IVF/ICSI vko 47

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU

ja eilen Puregonia 150 IU.

Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.

Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.

Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.

Sivut

Kommentit (160)

Vierailija

Mulla ei oo käytössä ollenkaan sumuja. Tänään laitan pregnylin irroittamaan sen isoimman follikkelin ja maanantaina alkaa 10 päivän Primolut kuuri ja sitten menkat ja uusi piikitys.

Mulla on PCO-tyyppiset munasarjat eli paljon pieniä follikkeleja tai ei yhtään. Mulla on aina näkynyt useita.

Kiva juu että on kaveri jo näin aikaisessa vaiheessa!

Vierailija

satuin avaamaan tämän ketjun ja jälleen kerran ikäväkseni huomasin nega-uutisesi :((((

Voi kurjaa kurjaa....

No me kokeillaan lahjasiittiöillä ( +omilla) ens hoito, kun se on kuitenkin helpompi toteuttaa kuin lahjamunishoito. Meillähän on myös epätietoisuutta että missä vika, siittiöissä vai muniksissa (vai jossain muussa)

Lisäksi kokeillaan kahden kuukauden jarrutusta Procrenilla, myöskään mun endon ei pitäisi haitata solutasolla, mutta kokeillaan nyt sitten mitä tapahtuu kun sammutetaan se kokonaan.

Odotan erittäin mielenkiinnolla että mitä tuleman pitää, punktio menee vasta helmikuulle.

jaksuja ja hyvää joulua !

Vierailija

Koitahan muistaa ettei se määrä vaan laatu :0)

Kivahan se on kun tulee hyvä sato mutta kuten lääkärikin tosissaan varotteli siitä hyperstimulaatiosta niin voi olla että masentaa jos siirtoa ei sen takia voida tehdä vaan seuraavaksi on PAS.

Ja jos se lääkekynä ei ollu umpijäässä tai edes riitteessä niin varmaan on ihan yhtä tehokasta ainetta kuin ennenki. Olihan siinä kuitenki suojaava laukku ympärillä, ei se niin nopeesti kerkii jäätyä!

Pidetään nyt kaikille meille peukut pystyssä ja isosti jaksuja!

Vierailija

Siis tämä ei voi olla totta. :-( Meillä oli muutama ystäväpariskunta eilen käymässä (tietävät hoidoista ja tästä punktioajankohdasta ja halusivat tulla auttamaan - toivat mukanaan kasan ruokaa jne että voisin itse vaan löhötä). Viipyivät parisen tuntia. Ja nyt yksi näistä ystävistäni soitti ja kertoi olevansa vatsataudissa ja 38 asteen kuumeessa! :-( Olo oli kuulemma eilen vielä ihan normaali mutta yöllä oli alkanut hirveä oksetus jne. Hänen työpaikallaan on ko. tautia ollut viimeviikolla liikkeellä.

Apua - tähänkö tämä nyt kaatuu jo ennen kuin olemme päässeet edes siirtoonkaan??? :-( En vaan voi saada vatsatautia juuri nyt! :-( Tiistaina siirto ja keskiviikkona lähtö todella tärkeälle työmatkalle. Kaiken piti natsata niin hyvin aikataulullisesti... :-( Eipä kai tässä ole isoja mahdollisuuksia välttää tautia kun söimme kaikki tämän ystäväni tekemää ruokaakin. :-( Voi kun tapahtuisi ihme enkä sairastuisikaan tai sitten jos saan taudin niin olisin jo nyt illalla kipeä. Silloin voisi varmaan soitella sitten vaan klinikalle ja sanoa että pakastakaa kaikki mitä löytyy ja tehdään siirto myöhemmin. Ja ehkä olisin jo kunnossa keskiviikkona.

ARGH - äly menee... Arvatkaa tuliko heti paikalla etova olo kun kuulin tuosta vatsataudista??? :-( :-( :-( :-(

Vierailija

Aika hullu tulos sinäänsä sillä ultrassa tiistaina näkyi 14 rakkulaa mutta nyt niitä olikin vain 12. Mutta rakkuloista löytyi 11 munasolua ja kaikki näyttivät (päällepäin ainakin) kypsiltä. Eli pakko on kaiketi olla tyytyväinen. Ja niin olenkin. Hyvä tulos kropalleni. :-) Siirto on sitten vasta tiistaina iltapäivällä eli sinne asti pitää jännätä. Jos siirtoon päästään eivätkä alkiot ole vielä blastokystavaiheessa niihin tehdään alkiokuoren avaus. Saisin soittaa maanantaina väliaikatuloksia mutta en taida...jännittää tämä tilanne muutenkin ihan tarpeeksi...

Hyvää ja rauhallista viikonloppua kaikille. Ja tsemppiä piinailuun. :-)

Vierailija

Moikka, mun täytyy sanoa että kyllä mulla olikin etovia olotiloja kun pistelin loppuaikoina ja varsinkin kun irrotuspistos oli tehty. Ja tosta irrotuspistoksesta, musta tuntu että se neula oli jotenkin isompi ja paksumpi. Mut yritin vaan aatella positiivisesti että se on toistaiseksi viimeinen pistos ja niinhän se olikin. Nyt on 11 pakkasessa että ei ihan heti tarvitse uusia tätä kaikkea. Että kyllä tää palkitaan! Tsemmpiä nyt Ibiza ja muut!

Vierailija

Unohtui edellisessä mainita, että pidän peukkuja punktioon, joka siis näyttää olevan tänään ja varmasti tehtykkin jo. Toivottavasti kaikki meni hyvin?

Vierailija

Milläs mielellä Ibiza79 ja Piparjuuri viikonloppua lähtee viettään? Toivottavasti hyvällä ilmoista huolimatta :)

Tuun kyllä seuraamaan teidän taivalta vaikka oma viikkoni onkin ennen teitä.

Vierailija

Sulla oli tosi hyvä saalis! Onnittelut. Ilkeä toimenpidehän se on, mutta tosiaan mitä sitä ei tekisi pienen nyytin eteen. Nyt pidän peukkuja että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja saatte pakkaseenkin. Mulla alkaa vähitellen mahan turvotus olemaan tiessään (pientä vielä jäljellä, mutta sitä ei muut huomaa). Ainut että kun menin tänään töihin ja sitähän on tietty enempi liikkeessä, niin nuo luget tuppaa ällösti valumaan. Mutta toki se on pientä tässä kaikessa. Muuten olo on aika normaali, vähän rintoja nipistää ja alaselässä tuntuu välillä. Mutta noi on varmaan lugeista johtuvia?

Vierailija

Punktio on pakko suorittaa maanantaina, ei uskaltanu lääkäri vedättää tiistaille, on niin paljon ja isoja follikkeleita kasvamassa ;)

Yli 20 ainakin (lääkäri laskeskeli noin 26) ja isoimmat yli 22mm. Nyt täytyy vaan yrittää juoda runsaasti (yli 2 l ) ettei tulis hyperiä. Lääkäri varotteli tosissaan hyperistä ja kirjoitti suoraan sairaslomaa ens viikon sunnuntaille asti ja käski vielä varotella työnantajaa mahdollisesta jatkosta. Pyysi vielä mua varautuun siihen ettei ehkä päästä tekemään tuoresiirtoa vaan PASsin kautta jos hyperi iskee, on kuulemma jopa hengenvaarallista jos hyperistä huolimatta tehdään siirto se kun voimistaa hyperiä! Näköjään tässäkin ois kohtuus kaikessa sanonta ollu kohallaan. Lääkkeet tehosi ilmeisen hyvin... Ei oikeen tiedä miten tässä nyt suhtautus, kun on ekaa kertaa pappia kyydissä.

Pidetään nyt kaikille meille peukkuja ja plussasäteitä!!!!

Vierailija

Olin ihan varma että te plussaatte. Ei tässä varmaan oikein mikään lohduta mutta onneksi teillä on alkioita pakkasessa niin ette joudu uuteen piikitysrumbaan heti. Jos tämä nyt yhtään lohduttaa.

Täällä ei ole mitään ihmeellistä. Hervoton päänsärky ja kauheasti töitä. Taidan testata sunnuntaina - en pysty vaan menemään maanantaina verikokeeseen ja sitten soittamaan tuloksia töistä.

Tsemppiä ja jaksamista. Lämpöisiä haleja ja ajatuksia kaikille!

Vierailija

Voi ei. Olin nyt viikonloppuna siellä risteilyllä joten tulen pahoittelemaan hieman jälkijunassa.

En usko, että sun repun kantelu on syypää negaan kun ajattelee ihmisiä jotka ei periaatteessa edes yritä raskautta ja se tulee yllätyksenä, mitähän kaikkea he ovatkaan ehtineet " piina-aikana" tehdä...

Nyt voimia sulle ja toivottavasti lääkärillä on tuumaustauon jälkeen todella hyvä ehdotus ja toimiva.

Meillä huurunenän siirto menee helmikuulle ja se tehdään luomukiertoon, ei siis lääkkeitä avuksi ?!?!

Toivottavasti Jaguarilla on kaikki hyvin. Tulethan sitten ultran jälkeen kertomaan mitä siellä näkyi :0) roikun kuitenkin täällä vanhasta tottumuksesta....

Jaksamisia kaikille ja oikein rauhaisaa joulun odotusta.

Vierailija

Moi! Eikös se ollut niin että ei vielä tuhruttelu tarkoita negaa? Mutta ymmärrän kyllä sun tunteen! Ei kiva. Jos on vaan kiinnitys tuhrua?

Noh, en minäkään vielä uskalla riumuita plussastani kovasti. Mulla on sen verran olu erinäisiä mahakipuja, turvotusta, painontunnetta, munasarjojen kohdalla omaa kipua. Selästä ottaa välillä. Muistuttanut paljon punktion jälkeisiä oireita. Soitin VL:n tänään kun huoli alkoi olemaan niin suuri. Tosin tänään on ollut nyt kyllä tähän hetkeen asti " kohtalaisen hyvä olo" . Mut sain lääkäri ajan keskiviikko iltapäivään, että yritetään katsoa että onko kaikki ok vai mitä? Kyllä hiukan pelottaa mutta toisaalta hyvä että asia tarkistetaan. Mullahan on taustalla endoa, että en tiedä sitten johtuuko ehkä siitä...Noh se musta....

Mut Tirppa nyt tosi paljon voimia ja kaikille ihan turbo plussäteitä!!!!

Vierailija

Tänään oli sitten punktio, saaliiksi saatiin 17 munasolua määrä on runsas. Toimenpide meni ihan ok, tietty vähän sattui, mutta mitä vauvan eteen ei tekisi. Edelleen on alavatsa kipeä, muuten olo ok.

Keskiviikkona sitten siirtoon...

Mites muilla etenee?

Vierailija

Piparjuuri, kunpa tietäs jonkun taikajuoman jolla vois välttyä mahataudilta lähettäisin sitä. Pidetään peukkuja ettei se iske sinuun!!!

Jaguar, en tiedä lugeista kun mulla on se geeli ja sen ohjeessa mainitaan " jos on raskaana ei tuotetta tule käyttää" ja siinä olikin 15 annostuubia joten geelin käyttö ilmeisesti lopetetaan jos raskaus alkaa. Kannattasko sun soittaa huomenna hoitajalle ja tiedustella asiaa, onpahan sitten se asia pois päiväjärjestyksestä.

Ibiza, hienoa että olosi alkaa kohentua. Peukutus auttoi :0)

Sitten omaa napaa. Mulla on nyt eilen ja tänään jomotellut alavatsaa (oiskohan kohdun kohdalta) silleesti niinkuin lievää menkkakipua. Pitää vaan toivoa että kuuluu asiaan ja keltarauhashormoni siellä jyllää. bd bd bd

No poltellaan nyt ensimmäistä adventtikynttilää ja etsitään joulukoristeita naftaleenista, sais hetkeksi ajatuksen muille raiteille, ettei kokoajan mieti oireita ja sitä mitä ne mahtaa tarkoittaa.

Jaksuja ja tarraliimaa Jaguarille ja Ibizalle, Piparjuurelle terveysloitsuja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat