***HUHTIhurmurit*** Huomenia!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täällä tää yks yövuorolainen taas huhuilee...Mitä kellekin kuuluu ja voinnit?

Täällä yhdellä ei meinaa oikein veri raajoissa kiertää, ei tää yökukkuminen sovi mulle!Olen vähän väliä yrittänyt " jumpata" , et sais veret virtaamaan...mut ei!Toivottavasti masukilla kaikki ok...Hiukan on huonovointisuutta havaittavissa, kun en osaa yöllä syödä niinkuin päivällä. Huomenna, torstaina, olis toka äippäneuvolakäynti- jänskättää vähäsen! Jos kuulisi ekan kerran sydämenlyönnit!?Jos vaan kaikki on mennyt hyvin tuolla masussa...Rupee karu todellisuus koputtelee ovelle, kun kävin muistelemassa tuolla ´plussanneet lapsettomat´-puolella. Ei tää ole ollut aina näin helppoo!

Rv 15+5

Kommentit (10)

Vierailija

Ulkoilemasta tulin, oli todellakin ihanan kirpsakka sää. Lämpötilakin vain juuri ja juuri plussan puolella. Kyllä kuuma lohikeitto maistuikin hyvältä ulkoilun päälle, nam!

Näytän se minäkin täällä säännöllisin väliajoin roikkuvan... vaikka en kyllä töissä olekaan. :)

Kissankello

Vierailija

... lämpimät onnittelut synttäreiden johdosta! =)

Mä roikun täällä palstalla näköjään ku paraskin häirikkö ja teen töitä viestittelyn ohessa =)

Annu

Vierailija

Taidan olla vähän poikkeus joukossa, sillä mulla on työmotivaatio kunnossa! Näin ei kyllä todellakaan ollut esikoista odottaessa, silloin olisin voinut jäädä kotiin heti plussattuani :-) Toisaalta silloin oli töissäkin ihan eri tilanne, nyt olen hauskassa projektissa jossa on hyvä henki ja kivoja juttuja. Oikein surettaa jäädä maaliskuun alussa pois. Tosin olen silloin luultavasti jo ihan kypsä " telakalle" vatsani kanssa ;-))

Annuko jutteli miehen osallistumisesta synnytykseen? Meillä oli sama sopimus ja pitänee tälläkin kertaa. Mies oli mukana seurana synnytyssalissa ponnistusvaiheeseen saakka, sitten paikalle pelmahti kaksi kätilöä ja lähetimme miehen käytävälle. Näin jälkikäteen ajateltuna koko synnytyksen upein hetki oli se kun tyttö putkahti maailmaan ja harmitti vähän ettei mies ollut todistamassa sitä. Toisaalta mieheni tuntien hän olisi ollut vain enemmän shokissa verestä ja sotkusta ja missanut itse pääjutun.... Toinen kätilö olisi heti rynnännyt hakemaan miestäni, mutta oma kätilöni oli sellainen napakka viisikymppinen ja komensi takaisin. Sanoi, että ensin siivotaan pahimmat sotkut pois, sitten voit mennnä ;-)) Oli selvästi ymmärtänyt pointin. Kun mies sitten tuli, tyttö oli yöpaitani alla vatsan päällä ja sekin oli jo tosi liikuttava hetki.

Avautumisvaiheessa seuraa kyllä arvostaa, vaikka olinkin välillä niin kipeä, että ajan ja paikan taju katosi. Kannattaa kuitenkin jutella mitä mieltä mies on. Eivät kaikki ole sellaisia, joille napanuoran leikkaaminen on se juttu, eikä se tee kenestäkään huonoa isää. Isyys on ihan muuta - samalla tavalla kun synnytys itsessään ei tee kenestäkään äitiä, kyllä äidiksi ja isäksi kasvetaan.

Hohoh, menipä syvälliseksi heti aamutuimaan :-) Nyt hommiin.

Pipsukka 16+jotain

Vierailija

Joo Annu, taitaa se olla sitä :) Nautiskele!

Täällä Savon sydämmessä on pakkasta liki 5 astetta, ja ulos vaan pitäsi lähteä vääntäytymään! Éilen illalla sain nautiskella koiran kanssa reippaasta sauvakävelylenkistä syksyisessä maastossa, kirpeässä ilmassa. Oli aivan ihana! tänään lähinnä kauhistuttaa mennä tonne " pakkaseen" !

Viime yö tuli valvottua liki miten kokonaan ja olo on kirjaimellisesti sen mukainen... Lapset valvotti, ja neljäs yö patjalla alkoi ottaa tuntumaa niskaan ja selkään. Pitänee panadoliin turvautua.

Ajattelin, että tänään kävisin punttisalitreenin tekemässä pikku-siskon kanssa, kun kerrankin yhdessä päästään :) Harvinaista herkkua!

Mutta nyt kipin kapin lääkekaapille, ja sit ulos pakastumaan! =) Kevyttä keskiviikkoa hurmureille!

tilda 13+3

Vierailija

Huh, täällä on myös aamullakin vielä ollut pakkasta, nyt on lauhtunut nollan vaiheille... Brrh. Mutta ulos ajattelin kohta lähteä haistelemaan raikasta talven tuoksua kenties? Minulla on tällä viikolla syntymäpäivät ja ihan pikkutytöstä asti on minun syntymäpäivien aikoihin näillä korkeuksilla sadellut ensilumi. Nyt sitä sitten odotellaan! :)

Eilen illalla kävinkin tänne vielä uudelleen pinoutumassa, kun myös minulla tuntui masussa sellaisia jänniä, pienen pieniä " muljahduksia" , kun istahdin ulkoilun päälle rentoutumaan. Arvelin niitä myöskin vauvan liikkeiksi. Jännittävän tuntuisia, vaikka olinkin ihan epäuskoinen, etten mitenkään voi niitä vielä tuntea!

No, kaipa se täytyy uskoa, että niitä voi jo nyt havaita. Ainakin omaa uskoani vahvisti, että Annukin on havainnut vastaavia " oireita" , ja mehän ollaan melkein samoilla viikoilla. Ja ensimmäistä odotellaan. Ihana tunne joka tapauksessa!

Nyt sitten happihyppelylle metsäpolulle!

Kissankello rv 15+5

Vierailija

Ultrasta juuri tultiin, laskettu aika pysyi samana eli 28.04. Kaikki näytti olevan kohdallaan ja vauvalla todellinen meno päällä. Saattoi johtua siitä että osallistuin HYKS: alla olevien sairaaloiden vapaaehtoiseen tarkkailuryhmään jolla pyritään saamaan lisä selkoa ennenaikaisista synnytyksistä, tämä tarkoittaa sitä että minulta otettiin kohdunkaulan mitta ultralla ja tulehdus näytteet emättimestä, näin tehdään kaikilla sairaala käynneilläni. Tutkimukseen tarvitaan 10 000 äitiä, eli varmaan joku muukin on siihen osllistunut. Se etu siitä oli itselleni että tiedän ainakin nyt kohdunkaulan olevan kunnossa ja saan siihen myös extra tarkkailun. Tämä tehtiin ennen varsinaista sikiö tutkimusta ja saattoi olla että tämä oli vaavin herättänyt, kun ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan tutkimuksen aikana. Joulukuun alkupuolella olisi sitten seuraava ultra. Nyt vaan kovasti odottelen koska liikkeet alkaisivat tuntumaan, tämä on kumminkin jo kolmas raskauteni, mutta toisaalta edellisistä on yli 10 vuotta aikaa joka merkitsee lukemani perusteella että kohdun verenkierto on palautunut samaan tilaan kun ensisynnyttäjillä, eli tarkoittaako tuo sitten että joudun odottelemaan liikkeitä yhtä kauan kuin ensisynnyttäjät.

Minna 12+5

Vierailija

pakko pinoutua tänne uudelleen ja kysyä niiltä jotka tietää et onks tää tunne et kala näykkii (ei saa nauraa =)) masussa ja sit et joku vetää navasta niitä vauvan liikkeitä? Ja semmosia pikkukuplia tulee koko ajan? VOI JEE!!!!!! =) Onks tää oikeesti sitä???

Annu

Vierailija

Ihanaa että joku muukin odottaa äitiyslomalle jääntiä. Mulla on nimittäin ollut jotenkin huono omatunto työmotivaatiostani kun laskeskelen päiviä että milloin saa jäädä kotiin!

Tosin esikoisenkin kanssa odotin loman alkua, ja sitten kun se lopulta alkoi, olisin voinut olla töissä ihan hyvin vielä muutaman viikon;)

Mä olen edelleen ihan kamalan väsynyt iltaisin, mutta sitten valvon yöllä pari tuntia, kun uni ei tahdo tulla pissareissun jälkeen. Viime yönä olisi kyllä saanut pitkästä aikaa nukkua, kun esikoinen sai eilen ne uudet putket korviinsa eikä enää itkenyt korvakipujaan.

Jännä homma muuten tuo sikiöseulonta ultraäänellä, näyttää käytäntö vaihtelevan aika lailla asuinkunnan mukaan. Meillä saa sekä niskapussi- että rakenneultran kunnan puolesta, ja ensisynnyttäjät pääsevät vielä viikolla 36 yhteen ultraan jossa katsotaan vauvan koko ja asento.

Kirpakkaa syyspäivää kaikille!!!

Vauvan liikkeitä odotellen (vielä en ole tuntenut),

Lala 14+4

Vierailija

Eetvart on aikainen lintu =)

Töihin tulin just ja päässä takoo ajatus että 4,5kk vielä/enää äitiyslomaan. Nautin kyllä täysillä kun saan jäädä!!!

Eilen oli mammajumppa ja teki niin hyvää! Tänään on taas lenkkipäivä, ihanaa! Käymme mieheni kanssa sellaisen n.4km metsälenkin ja siellä on upeat maisemat ja saa raitista happea hyvässä seurassa =)

Selkä oli yöllä todella huono =( Läksin pissareissulle ja jalat ei meinanneet kantaa lainkaan. Nyt taas jo parempi oli ilmeisesti painunut tai puutunut yöllä tämä mun lannevammani ja siksi tuntui ettei jalat kanna.

Olo on aika ihana =) Tuntuu että nyt on ihana olla raskaana ja tämä on juuri se olotila jota odotin silloin alussa kun makasin kotona pahoinvoivana ja tuntui siltä että sisukset mädäntyy. Se oli kyl jotain hirveetä. Tänään menen moikkaamaan kummilapsia joista nuorinta 7kk olin mukana synnyttämässä =) Näille " kummituksille" tulee ikäeroa 1,1v ja varmasti heistä tulee aikanaan erottamattomat. Kummilapseni äiti on lupautunut vastavuoroisesti tulemaan synnytykseeni mikäli Isukki ei syystä tai toisesta pääse. En halua pakottaa miestä katsomaan sinne avuttomana sitä toimitusta ja tällä hetkellä meillä on diili että on siellä mun kaverina ja tukena mutta sit kun aletaan tosi toimiin niin siirtyy käytävälle. Toisaalta eipä sitä voi tietää kuinka menee ja mutta huomaatteko että olen varautunut synnyttämään IKUISUUDEN =)

Tarmokasta keskiviikkoa kaikille!

Annu

Vierailija

Olipa ihan pakko vielä pinoutua (tää addiktoituminen on kohta huolestuttavaa) kun äsken kyllä kävi massussa sellainen myllerrys, ettei varmasti olut ilmaa vaan masuasukin iltapäivävoimistelu!!!

Juuri kun tänä aamuna liikkeitä kaipailin...

Onnittelut synttärisankarille myös täältä!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat