kun 20-25 tenavaa pukee ja kampaa ja sitten yrittää tehdä kaikkensa, että saa ne mukulat jotenkiin edes olemana itkemättä kameralle.. Aina sekään ei onnistu. VÄHÄN realismia ap hei. Jos haluat llatukuvan niin eikus kipin kapin kuvaamoon, tarhassa ei mahdottomiin pystytä.

T. Täti joka kyllä on aina siistinyt kaikki lapset näteiksi kuvauspäivänä

Vierailija

Kyllähän sitä haluaa, että lapset ovat hyvännäköisiä virallisissa valokuvissa. Kyllä niitä epävirallisia tulee kotona otettua riittämiin. Ne kuvat pitää kuitenkin maksaa ja meille ainakin ne korvasivat kuvaamossa käynnin.

Ihmettelen siis, miten teidän tarhassa toimittiin noin. Minä laitoin lapsille kuvaus aamuna nätit vaatteet ja oli heti aamusta juuri tuon takia se kuvaus, ku eihän niillä tarhantädeillä riitä aikaa, mut jos vanhemmat lähtiissä laittavat lapsensa...

Vierailija

Mikäli et ole tyytyväinen lapsestasi otettuun muotokuvaan, niin älä osta sitä. Osta vaan lapsen ryhmäkuva muistoksi ja vie sitten lapsesi valokuvaamoon, jossa voit otattaa heistä sitten juuri sellaisia kuvia kuin itse haluat. Ja joka hius juuri niin ojennuksessa kuin haluat. Tarhakuvat ja koulukuvat ovat tarha- ja koulukuvia, eivät valokuvaamon studiotasoisia muotokuvia vaan päiväkodin arjen keskellä otettuja.

Ja mistäs sitä tietää, vaikka lapsi saisi päähänsä vaikka vessassa kastella itse tukkansa juuri ennen kuvausta, niin että ei se tilanne kuitenkaan ole vanhempien kontrollissa vaikka heti aamulla kuvattaisiinkin, jos äiti tai isä ei ole koko ajan läsnä. Missä taas ei olisi mitään järkeä...

Vierailija

20 viestistä näkyy että, sillä on todellisuus kadonnut ja myönnän että ärsyttää suunnattomasti nää liioittelijat. Pienten puolella pitää olla hoitaja neljää lasta kohden. Kumminkin hän on puhki kun on muka yksin pukenut ja kammannut 20-25 tenavaa. Siis jos on pienten ryhmästä kyse siellä pitäisi olla 5-7 hoitajaa. Ryhmähän on laiton jos hän sitä yksin vetää. Ja tehnyt kaikkensa että ' mukulat' eivät itke kameralle, kyllä siinä ryhmädynamiikassa jota hän on aikuisena ollut järjestämässä on jotain pahasti vialla, kun kaikki energia menee siihen ettei ' mukulat' itke. Lasten on täytynyt voida tosi huonosti hänen ryhmässään.

Ja jos on ollut kyse isompien lasten ryhmästä sielläkin pitäisi olla aikuinen 7 lasta kohden. Eli 3-4 aikuista tuon kokoisessa ryhmässä. Ja isommat lapset kyllä pukevat itse. Vaikka siellä joku apua tarvitsisikin. Valtaosa sen ikäisistä on omatoimisia.

Ja kun 20 mielestä kunnollisen valokuvauksen toivominen päiväkodissa on mahdottomien toivomista, kertoo se aika paljon hänen avuttomuudestaan hoitajana.

Ärsytti myös 20 tapa nimitellä hoitolapsia halventavasti.

20 uusi viesti että on vaihtanut ammattia oli helpotus ja varmasti myös suuri onni kyseisen päiväkodin lapsille. Koska hän ei todellakaan kuulostanut ihan täyspäiseltä. Tai ammattiisa sopivalta.

Vierailija

kun ovat keskenään ruotineet niitä ap:n kampausohjeita sun muuta.

Toki minäkin vien pojalle siistimmän paidan jonka vaihtavat kuvaukseen päälle. Mutta en nyt sen kummempia ohjeita ala latelemaan. Siellä kun on muitakin tenavia kuin vain se meidän....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat