Valmistatko itse kiinteät vai ostatko kaupasta?

Vierailija

Ajattelin kysellä muiden kokemuksia, kun meillä kiinteät on nyt ajankohtaisia. Laittakaa asiallisia kommentteja niin ostetuista kuin itse tehdyistä. Mitä hyviä/huonoja puolia. Imetän kuitenkin vauvaa vielä paljon.

Kommentit (5)

Vierailija

Tosi nopsaan keittää porkkanat/kukkakaalit/parsakaalit jne ja pakastan jääpalarasioissa. Perunat keitän 2-3 päivän annoksen kerralla. Ja halpaa on. Marjasoseet annan usein valmiina kaupan purkeista. Toki voi tehdä kiisseleitä, marjapuuroa jne.

Vierailija

Hätävarana ja reissussa annan kaupan soseita. Mielestäni soseet on helppo tehdä itse ja maistuvatkin vauvalle paremmin. Pakastan lihaa, kalaa ja kanaa pakastekuutioiksi soseutettuna. Soseutan kavikset omassa keitinliemessään, niin että vitamiinit säilyvät. Kasvissoseen teen jääkaappiin, niin että sitä riittää pariksi päiväksi, lisään sitten pakastekuution tarpeen mukaan.

Ainahan voi kuulostella omaa oloaan, kun tekee ruokia itse. Jos alkaa tuntua ylivoimaiselta, niin kannattaa suosiolla antaa kaupan soseita. Henk.koht olen sitä mieltä että ne kaupan soseet on hirveetä moskaa. Mutta mielipiteitä on moneksi!

Vierailija

oikeastaan menee vain pikku hetki kun tekee itse ne soseet. erottelen raaka-aineista osan erilliseen kattilaan samalla kun teen muulle perheellekin ruokaa, ne sitten kypsyvät samalla kun muukin ruoka, sitten vaan sauvasekottimella soossiksi ja jääpalamuotteihin ja pakkaseen. tulee noin viikon ruoat kerralla. välillä annan sitten valmiitakin ruokia esim. reissussa ja joskus kotonakin. älä vain suotta ala stressata siitä jos joku sanoo puoleen tai toiseen negatiivista kommenttia koska joku on aina eri mieltä täällä kuin sinä.. :)

Vierailija

Itse tehden saa laadukasta ja halpaa ruokaa vauvalle. Minä tein pakastimeen, tuttava tekee joka päivä annokset erikseen. Kumpikin tavallaan. Lapsi tottuu ihan normaaleihin makuihin ja koostumuksen vaihteluun. Lisäksi tekeminen on helppoa, halpaa ja mukavaakin.

Pakastimesta sosekuutiot lämmittää yhtä nopeasti kuin kaupan purkistakin. Ja kun pakastimessa aina on jotain sosetta, ei haittaa, vaikka unohtuisi ostaa soseet kauppareissulla.

Kaupasta ostetuilla saa vaihtelua. Kun antaa kaupan soseita ensin kotona, tietää reissuun lähtiessä mitä sosetta kannattaa ottaa mukaan (eli mikä todennäköisesti maistuu vauvallesi). Avaamattomassa purkissa sose säilyy huoneenlämmössä, mikä on hieno juttu reissatessa tai mökillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat