Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OPETTAKAA LAPSILLENNE MYÖS ETTEI VIERAITA KOIRIA SAA MENNÄ SILITTÄMÄÄN ILMAN LUPAA!!!

Vierailija

Kommentit (15)

Vierailija

Ei meinaa ymmärtää miksei " kiltin" koiran luokse voisi mennä halimaan. Pari kertaa tullut oikein suukopua lapsen kanssa.

Mutta onpa sattunut niinkin että lapseni kanssa kävelyllä ollessamme koiria on tullut vastaan irti hihnasta. Omistajat eivät ole korvaansa lotkauttaneet vaikka koira juoksee lapsen luokse ja lapsikin ihan selvästi säikähtää innokasta eläintä. Niin että omistajatkin voisivat pitää koiransa hihnassa, vaikka vain metsätiellä, jossa ei muita kulkijoita luulisi olevan.

Vierailija

on kiltti ja sitä saa silittää. Olen muutaman kerran huomannut kun lapsi juoksee koiran luokse koiranomistaja ärhähtää aika kipakkaankiin sävyyn lapsille ettei saa juossa ymmärrän kyllä senkin että miksi. Mutta joskus tulee mieleen miksi pitää mennä juuri sitä kautta kotiin jos tietää että matkan varrella on näitä lapsia, ottaen tietenkin huomioon sen että on toinenkin reitti sisälle missä ei törmäisi lapsiin.

Vierailija

Ja se että eivät juokse kohti ja vasta sitten siinä juostessa kysyä saako silittää. Ja se että tulevat RAUHALLISESTI kohti, meneevät kyykkyyn ja antavat koiran haistaa, eikä ottaa suoraan halaukseen, kuin pehmolelun. Killtikin koira saattaa säikähtää suoraan kohti juoksevaa, ihastuksissaan huudahtelevaa pikkutyttöä ja alkaa haukkumaan, pahimmassa tapauksessa jopa puraista.

Vierailija

Eikä koskaan ole tullut vastaan lasta, joka EI kysyisi, saako silittää. Ilmeisesti meillä päin on opetettu lapsille, että on kysyttävä. Itse sitten opetan lapsille sen, ettei silittäisi päätä, vaan lähestyisi alemmalta koiraa.

Ja on mulla lapsikin, jolle olen opettanut nämä asiat :)

Vierailija

arvaamattomiin eläimiin. Ikinä ei voi tietää milloin koira hyökkää ihmisen kimppuun, vaikka muuten olisikin mallikkaasti käyttäytyvä koira.

Vierailija

joka ei ole lapsiin tottunut (tai siis liikkuviin, omamme kun on vasta parin kuukauden ikäinen). Naapurin tytöt syöksyvät aina suoraan ottamaan koiraa syliin ja parka pelkää nykyään noita lapsia tosissaan. Itse olen alkonut pelätä koiran joku kerta vielä näykkäsevän.

Tytöt itse eivät usko kun kiellän ja saan sitten väkisin irrottaa koiran sylistään. Olen yrittänyt sanoa äidille asista, mutta hänen mielestään lapsilla on oikeus silittää koiria eikä siinä ole mitään vaaraa. Ja jos koirani näykkää, on kyse luonnevikaisesta eläimestä joka on vaarallinen ja tulisi lopettaa!

Onneksi lähes kaikki muut vastaantulevat lapset kysyvät asiallisesti lupaa koiran silittämiseen!

Vierailija

yksikään lapsi tullut koiran kimppuun kysymättä. Koira on keskikokoinen ja hyvin suloinen ja touhukas. Mun mielestä muutos on ihan suunnaton verrattuna johonkin 70-80-luvun vaihteeseen kun itse olin siinä iässä. Silloin ei vieraille puhua pukahdettu mitään. Hyvä nykyajan vanhemmat! Vielä kun sais oman lapsensa oppimaan saman...

Uusimmat

Suosituimmat