Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako raskaana ollessa noudattaa mielihalujaan

Vierailija

ruoan suhteen? Siis, ei tietenkään syö niitä, mitkä ovat kiellettyjen listalla, mutta jos tekee mieli ranskalaisia, vaaleaa leipää, suklaata, sipsejä, pullaa? Mies vahtii syömisiäni todella tarkkaan, eikä antaisi syödä epäterveellisesti. Ei varmaan tarkoita pahaa, mutta ottaa päähän.

Kommentit (3)

Vierailija

mielestäni syödä epäterveellisestikin välillä, kunhan muistat ettet syö kahden edestä. Kyllä ihminen saa välillä herkutellakin.

Vierailija

Kyllä mä yritän terveellisestikin syödä, hedelmät, vitamiinit, tavallinen peruna, usein tumma leipä, kalsum-juomat esimerkiksi. Miehen tarkka ohjeistus tuntuu välillä niin ankaralta, että se todella loukkaa mua. Välillä tuntuu ihan kuin olisin tällä hetkellä vain hänen lapsensa odottaja.

Vierailija

tietty toki niissä rajoissa että en syönyt ns. kiellettyjä juttuja - tosin niitä ei tehnyt mielikään, kai se kroppa tietää mitä tarvitsee.

Tosin hassu juttu oli kun neuvolan täti sanoi mulle kun kerroin että juon " vissyä" eli Olvin kivennäisvettä että ei sitä saa juoda kun siinä on niin paljon suolaa =). Oli vissiin viimeksi katsonut pullon kylkeä 80 -luvulla..

Söin hyvällä halulla siis kaikkea mitä teki mieli, eikä paino noussut " normaallia" enempää. Mulla oli tietysti viel se hyvä onni että verenpaine ja hemoglobiini arvot oli kokoajan hyvät eli ei tarvinnut senkään (lähinnä verenpaineen) takia varoa syömisiä.

Miehet ottaa välillä nää raskaudet vähän turhan tosissaan, lukee liikaa oppaita ja uskoo kaikki mitä kaverit sanoo - ota se vaan liikuttavana huolenpitona ja yritä pitää hermot kurissa. Tiedän kyllä et se on välillä tosi vaikeaa!! Paljon onnea jatkoon!

Uusimmat

Suosituimmat