Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤Marrasmammojen keskiviikko" "

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta!

Mä olen ollut jo pystyssä 4 lähtien kun mies heräsi. Ja yö on menny muutenkin harakoille:(

Mä luulin että meillä aletaan jo synnyttään kun BigBrotheria katsoessa alkoi supistella ihan reilusti. Sellanen kuumottava, pistävä kova kipu alkoi lantiosta ja levisi koko mahaan ja selän puolelle. Sellasia suppareita tuli jokunen, mut just kun ajattelin että seuraavasta herätän miehen niin sittenpä ne tyyntyikin. Sinne klo 4 mennessä ehti supistella vielä lievemmin jonkun aikaa. Nyt tilanne ihan rauhallinen.

Noema ja Kasperina, Hienoa että suhtaudutte perätila synnytykseen noin luottavaisesti! Mut toivotaan että josko ne teidänkin vauvat vielä kääntyisivät.

Tuosta Pylleröisen ja emman kuvailemasta alapään " räkätaudista" tuli mieleen, että onhan mullakin limaneritys siellä päässä muuttunu ihan erilaiseksi..Saas nähdä onko tää munkin juttu jo merkkejä synnytyksestä vai härnääkö se vaan ..Luultavasti tää on vaan härnäämistä, en oikein jaksa uskoa että pääsisin vielä tositoimiin. Ja lääkärikin on vasta ens viikolla:(

Talvi taitaa olla tulossa, meillä täällä keskisessä suomessa pakkasmittari näyttää lähes 7 astetta pakkasta!! Hui... Lapset innoissaan oottavat lunta ja että saa pukea kaikki talvivaatteet:) eipä kai tuohon lumen tuloonkaan varmaan hirveän kauan ole. Meillä 5v poika on alkanut funtsia että kumpikohan kerkeää ensin, vauva vai lumet..? Se jää nähtäväksi.

Nyt taidan hakea lehden ja nauttia hiljaisen aamiaisen, lapset nukkuvat toivottavasti vielä muutaman tunnin!

Voikaa hyvin!

äitykkä ja poikanen rv 35+2

Ps..Pylleröinen ja emma, mikä tilanne?!! Jännittää niin teidän puolesta...

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Meillä vauva kanssa linkkuveitsiasennossa! Lääkäri sanoi, että se on välttämätön ehto perätilasynnytykselle. Jalat edellä tulevat sektioidaan ainakin kättärillä automaattisesti.

Mulle tämä vanhempi perätiloihin erikoistunut lääkäri sanoi, että ei se peppu sen pahempi ole ensin ponnistaa. Pylly on kuitenkin niiiiiin pieni verrattuna päähän ja alaosa on muutenkin joustava aivan eritavalla kuin pää. Tämä lääkäri ja pari kätilöä sanoivat, että perätila vauvat syntyvät monesti kuin saippuapalat juuri siksi, että pylly on päätä pienempi. Lisäksi perätiloissa ponnistuvaihe on lyhyempi kuin raivotarjonnassa olevissa synnytyksissä. Tutkimuksien mukaan itse perätilasynnyttäneet ovat kokeneet synnytyksen positiivisena kokemuksena, eivät mitenkään kamalana.

Mutta kuten eilen sanoin, kaikista synnytystavoista on liikkeellä kauhutarinoita. Niitä ei kannata välttämättä liikaa lueskella/kuunnella. Itselläni varmuus synnytystavasta syntyi, kun sain rauhassa jutella ja kysellä asiaan oikeasti erikoistuneiden ihmisten kanssa.

Minulle lääkäri sanoi, että vauva voi hyvin vielä kääntyä. Itsekin olen linkkuveitsiasennosta kääntynyt raivotarjontaan äitini kohdussa raskausviikolla 37.

Tsemppiä sulle! Älä turhaan jännitä sitä käännöstä. Itsekin stressasin sitä ja kauhulla odotin, mutta itse toimenpide ei mielestäni todellakaan ollut niin kamala kuin miten monet sen ovat kokeneet. Ja voit sanoa heti lääkärille, jos kääntäminen tuntuu liian kamalalta ja se keskeytetään.

Sun lantio kuvataan, jotta saadaan selville, voitko edes kokeilla perätilasynnytystä. Kaikki riskit rajataan pois, ketään ei laiteta kokeilemaan josko vauva mahtuisi perätilassa ulos. Vauvan kokoa tarkkaillaan ja jos paino lähtee hurjaan kasvuun, sektioidaan automaattisesti rv 39. Lisäksi, jos vauva ei synny viimeistään kaksi päivää lasketun jälkeen, ei käynnistetä, vaan sektioidaan.

Noema

Vierailija

Aamulla kiikutin virtsanäytettä labraan ja sai hinkata auton ikkunoita sormet jäässä. Se on syksy nyt!

Mahtaakohan olla kuitenkin pissiitti, kun tänään vasta tuntuukin siltä kuin oisi ISO rantapallo jalkojen välissä. Ihan kuin istuinluista vedettäisiin lantiota sivuttain leveämmälle. Ja veskissä pitää rampata jatkuvasti, pieni luru kuitenkaan tuloo. Tämä kun alko eilen äkillisesti, tuntuu että taitaapi tauti olla. No, huomenna tuon vastauksen saa kuulla. Varmaan jo vauvakin painaa osiltaan, mutta kumma jos oisi alkanut painaa kuin salama kirkkaalta taivaalta...

Näyttää jokainen oottavan enemmän tai vähemmän synnytyksen käynnistymistä. Itellä nyt ei ihan vielä hermot mee, mutta parin viikon päästä on jo varmaan tulisilla hiilillä =D Pitäis vaan keksiä jotain kivaa ajankulua, ettei päivät täyttyis pelkästä ootuksesta. Oottavan aika kun on aina niin kovin pitkä!

Kitty rv 35+6

Vierailija

ihana pakkas aamu, maa huurasta valkeena.. ihana kun tulee talvi ja joulu.. mä olen joulu ihminen, ihana odottaa ja valmistella, piparit ja tortut tuoksuu ja kynttilät palaa... aah,ihanaa, ihan synnytys pelot unohtuu =)

mulla kans takana kamala yö, sai pyöriä ja hyöriä,ja ei oo niin yksinkertasta kääntää sitä kylkeä, saa suunnitella tarkasti ennen ku tekee mitään, sitku sää ähistyä johki hyvään asentoon ittensä, niin ei muutako vessaan.. sen jälkeen onki sitte taas ala masu kipee... voi jeekatti, alakas jo oleen ohi.. eihän täs kyl ois enää ku pari viikkoa marraskuun alkuun laskettuun aikaan..

mulla ei oo tullu limatulppaa eikä vesiä tiputellu, mut suppareita tulee ja vihlomisia.. ei kyl mun äitillä eikä siskollakaan oo niitä näkyny, kalvot on puhkastu sairaalassa (molemmilla 3) joten en sillee oota niitä itekkään, eiköhän sitä suppareitten voimalla lähetä..

muuten, se synnytystavan arvio... se kävi aivan HEL..TIN KIPIÄÄ... ihmettelin ku kukaan ei oo maininnut siitä että se sattuu niin pirusti..

mut nyt lähen lankkaan tään naaman ja päivän touhuihin..

moikka kaikille t.jeo ja neitikkä 36+6

Vierailija

Heips,

Laitan tän mun viestin tännekin. Kirjoitin sen aivan omana juttunaankin, mutta eipä ole vastauksia tullut =)

Mulla on jo jonkin aikaa tullut supistuksia rasituksesta, joskus ne ovat niitä ns. harjoitussupistuksia, joskus taas kivuliaampia.

Onko teillä kellään tietoa tai kokemusta, voiko synnytys käynnistyä rasituksesta tulevien supistusten vuoksi? Vai avaavatko nämä supistukset vain paikkoja? Voinko siis itse tietämättäni aiheuttaa synnytyksen käynnistymisen

Mulle lääkäri sanoi viikko sitten, että voin viettää jo aivan normaalia elämää, ja ei haittaa vaikka synnytys käynnistyisikin. Itse kuitenkin ajattelin, että vauvan olisi ehkä hyvä pysytellä vielä ainakin pari viikkoa mahassa. Nyt siis raskausviikkoja 35..

Vierailija

Nyt pitäis olla tikut silmillä että pysyy auki...:-/ Ei tottavie tästä touhusta nyt tule lasta, eikä sitä peetäkään...!!! Marssin kohta saliin ja pakotan laittaan kalvot puhki!!!!! Tahtoo synnyttää nyt vaan!!

Yö meni sillai, että tasatunnein " juoksin" vessaan, heti kun ehti torkahtaa niin alkoi tuntua hillitön paineen tunne tuolla alapäässä, ja olin joka kerta varma että NYT menee vedet!! Pyh... kyllä kypsytti kävellä keittöön kelloa tuijottamaan, puoli yks, puoli kaks, puoli kolme.... eikä nui mun supparit heittäydy millään säännöllisiksi, ...kele!!! Aamuyön sitten vaan pyörinkin sängyssä hikimärkänä ja odotin herätyskellon pirinää. Tuli ihan mieleen teiniajat, kun ei saanu öisin nukuttua silloin kun oli kuukautiset tulossa ja maha ja selkä oli tosi kipeänä, nyt oli ihan sama olo, vaan kipeämpänä.

Nyt oon IHAN tilttirättipoikki. Tää suppailu ja kipuilu ja unenpuute on imeny mehut ihan täysin, ja jos tätä meinaa vielä kauan jatkua, niin synnytyshetkellä varmaan lyön hanskat tiskiin ja sanon vaan etten jaksa... Vitsit pitäis keksiä jostain äkkiä sellainen jumppapallo, sais sen päällä keikkua niin varmaan alkais tapahtua!! Yöllä (mulle saa nauraa:) ku sattui niin hemmetisti tuonne alakertaan, niin roikottelin itteeni kyykyssä ja pidin tiskipöydästä kiinni ja heiluttelin takapuolta, niin hurrrja miten alkoi supistaa ja tuntua että nyt tapahtuu!! Ei siinä vaan jaksanu nukuksissa kauaa keikkua..

Mutta epäilen kyllä että mulla on melkoisesti jo paikat auki, en uskalla miestäkään enää päästää " vauhdittamaan" vaikka sillä saisi ehkä nopeutta tähän hommaan, mutta tuntuu että vauva on ihan tuolla tulon päällä niin ei sinne enää sovi mennä " tökkimään" :D

Jospa tämän päivän tässä vielä sinnittelen ja yritän kaikilla mahdollisilla konsteilla saada supparit säännöllisiksi, hmm.. vinkkejä kaivataan... ja jos ei tuu tosi toimet tänään niin mietin, että illalla kävisin näytillä synnärillä.

Tulipas pitkä minäkeskeinen valivali, sorry kovasti!

Hitsiläinen, kyllä se on nyt kuulkaa niin että pian me ollaan kaikki tuolla vauvapuolella kirjoittelemassa, hassua että kesäkuisetkin jo pinoutuu, hui että niillä on vielä piiitkä raskaus edessä!;o) Nyt alkaa tuntua että tämä raskaus on menny tosi nopeasti (oikeasti ei oo..) ja pian me " joudutaan" jättään tämä odotuspalstailu muille mahallisille. Ehtiiköhän sitä enää käydä koneella kun on vauva kotona?:o)

Nyt ei kestä enää istua, otan " aamulenkin" ympäri taloa ja jatkan kitumista. Palailen varmaan...

Päivänjatkoa ja jaksamisisa muille!:O)

Pylleröisen mamma 37+2 vissiinkin

Vierailija

Joka päivä lueskellen, mut aina tuntuu ettei omas olos ole muutakun valittamista :( en sitten viiti niitä kirjotella.

Mutta tänään päästään tutustumaan TYKSiin ja ens viikolla (vasta) alkaa valmennukset :) Jotain erilaista päiviin!!

Oliko Nicki kun valitteli opiskelujen päättymistä " nyt jo" :) Täällä sama juttu taitaa olla edessä. Kovasti oisin vielä tykänny olla koulussa, mutta olen juuriki lähössä labraan toksemia näytteille ja sen jälkeen rr-seurantaan... Saattaa olla että laittavat munt loppuajaksi vaakatasoon kotiin :( Noh, toivottavasti ei ainakaan osastolle asti joudu, sekin uhka päällänsä jo :(

Olen minäkin ruvennut nukkumaan kuin tukki, vihdoinkin :) tosin nyt alkaa jo kyljen kääntäminen ja lonkat ja muut vaivaamaan :( Ja viime yö meni sitte hiukan pahoilla unilla kun jänskättää niin pirusti toi rr taas... eilen meinas herkistely saada yliotteen ja tippa oli linssis kun isännältä utelin, että käyhän se sitte varmasti mua kattomassa kun sinne osastolle loppuajaks joudun...

Massua hiukan aristaa yskiessä ja aivastaessa :( Oli eilen illalla jo kipeitä suppareita... toisaalta toivoo tän " hippoilun" jo päättyvän, mut Tiitiäiselle olis parempi pysytellä vielä sisätiloissa...

Nyt labraan ni jää muillekin tilaa kirjottaa :D

Jonsku ja Tiitiäinen rv34

Vierailija

En ole jaksanut pinoutua pitkiin aikoihin.. noh nyt voin korjata tilanteen..hyvin nukuttu yö vihdoinkin takana..:) ihana kyllä lukea miten synnytykset vaan lähenee.. huh huh kohta se ois omakin aika jo ovella.. :D

Vähän on aika huono ja hutera olo vielä kun tulin tuolta sokerirasituksesta puol tuntii sit.. noh oli kyllä aika siistii siellä.. no jooo oiskii :/ heikko olo vain oli koko ajan ku ei saanu syyä :' (

Noh nyt on syöty ja väsyttää siihen malliin että taidan pienet nokoset ottaa vielä tuossa.

Ihanaa oli eilen käydä pitkästä aikaa ultrassa kylläpäs poju oli valtavan näköinen verrattuna siihen ekaan ultraan.. :P oli kiva nähdä veijari sielä möngertämässä.. ^.^ lääkärikin oli innoissaan ku niillä oli joku uus ultralaite ja ne halus sit kattoo näkyykö sukupuoli ja vaikka mie sen jo tiesinkii niin ne ei sitä tienny et mie tiesin ja sain sitten " sukukalleuksista" hienon kuvan.. :) Lääkäri vaan sano että nää siun on nähtävä että näistä EI voi enää erehtyä.. :P

Mutta hyvää jatkoa kaikille ja jakselkaa vielä tovi.. :D mä lähen köllimään.. ---->

mami & poju 34+4

Vierailija

Mutta ensinnä onnea MARRASTIINALLE syntymäpäivän johdosta! Ja lepäähän nyt niin pysyy sinne suunniteltuun päivään :)

Ja tsemppiä NOEMALLE ja KASPERINALLE perätilasynnytykseen, jos eivät vaavit sitten päätä viimemetreillä kääntyä! Hieno päätös! Reippaita mammoja meillä :)

Joo oma olo täällä vaihteleva. Alavatsa jotenkin hellä, mutta ei nyt kummemmin supistele. Kävely on kyllä aika hankalaa. Väsymys mieletön, kun nuo yöt menee miten menee eikä oikeen saa nukuttua.

Aamulla piti taas herätä kukonlaulun aikaan sinne äippäpolille ja labraan. KTG oli priimaa eli vauva voi hyvin. Labrat tulee iltapäivällä. Lääkäriä eikä ultraa tänään ollut. Ois nyt ollu niin ois tiennyt vähän paremmin missä mennään.....

Mutta eteenpäin kiikutellaan ja kaakutellaan. Huomenna ois 38 täynnä ja toisaalta hyvä, että tulisi se 3 kg täyteen niin saisi vauva omaa rytmiä mennä eikä tarttis herätellä syömään kolmen tunnin välein. Niin eikä tarttis sokereita kontrolloida. Pitää näitä positiivisia puolia ettiä, jotta jaksais tän olonsa kanssa. Kun kokoajan miettii ja tunnustelee, että jokos.....

Tsemppiä kaikille mammoille vointeihin. Voiton puolella jo kuiskiin ollaan :)

Masu rv 37+6

Vierailija

Marrastiinalle:Ihanaa ja onnea.Kohta sulla on pieni nyytti kainalossa:)Ihanaa,ihanaa,ihanaa...en ole yhtikäs kade..hih:)

Pylleröinen:Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia ja fiiliksiä kuin sulla.Rasittaa kun ei edes tiedä kuinka paljon paikat on auki.Ku auki ne on ollut viikosta 32 lähtien ja siitä lähtien sitä vauvaa on todellakin odotettu.Tulppaa kans tulee ja suppareita mut sit ne supparit häviää kun tuhka tuleen..raivostuttavaa:(Oon niin väsynyt jo koko odotukseen ja masuun että:(Mä en pysty nykyään kun ajattelemaan/jännittämään et milloin se synnytys käynnistyy.Oliko se sinä pylleröinen jolla oli kans uhkana et vauva syntyy ennenaikasesti??vai oliko se joku toinen..ku ei nyt millään muista et jollakin oli kans sama ongelma et joutui vuodelepoon ja kortisoonipiikit sai vielä vauvan keuhkoille.Hassua et lääkärikin sanoi et se syntyy hetkenä minä hyvänsä ja täällä mä vaan kärvistelen vielä..heh:)

neeta&papu rv 38

Vierailija

Olen taas ollut netti pimennossa tämän tyhmän tietsikan takia!! Onko mitään uutta tapahtunut mammoille?

Romena: Meillä on kans ikäeroa tulossa se 1v 6kk ja nyt jo vähän pelottaa mitä tuleman pitää. Esikoisella on minäitse kausi ja eroahdistus päällä.

Limatulpasta sen verran, että mulla meni esikoisen aikaan limatulppa rv 37 ja tyttö syntyi vasta rv 41.

Turvotusta on tullut ihan kamalasti. Kihlasormus täytyi katkaista ja sehän masensi. Mies lohdutti, että ostaa sitten paremman sormuksen kun ei ole enään turvotusta.

Taitaa täm raskaus olla melko väsyttävää, kun eilen lähdin esikoisen kanssa ulos, niin mulla kun on sellaiset äitiyslappuhaalarit niin en ollut muistanut laittaa haalarin henkseleitä kiinni vaan olin vetännyt takin päälle ja lähtenyt kiireen vilkkaa lenkille. Mä sitten vähän ajan kuluttua ihmettelin, että mikäs mun haaroista roikkuu ja siinä sitten pienen hävetyksen puitteissa hyökkäsin metsäpolulle missä laitoin housut kiinni. No, eihän siinä kerennyt liikkua kuin muutama kymmen auto ja muutama koiran taluttaja... Hävetys!!! Ukolle en kehdannut edes kertoa.

Mutta, nyt taidan lähteä haukkaamaan jotain pientä.

Kipe rv 37

Vierailija

Saan nukuttua yllättävän hyvin. Jo viikon verran olen posottanut sikeässä unessa pissareissuja huomioon ottamatta.

Kylläpäs kaikkia supistelee, jännää! Kohta alkaa poksua marraskuiset =D Varmasti jo lähipäivinä ainakin pylleröisen pikkuinen näkee päivänvalon. Ihanata.

Ölkjh: En ole asiantuntija ja odotankin vasta esikoista, mutta myös minulla on noita rasituksesta johtuvia suppareita ja lääkärit ovat sanoneet olevan epätodennäköistä, että niiden voimasta synnytys käynnistyisi. Eivät kuulemma edes tee mitään kohdunsuulla. Vasta kivuliaat supparit valmistavat paikkoja.

Nicki83: Älähän ruoski itseäsi nainen =) Tiedän mistä puhut, olen samanmoinen itseni rääkkääjä opiskeluasioissa. Nyt on kuitenkin hyvä syy unohtaa ne jutut hetkeksi. Itse meinasin tehdä tentin vielä viikko ennen laskettua, mutta nyt kun selvisi, että vauva on perätilassa, olen päättänyt antaa periksi hikaroinnin kanssa. Ajatukset on tulevassa perätilasynnytyksessä, ei mahdu nyt tähän päähän nuo tenttikirjojen asiat =) Ja toisaalta tämä saattaa päätyä sektioon rv 39, mikäli vauva on hirveästi kasvanut ja silloin olisin lukenut 1500 sivua turhaan. Ei kiitos, vaikka amerikkalainen fundamentalismi onkin sinänsä kiinnostava aihe... No juu, mutta pointti oli, että nauti näistä viimeisistä raskauspäivistä ilman huonoa omatuntoa. Olet ansainnut rentoutumisaikaa!

Hyvät keskiviikon jatkot marraskuisille!

Noema ja Onni 36+3

Vierailija

Voi kun tuli ihan tippa silmään kun MARRASTIINA on saanu tietää vauvan syntymäpäivän. Onnea!

Mulla oli tänään vika tentti ja nyt sit saa keskittyä vain vauvan odotteluun.. Tuntu että oli sellaset blokit päällä kun yritin lukea siihen, että ihmettelen jos mitään jäi päähän. Keskittymiskyky muihin kuin vauvajuttuihin on olematon.. :) Kävin ostamassa munkkeja opiskelutauon kunniaksi, kun ei jaksas itse leipoa.

Joku sanoi masun " häviämisestä" , mulla on ollu ihan samanlainen fiilis aina silloin tällöin. Joskus aamulla kun on heränny on tullu sellanen ihme olo että missäs se mun mahani oikeen on. Tuntuu että se roikkuu niin kun joku kaljamaha. Päivän mittaan se taas ikään kuin nousee ja tuntuu sit taas olevan tielläkin välillä. Vauva on jo kyllä laskeutunut ja pää kiinnittynyt, johtuu varmaan siitä se mahan " roikkuminen" . :)

Mulla on kanssa turvotusta tullu aikamoisesti vähän vajaa kilo per viikko jokun kuuden viikon ajan. painoa tullu nyt sellanen 15kg. Kauhulla odotan sitä hikoilun ja vessassa ravaamisen määrää kun alkaa turvotus poistumaan..

nyt taidan mennä sohvalle lepäilemään ja toipumaan tentin rasituksesta. Hyvää loppu viikkoa kaikille :)

Annu rv 37+4

Vierailija

ROMENA : tiedän tunteen että sitä kyllä miettii miten jaksaa ja selviää kun edellinen on pieni : meillä tuon nuorimmaisen syntyessä " isommat" tytöt olivat 1v7kk, 3v ja 6 v ja täytyy sanoa että vipinää riitti ! Nyt on helpompaa kun tytöt jo kohta 5, 6, 8 ja kohta 11 v. Mutta onneksi lapsilla on taipumus kasvaa koko ajan ja pian siitä isommasta on kovasti apuja vauvan hoidossa: itse laitoin vauvan kattelee maahan selälleen kun isompi rapisteli legoja ja siinähän tuo viihtyi pitkät tovit. Muutenkin vauva viihtyy kun on jotain seurattavaa, oikeastaan vanhimman lapsen kanssa oli vaikeinta, nää muut ovat menneet siivellä =).

LIMATULPPA : kun en ole yhdessäkään raskaudessa bongannut sellaista ihmettä ! Nyt on muutamana päivänä tullut ihan pieniä määriä sellaista valko-kirkasta erittäin venyvää ja sitkeää limaa, onko se sitä tulppaa ?

VERENPAINEET : kotimittauksilla olen ja nyt perjantaina sit äippäpolille kontrolliin. Viime viikollahan alapaineet kohosivat jopa 117, nyt ovat pysytelleet 90-100 tietämissä ja toivossa elän että eivät anna mennä montaa viikkoa yli. Jo viimeksi sanoin sairaalassa että kai tajuavat käynnistää eikä aloittaa mitään lääkitystä jos vauva on täysaikainen ja kyllähän niin kai sitten tekevät.

Pullataikina ois kohoomassa, saa tytöt tuoretta pullaa kun koulusta tulevat. Meillä vaan ei jää pakkaseen mitään kahdestakaan litrasta =(. Äitykkäkö se sanoi että pakkasta oli kovasti ? Meillä tuossa seittämän jälkeen oli -3 astetta täällä itä-Suomessa mikä miusta ihan riittävästi. Talvihan tuo tulee ja mitinkin jo aamulla että pitäskö millon pipareita alkaa tehä ? =). On niiiiiin ihanaa järjestellä joulua ja etenkin nyt kun meitä on tänä jouluna jo seitsämän..... pienen tontun eka joulu....

Mutta nyt sinne leipomaan

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 37+0, 21 päivää arvioituun ulostuloon !

Vierailija

Onnea ja tsemppiä kaikille joilla synnytys on jo lähellä, toivottavasti kaikki sujuu hienosti, eikä tarvitse enää kauaa odotella!

Meillä oli vauva masussa kääntynyt takaisin raivotarjontaan, jotten sillä saralla kaikki hyvin. Vaan eilinen neuvola käynti sai sitten pelon raskausmyrkytyksen kehittymisestä mieleen.

*Painoa oli tullut +1700g/viikossa, joten turvotusta on melkoisesti

*paineet oli noussut 119/83 (lähtöpaineet ollut 90/52, ja kun on alhaiset paineet ollut niin saisi kuulemma nousta yläpaine 30 ja alapaine 15)

*pääsärkee jatkuvasti, ensimmäisenä aamulla herätessa ja just heräsin päikkäreiltä ja edelleen särkee

*valkuaista pissassa yhden plussan verran, site kuulemma pitää soittaa neuvolaan jos menee kahdelle plussalle.

Että näillä eväillä mennään nyt eteenpäin, äipäpolilta just soitettiin, sinne olis aika ens viikon torstaina. Onneks kuitenkin pääsee neuvolaan perjantaina uudestaan. Toivottavasti tää kaikki on taas turhaa ja kaikki on hyvin.

Mutta nyt selvittelemään mitä ihmettä tuo koira vinkuu vaikka just tultiin ulkoata ja sitte vaikka sohvalle makaamaan jos vaikka pääsis tästä päänsärystä eroon.

Myy rv 35+4

Vierailija

Joku tais kysellä että tuntuuko et maha ois hävinnyt johonkin.Mulla nyt sellainen tunne.Varmaan johtuu siitä jos masu on laskeutunut.Mutta kyllä se taas välillä tuntuu et on niin tiellä kokoajan:)

Itse sain viimeyönä nukuttua tosi hyvin.Ihanaa:)Pari vessa reissua tuli tehtyä mut siihen se sit jäikin.Nyt en edes viime yönä kärsinyt edes levottomista jaloista jotka on ollut mun vaivana melkein joka yö.Ihan karsee vaiva:(Onko muilla levottomat jalat??

(.):ssa ei mitään ihmeempää.Siellä se möykkää aina välillä:)varsinkin iltaisin.

Limaatulppaa tulee edelleenkin..ällöttävää.Alapää ihan märkänä kokoajan...yöks:(Suppareita ja kipeitä sellaisia tuli eilen aika monta.Rupesin olemaan jo aika toiveikas mutta sitten ne supparit hävis ku tuhka tuuleen.Mistä moinen aina johtuu kun rupeaa olemaan toiveikas ja aikomassa soittaa synnärille niin ne loppuu kun seinään???

mut nyt pitää lopetella.Aamupalalle ja sitten nauttimaan raikkaasta syys ilmasta tytön kanssa:)Pärjäilkäähän kaikki mammat ja masut:)

neeta&papu rv TASAN 38 jeee:)(jännitys senkun tiivistyy et milloin lähtö tulee)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat