Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kesäkuuhun TYYLIKKÄÄT:)

Vierailija

Jep, se on kesäkuu ja uudet kujeet!

Lämpimästi Kiti tervetuloa takaisin, toivottavasti aktivoidut!!

NIPPARAAAAAAAAA??

Nyt ei muuta, pizzan tekoon! :)

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Verinen vuoto alkoi tänäaamuna... Joten eiköhän tää keskenmeno ole. Soitin terveyskeskukseen ja käskivät maanantaina mennä neuvolaan. Olo on kamala, mahaa polttelee ja mieli on maassa. Hitto kun olisivat terveyskeskuksessa edes ultranneet että tietäis onko mitään toivoa enää =( Se siitä helmikuun vauvasta sitten... Kumpa tietäisin miten tästä noustaan... 21 kuukauden yritys sitten päättyy näin, ei tätä jaksais ymmärtää.

Itkuinen Nippara 5+5 (6+1)

Vierailija

Joo, siis ykistyiseksihän voi ryhtyä periaatteessa kuka vain! Se on ykityisyrittmistä! Kunnalisen palkkaa kunta, sillä periaattella, että on hoitajalle paikka! Eli jos kunnallista/kaupungille haet, ni sit vaan soitto heille, ja kysymään onko tarvetta!

Ja, siis yksityinenhän määrää itse hoitomaksut! Yksityisenä mäkin varmaan haluisin olla, mut toi byrokratia... en oikeen osaa noita juttuja!

Voi milenna, nyt meet lekurille, jos ei ala kuume laskea! Ei kannta rintatulehduksen kanssa alkaa leikkiä! Helteet ja imetys vaatii sua juomaan paljon! Ei saa päästää tulemaan janon tunnetta!

Mites Minttu on kasvanu, joko liikkuu kovasti, istuu jne... eikö hän pian sen 7kk ole?

Mites sanden vauva?

Meillä neiti harjottelee ryömimistä hitaasti mutta varmasti! Matka on eteenpäin! Kierii ja pyörii! Leikkii varpaillaan, ja muutenkin ihan kauheesti! Viihtyy pitkiä aikoja lattialla tutkien paikkoja ja leluja! Ihana tapaus!

Nukkuu yöt taas tosi hyvin! Nukahtaa siinä 9 maissa ja syö tissiä joko 4-5 aikaan, tai sit vetelee aamuun asti! Heräillään 8-9 aikaan!

meen taas!

nonuli

Vierailija

Nyt se sitten tapahtui..vanhempieni kissa pääs kissojen taivaaseen.

Tää kissa tuli kahden siskonsa kans meille, kun mie olin 12v. Eli kisuli oli 13-vuotias. Oon itkeny puol päivää, vaikka järki sanoo että hyvä sen on siellä olla nyt, ei oo kipua eikä murhetta. Äiti oli tänä aamuna laittanut viestiä, että kissan takajalat on halvaantuneet. (Myöhemmin vasta tajusin kännykkää kaivata,kun miulle ei yleensä muut tekstaa ku mies, ja joskus äiti)

Lääkärissä olivat käyttäneet, lonkkavaltimon vuoto--joku juttu, en muista miten se meni ja lisäks vielä keuhkopöhö tms. Ei mitään tehtävissä..

Isäni oli haudannut sen sinne omalle pihalle, tontin reunaan.

No, kaipa tästäkin yli päästään, tänään oisin kyl halunnu vaan nukkua. Kaikin puolin kökkö olo.=(

Missäs kaikki muuten on?

Oottehan selvinneet ehjänä juhannuksesta?

Kuopuksella on taas iltakiukut meneillään.

Mikähän lie tuolla esikolla, kun haluis syödä koko päivän? Tänään söi ensin 2 lautasellista ruokaa ja kohta oli pyytämässä leipää, sit lisää leipää, kohta ois jugurttia halunnu...

Joo, ajatus harhailee..pitänee mennä iltatoimille. Öitä vaan..

-Miltsu-

Vierailija

milenna, mä kans suositan sulle että ota miestä hihasta ja sano sille että haluat jutella. ja sitten jutelkaa niin että kumpikaan ei samalla tee muuta. siis ole koneella tai telkun ääressä. yritä rauhallisesti kertoa miltä susta tuntuu ja mitä toivoisit mieheltä. sopikaa yhessä asioista, miten haluatte niiden olevan.

priscu, mun äiti on yksityinen pph. mä suosittelen ryhtymään yksityiseks jos vaan mahdollista. toi mitä nonuli kertoi kunnallisen hoitajan miinuksista on kaikki varmasti totta mutta yksityinen pystyy vaikuttamaan paljon enemmän itse.

mun äiti on tehny sitä duunia ainaki 25 vuotta ja edelleen tykkää työstään. se saa itse valita ketä ottaa hoitoon, eli ei ota sellaisia joiden hoitoaika menis yli 17. ja yksityinen voi kirjata sopimukseen "mitä haluaa" eli esim. 3pv palkallisen sairausloman, vaikkei varahoitoakaan ole järjestetty jne. vanhemat sitten joko hyväksyy nää jutut tai etsii toisen hoitopaikan. ja voin kertoa että mutsille on "jonossa" tälläki hetkellä ainaki 3 lasta...

jos haluut tietää jotai tosta yksityisestä pph-toiminnasta, kysy vaan. vastaan mihin osaan. ja netissäki on niillä jotkut hyvät sivut, en vaan muista osotetta. googlaamalla varmaan löytäisit.

mun käsittääkseni ykstyinen hoitaja tienaakin paremmin ku kunallinen. en tiedä nyt kunnallisen palkkaa mutta yksityisellä hooitomaksusuositus on jotai 500-550 egen luokkaa per lapsi/kk. summa kuulostaa kovalta maksaa mutta käytännössä kela maksaa tuosta suurimman osan suoraan hoitajalle yksityisen hoidon tukena. maksettavaa jää enintään samanverran ku kunnallisessa hoidossa. ja esim. yksinhuoltajt maksavat itse ihan tosi vähän. tulojen mukaan siis tukia saa enemmän. eli siis jos 4 lasta hoidossa palkka olis 2000-2200 kk brutto.

noh, nyt mun on mentävä mutta palaillaan!

niin ja kyllä jassu voi jo paremmin, vaikuttas olevan ihan oma itsensä taas! ihanaa!

sande ja tytöt (aadalla muuten puhkes eka hammas eilen)

Vierailija

EIKÄ!!!!!!!!!! IHANAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! nyt en tiiä miten päin mä olisin... onnea Nippara ihan kauheesti!

Ja kiitos kutsusta uusintaan;)

Vierailija

onnea ja sylintäydeltä ruusuja!!!!

Miten ihana lukea, että molemmat vastoinkäymisiä paljon kokeneet ovat plussanneet!!!!!!!!!!!

Ei tässä voi, kun toivoa paljon enkeleitä molemmille!

"Siu, siu suukkonen, pikkulinnun suukkonen.

Nokan hellä hipaisu, siukkusiiven sipaisu.

Onnea vaan"!

ja kiitos vain kutsusta uusintakierrokselle, mutta meille ei luoja enempää vauvoja suo!

nonuli ja tytöt

nonuli ja tyttöset

Vierailija

onpas "virkistynyt" olo.... oltiin eilen miehen kans viihteellä, tääl meitin kaupungis oli sellanen tapahtuma. muksut oli mummilla ja niillä oli ollu kivaa. meilläkin oli kivaa mutta jos tarkotus oli virkistyä, ei se ihan niin menny... kun vasta klo 04 oltiin kotona ja unta sain vasta puol kuuden mais ja en osannu nukkua ku 11 asti niin toki väsyttäny on.. mutta ei se mitään, oli ihanaa olla ulkona tuulettumassa!

ja heti perjantaina meen uudestaan mut sillon mies jää tyttöjä hoitamaan. mä meen tyttöporukalla leffaan ja syömään ja ties vaikka sit viel sen jälkeen jonnekin..

mä muuten kokeilin aadalle nokkamukistaki sitä vettä mut ei mee. pitää kokeillaki viel tavallisesta mukista. mutta musta vaikuttaa että sitä inhottaa se veden "maku".

aada on kans ollu hiukan kiukkupäällä mutta taitaa tuo hammas täälläki kiukuttaa. ja yliväsyny se kans on ku nukkunu huonosti päikkyjä.

mitäs muuta mun piti... ai noista menkoista, mä huomasin milenna kans ettei mulla ollu ainakaan ekat eikä tokat menkat (kahet siis nyt ollu) yhtä kivuliaat ku ennen. oikeestaan ilman lääkettä pärjäsin ja ennen en todellakaan pärjänny. ne ekat oli tosi runsaat mutta tokat ei sit enää. ja mikä hauskinta, heti oltiin niin säännöllisiä ku ennenki. noh, katotaan nyt miten jatkuu...

nyt lyö tyhjää, en millään muista mitä piti kirjottaa..

palaillaan!

sande ja tytöt

Vierailija

ok:) kiitos sande ja nonuli, mistäs mä sitten tiedän että "joudunko" mä tai "pääsenkö" kunnalliseks vai yksityiseksi?? mistä se riippuu?

Vierailija

Tänä aamuna lämpöä ei enää ollut, vaan mittari näytti normaalia 35,8. Tissi on kyl kipee vielä, mutta paljon paremmin sain nukuttua kuin edellisenä yönä. Jospa tää tästä menee.

Nonuli kysyi Mintusta..Tyttö kasvaa ihan mukavasti, 6kk neuvolassa mitat oli 7,850kg ja 67cm. Huvittaa kun katoin yks päivä esikon neuvolakorttia, hänen 6kk mitat oli 10,250kg ja 71cm! Tosin esikko oli syntyessäänkin isompi, 4,5kg ja eipä tuo nytkään mikään keiju ole, 105cm 3v.

Minttu kääntyy kyl jo ketterästi mahalleen, mutta sittenpä pyöriikin vaan akselinsa ympäri, ei eteen- eikä taaksepäin. Istumaan ois hirvee hoppu, sitterissä ja sylissä ollessaan tunkee väkisin istuu. Ollaan annettu jo tököttää tuettuna istuallaan. Syöttötuolissa istuu kans jo hyvin, ja mössöä menee 1prk puuroa ja n.1,5 purkkia muuta mössöö, sekä liha- että hedelmä.

Eilen illalla ihmeteltiin, kun tuli taas tuttu iltakiukku neitille. No, sitten kokeilin suuta ja hammashan siellä pilkisti, ihan ensimmäinen! Aiemmin on tuntunut vaan semmoisia kovia kohoumia ikenissä, nyt jo selvästi läpi oleva 1kpl.

Ihmetyksen aihetta löysin myös vaa'asta..Eilen aamulla kävin ihan piruuttani ja se näyttikin 75-alkuista lukua(normaalisti 76-77), illallakin vain 200g(?) enemmän..tänä aamuna luku alkoi 74:llä! Varmaan kun oon lisännyt veden juontia ja tuossa kun sairastin, niin ei tehnyt mieli niin syödä..ke-iltana menin jo klo 21 jälkeen nukkuu kun oli niin väsy ja kylmä, niin ei tullut syötyä sinäkään iltana. (Iltasyöminen kun tuntuu olevan miun pahin ongelma)

Noista Minttiksen nukkumisajoista viel..

Meillä taitaa olla melko samanlainen ohjelma kuin Nonulilla, paitsi että viim. 8 maissa herää aamulla. Yleensä 7 aikoihin, välillä aikasemminkin.

Miia taas, menee nukkuu viim. ysiltä ja herää sattumanvaraisesti joskus 6-9 väliltä..Ihan varmasti sillon kun ite on sattunut valvomaan pitempään niin tyttö loikkaa heti kuuden jälkeen, ellei jo aiemmin viereen :_|

No, oma moka, mitäs läksit jne..

Miia on alkanu kattelemaan noita aamupiirrettyjä, tuo Vekarat tuntuu olevan in, piti yks dvd:kin sitä hälle ostaa. Ja tietty Muumit ja Nalle Puh:kin on hyviä..Aristokatteja ja Oliver ja kumppanit kattoo kans välillä ja Viidakkokirjaa.

Joo, nyt aamukahville!

-Miltsu ja tytöt-

Vierailija

B-E; Jospa teille kävi niinkuin sanotaan..kun lakkaa ajattelemasta asiaa (jos teilläkin oli jo tiedossa se hoito yms) niin sitten ei stressaa niin paljoa ja tärppi tulee helpommin?

Ihana juttu kuitenkin, ja toivon kaikkea hyvää!

Priscu; Kävin mielenkiinnosta netissä katselemassa semmoisen ragdollin kuvia..vitsi miten muhkeita kissoja! Varmaan sit ihania jos ne tosiaan vaan heittäytyy syliin rapsuteltavaks:)

Täällä sataa vettä, aamusta näytti et tuleepa hieno päivä taas, mut sittenpä tulikin hirvee ukkonenkin. Outoa kyllä, mut en kuullut kuin yhden jyrähdyksen ja yhden salaman. Se olikin sit semmoinen jyrähdys että tuntui koko talo tärisevän.

Kissaparatkin piiloutuivat pöydän alle, säikähtivät nekin.

On vähän semmoinen lössö olokin, kun sataa..ja aamulla, en tiiä miksi, nousin jo kuudelta, kun miehen herätyskello soi. Minttiksen syötin siinä ja meinasin ruveta uudelleen nukkuu mut ei tullut uni enää...tosi outoa, koska uninen on miun toinen nimi.

No, pitää mennä syömään.

-Miltsu ja tyttöset-

Vierailija

Priscu, täällähän minä, kiva että kaipasit =)

Ja pakkohan se on ekana teille tulla kertomaan, että Plussa se tulla pätkähti vihdoin!!!!! Kun nyt vaan pysyisi kyydissä eikä olis mikään kemiallinen. Mutta ainakin oon nyt parina päivänä saanut plussia, joten ei kai se nyt enää katoa, eihän... 21 kuukautta tähän yrittämiseen meni, mutta jos se nyt olis sitä ihteensä =D Seuraava etappi on sit istukkatutkimus viikolla 12 ja sit nähdään että annetaanko raskauden jatkua. Voi hyvänen aika, olis nyt terve vauva, en jaksais enää... La olis 9.2.2009.

Me taidettiinkin B-E:n kanssa alottaa uusi satsi Tyylilyylejä, tulkaa muutkin mukaan ;)

Ja onnittelut B-E:lle, meillä onkin samanlaista "historiaa" takana ja nyt helmivauvat tulossa, kivaa =)

Terveisin Nippara 4+0 (kp32/28-36 dpo14 yk21)

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=2175331.jpg[/URL]

Vierailija

Olipas homma esikon nukutus, tunnin ainakin olin makkarissa ja koitin houkutella neitiä olemaan rauhallisesti paikallaan ja nukkumaan..tietty kaikkia temppuja piti kokeilla; äiti jano, hae vettä..unilelu puuttuu..haluan lukea kirjan vielä kerran..No,lopulta nukahti.

Miehellä on viisaudenhammas puhkeemassa, ja ilmeisen kipeä. Alkuillasta sit pakotin sen lähtemään päivysykseen, kun särky ei näyttänyt lakkaavan vaikka oli ottanut vahvempaa tul.kipulääkettäkin. No, 2½tunnin päästä laitoin viestiä, mielessä kaiken maailman kauhukuvat, miten se olikin ollu jotain vakavampaa, et lääkäri soittaa miulle ja sanoo tehneensä parhaansa jne. (kuka on kattonut liikaa lääkärisarjoja..? =) ) Mies soitti pian ite, sanoi käyneensä jo apteekissakin ja on tulossa kotiin.

Oli kuulemma tulehdus, joka oli jo leviämässä leukaniveliin/luuhun tai jonnekin sinnepäin. Oli saanut burana 800:sta ja jotain muutakin lääkettä. Toivotaan että sillä menis ohi.

Mutta, B-E:lle onnea kummiudesta!

Sannuska; Miulla kans nää menkat, ainakin tähän asti on olleet helpommat kuin muistan ikinä olleen. Kipuja ei oo ollut nimeksikään, kun aiemmin sai 2 ekaa päivää vetää särkylääkettä ja vuodon määräkään ei oo ollut mikään päätä huimaava, aiempaan niagaraa verrattuna olen kyllä tosi iloinen=) (hassua sanoa noin, kun kyseessä on menkat..)

No, nytpä tuo mies kömpikin, pitää mennä.

-Miltsu-

Vierailija

Onnittelut B-E, hyvistä uutisista ja tsemppiä sinnekin np-ultraan!

Tänä aamuna heräsin eka kerran kuudelta, ku Minttis kitisi. Tutti oli sen selän alla, ei varmaan tuntunu kivalta=( No, tisuteltiin ja nukahti uudelleen. Seuraavan kerran kun heräsin, esikko tunki taas viereen mutta kello vissiinkin oli 8!

Minua väsytti ihan sikana ja mies sit nousikin esikon kans.

Sittenkin kun vauva heräs, niin ois väsyttänyt vieläkin..huusinkin miestä et voisiko ottaa vaavinkin mukaansa..yllättäen mies kantoikin kahvit miulle sänkyyn!

Tosi epäilyttävää..

Tuntui että olin nukkunut hirmu pitkään vielä senkin jälkeen ku mies nousi esikon kans, mutta olikin menny vaan puol tuntia.

Kaiken lisäks näin taas tosi eroottista unta..ja kun aatellaan että oisin voinut nähdä unta kenestä vain, niin oman miehen kans siinäkin olin=) Kyl huomaa että on makkarissa ollut hiljasempaa, kun uniinkin tunkee..eilenkin mies jäi vielä valvomaan omien hommiensa kans, kun menin nukkuu. En ees tiedä miten pitkään se valvoi.

No, pitää päästää tuo ukko tähän koneelle. Sittenpä jossain vaiheessa päivää lähdetäänkin valumaan maalle päin, miun vanhemmille. Sinne kuulemma ovat pyytäneet miun mummotkin, on sitten lapsilla mummoja siel yllin kyllin=)

Hyvät juhannukset kaikille! Olkaahan ihmisiksi!

-Miltsu-

Vierailija

Ei voi muuta sanoa..tuo on hirmu väärin, ison iso hali siulle! Jospa siel jaksettais pitää kiinni..? Vai onko kovastikin vuotoa?

Voi kunpa tietäisin miten lohduttaa, ei kai mikään auta.. : ,(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat