**LOKALAISTEN KESKIVIIKKO 19.10**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Päätin nyt sit taas aloittaa pinin, kun täällä taas hereillä olen... Menee näköjään unirytmit nyt miten sattuu...

Oloani koko ajan tarkkailen... Kohta voisin kyllä mennä jo nukkumaan.

Eipä tässä kummempia, tuun lukeen pinoa myöhemmin ja lisämään juttua, jos tulee jotain lisättävää ;)

Kaisa 39+3

Öitä ja Hyvää Huomenta!

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Eikä ole vauva syntynyt vieläkään! Sylintäydeltä onnea kuitenkin vauvansa saaneille!!!!!!!!

Eilen oli mulla siis 41+5-yliaiakaiskontrolli ja kaikki tutkimuksissa hyvin paitsi vedet niukottuneet. Lääkäri sitten totesi että alkaahan noita päiviä olla, käynnistellään. Meinasi että puhkaistais kalvot että tulisi ne loputkin vedet ja sitten lisäksi oksitosiinitippa. Mutta kätilöpä pisti hanttiin ja sanoi että ensin pelkällä tipalla. Kätilö oli kokenut, lääkäri nuorehko ja niin tehtiin sitten kätilön päätöksen mukaan. Kohdunsuu oli 4 cm auki mutta kanavaa edelleen jäljellä 1,5cm.

No, tippa laitettiin klo 13 maissa ja sitä pidettiin jonnekin 19.30 asti. Pieniä suppareita saatiin aikaan mutta ei edistystä kohdunsuulla. Eivätkä sit ruvenneet puhkaisemaan kalvoja enää yötä vasten ja mut passitettiin osastolle " nukkumaan" .

Tänään kai sitten uusi yritys, toivottavasti tänään saadaan jotain aikaan. Ei täällä sairaalassa nimittäin nuku, kun vielä on sellainen odottava olo koko ajan. Jonkun tabletin avulla sain ehkä 5 tuntia unta yöllä.

Illalla oli kamala ikävä lapsia, tuntui että itku tulee väkisin. Tyttö (6v) laittoin veljensä (8v) avulla tekstiviestin päivällä että " Voi äiti hyvin siellä sairaalassa" . Arvatkaas tarvittiinko muuta kun krokotiilin kyyneleet alkoivat valua! Meillä on lapset nyt mummolassa, onneksi on täällä nyt toi syysloma, niin hoitohommat on edes järjestyksessä.

Nyt ei auta kuin odotella, mitä meinaavat mulle tänään tehdä vai laittavatko kotiin. Mulle tais iskeä synnytyksen etukäteinen masennus...

No, kyllä tästä vielä ponnistetaan, toivottavasti sanan varsinaisessa merkityksessä jo tänään. Pitäkää peukkuja!

Päippy 41+6

Vierailija

Taas tasisviikot...

Flunssa riehuu vieläkin hirveenä, mut ehkä pahin on jo ohi?

Eilis ilta meni palelu ja hikoilukohtauksissa. Yön nukuin ½-2 tunnin pätkissä.

Eli ei mene ihan putkeen.

Huomenna pitäis varata perjantaille aika yliaikaiskontrolliin.

Kait mä sinne asti pääse?

Urkki ja Aarre rv 41+0

Vierailija

Mahtavaa!!!!! :) :) :)

Jospa mullakin kohta menis, tai edes sit sunnuntaina, ku olis sit toi sama viikkolukema.. ;) ;) Ootko niitä akupisteitä painellu vai mitkä kaikki kikat mahtoi edesauttaa.. ? ;)

Voi kun ihanaa, tulee hiukan toivoa tähän eloon, kun vedet poksahtelee... Mä taidan silti olla mukana siinä marrasklubbenissa...

yön nukuin huonosti, siirryin jossain vaiheessa sohvalle, siinä jotenkin parempi nukkua ku on kovempi, sit näin jotain ihme painajaista, et mies ei välittänytkään musta ja lapsista yhtään, mut onneks sit havahduin jossain vaiheessa, et huh se oli vaan unta... voi käki, pääsispä jo tositoimiin täälläkin..... niisk......

dem@ rv 38+5

Vierailija

Kaisa: mäkään en tiiä ,mistä rr noussu. Saapa nähdä sit perjantaina neukussa, et mitä sillon. Itellä ei olossa tunnu mitään ihmeellistä. No päänsärkyä täytyy seurata tuleeko se back. Niin tai enteilisös synnytystä, kuten Ponnyt? arveli... *bd* *bd*

Muutenpa tänne ei edelleen uutta. Pitkästyttää!!!!!!

Hemulii_i

Vierailija

..pakko vielä tunkeutua teidän pinoon vaikka vauva nukkuukin tuolla sängyssään.

onnea taas kaikille vauvansa saaneille! <3

Painoarviosta: sain ekan arvion 36 viikolla 3500g ja viimeisellä kerralla neuvolassa arvioitiin 3700 (40) ja yliaikaistarkistuksessa 3700-3800 (41+3) ja vauva olikin 3844g eli aika lähelle painoarviot menivät vaikka vain käsin kokeilivat sekä lääkäri että th vauvaa.

suppareita kaikille!

j+beibi 6vrk

Vierailija

HENNALLE VAUVAONNITTELUT!!!!!!

Näköjään noi painoarviot voi heittää häränpyllyä. On se vaan silti aina äidille huoli ja sitä huolta lapsestaan tulee ikuisesti kantamaan :)

Kun koko raskauden ajan itseään ja kaikkia muutoksia seurailee, niin kyllä sitä aika herkästi huolestuu pienistäkin jutuista. On se vaan kumma juttu. Mutta hyvä, että tänne voi purkaa mietteitään ja sitten saa tukea toisilta. ja sekin auttaa, jos muut heittää kokemuksiaan, niin eipähän tarvi yksin märehtiä. Hieno juttu!

(missä oma elämä kun täällä pompin koko ajan?!!)

Hemulii_i

Vierailija

Olen ihan vieroitusoireita kärsinyt koko päivän kun en ole ehtinyt teidän seuraan! :D

Ja Emppukin sitten meni ja poksautti vedet! Meinasi tulla tippa linssiin kun sitä luin ja harmittaa kun en ollut " paikalla" toivottamassa onnea matkaan... Toivottavasti hällä on nyt jo nyytti kainalossa!

Mä olen tänään siivonnut (en vieny mattoja mut imuroin jopa saunasta...) ja tehnyt yhden työhommankin! Paikasta missä kesällä tuurailin, soittivat että mikä on kun et ole mitään vauvauutisia ilmotellu. Mitäs olisin ilmotellu, kun ei oo viel mitään ilmoitettavaakaan??? Ja sitten, että no jos näin on niin kehtaisko pyytää tekemään yhtä pientä juttua..? No mikäs siinä, ei mulla muutakaan tekemistä, eikä se ollu kuin tunnin homma ja tulipa käytyä sielläkin valittamassa tätä odotuksen onnea...

Eilen illalla sattui kovaa mutta niin tyhmä olen, et en tienny oliko ne suppareita vai sattuiko muuten vaan, koska vauva liikkui tosi voimakkaasti, venytteli itseään ja voi olla että se painoi jotain hermoa selässä, kun en ollut huomaavinani mahan kovettuvan. Maha on kyllä niin pinkeenä koko ajan, että vaikea siitä on sanoa. Joka tapauksessa sekin kipu loppui vaikka yritin kävellä ja hyppiä... Tänään taaskaan ei mitään..

Mies lähti harmissaan töihin kolmen vapaapäivän jälkeen, kun oli ajatellut että täs vaihees jo olisi isyyslomalla... Tyhmää mutta alan pikkuhiljaa potea jo siitäkin syyllisyyttä, kun en nyt satu saamaan tuota vauvaa ulos, että pääsis mies lomalle! Taitaa olla tosi kyllästynyt odotukseen mieskin, kun sanoi eilen, et jos se olis hänen mahassaan, hän olis jo kiskonut sen ulos vaikka väkisin!!! Helppo sanoa.

Kiitos Vallu tsup-tsupeista, hyvä et joku tuuraa Emppua, yritän niitä saada kiinni mut taidan kohta kans liittyä marraskuisiin ;) Kuulin tänään tapauksesta, et oli annettu raskauden mennä kolme viikkoa yli la:n! Mun tuurilla käy just niin!

Ninnuli rv40+6

Vierailija

ylitarkkaan! Sitä on vaan niin asennoitunu että tämä viideskin tulis ennen laskettua aikaa kuten muutkin, mut eihä näistä höppänöistä koskaan tiedä. Tänää ollu vatsa aika löysällä, mut sekin voi johtua ihan muusta kuin synnytyksen lähestymisestä. Lisäks mult on valunu eilis illast lähtien sitkeää limaa, ihmeen hissukseen limatulppa tulee. Neuvolas sano että on yksilöllistä, joten hyvä vaan ku edes jotai tapahtuu.

Tänää taytyy harrastaa sit yhtä ässää jos nyt jotai auttais.. epäilen kyllä vahvasti, ku kaikkea oon jo kokeillu moneen kertaan.

Mielenkiinnol lueskelen kaikkien kuulumisia, aina on jännä nähdä kuinka monel on ruvennu tapahtumaan ja vertailla omia oireita.

Onnellisia viimeisiä odotuspäiviä kaikille!

T.Rosmari ja masukki 39+2

Vierailija

Aamulla tuntui lorahdus (n. 6.10) ja luulin sitä miehestä tulleeksi eritteeksi... ;) Poika heräs 7.10 ja sit lorahtikin kunnolla, kun nousin ylös sängystä. Joten.... nyt on täälläkin sit vedet menny!!! Voi jumankekkuli mä oon iloinen :D Suppareita vaan ei oikein oo, joten tässä nyt sit vaan ootellaan.... joka tapauksessa puolilta päivin pitää mennä näytille, siis jos ei suppareita ala näkymään!! Voi herranen aika, missä ne nyt oikeen on??!

Illalla mulla jonkin verran suppas sillai että selässä jomotteli, sit ne loppui. Yön nukuin ihan ok, sit heräsin joskus puoli kuudelta ja sen jälkeen en nukkunut, kun oli selässä ja jaloissa jotenkin outo ja väreilevä olo....! Ja muutamia pikkusuppareitakin tuli.

Sori kommentoimattomuuteni tällä hetkellä, pitää mennä pojan kanssa touhuumaan jos tästä nyt lähtö tulee. Tuskinpa ne mua enää kotiin laittaa kun vedet kerta on menny?!

Emppu, VIELÄ 39+2 *vähän jo jänskättää*

Vierailija

EMPULLE onnea matkaan ! :) ihanaa.Pian sulla on nyytti kainalossa.Perästä tullaan sitten.

Kun mulla meni esikoisesta vedet niin supparit alkoi siitä tunnin päästä säännöllisesti. Ja PÄIPYLLE onnea käynnistykseen. :)

SINILAISELLE tasis onnea ! :)

Ja toivottavasti URKKIKIN pääsisi pian tositoimiin.Tsemii !

Vähän tylsä juttu, kun esikoisen kerho oli peruttu tältä aamulta.Aamulla oli tullut viesti peruuntumisesta.No keksitään muuta sitten.Olin vaan jo haaveillut omasta ajasta.

Vesienmenoja ja suppareita kaikille !

ponnyt rv 40+1 ja masunasukki

Vierailija

[b]_Emppu[/b] Onnea sinulle matkaan!!!

[b]Hemulii_i:[/b] Mulla verenpaine oli (jostain syystä) 131/101 !!

Mutta kuitenkin se sairaalassa oli sit ihan hyvä, kun siellä kävin iltapäivällä.

Täällä ei mitään uutta... muutama hassu supistus vaan silloin tällöin :)

-Kaisa-

Vierailija

Nyt vielä hetken verran nautit isosta pötsistä koska pian pääset siitä eroon :) Onnea paljon koitokseen.

Sinilainen *hmm kukas meille nyt niitä tsup tsup tsuppareita lähettelee ;) *

Vierailija

Mulla alkoi torstai aamulla vedet pikkuhiljaa lorisee (rv 39+0).

Iltapäivällä menin sairaalaan sisään, koska ei tullu YHTÄÄN suppareita.

Illalla mies lähetettiin kotiin, koska mitään ei tapahtunut ja mut passitettiin osastolle yöksi.

Perjantaina puolen päivän aikaan aloitettiin sit käynnistää synnytystä koska ei kuulunut suppareita ja vuorokausi oli mennyt, eli tulehdusvaara alkoi kasvaa. Oli siis jo torstaina todettu että oli varmasti lapsivettä eikä jotain muuta.

Illalla vähän yli 9, Laura sit vasta syntyi.

Toivottavasti sulla nyt nuo supparit alkaa itsekseen!!! bd bd

Nyt mä oon jo rikkonut mun siskonkin raskausennätyksen!

Huomenna mun flunssa on varmaan jo parempi, joten silloin sais alkaa tapahtuu. Mut varmaan alkaa vasta sit yliaikaiskontrollin jälkeen perjantaina, kun ne runkkaa tuota kohdunkaulaa ja mulla ei ole enää lapsenvahtia viikonlopuksi...

Nyt sohvalle, kun tuo kuopus on päikkäreillä.

Vierailija

Noi painoarviot on ihan ahterista.

Mulle sanottiin rv 31, että on vasta noin 1,3kg. Nyt pari viikkoa sitten oli arvio 3kg.

Kuopus oli syntyessään 3060g joten en ota stressiä.

Veikkaan että on geeneistä kiinni, kun minä ja isä ei olla jättiläisiä oltu koskaan.

Vierailija

Tyydyttävästi nukuttu yö takana. Heräilin kyllä pisulle 2 tai 3 kertaa mutta muuten ei valittamista! Tähän heräilyyn alkaa taas tottua ja hyv kai niin kun vauva tulee pian taloon. Mulla on nuo molemmat aikaisemmat olleet koliikkilapsia ja vähän pelottaa josko tästäkin tulee sellainen. Täytyy kyllä pitää sormet ja varpaat pystyssä että nyt mua hemmoteltaisiin kiltillä pikku piltillä :)

Vauvauutisia oli taas eilen tullut illan pinoon. Poikaonnittelut PRECIOUS ja ROM ja onnea pikkuneidistä PULINA, MINSKI ja PULLERONAH! Saadaankohan tänään lukea taas lisää uutisia :) *odottelee innolla*

KIELO jep täällä sama tunne. Vauva myllää välillä todella kipeästi. En tiedä miksi mutta mulla on tuo vatsan vasen puoli paljon herkempi ja jos sinne satelee iskua niin silloin sattuu. Onneksi vauva melkein aina tyytyy kuitenkin tuohon oikeaan puoleen. Viikko sitten ei ainakaan ollut lähimimainkaan kiinnittynyt että kaipa hän mahtuu siellä pyörimään vielä ja siksi tuntuukin kuin pikkuisia käsiä ja jalkoja olisi kaikkialla!

PONNYT kurjia nuo liitoskivut. Toivottavasti tajuaisivat pysyäkin poissa tai edes kohtuullisina. Mä kärsin niistä viikoilla 10-20 ja silloin todella kovina. Nyt tuntuu ainoastaan makuulla kylkeä kääntäessä eikä onneksi muulloin.

VALLU Mulla on kanssa sitä ongelmaa että pahoinvointi vaivaa välillä. Mutta niin tuntuu vaivaavan aika montakin odottajaa vähän ennen synnytystä. Eli ehkäpä sulle ei mitään masutautia kuitenkaan ole tulossa vaan kenties lähenevä synnytys (toivoa ainakin sopii) ;)

KAISA tervetuloa takaisin vielä pinoilemaan. Kukapas meidän pinot yömyöhällä aloittaa jos et sinä :) Hyvä että arvot palasivat kohdilleen.

LOKARI ja PÄIPPY toivottavasti pääsette pian tositoimiin. Onnea kovasti kummallekin!!!!

Omasta navasta vielä sen verran että tänään olisi neuvola. Eilinen outo olo jatkui oikeastaan koko päivän ja miehen kanssa jo mietittiin että lähtö voi tulla milloin vain. Esikoinen kun syntyi juuri näillä viikoilla ja tuo poikakin kolmen päivän päästä tästä. Jotain 5 kipeää suppariakin tuli eilisen aikana mutta ei paljoa lohduta kun niissä oli aina useampi tunti välissä. Nyt olo tuntuu aikalailla eilisen kaltaiselta eli pientä toivoa elättelen, mutta en jaksa panikoida :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

Sinilainen tasan 39 tänään. *pistetääs vaikka nuo eiliset suklaakakut kiertoon* :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat