Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheet! Kenen luona lapset viettävät joulua?

Vierailija

Meillä on mieheni kanssa yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa. Miehelläni on edellisestä liitosta kaksi ala-asteikäistä lasta, jotka asuvat äidillään. Viettävät meillä kuitenkin paljon aikaa.

Nyt taas joulun alla herää kysymys lasten joulunvietosta. Mitäs jos haluaisimmekin lapset meille jouluksi? Onko epäreilua vaatia sellaista, kun äiti kuitenkin asuu yksin lasten kanssa? Kaipaisi varmaan lapsiaan ihan hirveästi. Miehenikin kuitenkin haluaisi joskus viettää joulua kaikkien lastensa kanssa ja olisihan se perheen yhtenäisyyden ja näiden lasten pikkusisarustenkin kannalta aivan ihana asia. Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

- olisi varmasti kova paikka.

Miten kaukana toisistanne asutte? Onko välimatka niin lyhyt, että lapset voisivat olla osan pyhistä teillä?

Esim. käväistä jouluaattona muutaman tunnin, tai esim joulupäivän illan viettää teillä? Olisitteko valmiita kuskaamaan lapsia ees taas?

Tuo voisi olla ihan hyvä kompromissi asialle.

Vierailija

olet siis vain moraaliton lunttu!puhuin kuitenkin ihan normaaleista naisista.

etkö ensimmäisessä liitosassi luvannut rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä?

kun kerran naimisiin mennään niin siinä pysytään vaikka mies olisi kuinka" tylsä" tahansa.niin makaa kuin petaa.ei aina voi olla onnellinen.

Käsittämätöntä touhua eroaminen!!!

Vierailija

Tästä meillä on kädenvääntöä aikaisempina vuosina ollut.

Minulla on iso suku ja tapanamme on viettää joulu vanhempieni luona maalla jossa on sitten lasten serkut, mummut ja isomummut.

Haemme kuusen metsästä, odotamme pukkia, syömme pitkään.

Exä viettäisi joulun lasten ja juopon isänsä kanssa katsellen ajankohtaisohjelmia ilman pukkia, kuusta tai jouluruokia.

Exä vetoaa isän oikeuksiin viettää joulua lasten kanssa, minä vetoan lasten oikeuksiin. Jos hän ei ole valmis tarjoamaan heille elämyksiä, edes pieniä, olkoon sitten tavalliset arjet heidän kanssaan.

Tämä on meidän tapaus, mutta teillä toisenlainen.

Vierailija

Tai no oikeastaan pitää lähteä historiasta jossa minä en ollut vielä mukana. Silloin kun mies oli vielä exänsä kanssa yhdessä he viettivät aina aaton exän suvun kanssa ja sitten joulupäivän miehen suvun kanssa (huomattavan pieni lähipiiri). Kun mieheni erosi exästään tilanne jatkui samanlaisena niin että erosta huolimatta mies oli aaton exällään/tämän sukulaisilla ja vietti näin joulua lasten kanssa.

Kun sitten 5 vuoden päästä erosta me rupesimme seurustelemaan mies kävi vielä ensimmäisinä vuosina aattona exällään jossa siis myös lapsetkin olivat. Se oli minulle ihan ok. Kun suhteemme tiivistyi ja muutimme yhteen/menimme naimisiin tavaksi tuli se että mies viettää aaton minun+sukuni kanssa ja lapset (jotka ovat jo isompia) tulevat meille joulupäiväksi.

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia tämän kanssa. Ei minulla, miehellä, lapsilla tai exällä. Lapsilla on ollut koko lapsuutensa samanlainen jatkumo joulunvietossa - aattona äidin suvun kanssa, joulupäivänä isän. Eikä kenellekään ole tullut edes suru puseroon siitä että mieheni ei nyt sitten aattona olekaan lasten luona. Jos lapset haluaisivat aattona tulla viettämään sitä meidän kanssamme se olisi enemmän kuin ok. Traditiot menevät kuitenkin etusijalle. :-)

Vierailija

Jos teillä on yksi yhteinen lapsi, miksi ette voisi äidin antaa pitää lapset jouluna, sillä niin kuin sanoit, hänellä ei olisi sitten ketään. Toki se olisi oikeudenmukaista, että mies saisi joskus olla joulun kaikkien lastensa kanssa, mutta teillä on silti lapsi jouluna. Meillä, miehelläni ja minulla (jep, minulla on sentään mies....) on NIIN ankeita joka toinen joulu, kun lapsi on isällään, jolla on sentään kaksi lasta muutenkin :( Mutta meillä on sopimus tehty, enkä ole koskaan yrittänyt sitä muuttaakaan

Vierailija

antakaa lasten äidin pitää lapset jouluna jos he kerran tulevat joulun jälkeen teille.Se on teillä jo lapsille tuttu jouluperinne, miksi sitä muuttamaan ja pilaamaan äidin joulu?

Vierailija

Kiva olla pelinappulana kun äiti ja isä ja uuden vaimot ja miehet haluaa jouluidylliä omaan kotiinsa ja lapsi saa siinä sitten näytellä vain heittosäkin osaa.

Vierailija

Kuitenkaan en tuossa ap:n viestissä nää mitään viitteitä siitä, kuka oli ap:n miehen ja tämän exän eron takana. Aika hauskaa, miten jonkun omat kokemukset ja kenties katkeruudet paistavat päätelmistä läpi.

T: Se toinen ap

Vierailija

kaikkea kuvittelet!!!minä olen naimisissa,en ole koskaan eronnut,eikä myöskään vanhempani tai muutkaan sukulaiseni.tiedän muutenkin että avioero on A I N A miehen jä hänen salasuhteensa/uuden" vaimonsa" syy.

ei ole muunlaisia tapauksia ja jos olet rehellinen itsellesi niin sinun täytyy olla samaa mieltä,vai mitä?

24

p.s.miehelläni ei myöskään ole salarakasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat