Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaippa käytössä yöllä 7 vuotiaalla pojalla,lääkityksestä vain ajoittain apua,olisiko jostain luontaishoidosta apua?

Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija

Meillä erilainen tarina.Meille lääkäri ehdottomasti sanoi et vaippojen käyttö yöllä on lopetettava (poika 6v.) välittömästi.Lapsi kuulemma jotenkin tottuu siihen turvalliseen oloon.Ja aluksi neuvoksi annettiin et meidän piti herättää poika joka yö vessaan pissalle.Alku oli hankalaa,mutta tuotti lopulta tulosta.Muutaman kuukauden kuluttua heräsi aivan itse vessaan yöllä ja lopulta ei sitten tarvinnut yöllä mennä vessaan ollenkaan.Älkää käyttäkö niitä vaippoja yöllä liian pitkään!

Vierailija

meilläkin kelan tädit ensin eväsivät tukipäätöksen koska meillä ei ollut hälypatjaa.Sittempä pojan hoitava lääkäri otti ja soitti kelalle ja sanoi; Siihen perheeseen ei hälypatjaa viedä koska kuopus on juuri oppinut yönsä nukkumaan piste.Oli unikoulussa siis osastolla.Ja päätös oikaistiin siis myönteiseksi.Meillekkin ensin määrättiin minirin hoito mutta lastenlääkäri sen lopetti vedoten siihen että ensin pitää tutkia ja toisekseen siitä lääkkeestä harvoin lapsi saa minkäänlaista vastetta.Cystrin otettiin käyttöön, huomattavasti edullisempi lääke ja tehokkaampi.

Vierailija

Vaippaa ei olla koskaan pidetty... Sänky on ollut suojattuna muovitetulla froteella yms. ja pyykkiä on vuosien varrella tullut valtavia, haisevia määriä!!! Nyt on ollut useamman kuukauden jo kuivana, herää jopa itse yöllä vessaan, mikä ei aiemmin onnistunut niin millään. Nukkui kuin tukki kaiket yöt. Joskus 6-7-vuotiaana oli muistaakseni 5 kk kuiva, muutoin ei ole aivan kuiva ollut tätä ennen koskaan. Perinnöllinen juttu, isän suvussa on ollut useammallakin.

Tsemppiä kuitenkin.

En kyllä tiedä, miten oisin itse jaksanut sitä rumbaa, jos olisin 6 vuotta sitten tiennyt, ettei se ihan hevillä helpota... Lääkkeitä on syöty urakalla ja max. annostuksella, mutta ei aivan kuivaksi auttaneet. Ja tutkimuksissa on juostu, mitään vikaa ei ole ollut. Ei vaan ole kroppa oppiinut kuivaksi. Lisäksi se järkyttävä-ääninen hälytinpatja oli 3 tai 4 kertaa käytössä, tuloksella että kaikki muut heräsivät aina, paitsi poika itse!

Vierailija

mutta sitä pyykinpesua ei jaksa kukaan ihminen vuositolkulla. Vessaan vieminen yöllä ei kyllä sinällään opeta lasta yökuivaksi vaan sen oman virtsarakon on opittava pidättämään ja ADH-hormonin erittyminen on oltava kunnossa.

yökastelusta on olemassa vääriä uskomuksia todella paljon.

Vierailija

meillä sama tilanne ja pääsimme vastikään uroterapeutin " hoitoon" . Siellä tutkitaan mm virtauksen nopeus josta nähdään onko rakko yliaktiivinen ja ultralla tsekataan tyhjeneekö rakko kokonaan. onko teillä tehty nämä tutkimukset jo?

Tärkein tehtävä meillä nyt on saada ensiksi rakko oppimaan oikeille tavoille päiväsaikaan. Eli pissalla on käytävä päivällä 2-3 tunnin välein, pidempiä taukoja ei saa tulla. Kakalla olisi käytävä myös säännöllisesti.

Vierailija

Meillä se auttoi mutta kastelu alkamnut aina vain uudestaan. jopa vuoden oli kuivana ja sitten alkoi taas. Minirin-lääkkeestä ei ole ollut mitään apua.

t. 2

Vierailija

Olen pohtinut, olenko ollut vain niin laiska, kun 4,5v tytöllä vielä yövaipat. Päivisinkin välillä kertyy pöksypyykkiä lirahtelujen/unohtamisen takia. Kaipa asiaan sit 5v neuvolassa jo puututaan? Välillä vaipat on ollut kuivemmat ja oon toivonut, että kohta pääsis eroon, mut nyt on taas ollu jonkin aikaa litimärät (junior)vaipat aamuisin... Onko isompia vaippoja enää edes tarjolla kuin junior-koko?

Vierailija

siis kelahan ei myönnä hoitotukea, ellei päiväkirjan lisäksi ole käytössä lääke+hälytin ja vähintään puoli vuotta, vaikka lapsi on jo lähes 7v, saatteko te muut tukea?

Uusimmat

Suosituimmat