Onko Miro sovelias nimi " ei ortodoksiselle" ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Otsikko kertoo kaiken :), eli onko kristitylle sopiva nimi? Itse olen sitä mieltä, että passaisi oman toisen nimeni kanssa aivan mahtavasti ja muutenkin tykkään nimestä. Tyttöystävänikin tykkää, mutta on sitä mieltä, että emme voi nimeä antaa sen ortodoksisuuden vuoksi.

Kiitoksia kaikille vastanneille.

- Minä

Kommentit (8)

Vierailija

Mirosta vielä sen verran, että ortodokseilla on mm. Miroslav sekä Miron (suomen ort.kalenterissa Myron). Sana miro tarkoittaa pyhää voidetta. En tiedä onko Miro sitten lyhennelmä Mironista vai Miroslavista. Mir tarkoittaa maailmaa, rauhaa, sopua.

Vierailija

Mun kummipoika on Miro ja lisäksi tiedän topisen Miron eikä kumpikaan ole ortodoksi eikä ole käynyt mielessänikään, että olis jotenkin hassua vaan päinvastoin mun mielestä on hassua ajatella, ettei voisi antaa!!

Vierailija

Minusta Miro on sellainen nimi, ettei minulla synny siitä mielikuvaa ortodoksisuudesta tai muustakaan uskonnosta. Sopiva nimi kenelle vain. Antakaahan vauvalle Miro nimeksi!

Vierailija

Miro on myös katolisessa kirkossa autuaaksi julistettu espanjalainen luostariveli. Keski-Euroopassa Miro on lisäksi lyhentymä slaavilaisesta hallitsijanimestä Miroslaw (=rauhan miehenä maineikas). Suomen almanakassa Miro on 7.9. vuodesta 2000. Tämä lainauksena kirjasta Suuri etunimikirja Pentti. (Nyt kun sattui kirja olemaan tässä ihan hollilla :))

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat