!MARRAS05!

Vierailija

Uutta pinoa pukkaa.

Kyselyyn ensin vastaan:

- Pukeminen on meillä vähän niin ja näin. Onni osaa pukea itselleen sukat ja housut mallikaasti. Kalsarit menee aina niin, että pippeli on pihalla ja jalat on yhdestä puntinreiästä sisällä ja koko komeus on vedettynä vyötärölle :) Paita on vielä harjoittelussa. Kaiken muun riisuu myös itse, paitsi paidan, se menee jotenkin vielä yli hilseen. Ihan innokas on pukemaan, mutta ei se mikään intohimon kohde tunnu olevan.

- Vihanneksista menee kaikki muu, paitsi salaatinlehdet. Söisi niitä kyllä mielellään, mutta nielaistessaan yökkää aina. Jotenkin tuntuvat epämiellyttäviltä kurkussa. Muuten ei ole sihtikurkku ja ruokansa syö saman näköisenä kuin me muutkin (Sisua lukuunottamatta).

- Hampaat Onni oppi juuri pesemään itse. On ennekin pessyt, mutta nyt osaa mennä vessaan, ottaa pikkupallin peilin eteen ja kastella harjan ynnä lisätä hammastahnan. Katsoo peilistä tarkasti, että kaikki paikat tulee harjattua. Sitten pesee harjan, laittaa takaisin telineeseen ja lopuksi vielä purskuttaa vedellä. Ihana näky.

Mannan ssssssatana naurattaa. Tiedän, että ei pitäisi, mutta silti pistää hymyilyttämään. Meillä meni kanssa Raumalainen mummoni sanomaan kerran Sisun kakattua kousuunsa, että "pask perse". Kuulostaa karulta, mutta raumalaisella murteella ei ole niin järkyttävän kuuloinen :) No, siitähän Onni sitten toki nappasi tämän fraasin ja se on ollut siitä saakka vallan hauska hokema. Toivottavasti unohtaa sen pian.

Räjäytettiin eteinen. Kaadettiin seinää ja avattiin vaatekaappi avonaiseksi tilaksi. Tuntuu, että eteinen on aina täynnä, vaikka meitä on vain neljä! No, nyt on tilaa ripustella takkeja :) Projekti on tosin vielä kesken, mutta eiköhän se tämän viikon loputtua ole plakkarissa. Toivon niin.

Paljon on ollut Onnin kavereilla synttäreitä. Herkkuja on tullut syötyä huolella :) Ollaan ulkoiltu näillä säillä pitkin päivää ja perjantaina vietettiin koko päivä Korkeasaaressa ystäväni ja hänen lapsensa kanssa. Oli ihanaa seurata lapsia, kun saivat vierailusta kaiken irti.

Onko teillä ihan järkyttävää kyselyä? Meillä Onni kyselee koko ajan. Ja yksi kerta samasta aiheesta ei riitä, vaan hokee samaa kysymystä joskus jopa kymmenen kertaa. Jankuttaa ja jankuttaa, jos en vastaa, jatkaa kyselyä auringon laskettuakin vielä. Iltaisin tuntuu välillä, että tärykalvot on vereslihalla. Sisustakin kun on vielä kehkeytynyt ihanan sisukas tapaus, niin kyllä voin sanoa, että korvissa soi.

Sisu nousee jo seisomaan ilman tukea. Otti eilen ensimmäiset askeleensa :) Hurjaa miten nopeasti aika kuluu! Ensi kuussa viettää jo ykkösiään!

Lähdetään juhannusviikoksi sinne Saarenmaalle mökkeilemään ystävien ja lapsikatraan kera :) Koko kesä tuntuu muutenkin olevan täynnä reissausta ja juhlia. Mietin tässä juuri josko lähtisin Sisun ykkösten jälkeen ystäväni luokse Lontooseen pariksi päiväksi ihan yksikseni. Voisi tehdä oikein hyvää.

Mukavaa kesäkuun alkua kaikille!

Jokohan nuo hymiöt toimivat B-)

Noema

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä poika alkoi tänään oksentaa ja illalla kuumetta olikin jo hieman yli 39. Tämä on loistavaa jatkoa alkukesän kuumeilulle. Kesäkuun ensimmäisellä viikolla oli 4 päivää kovassa kuumeessa. SItten 5 kuumeetonta päivää ja yhden yön kestänyt korkea kuume. Siitä nyt aika hieman yli viikko ja taas mennään....

Kaiken lisäksi kesäkuu on yksi tärkeimmistä kuukausista mulla töissä ja melko harvakseltaanhan tuolla on päässyt käymään=( Poikasen kummi sai vauvan kuukausi sitten, häntäkään emme ole päässeet katsomaan tämän sairastelun vuoksi. No, yritän lohduttautua, että jospa poika olis sitten heinäkuun terve kun lomaillaan.

Lomasta puheenollen; onko kenelläkään kokemusta sellaista Muumimaailma-paketista (liput muumimaailman + yö hotellissa + päiväristeily Maarianhaminaan) ? Tai Muumimaailmasta muuten.

Juhannusta meillä oli tarkoitus mennä viettämään mökille minun vanhempien + ukkini kanssa. Ehkä myös siskoni olisivat tulleet sinne. Saas nähä päästäänkö nyt sinne.

Viime viikonloppu oltiin sukuloimassa, sinne sentään päästiin, ja oli kyllä ihanaa. Poika niin nautti pikkuserkkujensa 1-7v. (5kpl) seurasta ja melkoista hulinaahan se olikin. Mutta ihanaa seurattavaa. Toivon, että pojalle rakentuisi vahva side sukuunsa.

Nyt taidan jatkaa järjestelyä, aivan järkyttävä into päällä =) Tänään vaihdoin pojan huoneessa järjestystä ja nyt olen tämän työhuoneen + vierashuoneen kimpussa (jotka toimineet tähän saakka lähinnä varastointitiloina). Nyt olen koittanut survoa tavaraa kaappeihin ja vintille (pois näkyvistä) odottamaan uusia säilytyskalusteita ja suht siistin näköistä onkin. Löysin jopa alesta mieleistä Filnlaysonin kangasta hintaan 4€/m ja siitä aion illalla ommella verhon vierashuoneeseen. SItten puuttuisi enää työhuoneen verhot.... hidasta on=)

Mutta nyt hauskaa keskikesän juhlaa jokaiseen niemennokkaan ja saarelmaan!

Manna

Vierailija

Ompa tosiaan ihanaa kun on lämmintä ja kesä !

Me ollaan saatu kesäksi tuohon meidän pienelle pellolle hevonen laiduntamaan. Sateensuojaa se pitää tuossa meidän traktorikatoksessa. Käydään Elmerin kanssa päivittäin viemässä sille omenaa ja porkkanaa ja kerätään tuoretta ruohoa. Ei se ole vasta kuin viikon tuossa ollut ja nyt jo syönyt melkein heinät aitauksen alueelta. Pitää siirtää aitauksen paikkaa, jotta saa syödä koko pellon :) mutta on kyllä ollu niin kuivaakin, että eihän ruoho pääse kasvamaankaan.

kyseilyitä pukkaa ;)

Pukemisesta sen verran, että Elmeri pukee joitain vaatteita ite, kuten housut ja kengät. Paidan, sukat ja housut osaa kyllä riisua ite.

Mutta apua kyllä tarvii vieläkin.

Kasvikset ja vihannekset on niin ja näin. Porkkana, kukkakaali ja parsakaali menee, samoin kurkku ja tomaatti. Nekin vaihtelevasti ja riippuu fiiliksistä..

Hampaat pestään yhdessä iltaisin. Ja äiti luettelee aina ketkä pöpöt lähtee.. esim. äiti-pöpö, mummu-pöpö, Lauri-pöpö yms.

Päivisin ollaan ilman vaippaa ja ulkona osaa käydä pissalla ite. Seisaaltaan pissaa puskaan. Sisällä käy potalla, mutta pitää muistuttaa jatkuvasti. Automatkoilla ja kauppareissuilla on vaippa. Ja tietty yöllä vielä.

Ollaan ostettu vessaan lasten pikkupönttö, sitä ei vaan ole vielä asennettu. Odotellaan putkimiestä. Söpön näköistä, kun on iso ja pieni pönttö vierekkäin ;)

Me oltiin toissaviikonloppuna Vierumäellä ja Lahdessa. Ja maanantaina lähdetään Turkuun ja Muumimaailmaan. Ollaan 3pvä reissus. majoitutaan Turussa keskustaan vuokrattavaan kaksioon. Siellä on pesukoneet, pinnasängyt, potat yms. Maksaa 90e/vrk.

Heinäkuussa on vielä kylpyläreissu Varkauteen. Miehen kesälomalla maalataan leikkimökki ja ollaan vaan :) syödään ja uidaan.

laurilla epäillään nyt allergioita. Lääkäri ens vkolla saadaan tod näk lähete allergiatutkimuksiin. Me kun ei saatu vakuutusta, niin ei oo varaa yksityiselle..

Muuten Lauri, 6kk kasvaa ja kehittyy normaalisti. Tosin erbin takia käydään edelleen fysiossa 2krt/vko.

Mä meen syksyllä kk töihin ja mies jää poikien kanssa kotiin. Saa nähdä mitä siitä tulee ;)

Ei nyt Lauri itkee, täytyy mennä.

hyvää ja lämmintä kesää !!

marika ja pojat p.s tässä vielä kuva pojista. siinä lekitään lääkäriä ja mitataan kuumetta.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bd5c303f-3392-11dd-8384-c...!

Vierailija

Jippii, pääsinpäs taasen kirjautumaa sisälle :)

Monta päivää ollut niin että en oo päässyt, höh.

noema: Ihanaa varmasti oli Korkeasaaressa. Meilläkin kyselyä piisaa, ja samaa hokemaa samasta asiasta miljoona kertaa. Kivan kuuloiset kesäsuunnitelmat teillä!

Manna25: Paranemisia pojalle! Meillä myös ollaan oltu vaipattomuuden suhteen laiskoja, nyt viime päivinä ollaan ryhdistäydytty ja aina sisällä-ollessa ollaan ilman vaippaa. Kohta toivottavasti myös ulkonakin. Kesäsuunnitelmissa on ainakin Ähtärin eläinpuisto ja Muumimaailma. Titi-nalletalossakin

olisi kiva käydä, on Lotan suursuosikki nimittäin.

Vaipattomuuden suhteen on herännyt toki kysymyksiä, mihin en netistä vastauksia ole löytänyt:

* ulkona pissaaminen, mikä paras tyyli tytöllä?

* pesettekö pyllyn joka pissauskerran jälkeen?

* kuinka automatkat, suojaa penkille kenties?

Ihanat ilmat olleet nyt, ollaan oltu pääsääntöisesti koko ajan ulkona, käyty pikaisesti sisällä syömässä ja takas ulos. Mieskin sai tehtyä takapihalle Lotalle oman hiekkalaatikon (viimevuotinen muovinen ei ollut hyvä).

Nyt ei muuta mieleen tuu, väsyttää melkoisesti jo joten taidanpa suunnata itsekin iltapesulle ja nukkumaan.

Tintta-liisa

Vierailija

Olipas ihanan lämmin ja kesäinen viikonloppu. Jesse kasteli jo talviturkkinsakin lauantaina kun oltiin picnicillä järven rannalla. Eväiden syömisen jälkeen oli tarkoitus mennä vaan vähän kastelemaan varpaita, mutta Jesse päätti mennä uimaan kokonaan (tuli kiire ottaa pojalta t-paita ja kalsarit pois :-). Kylmää vettä ei pelännyt kyllä pätkääkään vaan riemusta huudahteli "kivaa uida, kivaa uida" ja läiskytteli vettä oikein kunnolla. Pois ei olisi halunnut tulla millään ja oli jo ihan kylmän kohmea kun lopulta kaapattiin järvestä pois lämmittelemään. Vesi oli ehkä noin 17 asteista? Itse en olisi vielä uskaltanut mennä. :-)

Manna kyseli edellisessä pinossa atooppisen ihon hoidosta. Jesse on atoopikko ja me joudutaan kyllä käyttämään viikottain kuuriluontoisesti mietoa kortisonivoidetta kaulaan ja taipeisiin. Perusrasvoilla (Lipolan, Essex Lotion) rasvataan aamuin illoin ja joka ilta kylvetetään / suihkutetaan päivän liat ja hiet pois. Iltaisin paksumpaa rasvaa eli Lipolania, aamuisin Essexiä mikä on kevyempi. Pyykin pesen nestemäisellä Erisanilla joka on siis tuoksutonta. Vauvana Jessen ihoa ärsytti myös voimakkaan väriset vaatteet, mutta nykyään en ole sellaista huomannut. Ruoka-aineista vältetään histamiinia elimistössä tuottavia eli sitrushedelmiä, tomaattia, paprikaa, suklaata. Ne lisää kutinoita ja ihon raapiminen pahentaa ihottumaa. Jessekin alkaa aina raapia ihan terveen näköistä ihoa ja ihottuma nousee siihen vasta raapimisen jälkeen. Kortisonikuurit onneksi vievät ihottumat nopeasti ja tehokkaasti pois eikä olla jouduttu siirtymään missään vaiheessa vahvempiin rasvoihin. Toivottavasti sait tästä jotain vinkkejä ja ajatuksia. Kurjia kyllä nuo ihottumat.

Tintta-liisa kyseli hampaiden pesusta. Meillä hampaat pestään yleensä niin että Jesse on istumassa. Pesee ensin itse (nam, nam kun hammastahna on hyvää ;-), etuhampaat osaa harjatakin hyvin, mutta takahampaissa tarvitsee kyllä apua. Tällä hetkellä hampaiden pesu sujuu pääsääntöisesti ihan hyvin, purskutusvesi tahtoo kyllä mennä kurkusta alas eli tahnat myös. Onneksi noissa lasten tahnoissa ei ole kauheasti fluoria. Jos hampaiden pesu takkuaa, ne pestään niin että Jesse nappastaan makuulle syliin ja hinkkaillaan siinä sitten puhtaaksi. Suu pysyykin silloin yleensä hyvin auki koska sieltä kuuluu samalla melkoista kapinointihuutoa. ;-)

CalZalille tsemppiä sairastelukierteeseen! Toivottavasti katkeaa pian. Tylsää ja raskasta tuollainen. Hyvä että vauva on pysynyt kuitenkin terveenä, toivottavasti pysyy tästä edeskin.

Noeman Sisulle onnittelut ensiaskeleista! :-) Aika on mennyt hurjaa vauhtia.

Kyselyä tulee meilläkin paljon ja juuri tuota saman asian jankuttamista. Mitä kivempi ja mielenkiintoisempi asia, sen useampaan kertaan se pitää kerrata. :-) Luulen silti että pahin kyselyikä on vielä edessäpäin... Kai se on silloin kun jokaisen vastauksen perään kysytään vielä loputtomiin että miksi. Sitä odotellessa. ;-)

Lämpimiä kesäpäiviä kaikille ja hauskoja hetkiä näiden meidän ihanien höpönassujen kanssa! :-)

Vierailija

Pakko oli rekisteröityä uudelleen käyttäjäksi kun en päässyt aiemmalla tunnuksella millään sisälle.

Oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttujanne päivittäin, ja yrittänyt kirjoitellakin onnistumatta siinä.

Meillä vaipattomuus sujuu jo aika hyvin: sisällä muistaa pyytää heti vaipan pois kun tullaan jostain kotiin, ja hyvin muistaa ilmoittaa pissahädästä. Ulosmenoa/kaupassa käyntiä ilman vaippaa en kuitenkaan uskalla vielä ajatellakaan.

Suunniteltiin että mentäisiin juhannuksen aikaan Ähtärin eläinpuistoon käymään, näytti nimittäin olevan auki, eikä mitään suuria suunnitelmia ole (=ei omisteta mökkiä ...) joten yhtenä päivänä voisi käydä tutustumassa eläinpuiston eläimiin.

Meillä Lotalla kauhea ei-joo kausi meneillään, ensin ei halua jotain ja sitten yhtäkkiä haluaakin sitä, ja sitten taas ei; esim. mennään ulos, ei mennäkkään. Hermot on välillä kireinä puolin ja toisin.

Äitini kanssakin otin taas vaihteeksi "yhteen" tänään: kritisoi mm, sitä kun Lotta on opetettu siihen että joku aina leikkii hänen kanssaan. Puolustauduin sillä että on kuitenkin niin lyhyen aikaa pieni + kotonahan olen hänen takiaan, töihin palattuani samaa aikaa ei enää ole. Aiemmin äidin mielestä oon liikaa stressanut kodin siivouksesta + järjestyksestä, sanoin sitten joku viikko takaperin että ei saa sitten kommentoida jos on sotkuisempaa. No, enkös siitäkin saanut kritiikkiä sitten tänään, oli liian sotkuista, ja miksi en ollut tehnyt sitä tai tätä kun oli hoitamassa Lottaa .... Ois vaan niin ihanaa joskus istahtaa edes hetkeksi sohvalle ....

Lotta myös oksensi ma-ti välisenä yönä (epäilen että leipäjuusto oli mennyt huonoksi vaikka päiväystä olikin vielä ...), eilisen päivän sitten pesin pyykkiä ja olin kuutamolla. Viime yönä Lotta heräsi klo 4 ja rauhottui vasta n .klo 5.30. Annoin hedelmäsosetta kun epäilin nälkää, koska söi eilen niin huonosti. Nukahti sitten onneksi uudelleen, tosin meidän väliin eli potkuja, potkuja, potkuja = nukuin itse huonosti. Herättiin vasta klo 10.30 (sekin äitini mielestä huono asia). Huoh.

Mikään mitä mä teen ei mee oikein :((

Tintta-liisa (melkein sama nimimerkki siis)

Vierailija

Tulin pikaisesti toivottamaan teille kaikille oikein ihanaa Juhannusta! Säät ei ehkä meitä helli, mutta yritetään kestää :)

Me käytiin eilen ostamassa Lotalle uusi turva-istuin, saa nyt istua kasvot menosuuntaan, oli ihan onnessaan :)

Tintta-liisa

Vierailija

Pitkästä aikaa minäkin kirjauduin..tuntuu että näillä uusilla sivuilla on aina joku häiriö tms..

Paljon onnea kaikille vauvoja saaneille !!!! Teitähän oli muutama seuraavalle kierrokselle jo siirtynyt :)

Meillä sujuu arki oikein arkisesti..Isommat muksut on kesälomalla, mut ovat leireillä ja puistoissa aikaa kuluttaneet. Poikanen on vielä muutaman päivän hoidossa ja sit lomaillaan koulun alkuun asti. Tai siis lapset lomailee,me aikuiset ei. Mies painaa pitkää päivää, kesä on alkanut meidän yrityksessä!! No rahaa se vaan tietää...

Poikanen höpöttää koko ajan jotain, puhe on jo suht selvää. Kuivaksi opettelu on hyvällä mallilla, päivisin pissataan pottaan tai pönttöön mut yökuivaksi on vielä pitkä matka. Riisuminen onnistuu sukkien ja housujen osalta,paidat tuottaa hankaluuksia. Pukeminen on hankalaa, mut enpä mä kauheasti ole patistanutkaan pukemaan kun musta on kiva pukea poika :)

Allergiat eivät juurikaan ole hellittäny. Peruna ja porkkana edelleen kaikessa muodossa allergisoi, omenaa voi syödä vähän samoin sitruksia. Tosin poika ei oikein välitä edes perunasta joskus kun sitä hänelle kuitenkin kokeilumielessä annetaan..paitsi ranskalaisista!

Kesäsuunnitelmia meillä on sen verran että Helsinkiin muutamaksi päiväksi mennään Lintsille ja Korkeasaareen. Miehen kans haaveillaan pienestä kahdenkeskisestä lomasta,vaikka laivalla. Mut saas nähdä jääkö vaan haaveeksi...kesäaikaan ei tahdo oikein saada lapsille yökyläpaikkaa. Kotiin kyllä saadaan hoitaja että kyllä me ulos päästään tulettumaan.

Mutta näin meillä täällä..ulkona on ilma kuin syksyllä, lämmintä 6 astetta :(

Jospa se kesä sieltä pian tulee......

Aurinkoisia ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille teille ja jaksamista arjen pyöritykseen!

terkuin äitykkä

Vierailija

Niin sitä minäkin olen "kateellisena" katsellut kuinka monella on jo vauva... Onnea teille! No nyt olisi itselläkin lääkärin lupa, kun on selvitty kohdunkaulan syövän epäilyistä.

Kesällä mennään viikoksi vuokramökille, kuten aina. Ja jotain puuhamaa, muumimaailma linjaa toivon lisäksi.

Moikka

Vierailija

Tulin nopsaan toivottamaan kaikille hyvää juhannusta jo näin etukäteen! Lähdetään huomenna aamulla sinne Saarenmaalle ja palataan vasta ensi sunnuntaina.

Tintalle ekstra jaksuja toivottelen! Kyllä sä kuule osaat hienosti lapsesi kasvattaa. Varmasti mielummin liian hyvin, kuin huonosti ;) Eli jätä moiset puheet omaan arvoonsa. Kaikkia ei voi miellyttää, piste. Ja sinä olet lapsen äiti, parasta hänelle ja myös Lotan paras asiantuntija. Muut arvioi tilannetta vain omista kokemuksista käsin. Siivous jutuille annat piutpaut. Siivoat juuri sen verran, kuin sinusta hyvältä tuntuu. Itse olen kanssa "himosiivoaja" ja imuri saattaa käydä parikin kertaa päivässä. Kyllähän sitä päivitellään, mutta eipä ole minun päänvaivani. Mulla ainakin alkaa nuppi paremminkin kiristää sotkusta kuin liiasta siivouksesta. Olkoon se minun zeniläinen meditaationi arjen pyörityksessä :)

Noema

Vierailija

Moi!

Entisenä Niana kirjoittelen kun en pääse vanhoilla tunnuksilla kirjautuu..

Ekaksi calzalille ja gerdalle onnittelut pienokaisista :)

En ole viime kuukausina pahemmin käynyt koneella niin todellakin olen pihalla kuin lumiukko kaikesta tapahtuneista..

Vähän kirjoittelen kuulumisia meiltä.

Pojan nimeksi tuli Otto Pauli Eerik.

Nooralla on paljon vielä mustista jäljellä, Otto saa aika paljon kyytiä ja muutaman kerran on ollut mustelmilla. Onneksi Otto myös jaksaa nauraa nooralle ja nooran jutuille. Tosin äiti ei aina jaksa :)

Noora alkoi itse käydä pöntöllä pisulla ja kakalla kun Otto oli kk ikäinen ja pyyhkii aika usein oman pyllynsä ja välillä jopa istuu lehti kourassa pöntön reunalla.

Tosin takapakkiakin on tullut.. alkoi syömään tuttia ja pulloa tass, tutti enempi käytössä. nyt sit kohdellaan kuin vauvaa tietyissä asioissa..

Noora on menossa 11.6 hyvinkäälle osastolle tutkimuksiin kun on ollut aika väsynyt ja nesteytystä seurataan samalla.

Otto joutunut käymään kontrollissa fysioterapiassa kun oli ylijäntevyyttä, mut nyt parempaan suuntaan menosa.

Mulla taas itsellä astma paheni oton syntymän jälkeen ja avaavaa lääkettä menee 1-6 satsia pvässä. Ikinä astmani ei ole ollut näin pahana. Et eipä paljon koiteta liikkua ja laihtua :(

Nooralla alkanut tulla kaikenmaailman juttuja suusta ja kamala komentelija. Pyytää joskus isiltä mehua ja isi sanoo et hae ite kun osaat, niin neiti sanoo et en hae ku mä istun.. hae sä.. ja tyyliin sun muuta... :)

Niin ja Noorahan on ollut nyt päiväkuiva pitkään ja yöllä ollut vaippa on kuiva aamuisin. Ja kolmena yönä on itse herännyt pissahätään ja kävellyt potalle.

Joo, mut koitan jokupvä kertoa enempi kuulumisia...

t. ex nia

Vierailija

Pitkästä aikaa. En ole juurikaan edes käynyt lukemassa, saati kirjoittanut :(

Eli enpä osaa kommentoida teitä mutta kerron hieman likasta;

Ihana, energinen ja villi!!!

On varmaan känyt sama juttu kuin musta sanottiin pienenä: Rokotettu elohopealla ja gramofonin neulalla :)

Koko ajan suu käy ja vauhtia on!

Ja puree! Se alkoi viime vuonna keväällä ja ja jatkuu edelleen, onneksi tosi vähän enää mutta ikävää on. Jos esim.kaverin kaa tulee tappelu lelusta niin tää puree jotta saa haluamansa. Jos on mun sylissä saatta purra. Puree jos estetää menemästä jonnekin.

Villiintyy aina jos on vieraita. Oli tuskaa olla kylässä mökillä missä oli 10 pientä ja laituri... Ei mitään rotia saanut kun oli niin ihmeissään kavereista ja laiturillahan ne koko ajan lorkki...

Mutta jotain hyvääkin: Tutti ja pullo jäi viime kesänä.

päiväkuivana 6kk jä yökuivana 3kk ollut.

Pukee ja riisuuaikas hyvin itse, jos viitsii.

Itse ei syö, istuu vaan jos en syötä, paitsi kurkut lautaselta.

Siellä kylässä oli keittoa, ei malttanut syödä yhtään, vaan kurkkuja napsi tarjolta ja myöhemmin kakun päältä vei mansikoita.

Mutta nyt ulos..

Moikka"

Vierailija

Mäkin tulin testaamaan miten pääsee kirjautumaan.

Töissä tällä viikolla ja juhannusaatto lomaa. Mitään tarkkaa suunnitelmaa ei vielä olla juhannukseksi tehty. kesäloma alkaa 7.7. ja oon kolme viikkoa lomalla.

Järkättiin lomat siten, ettei Mintun tarvi mennä sijaishoitoon, joten melkein 6 viikkoa tulee tytsille lomaa.

Olin edellisviikonloppuna yksin Saksassa Garmisch-PartenKirchenissä pidennetyn viikonlopun näin ystäviä siellä ja viime viikonloppuna yksin Turussa siskon luona, tuntuu hyvältä reissata ilman lasta välillä. Tuollaiset 1 yö jutut on ihan ok, mut Saksan matkalla olin neljä päivää ja silloin Minttu jo vähän kaipaili, et missä äiti luuraa.

Minttu menee mummujen kanssa Muumimaailmaan ja Titinallen taloa olisi tarkoitus käydä katsomassa mun lomalla. Muuten luulen, et käydään maikkalassa uimassa usein mikäli lämmintä ja tavataan tuttuja, ei mitään erityis extraa.

Hyvää juhannusta kaikille! Toivottavasti vähän lämpeis taas.

Vierailija

Täällä on tänään hoideltu näin kesän alkajaisiksi kuumepotilasta. Eilisen illan poika valitti pääkipua (ekan kerran ilmaisi tällaista kipua ihan sanoin) ja kuumettahan sitten oli myös.

Päivä mennyt reippaasti kotosalla maalailun, muovailun (poika on tosi innostunut) ja uuden Postimies Pate-palapelin parissa touhuten. Me vanhemmat ollaan niin ylpeitä ja yllättyneitä, kun osaa niin hienosti tehdä 3+ 20 palan palapelin; ihme kun ei ole viime aikoina nuppipalapelit enää kiinnostaneet, tainneet olla ihan lellejä jo pidemmän aikaa. Huomenna on pojan 2,5v. päivä, ostimme uuden "isojen poikien palapelin", niin aika kuluu potilaalla huomennakin.

Tänään poika oli myös ekaa kertaa ihan koko päivän ilman vaippaa (päiväunia lukuunottamatta). Ei yhtään vahinkoja ja poika jopa itse halusi aina mennä vessaan, hoitaa riisumisen, pissahommat ja potanpesun itse! Ollaan oltu vähän laiskoja tuon vaipattomuuden suhteen. Tai siis usein käy niin että illalla töiden jälkeen vasta nukkumaan mennessä huomaa että "ai niin, olisi taas voinut olla illan ilman vaippaa". Ei vaan muista. Nyt pitää terästäytyä, jospa joku päivä loksahtaisi sekin kohdilleen, että suostuisi kakkaamaan pottaan!

Maalailin tuossa illan kuistin aitoja. Ihanaa hommaa=) Ja niin rentouttavaa! Kyllä työstressi siinä unohtuu. Aion mennä jatkamaan, kunhan poika on nukkunut jonkin aikaa (otan itkuhälyttimen mukaan). Mieskin tuolla maalailee vielä autokatosta. Oli jotenkin ihana kesäilta; ilta-aurinko paistoi, pihoilta kuului lasten ääniä, jossain naulattiin ja sahailtiin ja tulipa jostain grillauksen tuoksujakin. Idyllistä elämää täällä 20 vastavalmistuneen /rakenteilla olevan talon kadulla.

Nautin niin suunnattomasti siitä, että on ihmisiä ja elämää ympärillä, ja lapselle paljon kavereita. Vaikka moni kauhisteleekin, että "onpas uudella alueella talot niin lähekkäin". No onhan ne, vaikka tontin onkin reilut 1200m2. Mutta me halutaan asua just näin!

Mitä kesäsuunnitelmia teillä kaikilla on? Noema jo mainitsikin Saarenmaan reissusta. Kuulostaa ihanalta! Samoin tuo Lontoo.

Meillä on sunnitelmia vaikka mitä, mutta taitaa olla etteivät ihan yhteen kesään mahdu, kun on tässä tätä rakentamistakin ja pihatöitä vielä. Mutta haaveissa olisi Muumimaailmassa käynti + ehkä myös risteily Maarianhaminaan. Reissu myös pääkaupunkiseudulle, ehkä laivareissu Tallinnaan ja nuo perinteiset lintsi ja Korkeasaari tottakai. Mutta ehdottomasti haluaisin myös suunnata pohjoiseen; Ranuan eläinpuistoon ja vaikka Pohjois-Norjaan. Ukki aikoo viedä pojan harjoittelemaan telttailua ym. eräelämää, saa nähdä miten sujuu, josko uskaltaisi sitten lähteä pojan kanssa Norjaan retkeilemään. Paljon on haaveita, tuskin kaikki tänä kesänä toteutuukaan=)

Kivoja kesäkuun päiviä kaikille!

Manna

Vierailija

Ja tosiaankin, ihanaa kun on kesä! Täällä pohjoisemmassakin on kuluneen viikon aikana oikein tosissaan alkanut vihertää ja muuttunut kesäksi. Itse rakastan varsinkin kesäaamuja kun lähtee aikaseen töihin ennen klo 7, niin on tosi ihanaa pyöräillä kaupunkiin; on niin raikasta ja kaunista ja hiljaistakin vielä kun kaupunki vatsa heräilee.

Meillä tosin poika on sairastanut koko viikon, vasta tänään ollut kuumeeton, joten tosi tympee on ollut kun toinen on saanut aina illat olla hänen kanssaan sisällä.

Tänään kävin kävelemässä tuolla naapurikadulla jonka talot rakennettu vuotta aiemmin kuin meidän kadulla. Siellä monet pihatkin olivat jo tosi kivan näköisiä. Ainakin meidän pihaan verrattuna=) Voi voi kun saisi edes terassin valmiiksi, nurmikosta ja istutuksista puhumattakaan! No täytyy käyttää tämä aika hyvään suunnitteluun, ensi viikolla pihasuunnitelijamme tuleekin esittelemään luonnoksiaan.

Meilläkin pylly pestään kakan jälkeen ja suihkussa toki sitten aina. Ulkona ei ole vielä koskaan pissinyt, mutta tullaan varmaan pissittämään tuolla Noeman tyylillä. Saas nähdä kuinka tämä meidän vaipattomuus etenee, kun ei vielä ole merkkiäkään että alkaisi kakkaa tehdä potalle. No hissuksiin.

Ihan kurja torstai-ilta kun ei tule Luukusta lukaaliin ohjelmaa... miehen kanssa tykättiin siitä. Mies kyllä näyttää tuolla maalaavaan semmoseen tahtiin, ettei taida minun kanssa sohvalla löhöily kiinnostaa=)

Aurinkoa kaikille!

Manna

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat