Hurjaa menoa päikkäreillä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Onkos muita kaksosia, joilla päikkäreille meno tällaista: eli siis meidän tytöt (1v 10kk) viedään omaan huoneeseensa ja laitetaan pinnasänkyihinsä. Itkuhälyttimen kautta sitten kuuntelen hirveää riehumista ja kikattelua tunninkin verran. Sitten hiljenee... nyt ne varmaan nukkuvat! Ei, mökä alkaa uudelleen, nyt jo vähän kiukkuisempi. Ryntään yläkertaan tarkistamaan tilanteen. Mitä löydänkään; unikaverit ja tutit lattialla, samoin peitot, lakanat ja petauspatjat. Myös pinnasuojuksia ja paksua patjaa on yritetty saada sängystä pois siinä kuitenkaan onnistumatta. Mutta ei tässä vielä kaikki... molemmat neidit riehuvat sängyissään nakusillaan; bodyt, sukkahousut, sukat ja vaipat ovat myös kasassa lattialla. Ja kaiken loppuhuipennukseksi tytsyt ovat vielä pissanneet paksut patjansa likomäriksi! Äiti ei enää tiedä itkisikö vai nauraisiko, neideillä tuntuu olavan hauskaa!

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä pojat 1 v eikä tietenkään vielä noin kova meininki. MUTTA aina kamalan huudon kanssa käydään nukkumaan sekä vaunuihin että sisälle. Ajattelin, että tämä on joku vaihe ja sitten alkavat taas nukkumaan, mutta luettuani kirjoituksesi olen sanaton. ;)

Meillä nukutaan vain 1 h päikkärit eikä mitään muuta ja yöt risaisesti. Mites teillä sitten nukutaan jahka nukahtavat päikkäreille?

Tuntuu,että kaksosten kanssa kaikki nukkumiseen liittyvä on vaikeampaa kuin yhden kanssa. Me ainakin esikoinen saatiin aina ns. huudatuksella ruotuun, mutta nämä kaksi vain kiekuvat ja häiritsevät toisiaan. Mutta lopulta nukahtavat...onneksi edes vähäksi aikaa.

Tsemppiä, kyllä tässä huumoria tarvitaan useasti eikä aina riitä vaikka kuinka yrittäisi...:)

Tiiuli ja pojat x 3

Vierailija

Tänä aamuna en ehtinyt tarpeeksi nopeasti tyttöjen huoneeseen sen jälkeen kun olin kuullut heidän heränneen. Seuraus: toinen oli vaippasillaan (yöpuku tosin lattialle riisuttuna), mutta toinen nakuna sängyssään JA peitto, petauspatja lakanoineen ja paksu patja, kaikki pissattuna!

Meillä on myös tyttöjä 1.5 vuotta vanhempi poika. Hänen kanssaan ei ole koskaan ollut mitään tällaista. Koskaan ei ollut petivaatteet lattialla tai että hän olisi riisunut itsensä nakuksi. Nyt olen pitänyt tytöillä sisälläkin henkselihousuja päällä, koska muuten he juoksentelisivat koko ajan nakuina enkä mä muuta ehtisi kuin pukea heitä. Kaikkien muiden vaatteiden riisuminen kun näyttää jo heiltä onnistuvan.

Kun lopulta simahtavat päiväunille (joskus kolmen maissa), niin sitten nukkuisivatkin mielellään vaikka kuuteen asti. Mutta sitten heitä ei taas saa yöunille ajoissa... Ja kun illalla mennään myöhään nukkumaan, niin aamulla taas nukutaan ainakin yhdeksään asti. Ja sitten ei tietenkään nukuta ennen kolmea... kierre on valmis!!!

Olen vähän miettinyt, että pitäisikö tytöt pistää eri huoneisiin nukkumaan. Tuntuu siltä, että yhdessä ollessaan he riehuvat ihan hirveästi, mutta yksinään ehkä uni tulisi paremmin, kun riekkumiskaveri puuttuu. Toisaalta taas, jos illalla toisen vie sänkyyn hieman toista aikaisemmin, niin jo sängyssä oleva on hirveän huolissaan puuttuvasta siskostaan. Ovat kuitenkin niin toisissaan kiinni.

Mutta ehkä tämäkin vaihe joskus menee ohi! Muuten kyllä nukkuvat yönsä (ja päikkärinsä) oikein hyvin, turhia heräilemättä ja ovat aina nukkuneetkin.

Vierailija

Meidän tytöt on vasta 2kk, ja odotan jo innolla moista menoa. ;)

Saa nähdä mikä on ääni kellossa, jos tytöt heittäytyvät näin aktiivisiksi...

Vierailija

jos vien hitustakaan liian aikaisin päikkäreille niin riehunta alkaa. silloin tosiaan lentää kaikki peitot ja lakanat ja kaikki. vaipat ja vaatteetkin ovat lähteneet joskus,mutta vain kerran muistan että tyttö olisi pissannut. aamulla eivät tätä harrasta ja nyt kun olen vienyt päikkäreille vasta sitten kun ovat niin väsyneitä etteivät meinaa enään pystyssä pysyä niin ovat nukahtaneet saman tien. meillä nukutaan päikkäreitä 2-3h kerran päivässä.

meillä on tosin alkanut tytön osalta se että yrittää kammeta istumaan sängyn reunalle. pohjaa ei enempää saa pudotettua alaspäin ja nyt t äytyskin sitten vissiin rupee laittaa lapset isojen lasten sänkyihin..mutta ajatuskin siitä rumbasta jo pelottaa ja kauhistuttaa:)

martina ja lapset 1v5kk

Vierailija

Meidän tytöt (tänään 1v10kk)ovat just samanlaisia.Tosin meillä on nukuttu jatkettavissa sängyissä jo pari viikkoa,kun tulivat pois pinnasängyistä.

Vien tytöt sänkyihin ja kun oven saa kiinni,niin toinen on toisen sängyssä tai juoksee ympäri huonetta. Ja makuuhuoneessa on yleensä vilkkaampi se joka on muuten rauhallisempi.Vaatteet on yleensä aina riisuttu jos en heti mene kun heräävät ja peitot,tyynyt,tutit ja puput lattialla.

Pinnasängyissä laitoin patjat pussilakanan sisään,pysyivät vähän paremmin paikallaan.

Päivällä tytöillä pitää olla sellaiset vaatteet jotka avataan takaa,muuten ovat aina ilman housuja.Ja keksivätpä tytöt,että avaavat toisten housut kun itse ei saa.

Joten vipinää riittää.ja tuota riisumisvimmaa ei meilläkään muilla lapsilla ole ollut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat