Onko kokemuksia rintapumpusta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niin, onko jollain kokemusta? Kiinnostaisi tietää, että miten tuo pumppaaminen on vaikuttanut maidontuloon, kun epäilyttää että pumppaamalla se vaan lisääntyy niin että sitten joutuu pumppaamaan koko ajan? Ja onko sen laitteen puhtaanapito/desinfiointi monimutkaista?

Kommentit (3)

Vierailija

Itse pumppasin Avent Isis-käsikäyttöisellä rintapumpulla

sekä esikoiselle että toiselle lapselle kaiken maidon,

jota he tarvitsivat minun poissaollessani vauva-aikoina.

Pakastin pumpatun maidon tai sitten jätin sen vain

jääkaappiin odottamaan sen päiväistä käyttöä.

Rintapumpun desinfioin normaalin pesun jälkeen keittämällä

isossa kattilassa kiehuvassa vedessä. Ei ollut vaikeaa,

vain vähän työlästä. :)

Vierailija

Missy1, sinua taitaakin huolestuttaa, tuleeko maitoa liikaa pumpun ansiosta? Voi varmaan näin ollakin, koska ainakin minulla pumppu on nimenomaan auttanut maidontulon alkamisessa. Jos asut lähellä sairaalaa ja maitoa tulee " liikaa" , voit ehkä harkita maidon luovutusta sairaille ja keskoslapsille?

Olen pumpannut molemmille lapsilleni. Sähköpumppu oli pitkäaikaisessa käytössä huomattavasti käsipumppua parempi. Myös imuteho on parempia eikä nännit niin kärsi. Sain sähköpumpun lainaksi sairaalasta, kun vauva oli siellä ja vein hänelle aina yöksi maitoa, jota siis olin edellisyönä pumpannut. Niitä saa vuokratakin.

Itse en välittänyt käsipumpun desinfioinnista. Ehkä kerran kuussa keitin ne osat. Lääkärituttuni sanoi, että astianpesukone ajaa ihan saman asian, kun siellä on niin kuuma.

Vierailija

äidinmaidot, olen tehnyt näin nyt parin viikon ajan kun imetys ei onnistunut ja kertakaikkiaan luovutin.

Alussa maitoa tuli varmaan 500ml/vrk, nyt sitä tulee max. 200ml/vrk.

Luin netistä että jotta maito ei vähenisi, pitäisi pumpata 2-3 tunnin välein, itse pumppaan n. 4 krt/vrk koska en kerta kaikkiaan ehdi useammin! Lisäksi yöllä en meinaa jaksaa nousta ylös sen alle puolen desin takia kun mies ruokkii poikaa pullosta.

Olen päättänyt että jos tällä tahdilla maito vähenee ja loppuu kokonaan niin loppukoonsa, en ole niin fanaattinen tämän asian suhteen.

Itse huuhdon pumpun aina hyvin käytön jälkeen ja keitän kerran päivässä, samalla kun pullotkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat