Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä ei taida olla enää asiaa terveyskeskukseen!!!

Vierailija

Meidän vauvalla, nyt 6kk, on ollut kesän alusta asti yskä (eli oli 2kk kun alkoi yskimään) ja on ollut tosi limainen. Olen käyttänyt sitä 3 kertaa tk:ssa lääkärillä ja ne ei ole oikein sanonut mitään. Määrännyt jotain yskänlääkettä kerran. No, neuvolasta laitettiin meidät sitten taas tk:hon ja sitä kautta keskussairaalaan kun yskä vain jatkuu ja jatkuu. Astmatestit oli tarkoitus tehdä. Tänään käytiin sitten lastenpolilla niin lääkäri kysyi että onko lapsen korvia katsottu aiemmin. Onhan ne, joka kerta ja mitään ei ole ollut. Lääkäri sanoi että onko korvia imetty kun ne on niin vaikkuset. Ei, ei ole. Sit se sano kun oli imenyt että nämä korvat on ihan tulehtuneet, kumpikin ja että tämä saattaa johtua täysin tästä. Olin aivan et TÄH, TÄLLÄ LAPSELLAKO ON OLLUT KOKO KESÄN KORVATULEHDUS eikä lääkärit ole huomannut sitä. joo, siltä se vaikuttaa. Lääkärikin oli ihan hermona että miten tumpeloita voi lääkärit olla. Eivät osaa katsoa edes että onko lapsella korvatulehdus. No, nyt meillä on antibioottikuuri ja parin viikon päästä uusi aika, jolloin katotaan että onko korvatulehdus parantunut ja onko enää tarvetta astmatesteihin silti. Mutta jos tosiaan on niin, että vauvalla on ollut korvatulehdus koko ajan ja kaikki johtuu siitä niin asia ei jää tähän. kyllä varmasti saa lääkärit tietää munauksistaan. Siis joka kerta on ollut eri lääkäri kun ollaan käyty. Luulisi niiden edes korvat osaavan katsoa mutta ei. Vauva on ollut ihan kiltti. Hieman itkuisempi ollut ja viimepäivinä juonut huonommin mutta silti tarpeeksi. Kyllä hajottaa!!!!!

Anteeks sekava teksti!!

Kommentit (13)

Vierailija

Tällainen kokemus meidän perheessä on kolmen lapsen lapsuuden aikana syntynyt. Joku lääkäri saattaa osata, mutta harvinaista se on. Ilmeisesti ei ole kovin helppoa ja jos korvassa on vaikkua, sinne ei näe. Jostain syystä eivät osaa/uskalla puhdistaa pienen korvaa. Joskus saattavat nähdä tulehduksen, vaikka oikeasti ei ole.

Vierailija

Olen ymmärtänyt että korvatulehduksen toteaminen on aika hankalaa, varsinkin pienillä, mutta toi kuulostaa uskomattomalle. Pikaista paranemista vauvallenne, toivottavasti jatkuva tulehdus ei ole vaurioittanut kuuloa

Vierailija

Yksityinen, yliopistollisessa työskentelevä, infektioihin erikoistunut lastenlääkäri sanoi, että korvatulehdusdiagnoosilla on vain puolen tunnin takuu. Eli jos sanotaan, että ei ole tulehdusta, se voikin olla jo tunnin kuluttua lääkitystä tarvitseva tilanne. Vaikea ajatella, että lapsellanne olisi ollut puoli vuotta tulehdus, johan siinä ajassa olisi tärykalvo jo puhjennut itsestään ja tulehdus hellittänyt. No, en tiedä sitten. Lastenpolilla meillä on ollut vastassa vasta erikoistumassa olevia lääkäreitä, ja hoito ollut kehnoa.

Mutta toki tuo kannattaisi selvittää vielä. Vauvojen tutkiminen on hankalaa, siksi meillä vauva on viety aina yksityiselle, jonka tiedämme hyväksi lääkäriksi.

Vierailija

Liimakorva (ja tässä ei välttämättä ole siitä kysymys) pitää olla jonkin aikaa ennenkuin se alkaa kuuloon vaikuttamaan. Ja usein silloinkin vaikutus on palautuva.

Hyvä, että homma selvisi. Nyt pääset parantelemaan vauvaanne!

Vierailija

sain muuten sen kuvan että joku olisi kieltänyt teiltä menon terveyskeskukseen. Mutta tekstistä ilmeni, että et itse enää halua asioida siellä.

Vierailija

Kun kävelin sairaalasta kotiin vaunujen kanssa, oli ihmisillä varmaan hauskaa. Olin niin vihanen että puskin niitä rattaita hirveällä vauhilla ja olin varmaan heti niin äkäsen näköinen et tais porukka pelätä =D Mut jos todellakin on että kaikki johtuu korvatulehduksesta nii kyllä takuulla saa lääkärit kuulla!!!!!!! ap

Vierailija

otsalamppu jonka avulla katsoo korvaan.Joten ei tosiaan ihme ettei edes lastenlääkäri aina tiedä onko tulhedusta vai ei. ja juuri siitä syystä käytän lastamme aina korvalääkärillä yksityisellä puolella jos epäilen tulehdusta. Ei tosiaan tee mieli lasta käyttää yhtään terveyskeskuksessa!!

Uusimmat

Suosituimmat