+Maalismussukoiden Keskiviikko+

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

[color=Olive]On se ihanaa, kun tuo meidän neiti on jo niin iso, että äiti saa sängyssä " ihan rauhassa" (vähän väliä on joku kysymys) köllötellä, kun neiti katsoo muumeja tai leikkii. Tänäänkin neiti heräs jo ennen kasia ja mä köllöttelin sängyssä melkein puoli kymmeneen. Luksusta!

Hei [b]NapNap[/b], mä tiedän millasta kangasta sulla on siihen vauvan asuun. Meillä on neidille sellanen samanlainen ankkafleecehuopa. Tosi suloinen. Se saatiin mun kaverilta, kun tuli neitiä ekaa kertaa kattoo.

TAPAAMISESTA tänään on pakko heittää pieni varoituksen sana, etten pakosti pääsekään tulemaan, kun tää yskä vaan jatkuu ja jatkuu jo kolmatta viikkoa ja meen tänään iltapäivällä lääkäriin. Katsotaan, mitä lääkäri sanoo ja sen mukaan sitten tulen kahvittelemaan. Toivottavasti pääsen... Tuun kertoo, kun tiedän.

LIIKKEISTÄkin pitää vielä sanoo, että muutaman päivän panikoinnit vauvan liikkumattomuudesta unohtu eilen, kun pikkuinen illalla muksautti oikein kunnolla. Ihana tunne! Taitaa kaveri tosiaan olla vielä niin pieni, ettei niitä liikkeitä edes aina huomaa, kun itse oikein touhuaa jotain.

Ja sitten tän päivän galluppina taisi olla VAKUUTUKSET. Meillä esikoisen vakuutus on IF:ssä, mutta nyt aateltiin siirtää molempien lasten vakuutukset nordeaan, kun siellä oli ihan hyvät ehdot ja meillä kaikki vakuutukset siellä. IF:stä ei edes enää saa vakuutusta syntymättömälle lapselle. Ja mikä kätevintä tossa nordean vakuutuksissa, niin siellä saa maksaa maksut kerran kuussa. Ei tuu jättimäisiä " yllärilaskuja" yhtäkkiä.

Jättimäisistä vakuutuksista puheenollen. Meille tuli sähkölaskun tasausmaksu ja kylläpä olin repiä pelihousuni, kun sitä luin. Tasauslaksu on huimat 452¿, eikä takuulla olla käytetty sähköä yhtään enempää viime vuoteen verrattuna. Ei todellakaan keksitty, että mikä ton aiheuttaa. Niiden on pakko viime vuonna jotenkin möhliä meijän sähkömittarin luenta, koska ei meijän kulutus oo yhtäkkiä voinu tuplaantua. Ja lasku pitäis maksaa kuun loppuun mennessa... mistä me tollaset rahat repästään... *ÄRSYTTÄÄ* Kyllä lähetin sinne kiukkuisen sähköpostin ja mies saa sinne vielä soittaa. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! (Anteeksi vuodatus!)

Nyt aamupalapöytää siivoamaan ja sitten pukemaan.

Monkey ja mosse rv. 18+0 (uusi rviikko alkoi taas, jee!)

Vierailija

[color=olive]ja ei mitään helpotusta tähän oloon saatu. On kuulemma virusperäinen sairaus ja nyt kun on vielä tän nuhan iskeny, niin voi olla että on kaksi virusta yhtäaikaa. Ei oikein ole sellasia yskänlääkkeitä, joita vois raskausaikana ottaa. Höyryhengitystä suositteli. Jospa mä jätän tällä kertaa tapaamisen väliin, etten teihin kaikkiin tartuta tätä tautia. Seuraavaan sitten...

Ja uutta galluppiakin oli pukannut. Meillä VAUVA NUKKUU aluksi meijän huoneessa ja sitten kun yösyötöt ovat ohi, niin siirtyy neidin huoneeseen. Kovasti jo neiti odottaakin, että saa nukkua vauvan kanssa kahdestaan.

Nyt pyykkiä ripustamaan.

Monkey *asuu täällä* =)

Vierailija

Hirmuinen kiire, mutta tulin äkkiä viestittämään että minäkään en sitten päässyt sinne tapaamiseen, tosi harmi! Napnap:kaan ei ollut, ekan viestin vaan ehdin nyt lukemaan, mutta sovitaan siis uusi aika mahdollisimman pian. Olisi tosi kiva nähdä. Ja te jotka tapasitte, kertokaahan oliko hauskaa :)

Vierailija

Vierähtipä taas viikko ja toinenkin ellei jopa kolme, ennen kuin kerkesin taas tännekin.

Galluppeja taisi kaksi keretä tälle päivälle, joten nopeasti niihin. Esikoisen vakuutus otettiin odotusaikana Tapiolasta ja sama suunnitelma on tämänkin kanssa.

Tuleva vaavi nukkuu vanhempien makuuhuoneessa, kunnes ei valvo öitä. Sitten saa siirtyä joko omaan huoneeseen tai isoveikan kanssa samaan. Aika näyttää kumpi on parempi vaihtoehto.

Ja sit se oma napa, joka viime aikoina on tullut todella " läheiseksi" .

Viime viikon olin selän vuoksi saikulla. Kyse jostain SI-nivelestä, jota raskaushormoonit löystyttää. Jos jollain on asiasta enemmän tietoa, saa jakaa minullekin. Sain kyllä ihan hyvin infoa, mutta aina sitä kaipaa vähän lisää...

Maha on pullahtanut oikein kunnolla esiin, eikä raskaus todellakaan ole enää salaisuus. Muutama työkaveri raskaudesta jo tiesikin, mutta nyt oli aivan must kertoa jo pomollekin. Samoin oma liikkuminen on mahan kasvamisen vuoksi muuttunut aikas ankeeksi. Vähän on norsufiilari. Tuntuu välillä, että mummotkin kävelee nopeampaa. Liikkeet on tuntunut nyt parisen viikkoa oikein kunnolla, joten sitä on tajunnut, että jotain siellä mahassa ihan oikeasti on. Ettei pahoinvointi ole ollut ihan turhaa. Mieskin on saanut jo tuta liikkeistä ja se on herättänyt miehenkin jälleen konkreettisesti mukaan odotukseen.

Eilen oltiin rakenneultrassa ja olipas pikkuinen kasvanut sitten viime näkemän. Kova on vauva liikkumaan. Kasvun onkin huomannut tosiaan mahan koossa ja sit eräänlaisena alavatsakipuna. Siis ihan kuin vaavi painais alapäätä oikein urakalla. Tänään laitoinkin tukiliivin (mikä lienee) katsoakseni, josko mahan nosto auttaa oloon. Harmittaa, että ei jaksa poikaa enää oikein kanniskella.

Mutta muuten on aikas loistofiilari. Paras ystäväni tulee pitkästä aikaa kyläilemään ja saadaan viettää oikein kunnolla laatuaikaa keskenämme. Tarkoitus olis vähän shoppailla joululahjojakin. Että sellasta nopeasti täällä. Nyt kutsuu taas työt. Mukavaa tapaamista niille, jotka tänään tapaavat. Tosta tulikin mieleen: käykö teistä kukaan HNV:n odottajien jumpassa (Tampere). Itse kun siellä hikoilen joka viikko, niin mietin josko siinä kerkeis ennen ähellystä muutaman sanan vaihtamaan. Jumpan jälkeen joudun liikkumaan nopeasti kotiin päästämään miehen harrastustensa pariin.

Vierailija

Ostin puvun, vaikka vuokrata kyllä ajattelin. Se puku oli tän kesän vuokrakäytössä ollut, niin myivät sen samaan hintaan kuin olisivat vuokranneetkin. Ihan se silti uudelta näyttää... Tiesin jo pukua valitessani, että olen raskaana ja sanoin sen toki myyjällekin, mutta se vaan tuumasi, että olet vielä häissäkin niin alkuvaiheessa että rinnat vaan on kasvaneet eikä maha. Lupasi vielä, että sitä sitten ommellaan ennen häitä niin, että varmasti mahtuu. Uskon kyllä, että se myyjä osasi asiansa, koska ovat tehneet paljon pukuja itse. Ehkä marraskuun lopulla ei enää voi kuitenkaan viilettää menemään maha paljaana... :) Ja joo, kirkossa on vihkiminen ja sitten n. 120 hengen pippalot päälle eli varsin perinteisesti mennään. Hääpäivä oli tiedossa jo ennen vauvauutista, ajateltiin vaan sitten että kun on kerran häätkin tulossa niin vauvakin saa tulla jos on tullakseen (ja olihan se tullakseen...) Nyt pyörän selkään ja kotio!

-Aranja-

Vierailija

Kylläpäs on taas aikaa vierähtänyt edellisestä kerrasta. No, nyt meillä vihdoin on tämä laajakaista (ooooo!!!! :), joten ehkäpä sitten netissäkin tulee roikuttua enemmän.

Vakuutusta me emme ole tälle syntymättömälle ottaneet ja täällä olleiden vastausten perusteella emme taitaisi sitä enää ehtiä hakemaankaan. Rakenneultra on näet viikon päästä. Mutta varmaan sitten syntymän jälkeen otamme taas sellaisen sairaskuluvakkarin jollainen muillakin on. Varsinkin molempien lasten viime keväisessä korvakierteessa se tuli tarpeeseen. Sitä ennen esikoisen kohdalla maksettiin kyllä lähes kaksi vuotta " turhaan" .

Nukkumisasioita on täälläkin mietitty, lähinnä esikoisen toimesta. Sängyn sijoituspaikka on selvä, meidän makkari (ettei tarvi itse herätä yhtään enempää kuin on pakko yöruokailujen yhteydessä), mutta sänkyasia mietityttää. Meillä on kyllä tosikoiselle olemassa jatkettava lastensänky, mutta en tiedä on hän vielä siinä iässä (1v5kk) " kypsä" siirtymään siihen. Matkasänkyä olemme kaavailleet tosikoiselle siirtymävaiheeseen, mutta katsoo nyt kun päästään lähemmäs maaliskuuta. Varsinainen ongelma (onglema ja ongelma :) tuleekin sitten siinä vaiheessa, kun tämä Papu pitäisi siirtää pois meidän makkarista. Tällä hetkellä esikko ja tosikko ovat samassa huoneessa, mutta huone ei ole aivan niin suuri että sinne kolmas helposti mahtuisi. Meillä on kyllä yksi " ylimääräinen" huone vieraille, mutta kuka tai ketkä sinne muuttaisivat? Jos kolmas on tyttö, niin voiko hän ja toisena syntynyt poika asustaa samassa huoneessa kunnes muuttavat pois kotoa? Vai pitäisikö tytöt laittaa samaan huoneeseen? Ongelma ratkeaisi kuin itsestään, jos tämä tulokas olisi poika. Harmillista vain, mulla on tyttöfiiliksen lisääntyneet aika lailla... No, ehkä en stressaa melkein vuoden päässä olevista asioista tämän enempää :)

Liikkeitä ei ole täällä vielä tuntunut, ainoastaan varovaisia ehkiä jokunen kappale. Muutenkin tämä masu tuntuisi olevan pienempi kuin edellisellä kerralla (tämänkin takia uumoilen tytöstä). Vasta nyt alan lähestyä sitä aikaa, että mammavaatteet ovat liian suuria ja omat vaatteet ahdistavat mahan kohdalta. Poikaa odottaessa mammahousuihin sai siirtyä jo monta viikkoa sitten. Ehkä parempi näin :)

Eipäs sitten muuta kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!

MaalisPapu rv 18

Vierailija

[color=green]flunssa se vielä jatkuu täälläkin, mutta taitaa olla pahin jo takanapäin. lämpöäkään ei ole kertaakaan nostanut, mikä on kyllä ihan uutta, normaalisti olen pikkulämmössä jos vähänkin " niiskuttaa" .. uskon että olen siltikin tulossa illalla, pysyn vaan sitten vähän kauempana.

vauva liikkuu nyt ihan jatkuvasti. pari päivää olen tuntenut liikkeitä ja muksahduksia pitkin päivää, vielä viime viikolla tunsin ne vain illalla makuulla kun kuullosteli rauhassa. parin tunnin päästä on sitten ULTRA!! en millään malta odottaa että näkee miten pieni on kasvanut, toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

mä olen ollut aika tarkka juustojen kanssa, parmesan on mennyt pastan päällä (kun se on siihen valmiiksi laitettu), mutta olen kyllä vältellyt niin kypsennetyä sinihomejuustoa kun vuohenjuustoakin, jotka on ihan mun lemppareita.. leipäjuuston sopivuudesta en ole varma mutta kaupan omaa, pastöroidusta tehtyä söin viime viikolla, mummolassa käydessäni naapurin lehmien juustoa en uskaltanut maistaa:( ehkä tämä on vähän liian tarkkaa touhua, mutta ainakin itsellä parempi mieli.

vakuutuksista on puhuttu vain sen verran että meillä kaikki IFissä ja sieltähän ei syntymättömän vakuutusta saa, täytyy miettiä siirretäänkö osa vai kaikki muualle. pitää vain muistaa että vakuutus on otettava kolme kk ennen la:ta, eli vielä tämän vuoden puolella! aika menee niin nopsaan että täytyisi alkaa tutkia ja kilpailuttaa firmoja asap.

palailen linjoille vielä ennen treffejä,

:) Caddie ja Pirpana, rv 19+1 [/color]

Vierailija

[color=olive]Olipa kiva lukea, ettei siellä tapaamisessa ole kaikki olleetkaan tänään. Minä kun olen jo tosissani sitä harmitellut, etten päässyt ja sitten seuraavalla kerralla olen ainoa, joka ei oo muita nähnyt. Mutta onhan meitä uusia sitten seuraavalle kerralle muitakin. Pian vaan uutta aikaa sopimaan...

Mites treffit sujui?

Monkey *odottaa kuulumisia jännittyneenä*

Vierailija

En sitten enää jaksanutkaan tulla eilen koneelle, vaikka niin lupasin... Kaksi aamuvuoroa putkeen on mulle liikaa!! Eilenkin illalla nukuin melkein koko illan!!

No mutta nyt sitten vastauksia eilisiin tekemiini kysymyksiin... RUOKA!! Hih!! Kiitos vinkeistä!! Siinä onkin ensiviikon ruoka turvattu!! Se kanakeiton ohje vaikutti tosi hyvältä ja helpolta... Mutta meillä siis syötiin eilen nakki-makarooni " sötkötystä" tomaattipyreen ja aurajuuston kera!! Niin tavis ruoka kun vaan voi olla... Yuck!! Ootteko muuten muut syöneet homejuustoja kun se on ruoassa lämmitetty/kypsennetty?

RASKAUSTESTISTÄ: Meillä liuskatestit heitettiin pois...... mutta Apteekin oma on yhä tallessa :) Tosin otettiin myös valokuvat talteen. Hassua että tällastakin säästää :)

HIMOTUIMMAT HERKUT JA ETOVIMMAT HAJUT: Mun himoni on satsumat ja salmiakki!! Sillon rv5-9 ei ollut ruokaa mikä ei olisi etonut, paitsi karjalanpiirakat juustolla, mutta nyt ei oikestaan mikää tee enää pahaa... Suklaa ei maistu, vaikka se on ennen ollut lempiherkku!!

No mutta nyt sitten pukkaa uutta GALLUP aihetta... ;) Eli aiotteko ottaa lapselle vakuutuksen? Mistä yhtiöstä ja millä perustein otatte koko vakuutuksen???

Sitten oli tainut olla puhetta toppapuvusta... Mä ostin jo sellasen paksun teddy puvun (valkoisen) jossa vuori, kokoa 62-68, merkiltä " Name It" ... Löytyy Stockalta!! Se ei oo kovin iso 62-68 senttiseksi, joten ei roiku vauvan päällä, mutta mahtuu varmaan koko kevään!!

Sitten tapaamisesta... Mäkään en sinne pääse tänään, kun oon töissä, mutta kiva olisi kaikki nähdä pian livenä, joten eikun uutta tapaamista sopimaan!! ;)

Nyt on pakko mennä!! Palaillaan taas illalla asialle!! Mukavaa päivää!!

Mellu rv17+2

Vierailija

meille siis kaikki vakuutukset tapiolassa ja silloin kun esikoiselle sieltä vakuutusta kyseltiin, niin tuli puheeksi myös tämä asia. Eli jos Esikoisella on todettu korvakierre ja on saanut siihen hoitoa (meidän pojalle tehtiin putkitus muutama viikko sitten) ja useinhan tuo on periytyvää tai sanotaan nyt näin, että usein on silloin perhen muillakin lapsilla taipumusta korvatulehduksiin, niin silloin automaattisesta seuraavilta lapsilta on korvatulehdusten korvaus evätty...näin meille sanottiin, ja siskoni perheellä samanlainen tilanne kuin meillä, heillä kuopuksen korvatulehduksia ei korvattu siis vakuutus koska isosiskolla on ollut korvakierre...

Vierailija

Noihin eilisiin galluppeihin sen verran, etta mulla ei mitaan himoja ole ilmaantunut. Ruoka maittaa, mutta ehka kuitenkin enemman suolainen kuin makea. Hajuista yokottavin on tupakansavu.... Siis sellainen joka on voimistunut taman raskauuden myota. Allottavia hajuja on tietty paljon muitakin ;)

Meilla ei tuota sukunimi ongelmaa ole koska ollaan naimisissa, eika tarvetta siihen talvihaalariinkaan. Taalla Lahi-idassa kun on 30+ lamminta maaliskuussa.. Ongelmana siis lahinna kuumuus, varsinkin kesalla! Olenkin miettinyt, etta miten me taalla nuo kuumimmat kuukaudet (kesa-elokuu) kestetaan pikkuisen kanssa, vai tarviiko tulla Suomeen ' evakkoon' . No nahtavaksi jaa. Sisalla tietty on ilmastointi, mutta tuskin ainakaan voi vaunuissa nukuttaa :(

Liikkeista sen verran, etta ne alkaa tuntumaan paivittain nyt. Oikein kunnon potkuja, niin etta mieskin on vattsan paalta tuntenut. Ai niin, unohdin kertoa et siina koeultrassa mies tuumaili, etta vaavi nayttaa ihan Alfred Hitchcockilta! Heh-heh.

Mutta mukavaa keskiviikkoa kaikille (taalla aletaan vkl;n viettoon.. )

Browniette 19+6 + pikku-Alfred (melkein puolivalissa :p )

Vierailija

Muistatko mistä lehdestä se ohje on? Meidän mummille tulee tuo lehti ja voisin sitten sen etsiä ja tehdä haalarin.

Mä osallistuin tuohon tutkimukseen. Sehän taitaa tulla kaikille, jotka ovat kättärin, naikkarin tai Jorvin alueella.

Juustoista vielä, mä syön kyllä huoletta kaikkea, mm creme bonjourit, hovit, leipäjuustot ja aurajuusto. Kaikki ovat kuitenkin pastöroidusta maidosta tehtyjä ja siten ihan turvallisia.

Ainoa, mitä ihan tosissani vältän on vakuumipakattu kala ja maksa. Tosin olen muutamia kertoja syönyt maksalaatikkoa, mutta siinä onkin niin vähän maksaa, vain 16%. Mutta maksakastiketta en ole uskaltanut syödä, harmi, kun se on mun suurta herkkua.

Tiitiäinen

Vierailija

[color=indigo] Söin äsken sämpylän, nami... mun työpaikan Amicasta saa hyviä sämpylöitä.

monkey: Eikös olekin söpö ankkafleece! Mä ostin sen joskus ajat sitten, kun vauvaa kuumeilin. Sitä on varmaan kolme metriä... siitä sitten voin tehdä jotain muutakin haalarin lisäksi.

tiitiäinen05: Mä otin kaavat siihen haalariin yhdestä Suuri Käsityölehdestä, taisi olla viime vuoden lehti. Se on ihan pienelle vauvalle tarkoitettu, hihat ja lahkeet on ummessa. Vetoketju edessä, ja huppu.

caddie: Jee, sulla on ultra! Tsemppiä sinne! Ja tule sitten kertomaan kuulumiset. Mulla on ultra perjantaina.

Juu, nuo monkeyn mainitsemat yllärilaskut on sitten kivoja... meille tuli kans yksi eilen. Mies otti sellasen Canal+ kanavakokeilu-jutun, ilmaiseksi saa katsoa kaksi viikkoa. No, me ei olla edes keritty sitä korttia digiboxiin laittamaan ja kokeilemaan, niin johan lähetttivät laskun! Mä en edes ymmärrä, mistä ne meitä yrittää laskuttaa. Revin sen laskun. Nää on just näitä, että joku voi tollasen turhan laskun vaikka vahingossa maksaa. Ärsyttää! Hitto jos lähettävät vielä karhun siitä!

Osallistuuko muuten joku sellaiseen ennenaikaisen synnytyksen esto-tutkimukseen? Varmaan kaikki kätilöopistolle menevät ovat sellaisen lapun saaneet...? Minä osallistuin siihen. [/color]

Vierailija

Meilläkin on nyt sitten tuleva isukki tuntenut mojovia potkuja! :) Eilen illalla niitä sateli oikein kunnolla, joten laitoin miehen käden masun päälle koemielessä. Eipä mennyt kuin hetki, kun miehen kasvoille levisi epäuskoinen mutta silti niin onnellinen hymy. :) Jumppasessio vauvalla kesti pitkään, joten saimme nauttia tilanteesta rauhassa, eikä asiasta jäänyt mitään epäselvää. On se ihanaa! =)

Tutanna 17+2

ps. mukavia treffejä vaan niille jotka sinne ovat menossa, pitäkäähän hauskaa!

Vierailija

Minunkin kuulumisia taas pitkästä aikaa.

VAKUUTUKSESTA Meillä on jo hakemus vetämässä. Esikoisellekin otettiin jo raskausaikana ja yhtään en ole katunut. Onhan se tietty aika kallis, mutta jo silloin ajattelin, että minähän en vie kipeätä lasta terveyskeskukseen jonottamaan, niin sen takia vakuutus otettiin. Ja se maksoi toisena vuonna itsensä takaisin ainakin kolminkertaisena.

Tapiolaan vaihdettiin silloin kolme vuotta sitten kaikki vakuutukset, kun siellä oli kaikista järkevin lapsivakuutus. Vuoden saa kerätä kaikista sairauksista kertyneet laput ja sitten vähennetään vain yksi omavastuu, joka meillä on 47e. Ja kirpulle otettiin tietty samanlainen vakuutus.

HIMOISTA Mulla ei ole oikeastaan ollut mitään erityistä. Tuossa jokin aika sitten söin hirveästi Limpukka-leipää ja appelsiinituoremehua (vain Rainbow kelpasi). Nyt tuo himo on mennyt ohi, paitsi mehua juon edelleen, mutta en läheskään niin paljon kuin aikaisemmin. Karkkia ei ole tehnyt mitenkään kovasti mieli, normaalisti menee kyllä ihan kivasti. Suklaata menee välillä vähän liikaakin, ja nyt olen yrittänyt vähentää, kun alkoi painoa tulla vähän liian nopeasti. Ei mulla esikoiseltakaan ollut mitään erityisiä himoja. Viiliä tykkäsin syödä, mutta sekin kesti muutaman viikon, samoin Olympia sulatejuusto. Eli ei mitään pitkäaikaisia himoja. Mitään varsinaisia ällötyskohteita ei ole.

Takki ongelma on täälläkin. Syksytakeista ei mene mikään enää kiinni ja talvitakeista vain yksi mahdollinen, sekin on sellainen ulkoilutakki. Mutta mitään fiinimpää ei kyllä ole eikä tekisi mieli uhrata rahojakaan sellaiseen. En ole H&M:llä mitään mammatakkeja kyllä nähnyt, mutta kertokaa jos jossain on.

NAPNAP Minkälainen ohje sulla on siihen fleecehaalariin?

Omassa navassa on liikettä ihan kivasti. Välillä on hiljaisempaa, mutta melkein päivittäin kirppu ilmoittaa olemassa olostaan edes vähän. Viikon kuluttua on rakenneultra ja sitä odotan kovasti.

Eipä tässä kai muuta, nyt on lähdettävä syömään.

Tiitiäinen ja kirppu 18+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat