Miten päädyit uskoontoosi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli mistä olet aloittanut, ja mihin olet päätynyt? Mitkä ovat olleet käännekohtia tai hitaammin vaikuttaneita tekijöitä?

Ja tässä oma stoori, käännekohdat ja muut vaikuttaneet seikat suluissa

ateisti, (rippikoulu) agnostikko, (erinäisiä opuksia filosifiaa ja uskontoja ->runsaasti pohdiskeluja) uskomus siitä että on jotain muutakin kuin näkyvä maailma ja että kaikki ovat sen yhtä tärkeitä osia, (juttuja uuspakanuudesta ja luonnonuskonnoista) löydän muitakin samalla tavalla ajattelevia eli lopputuloksena kutsun itseäni pakanaksi ja harjoitan luonnonuskontoa.

Kommentit (1)

Vierailija

Jo lapsena tiesin, että on olemassa ristiriita. Asiat, joita näin, joiden tiesin olevan olemassa... Minulle opetettiin, että ne ovat valetta, hullutusta. Pyhäkoulusta minut heitettiin pois, koska kyselin liikaa. Tauluun kiinnitettävät tarralampaatkaan eivät saaneet minua hiljaiseksi ;D.

14-vuotiaana tajusin, että muutenkin voi uskoa. Löysin taolaisuuden ja buddhalaisuuden. En löytänyt itseäni täysin niistäkään, olin ehkä liian nuori. Luonnosta löysin voiman. Sisältäni varmuuden, tunteen siitä, että olen osa suurempaa kokonaisuutta. Tapakristillisyys loppui siihen, kun 18 vuotta täytettyäni sain marssia kirkkoherranvirastoon allekirjoittamaan eropaperit.

Myöhemmin minua kosketettiin, sain nähdä vaikuttavia näkyjä. Nyt odotan, mitä elämä tuo eteeni, kiitollisena ja nöyränä, että saan olla matkalla, saan kasvaa, oppia. En ole vielä päätynyt. Jännittävää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat