MITÄ AJATTELET PERHEESTÄ, JOSSA MIES EI HOIDA LAPSIA?

Vierailija

Onko parisuhteessa kaikki ok?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

ei paljoa ole lasten kanssa. Yleensä iltaisin töiden jälkeen lukee lehteä ja istuu tietokoneella. Välillä olen aika väsynyt tilanteeseen ja ero käy mielessä. Kotitöissä auttaa siivouksessa kun imuroi.

Vierailija

Meillä oli niin että tulehtuneista väleistä johtuen jopa lastenhoidosta tuli kostoväline. Ei hoitanut ei vaikka jätin yksin lasten kanssa. Seinät oli piirretty kuulakynällä, kiipeilty pitkin kaappeja ja tavarat rikottu.

Erohan siitä tuli ja hyvä niin.

Kyllä mun mielestä terveeseen parisuhteeseen kuuluu että mies huolehtii ainakin lähes tasavertaisesti jälkikasvustaan.

Vierailija

minkäs nainen tekee jos mies ei vaan hoida? tiedän parin jossa nainen on ihan väkisinkin hankkinut tilanteita joissa miehen pitäisi hoitaa lapsia muta tällöin vie äidilleen tai vaimonsa äidille hoitoon.

Vierailija

Meillä toimii parhaiten perinteinen roolijako, että mies keskittyy työn tekoon ja minä hoidan yksin kodin, lapset ja opiskelen siinä samalla. Omalta äidiltäni olen mallini saanut: isäni oli kiireinen yrittäjä, kuten miehenikin ja äitini kasvatti minut rakastamaan ja huolehtimaan kotia ja kaikkia sinne kuuluvia =)

Olen suunnattoman onnellinen, että äitini osasi opettaa jo minulle lapsesta lähtien, miten tärkeitä ovat arjen pienetkin asiat: saa pitää kaunista kotia puhtaana, saa laittaa perheelle maukasta ruokaa ja pukea kaikille puhdasta vaatetta ylle. Olen erittäin hoivaava luonne muutenkin, joten nautin sydämestäni, kun esim. ruokapöydässä näen mieheni ja lapset hymyssäsuin mussuttamassa tekemää ruokaani ja saan kaikilta kauniin kiitoksen halien ja pusujen kera.

Vaikka meillä mies ei hoida lapsia, ei voi silti sanoa, etteikö hän sitä osaisi tai että hän ei niiden kanssa olisi. Kyllähän se iskäkin lapsien kanssa tietysti leikittelee ja hellittelee, mutta se kaikki käytännön huolehtiminen (tarha, koulu, lääkäri, ruokailut, pesut, pukemiset, läksyt...) on minun hommaani. Toki se joskus väsyttää (opiskelu vaatii kuitenkin sitä yöaikaakin), mutta silloin pitää osata olla itselleen armollinen, eikä nakata hommia toisen niskoille. Silloin laitan hommat tärkeysjärjestykseen ja hoidan ne mitä kerkeän. Jos se imurointi jääkin joskus seuraavaan päivään, niin saapahan ainakin illalla nauttia miehen kanssa yhteisestä ajasta, kun ei tarvitse tehdä tiliä tekemisistään ja suunnitella seuraavien päivän yhteistä työnjakoa.

Voi keskittyä yhdessä OLEMISEEN, eikä yhdessä tekemiseen =)

- Liini -

Vierailija

jotenkin muutenkin ongelmainen, ja vaimoa en myöskään ihan ymmärrä. Miksi jaksaa tuollaista touhua katsella. Mutta ainakin tuntemassani perheessä miehen äiti kannustaa miestään tuohon, eli kuulemma itse haluaa hoitaa lapsia, jos mies joutuisi hoitamaan.

Lapsia todella käy sääliksi, isällä voisi olla niin paljon annettavaa.

Vierailija

vanhempien työmäärä on niin suuri, ettei siinä yksin selviä ylikuormittumatta

ja

yksinhuoltajienkin on saatava ennemmän ennaltaehkäisevää apua

Vierailija

hän ei ole edes kotona, kun sukulaiset tulevat hänen lapsensa synttäreille, jos hänellä sattuu olemaan muuta tekemistä. Minusta lapset saavat aika omituisen miehen mallin perintönä, kun seuraavat isänsä tekemisiä. Jos naisen on pakko jonnekin mennä, hän hommaa lapsenvahdin sillä aikaa kun mies on naapurissa katsomassa jääkiekko-ottelua. Jos mies on kotona, on silti pakko joku järjestely keksiä hoidon suhteen, koska mies menee nukkumaan, jos häntä väsyttää ja jättää pienet lapset keskenään.

Vierailija

eikä tajua / halua tajuta kuinka paljon lapsenhoito vaatii energiaa ja tehdä osaansa. Tietysti jos asia on sovittu perheessä näin, niin eihän siinä sitten mitään. Ehkä mies tekee sitten jotain muuta.

Vierailija

Musta sellainen järjestely on erittäin vanhanaikaista, ja tekosyy miehelle paeta vastuusta. Ok, ehkä sen ymmärtää siinä tapauksessa, jos mies tekee rahaa oikein kunnolla, ja nainen saa sitten palkata siivoojan ja eikä hänen tarvitse käydä palkkatyössä. Mutta en tajua, jos kyse on siitä, että mies harrastaa, makaa sohvalla tai pelaa tietokoneella eikä siksi osallistu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat