tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen...

Vierailija

kun meidän tytöllä oli syntyessään napanuorassa solmu, niin olisko se voinu kuolla sen takia? :( jos ei olisi syntynyt pikkuisen aikaisemmin niin olisko ravinnon ja hapen saanti estynyt kokonaan vai miten? hirvittää kun ajattelen mutta onneksi mitään ei käynyt...

Kommentit (2)

Vierailija

On kuulemma aika harvinaista, mutta silloin tällöin niin käy.

Mulle on siitä kokemus. Poikamme käänsi kylkeä mahassa rv38+6 ja sen jälkeen ei enää liikkunut. Kun menimme ultraan, niin todettiin vauvan menehtymeen. Vaikka heti olisin ollut sairaalassa, niin aikaa on 4 min toimia ja siihen ei ehdi mikää apu... Onneksi itse aavistin, niin ei tullut neuvolassa yllätyksenä. Sit kun pienokinen syntyi (reilu 3,5kg), niin todettiin heti, että napanuorassa oli tiukka solmu. Nyt aikaa on kulunut vuosi ja neljä kuukautta ja vihdoin odotan vauvaa. Nyt sit pelottaa, että miten tämä menee. En kyllä usko, että kahta kertaa peräkkäin näin käy, mutta pelko ei kuuntele järkeä. Sääli vaan noita läheisiä, jotka joutuvat kuuntelemaan mun pelkoja... Onneks odotus on jo ns. voiton puolella.

Ekaluokkalaiseni kyseli, että voiko se napanuora mennä solmuun uudestaan. Koitin lohdutella, et mahdollista, mut ei todennäköistä. No tuumas siihen vaan, että äiti, voihan se kuolla johonkin muuhun... Niinpä. Jos sitä jää murehtimaan, niin se on loputon tie ja itse vaan sairastuu. Luottavaisin mielin mennään eteenpäin ja surraan sitten vasta kun sen aika on... Vaikka välillä pelottaakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat