Apua! Närästäääääää....

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja viikkoja vasta 10!

Esikoisestakin kyllä närästi niin, että ajattelin muuttuvani lohikäärmeeksi ja oisin voinut syöstä tulta, mutta nyt jo... Neuvolasta sanoivat, että voi ihan hyvin alkaa jo ajoissa :/ Pläääääh.... Ja just kun pahoinvoinnista ehdin päästä...

Gaviscon auttaa hiukan, mutta tuntuu ettei yhtään mitään saisi syödä, kun heti alkaa poltella niin, että " happamat röyhtäykset" saa ihan uusia ulottuvuuksia. Aamupalaksikin söin vähän leipää, jugurttia ja piimää ja heti kävi polttelee! Välillä melkein oksettaa ja tää tuntuu jo nenässäkin... Saati miltä tuntuu tuolla ruokatorvessa... AUTS!

Sattuisko keltään löytyy kikkakolmosia tai ees -kakkosia vaivan taltuttamiseksi? Tai löytyiskö edes kohtalotovereita? Mieluiten tietysti sellaisia jotka kertoisi että tää voi helpottaa jossain vaiheessa vielä ;D mutta sympatiakin riittänee ensihätään... :P

Kommentit (10)

Vierailija

Mäkin sinnittelin neljä ensimmäistä raskautta hirveän närästyksen kanssa. En periaatteesta syönyt mitään lääkkeitä. Viidennellä kerralla kokeilin rennietä ja ihanaa se todella autto. Nyt en kyllä tässä raskaudessa aijo kärsiä närästyksestä. Se on kauheeta.

Vierailija

mulla on viikkoja jo 29 ja närästystä on ollu alusta asti =/

en ole käyttäny mitää lääkkeitä, en kyl tiedä miks..varmaa ku mun on vaikee yleensäkki ottaa kaikenlaisia lääkkeitä =/

eilen illalla söin tekemääni kinkku-salamipiirakkaa niin yöllä sitten närästi niin kovin että vatsahapot tuli suuhun ja mahaa poltti =(

Vierailija

Alkuun tietysti Gavisconit, Renniet ym. kannattaa kokeilla. Ruokakaupasta saa Samarinia (=hedelmäsuolaa) joka toimii samalla tavalla neutraloiden happamuutta. Jos hätä iskee eikä muuta löydy, lasilliseen vettä vajaa teelusikallinen ruokasoodaa. Joku neuvo myös liottamaan paria perunaa vesikannussa yön yli ja käyttämään juomaa tarvittaessa. Jos näillä konsteillakaan ei pärjää, kannattaa asia ottaa esille lääkärin vastaanotolla. Reseptivalmisteita on saatavilla ja niistä löytyy turvallisia vaihtoehtoja myös raskauden aikaiseen käyttöön.

Vierailija

vaivannu tuo närästys niinkuin aiemmissakin raskauksissa. Rennie auttaa hyvin ja niitä oonkin popsinut muutamia päivittäin. Olisko suositus ollut 4 tapl päivässä en muista varmaks. Huono puoli on se ettei vaikuta kovin pitkään. Gaviscon (vai miten se ny kirjotettiin) on niin pahaa etten kertakaikkiaan saa sitä alas ja sitten se jälkimaku!!!YÖK! Ja jos juo liikaa vettä tms päälle niin lääke ei tehoa lainkaan, mutta on pitkävaikutteisempi siks oon yrittäny väkisin sitä ottaa iltasin ennen nukkumaan menoa. Joskus täällä oli puhettä myös jostain muusta pitkävaikutteisesta närästyslääkkeestä oliko ollu joku LEVOZIN niminen tai ainakin sinnepäin. Täytyypi apteekissa käydä tiedustelemassa tästä.

Vierailija

Itse olen kärsinyt silloin tällöin närästyksestä ja muutaman Rennien olen ottanut. Onneksi vaiva ei ole mahdoton, joten olen pärjännyt.

Mieheni sen sijaan kärsi tosi kovasta närästyksestä viime viikolla. Ehdotin hänelle äitiysjoogassa kuulemaani vanhaa konstia eli sekoitetaan perunajauhoja ja vettä niin, että lopputulos on jogurtin paksuista (voi liottaa myös perunaraasteesta, kuten kittykatti79 ehdotti). Mies kulautti annoksen kurkustaan ulos ja polte loppui kuin seinään. Rennietä oli kulunut enemmänkin edellisinä päivinä, joten tämä vanha konsti oli kuulemma paljon tehokkaampi. Kannattaa siis kokeilla!

t. Jogu (37+0)

Vierailija

Mullakin on ollut jostain viikoilta 20 asti närästystä, ekassa raskaudessa oli myös loppuvaiheessa. Tämä on vain pahentunut loppua kohti... Ekassa raskaudessa söin lääkettä, mutta nyt en ole jaksanut kun tämä on päivittäistä ja miltei kokoajan. Yhden vinkin sain, mikä mulla toimii hyvin, eli maito. Maidolla olen saanut närästyksen aina siksi aikaa kuriin että olen saanut nukahdettua tms. Kahvin juonti piti myös lopettaa ja rasvaisen ruoan syönti. Musta tee oli kanssa tosi paha.

Muita vinkkejä mitä olen kuullut, mutta en kokeillut on mantelit ja vichy vesi. Toivottavasti jokin tepsisi!

Vierailija

MInä jouduin edellisessä raskaudessa käyttämään alsucral-lääkettä ja vauvan synnyttyä luin että se rajoitettiin raskaanaolevilta sisältämänsä alumiinin vuoksi. No nyt närästys alkoi vaivata heti 7 viikolta lähtien. Päätin viikko sitten kokeilla vähähiilarista dieettiä(montinaghtin oppien mukaan) - tuttu mulle ennestään-, koska siinä oli aina hyvä olo. Vatsa voi kaikin puolin hyvin. Ja ihme oli suuri. Tämä toimii. Viikon aikana ólen röyhtäissyt ehkä 3kertaa :) Enkä ole tällä todellakaan tiukasti koska tavoitteena ei ole painon pudotus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat