milloin kuului sydänäänet?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olin tänään neuvolassa ja yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei varmasti kuulunut. Kätilö kyllä meinasi että aivan kuin olisi kuulunut heikosti,mutta ei voinut varmuudella sanoa.Olen rv 8 tai rv 11+4. varmaa tietoa ei ole. Olen menossa lääkärille ensi viikolla.

eli kysymykseen: Millä rv:llä teillä kuului sydänäänet?

Kommentit (9)

Vierailija

Neuvolassa multa kuunneltiin sydänäänet eka kertaa rv 13. Eivät monet ala edes aiemmin kuuntelemaan, kun ei monesti saada kuulumaankaan. Turhaa huolestua, uskon että kaikki on hyvin.

Rouva rv 28+1

Vierailija

kuului. Toisesta kuunneltiin jo viikkoa aikaisemmin 9+0 (ultran mukaan 8+5) ja hyvin jumputti silloinkin. Kohtu on sellaisessa asennossa että kuuluu helposti. Laitevalmistaja kai lupaa äänien kuuluvan vasta 12+ viikoilta joten monet ei edes ennen sitä kuuntele.

Aurina 10+4

Vierailija

..mutta myöskin varoiteltu heti alkuun ettei huolta elleivät kuulu.

Normaalisti niitä aletaan odottaa vasta kai n. 11-12 vkon paikkeilla.

Minulla molemmista on kuulunut doblerilla jo rv 8+ .

Vierailija

yritettiin kuunnella neuvolassa 11+1 muttei kuulunut. ekat sydämen jumpsutukset sitten nähtiin np-ultrassa ruudulta 13+1, neuvolassa 16+0 sitten kuului jo hienosti.

minä olin vielä ihan normaalipainossa ja istukka takana (eikä edessä häiritsemässä), eikä tosiaan vielä tuolloin 11+1 kuulunut, eli rauhassa vain, sydän on vielä kuitenkin pieni:)

C

Vierailija

minuuttia niitä ääniä ennenkun löytyi/kuului. Että se aika tuntu pitkältä, joten sekin voi lääkärin maltillisuudesta olla kiinni löytyykö ne vai ei tässä vaiheessa vielä. Seuraavassa neuvolassa 15+3 neuvolan tätsy " osui heti oikeaan kohtaan" ja sydänäänet kuului.

Vierailija

Varmasti sydänäänten tulisi kai kuulua rv 12-> ja silloinkin saattaa joutua aika pitkään hakemaan.

Mulla esikoisesta ei edes yritetty kuunnella ennen rv 12 ja nyt tokasta yritettiin rv 10+jotain ja kauan sai etsiä ennen kuin sai hetkeksi kuuluviin, mutta ei edes niin pitkäksi aikaa, että laite olisi ehtinyt sykkeen laskea.

Vielä rv 12 jälkeenkin sai hakea aika pitkään ennen kuin löytyi. Sikiöll äon vielä niin paljon tilaa liikkua ja pötkiä pakoon anturin alta ;).

Vierailija

Kätilö kyllä varoitteli ennen kuuntelun aloittamista, että ei sitten saa hermostua, jos niitä ei löydy, kun viikkoja oli kuitenkin sen verran vähän. Onneksi kuitenkin kuuluivat =)

Nekku 29+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat