ELOKUUNvauvat keskiviikkona

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Miten saa rinnan pois suuusta " nätisti" ??

Meillä aikoinaan neuvolan täti sanoi että varovasti laittaa oman sormen vauvan huulille tai siis reunaan ja painaa vähän niin vauva irroittaa otteen...vähän hankala selittää.....

Siis paina hellästi sormellä vauvan huulten reunaa/sivua... Niin irroittaa otteen meillä ainakin toimii toistaiseksi jos on ollut tarvetta irroitella rinnalta.

Koskaan ei kuulemma saisi väkisin " repiä" vauvaa pois rinnalta vaan käyttä tuota taktiikkaa enemmin...

Toivottavati ymmärsit mitä tarkoitin:)

Marraspallo

Vierailija

kun kaikki muut nukkuu....

Paitsi että sitä unihiekkaa on kyllä silmissä mullakin.

Jospa kohta kömmin nukkumaan, kun aamulla on puistossa lauluhetki ja valokuvaus, tosin pakkohan se olis muutenkin nousta ja lähteä liikenteeseen.

Huomenna vika koulupäivä lapsilla ja sitten alkaa syysloma.

" Lomaillaan" ihan tässä kotiympyröissä, kun vauvan kanssa ei kovin ihmeitä voi tehdä. Mökillä olisi tietysti ihan hauska vielä tähän vuoden aikaan käydä, mutta en uskalla vauvan kanssa ajella pitkiä matkoja.

Eipä tullut käytyä koko kesänä raskaan raskauden takia, ehkä sitten ensi kesänä....

Eipä tässä kai muuta....

silmät ristissä

-Lintu75

Vierailija

Niin...väsymyksestä meinaan. Tänään tuli puistolenkillä hermostuttua esikoiseen jolla on pukannut ihan kauhea uhmaikä. Mikään ei ole hyvä ja kaikki tapahtuu sellaisen jatkuvan vikinän ja kitinän soidessa taustalla. Ja sitten ei totella millään ja on keksitty ihmeellinen riehumisleikkityyli...saa pelätä että kohta kolahtaa pää klinkkeriin....

Jahas, vaavi heräsi taas....mennään,mennään....

t.solararc + Onsku 2kk

Vierailija

saitkin jo hyviä vinkkejä tissistä irrottamiseen. Laitan itse pikkurillin vauvan suulle, jolloin tarttuu siihen tissin sijaan. Toimii joka kerta!

Onko muilla muuten kokemuksia siitä, kun vauva alkaa hylkiä tuttipulloa? Meidän neitimme on alusta alkaen syönyt tyytyväisenä sekä rintaa että pullosta vastiketta. Nyt parina päivänä purskahtanut itkuun, kun olemme mieheni kanssa tarjonneet pulloa ja vastiketta. Rintaa syö erittäin tyytyväisenä, vaikkei sieltä juuri mitään tulekaan.

Kiitollisena jo etukäteen neuvoista,

Neitsyt05 ja Moona

Vierailija

Meillä oli jo poikasen 3kk neuvola.Lääkäriä ei ollut vieläkään ja koska poikasella oli nuha (jälleen) emme saaneet edes rokotusta.

Mitat oli seuraavanlaiset: pituutta 58,5cm ja painoa 6,0kg. Pituuteen nähden painoa oli tullut liian vähän ja kun ottaa huomioon että pulauttelu/oksentelu jatkuu niin th ehdotti että voisin aloitella kiinteitä... No tilasin nyt kuitenkin yksityiseltä lääkärin joka saa ottaa kantaa tuohon oksenteluun ja muuhunkin...

Vielä ei poikanen käänny mutta kyljeltä kyljelle menee sujuvasti ja nyrkki on suussa ja samalla yritetään keskustella! Jännä muuten että poikanen ei vielä naura kunnolla ääneen, onkohan nyt sitte normaalia???

No niin. Menen jälleen seurustelemaan poikasen kanssa kun tyttäret katselee Timo menee eskariin...

Vierailija

Mies katsoi tänä aamuna mittaria tuossa puoli seitsemän maissa, -2 astetta. Taitaa talvi tehdä tuloaan nyt oikein todella. Mäkin olen aivan jäässä täällä, tuntuu että koko asunto on jäähtynyt yön aikana tosi paljon.

Noista pitkistä ajomatkoista, me käytiin viime viikolla Helsingissä, täältä Jyväskylästähän sinne on matkaa 280 km ja kyllä se tuntui menomatkalla liikaa olevan, paluumatka seuraavana päivänä meni tytön nukkuessa ja kerran herätessä syömään. Ensi viikolla mun pitäisi taas sinne suunnata tenttiin, mutta ajattelin lähteä yksin, ei raaski vielä kovin usein tyttöä rasittaa noin pitkällä ajomatkalla.

Toissa yönä Sofia heräsi totuttuun tapaan puoli viiden maissa syömään, mutta viime yönä minä taas ehdin herätä odottelemaan tytön heräämistä. Neiti meni nukkumaan n. 23.30 ja heräsi 6.20!!!! Mun tissit oli lähes räjähtämispisteessä. Vaikka Sofia nukkuikin noin pitkään, niin ei edes tuntunut olevan kiirettä syömään, rauhassa ehti vaippaa vaihtaa. Mä epäilen, että tämä on nyt joku kausi, jolloin meidät tuuditetaan siihen uskoon, että meidän vauva nukkuu hyvin ja vielä se totuus paljastuu, että neiti ei suostu nukkumaan yhtään.

Nyt keskityn nauttimaan aamun rauhasta, kun tyttö on vielä aamu-unilla.

Vierailija

Katseli niitä pariin otteeseen ihmeissään!Ja viikonloppuna mahalla ollessaan kampesi toisen käden suoraksi!ja nauraa ääneen ja " yrittää" jokellella, eli ei ääntelee pelkästään ää-sanoja:)

ikää 7 viikkoa.Kohta näyttää kääntyvän jo kyljelleenkin.

Vierailija

Meillä nukuttiin taas vaiheeksi ihan hyvin! VAIN 2 kertaa syötiin, eka kerta tuli noin kuuden tunnin unien jälkeen ja kanssa täällä tuntui siinä vaiheessa, että tissit poksahtaa halki siitä maitomäärästä! Ja sitten kun tyttö oli nälkäinen, sitä maitoa kyllä suihkusi niin että oli koko ympäristö märkänä!

Emilia oli eilen aamupäivän mummin hoidossa, oli omia asioita hoidettavana ja siihen meni lähes 5 tuntia. Ekaa kertaa olin tytöstä niin kauan erossa! No ihan hyvinhän tuo muuten meni, mutta maitoa jonka olin pulloon lypsänyt, tyttö ei suostunut syömään... Ei vaikka kuulemma miten mummi yritti. Nälkä oli kova kyllä mutta ei pullo kelvannut. On se kun alussa tyttö jo melkein ehti tottua pulloon ja nyt parin kuukauden pullottomuuden jälkeen se ei enää kelpaa... Täytyy vissiin alkaa sitä taas vähän opettelemaan, että mäkin välillä taas pääsisin jonnekin tuulettumaan.

Mummi oli kyllä innoissaan kun niin pitkän aikaa sai tyttöä hyysätä! Vaipatkin oli vaihdettu kahteen kertaan, vaikka kuulemma kakkaa ei ollut tullut! :O Kai ne oli vaihdettu vaan ihan vaihtamisen ilosta! Ja väärinpäin minä ne löysin tytön päältä! Tarrat siis takana.. Ei ole tainnut mummi vaihtaa kertaakaan vielä elämässään näitä tällaisia nykyajan vaippoja! :)

Käsivarsi on mulla edelleen niin kipeä Empun kanniskelemisesta, että särkylääkettä piti nousta taas yölläkin ottamaan :( Enää tyttöä ei sentään ihan koko päivää tarvi kantaa, mutta taitaa olla sille tuota painoa tullut niin paljon lisää että se ottaa tohon käsivarteen ja olkapäähän.

Nyt tyttö vikisee, ei taida aamupäiväuni tullakaan vielä! Seuraa visiin kaipaa, joten suuntaan tuonne kopan luokse!

Anemos & Emppua viikkoa vajaa 3kk

Vierailija

Kiitokset vinkeistä!! Tuosta huulelle painamisesta olin jo kuullutkin, tosin oon aina työntänyt sormeni varovasti huulen ja rinnan väliin (ei ole aina toiminut). Täytyykin koittaa itse huulen painamista, josko se niin onnistuisi. Tuo poskivinkki oli aivan uutta tietoa, kokeillaan sitäkin, kun taas tarve tulee!!

tosca

Vierailija

minä nukutin esikoista, ja isukki oli sillä aikaa nukuttanut pojan. Nukkui sitten 22-2, söi varmaan minuutin, nukahti viereen, siirsin klo3 sen omaan sänkyyn, heräsi viideltä, söi ja nukkui 8.30. Jossain vaiheessa aamua kuului hirveää äherrystä, mutta kun en noussut niin nukahti uudestaan melko pian. Sieltä se sitten aamulla löytyi huutamasta mahallaan. Oli jossain välissä punnertanut ittensä selältä mahalleen. Varmaan vähän helpompaa kun pehmeämpi alusta, mutta oli se aika näky, ku poitsu vasta viikon päälle 2kk.

Pojan aamu unien aikaan siiten käytiin mll.n perhekahvilassa, mikä oli vähän pettymys kun ohjaaja oli vaihtunut niin nyt sai oikeen kysellä, että meinaatko sitä kahvia keittääkkään ja mitään ei ollut valmiina...

edellinen oli vähäninnostuneempi siitä hommasta. Saapa nähdä käydäänkö ees siellä enää.

juu mutta nyt surffaileen kun lapet nukkuu, vauva meidän sängyssä ja esikoinen sohvalla....

Vierailija

Minäkin pinoudun nyt kerrankin näin aamutuimaan, kun tuo poika nukahti äsken pinnikseensä. Aattelin eka, että lähdetään seuraavan syötön jälkeen vaunuilemaan, jolloin poju myös nukahtaa mutta näköjään väsymys koittikin aiemmin. Ihan kiva huomata, että sitä pikku hiljaa oppii huomaamaan, milloin vauva on väsynyt eli milloin sitä kannattaa alkaa nukuttaa.

Hienoa BABY, että teillä meni viime yö vähän paremmin!! Toivottavasti unirytmi paranee pian niin saat itsekin levättyä! Meillä viime yö meni taas huonosti kahden hyvän yön jälkeen. Poju heräsi ekan kerran jo klo 24 (nukkumaan klo 21.15) ja sen jälkeen syötiin 2-3 h välein. Poika heräsi lopullisesti klo 8. Yleensä se nukahtaa vielä tunniksi tuon aamusyötön jälkeen, mutta nyt oli kakat housussa, joten se niistä unista...

Meillä olisi eka pitempi ajomatka tiedossa ens viikonloppuna, kun lähdetään ekan kerran mummolaan. Poju aloittaa tiheän syönnin jo klo 17 jälkeen illalla, joten en oikein tiedä, viitsitäänkö lähteä automatkalle illalla vaiko vasta aamulla. Imetyksestä vielä sen verran, että välillä kyllä tuo imetys kyllästyttää ja kypsyttää tosi paljon ja tekisi mieli lopettaa koko touhu!! Poju kun syö usein ja viime aikoina imetyskertojen pituus on taas pidentynyt jopa 45 minuuttiin (oli jo jonkin aikaa 10 min). Eilen tuli rinnanpääkin tosi kipeäksi ja viime yönä piti ottaa särkylääke, kun sitä särki imetyksen jälkeen niin kovasti. Yritän aina tuossa puolen tunnin jälkeen irrottaa pojua varovasti tissistä, mutta se ei yleensä onnistu, kun poju pitää niin kovaa kiinni. Jos jollain on hyvä vinkki, miten vauvan saa irrottamaan suunsa rinnasta ilman että äidin rinta kärsisi, niin olisin kiitollinen!! Vaikeina hetkinä sitä tuntuu, että pääsisi helpommalla, jos vauva olisi pulloruokinnassa, mutta onhan siinäkin oma vaivansa, kun maito pitää kaataa tuttipulloon, mahd. lämmittää jne. Onhan se tissi helppo tyrkätä suuhun. Ja kyllähän se imetys kannattaa kun maitoa kerran tulee. Välillä vaan väsyneenä imetys kaikkine " vaivoineen" kyllästyttää tosi paljon.

Mukavaa keskiviikon jatkoa toivottelee

tosca

Vierailija

Ei silti tosiaan uskalla tuudittautua että tämä jatkuisi. Joka tapauksessa poika söi klo 23.15 ja seuraavan kerran vasta 4.35! Aivan luksusta meillä kun yleensä herätätään 1-2 h välein. Sitten olikin poika silmät suurina ja sain tovin nukutella mutta seuraavan kerran herätys klo 7, hiukan tissiä ja viereen. Siinä könynnyt koko aamun eli itse en enää nukkunut mutta poika nukkuu yhä...ja varmaan herääkin pian!

Olen nyt kokeillut mammateen juomista, onko kellään kokemusta, auttaako? Kun olen niin laiska että haluisin yhäkin suurimmaksi osaksi imettää, se kun on yöllä niin yksinkertaista. Illat meillä tankataan NANia koska mulla ei maito varmaan iltaisin riittäsi enää ja saanpahan nukkua :)

Mutta mukavaa päivää kaikille elokuisille!

Baby & poitsu 2,5 kk

Vierailija

heräsin juuri...isommat lapset lähti serkulleen syyslomaksi ja kellahdin nukuttamaan kolmevuotiasta touhutoopea, joka menee aina liian myöhään nukkumaan. Tänään malttoi mennä aikaisin, kun isot siskot eivät ole kotona. Niinpä sammuin sinne itsekin. No niin...MaaritAnnele, sama juttu meidän vauvalla ton pään pitämisen kanssa ja niin on ollut edellistenkin kanssa. Ei kuitenkaan hätää, kyllä se siitä muotoutuu ihan normaaliksi, joten ei paniikkia=)

Elokuunvauva...kiva juttu...millaisella tyllalla pursotit sydämet? Teitkö mansikkatomusokerilla vai tavallisella ja sitten värjäsit sen? Itsekin ajattelin samaa tänään, mutten sitten saanut aikaiseksi.

Kävin tänään alkossa hakemassa sitä mantelilikööriä, kyllä se on aina vaan yhtä noloa lasten kanssa. Tekisi mieli huutaa kaikille, että leivontamausteita tässä hankitaan=)

En muista kerroinko täällä siitä patista joka vauvan päästä löytyi parin päivän ikäisenä...?

Se oli tosi iso, mutta eilen huomasin sen kadonneen, ihan varoittamatta. Mitenkä se nyt olisi varoitellut katoavansa, heh.

No joo, täytyy kai tässä taas lopetella, vauvalla on hikka, joten hikkamaitoa antamaan.

T: LIntu75

Vierailija

Tosca: Joo siis se juju siinä kun painaa sormella vauvan suupielestä kun vauva on rinnalla, on että sinne pääsee väliin ilmaa ja silloin nänni irtoaaa vauvan suusta eikä tarvitse repiä... =)

Solararc: meillä myös noi isommat 21/2v ja 4v tytöt on kummatkin uhmassa! ovat riidelleet keskenäänkin viimeaikoina todella paljon, tahallaan käyvät ärsyttämässä toisiaan. =( Just äsken totesin tytöille että ne ei oo koko päivänä tehny muuta ku riidellyt joka asiasta Ja meillä myös tapahtuu nykyään kaikki mankumisen, vinkumisen ja kiljumisen säestyksellä! Argh! Niin rasittavaa!!!

Lintu75: kokeilin eilen illalla telkkaria kattellessa huvikseni tehdä niitä sokeripalojen koristeita. Tein pieniä sydämmiä kun mulla ei ollut sopivaa pursotinta kukkasiin...niistä tuli kuitenkin ihan söpöjä! =)

ainiin ja nyt on 10 vierasta perunut tulonsa, joten vierasmäärä on kutistunut vajaaseen 30. Mut se ei kyl haittaa, se mikä sit jää yli, ei meillä ehdi mennä pilalle...=DDD

Nyt kuuluu kutsuhuuto...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat