Äideille joiden lapset ovat pulllukoita.

Vierailija

Miksi ette tee asialle mitään? Säälittää kun pienenä jo opitaan huonot ruoka/liikunta tottumukset.

Kommentit (8)

Vierailija

Aina se ei ole vanhemmista kiinni. Nykyään kun ne perintötekijät OIKEASTI vaikuttavat. Minä olen ollut ihan " vauvasta" asti lihava. Meillä liikuttiin joka päivä, minä ratsastin,uin, juoksin, pelasin koripalloa, kävin salilla vanhempana jne. Ja olimme tosi köyhä perhe, ruoka oli aina " kortilla" ! Silti olin lihava. Selitystä tähän lääkärit eivät löytäneet eivätkä ole vieläkään löytäneet.. Eli siis se ei aina ole vanhemmista kiinni. Monet lapset liikkuvat ja syövät ihan normaalisti mutta silti lihovat. Minulla on tosi lihavat isovanhemmat ja vanhemmillani on taipumus lihavuuteen, joten minä niinkun siskonikin ovat lihavia ja niin kai tulee olemaan lapsenikin, elleivät saa mieheni hyviä geenejä. Lapsiemme kanssa liikumme joka päviä 3-4h ja syömme kasvisruokaa lähinnä ja silti lapseni ovat pullukoita. Aineenvaihdunta on jokaisella yksilöllinen ja myös periytyvä. Olen ollut lukuisissa tutkimuksissa jotka koskevat juuri tätä perinnöllisyyttä. Nyt nuorin lapsistani meni kanssa yhteen tutukimukseen ja kyllä, ne ovat kertoneet sen että meidän suvussa lihavuus on geeneissä. Laihtua voi mutta se on äärimmäisen hankalaa! Vaikka ruohoa lapseni puputtaisi niin paino tulisi aina olemaan ylärajoilla.

Vierailija

En tarkoittanut sitä että kaikki lihavat olisivät tämän " uhreja" ! Mutta jotkut ovat. Siksi on väärin että näitä lapsia/aikuisia arvostellaan ja osoitellaan syyttävällä sormella.

Meillä ainakin kasvisruoka on kevyttä. En tiedä mitä rasvakasviksia sinä teet, mutta meillä syödään hyvin vähän rasvaa ja suolaa. Pyrimme syömään mahdollisimman originalina ruoat eli emme lisää juurikaan mitään. Varsinkaan rasvaa tai suolaa. -4-

Vierailija

lapsella on se ja se vaiva että ei voi liiikkua ja äitillä se ja se vaiva ettei voi tehdä itse ruokaa. Valmisruuista ne lapset lihoo eikä kotiruuista, ellei nyt joku käytä kilon voita ja litran kermaa.

T: Äiti joka ei ruoki lapsiaan valmisruuilla ja huolehtii että joka pvä liikutaan väh.30min

Vierailija

esikoinen on pullea. Hän saa vahvaa lääkitystä, joka turvottaa ja lisää ruokahalua. Kävelee päivittäin 4-6km ja ulkoilee lisäksi tarhassa pari tuntia. Ikää lapsella 4v. Ei syödä kovin lihottavaa ruokaa, toinen lapsi on todella keijun mitoissa. En katso tämän johtuvan minun tekemisistäni vaan suurimmaksi osaksi lääkityksestä. Oli painokäyrällä ihannemitoissa ennen lääkityksen aloittamista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat