++MAALIKSET keskellä viikkoa++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitus tälle päivälle.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

vaikka tähän kellonlyömään mennessä ollaankin ehditty jo yhdet pikapäikkäritkin nukkua! Kaisa heräsi ekan kerran vasta neljältä, jolloin mä siirryin sohvalle ja mies rauhoitteli Kaisan takaisin uneen. Ei sitä iloa silti riittänyt kuin vähän yli viiteen ja kuudelta noustiin sitten katselemaan puurolautasta ja maitomukia. Mitään niistä ei suostuttu nauttimaan.. Seitsemän jälkeen puuro kelpasi ja sitten tissiteltiinkin. Jonka jälkeen nukuttiin oikein puoli tuntia. Nyt sitten kitistään väsymystä, mutta nukkumaan ei suostuta. Luin jostain, että 9 kk:n iässä lapsi oppii vastustelemaan unta... jaa, tässä asiassa meillä ollaan kyllä edistyksellisiä.

Kai mun on taas otettava käyttöön viihdytysvaihde. Ei paljon itseä huvita, mut jospa sais tuon itkun edes loppumaan. V***ttaa.

kua ja kaisa 25.3

Vierailija

Täällä liitytään taas väsyneiden äitien kerhoon. Viime yö oli suorastaan kauhea... Jossain vaiheessa yötä Saana oli herännyt 3 kertaa, esikoinen kerran. Katsoin kelloa, se oli 0.11... No, se oli vielä pientä. Olin ehtinyt nukahtaa taas kerran, kun heräsin muksahdukseen ja huutoon. Saana oli sitten kiivennyt pois pinnasängystään (ilmeisesti päättänyt oma-aloitteisesti tulla äidin viereen nukkumaan...) ja putosi tietysti lattialle. Kävi ihan hirveä säkä ja neiti tipahti tyynyn päälle (mulla on öisin vaihteleva määrä tyynyjä käytössä, välillä heittelen sitten ylimääräisen lattialle ja Saana sattui osumaan juuri siihen). Ei siis sattunut, neiti rauhoittui nopeasti, minä en. Sydän tykytti hulluna, olin ihan kauhusta jäykkänä ja mietin vaan, että miksi sitä pinnasängyn pohjaa ei voinut ajoissa laskea, vaikka on pitänyt jo kauan... Tätä ennen S ei ole yrittänyt tulla pois sängystä, noussut kyllä seisomaan pinnoja vasten. Mutta olisihan se pitänyt tietää, että tämäkin hetki tulee... No, onneksi neitiä tosiaan ei juurikaan sattunut. Mutta voitte olla varmoja, että tänä iltana meidän pinnasängyn pohja lasketaan alas.

Loppuyö mulla menikin sitten torkkuessa ja Saanaa tökkiessä, kun piti varmistua, että neiti reagoi normaalisti ja hengittää jne. Nyt siis väsyttää. Pari kuppia kahvia auttoi vähän, ja kohta pitäisi lähteä ulkoilemaan. No joo, tunnen vaan itseni taas niiiiiiiiin huonoksi äidiksi. En käsitä, miten vielä nukuin niin sikeästi, etten herännyt, kun neiti alkaa könytä sängyssään, yleensä kun herään pienempäänkin liikahdukseen. Voi tätä huonon omantunnon määrää!

Mitäs muuta... Ei kai ihmeempiä. Palaan pinoon myöhemmin, jos vaikka tulee kommentoitavaa. Nyt menen antamaan pikkuneidille aamupuuroa. Saas nähdä, meneekö tänään vähän vai vähemmän...

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija

minä en viitsi edes alkaa öistä puhumaan........ei ne niin vaikeita kait ole, mutta ihan sumussa kyllä menee=) aamulla joutuu oikein miettimään kuinka monta kertaa imetti vai imettikö ollenkaan=)

Emma nukkuu kuitenkin lähes aina sen 12h mutta miten, onkin ihan eri asia. Ja mistähän hitosta se nyt on itselleen kehittänyt poskiin ihottumaa, ihan lievää on mutta kuitenkin. Mitään uutta ei olla maisteltu aikoihin joten voisikohan johtua vaikkapa ilmojen viilenemisestä? Onko muilla ollut vastaavaa?

Emma on nyt päikkäreillä. Nukkuu varmaan viellä jopa 15min ennenkuin taas alkaa uusi riemu=)

Mä taidan nyt lähteä lämmittämään puuhellaa ja siivoamaan keittiötä kun se on taas kuin pommin jäljiltä, kukahan siellä oikein sotkee päivät pitkät? =)

Vierailija

Meillä on Saanallekin hammasharja, ja yritämme säännöllisen epäsäännöllisesti muistaa harjata noita kahta pientä hammasta. Ihan joka ilta ei muisteta, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin. Saana tykkää hampaiden harjaamisesta, varsinkin jos harjataan yhtä aikaa kuin isonveljen hampaat...

löyhäpää-Terhi

Vierailija

minä täällä, hei! Tultiin just mun työpaikalta ja Kaisa jäi nukkumaan päivän neljänsiä uniaan vaunuihin. Lyhyet yöunet siis vaativat kuitenkin veronsa, mutta miksei niitä voida nukkua kunnon mittaisina. Pätkäunet ne vaan jatkuvat.

YÖHOIDOSSA Kaisa ei ole ollut, kun ei ole muutenkaan ollut hoidossa kuin kaksi kertaa. Yhden kerran käytiin miehen kanssa syömässä (tämä oli aikana ennen tuttipullolakkoa) ja toisella kerralla anoppi joutui tuomaan kesken kampaajan Kaisan tissille, kun ei saanut kuulemma rauhoittumaan.

Mutta joulukuussa ajateltiin moista kokeilla, kun ollaan pitkä aika molemmissa mummuloissa. Että ihan hotelliin mentäisiin miehen kanssa.

*haaveillen yöhoidosta*

kua ja Kaisa

Vierailija

Täällä on takana vaihteleva yö - sentään n. 2 h pätkiäkin mahtui joukkoon. En enää edes muista, kuinka usein on tullu heräiltyä... olen suunnitellut laittavani vihkon sängyn viereen ja merkkaavani tukkimiehen kirjanpidolla siihen, montako kertaa herään mut ei oo vaan saanu aikaseksi.

Meillä on hiukan taas kehitytty sitten viime kirjoitelman - viikkiksenä huomasin pienen hampaannökäreen tulleen läpi alaikenestä. Se on siis eka hampuli. Ja viikonlopun reissun myötä neiti myös on alkanu treenaamaan konttaamista, siis nytkyttelee siinä konttausasennossa, mutta aika matalalla vielä. Oltiin viikonloppuna nääs Turuus veljen tyttären ristiäisissä ja oli se vaan niin söpö ja mini! Mutta niin on toi oma murmelikin söpö, kun hän jotenkin osaa ottaa päivä päivältä enemmän kontaktia.

G: ei olla harjailtu, mutta pitäis antaa joo puruleluksi se hammasharja neitokaiselle.

Tänään aion kokeilla puuroa neidille. Velliä oon kokeillu 2 edellispäivänä, mutta tytsy vaan kako sen pois. Outs, ny menee muovipussi neidin suuhun joten morjens...

Vierailija

laitoin Kaisan sitten takaisin nukkumaan ja hetken huutokonsertin jälkeen nukahti vaunuihinsa parvekkeelle. En viitsinyt silloin seitsemältä vielä huudattaa ulkona ja ilmeisesti omassa sängyssä ei tällä erää nukuta puolta tuntia pidempään. Ei vaikka kuinka väsyttäisi.

Pari kuppia kahvia terästi tämänkin äidin oloa ja kohta alkaa vielä suosikkisarja. Josta pääsenkin mukavasti eiliseen g:iin : kyllä, Täydelliset naiset koukuttivat myös minut. Mä tosin ärsyynnyn ihan vietävästi niistä kammottavista pojanviikareista ja sen äidin auktoriteetin puutteesta. Taitaa meikäläistä tulevat ajat pelottaa :)

Tämänpäivän HAMMASGALLUP tuottaa meillä negatiivisen tuloksen, kun ei noita hampaitakaan neidolla ole vielä ainuttakaan. Hammasharja meillä tosin on, kun neuvolasta saatiin. Itse kävin just maanantaina viimeksi hammaslääkärissä hammaskiven poistossa ja löytyihän sieltä reikäkin, elämäni kolmas. Ens viikolla paikkaukseen, pöh.

T: kahvilla piristetty kua ja höyhensaarilta Kaisa

Vierailija

Viiem yö oli pissakertojen (siis mun) kannalta poikkeuksellinen, mutta sitten heräsin 3.30 ja pakkohan sitä oli vessassa käydä, kun oli sellanen orastava olo, että pian voisi alkaa pissattaa. Sitten valvoinkin viiteen, kun aloin miettimään kaikkia asioita ja sitä, että pitää ottaa piissakokeeseen näytteet aamupissasta. Ja sitä stressasin sitten, että jos alkaakin jo joskus puoli kuudelta pissattaan, niin en kyllä varmaan saa enää uudestaan nukuttua. Mutta olin sitten nukahtanut ja heräsin 6.20 Helmin höpötykseen. Annoin mölöä ja hän kiljahteli ja pärisi sängyssään n. 15 min, kunnes nukahti vielä ja varsinaisesti ylös noustiin sitten vaille kahdeksan.

Aamupuuro teki tänään yllettävän hyvin kauppansa. Mutta mikä siinä on että se puuro on aina velliä ennenkuin loppuu? Siis vaikka teen suht tönkköö puuroa, niin heti kun sinne vähän neidin suueritteitä joutuu sekaan, niin johan alkaa puuto velliytyä. Onko muilla vastaavaa? Siis sama tapahtuu omatekemän ja valmispuurojen kanssa. Ja vaikeehan sitä velliä on syöttää lusikalla, eikä helmi kyllä sitä mielellään syökkään. Sitä paitsi, kun ruokailut Nti Haaveilijan kanssa tuppaavat kestämään aina sen vähintään 30 min., niin se velli on jo lopussa ihan kylmää. Onko muilla lapsia, jotka haaveilevat ja katselevat vain ulos ikkunasta tms. , kun pitäisi syödä? Siis ruoka on suussa ja se on sinne tempuitta saatu, mutta sitten se unohtuu sinne tai sitä vaan pyöritellään eikä nielaista. Joskus tämä rasittaa sunnattomasti.

Käytiin sitten heti tuossa kympiltä kävelyllä ja vein samalla pissaputket labraa. Th halusi sulkea pois tulehduksen, kun kerroin näistä mun yöjuoksuista. Helmi nukkuin n. 45 min. matkan aikana ja just äsken laitoin hänet taas nukkumaan. Toivottavasti nukkuu nyt pitempään kuin puoli tuntia. Jotain äsken itkeskeli, mutta ei kai mitään vakavampaa, kun nyt on ihan hiljaista.

Voi vitsi, katselin muuten toissa päivänä kuvaamiamme videopätkiä Helmin alkuajoista. Miten pikkunen se on ollut, silmät ihan virut ja kauhee tuhina ja kädet käy kokoajan. Hoitopöydällä sen pienuus oikein korostui, kun taas nyt hoitopöytä alkaa näyttää pieneltä, kun tytön jalat on jo melkein polvia myöten reunan ulkopuolella. Todellakin uskomatonta, että se on joskus ollut niin pieni ja avuton.

Galluuppiin vastausta: Hampaat yritetään muistaa pestä illoin aamuin. Monesti vaan just tuo tärkeämpi eli iltaharjaust unohtuu, jos tyttö on niin väsynyt, ettei enää viitsi kiusata harjauksella. Vaikka siis ihan hyvin Helmi harjan kanssa on sinut. Rauhellisesti istuu sylissä kun harjaan ne kaksi nököä siinä alaleuassa.

Meillä Helmi oli jo 3 kk iässä ekaa kertaa yöhoidossa mummollansa ja nyt n. kuukausi sitten oli yöhoidossa, kun me olimme vapaalla miehen kanssa. Hoitajina miehen pikkusiskot. Hyvin oli mennyt.

Täydelliset naiset on katsottu joka jakso! Eli siis ne kaksi, jotka tähän mennessä on tullut ja voisi ehkä sanoa, että koukussa ollaan.

Nyt pitä mennä katsomaan nauhoittaman Mullan alla, ennekuin Helmi herää. Tähänkin sarjaan olen koukussa, kuten myös CSI ja Alias. Everwood ei ole niin hyvä, että sitä viitsisi nauhoittaa. Toisaalta voisin sen katsoakin, kun kerran tulee sen verran aikaisin. Nyt olen alkanut seurata myös Kylmäverisesti Sinun -sarjaa. Aiemmin en ollutkaan sitä katsonut. Ja sitten kun alkaa se Carnivale (?) niin tod. näk. sekin pitää nauhoitella. Tulee vasta yhdentoista jälkeen, muistaakseni.

Nyt loppu.

lehtovi & Helmi 28.3.

Vierailija

Täältä mäkin " kömmin" palstalle. Kovasti on ollut kiirettä,e n ole ehtinyt juurikaan edes lukea kuulumisianne. Täällä edelleen remontoidaan kotia, nyt on kolmas makuuhuone saanut uudet tapetit ja kohta aletaan laittaa parkettia lattiaan. Aikamoinen homma tuo remontti.

G: Ei ole vielä hammasharjaa, kun ei ole edes hampaitakaan. Yöhoidoista; ei ole meidän neiti ollut hoidossa kuin muutaman tunnin ukkinsa kanssa toissa viikolla. Kovasti haaveilemme hoidosta, kun ei olla miehen kanssa yhdessä oltu missään koko Iidan olemassaolon aikana. Isovanhemmat asuva kaukana, 400km toiset ja 200km toiset. Iida kun ei oikein syö edes muilta kuin multa... Kahden viikon päästä olisi tosin aikomus käydä hääpäivän kunniaksi kahdestaan miehen kanssa syömässä, Iida menee tuttava perheemme luo hoitoon siksi aikaa. Olemme kovasti yrittäneet totutella neitiä siihen, vierastaa nimittäin aikalailla.

Jaahas, tulivat nuo kauppareissulaiset, Iida ja mieheni juri kotiin, joten pitää mennä päästämään miekkonen syömään.

Palataan taas :)

-Tiina-

Vierailija

kirjoitin himopitkän sepustuksen meidän matkasta jne. ja se katosi!!!

Nyt ei enää jaksa/ehdi kun poikani S tapansa mukaan vinkuu kun ei ole tarpeeksi viidykettä.

T. lappu & Santtu 22.3.

Vierailija

Tuli vaan mieleen etten muista kuulleeni susta ja pikkuprinsessasta aikoihin. Kerrohan kuulumisia jos multa vaan mennyt ohi silmien!

Hurttaakin kaipailn, mutta vierailitkin juuri. Ja oli pari muutakin, kun vain muistais nimimerkit. Onki Coecahillistä (tms) kuulunut mitään?

Poika siis nukahti ja ajattelin alkaa miettimään valmiiksi huomista asua enskaribileisiin. Nykyään pitää niin kaikkeen varautua hyvissäajoin, kun ei tiedä meneekö kaikki suunnitelmien mukaan. Tällä viikolla on Leolla hoitaja (miehen äitipuoli) huomenna ja sunnuntaina kokeillaan MLL:n hoitajapalvelua ja lähdetään miehen kanssa harrastaan 6:ksi tunniksi..hui. Kysynkin GALLUPINOMAISESTI: Joko lapsesi ollut yöhoidossa ja kenellä? Meillä tuo tapahtuma vielä edessä, kun on ollut niin katkonaisia öitä ettei ole yöhoitoa kehdannut miettiäkkään. Mutta jos jatkuu näin lupaavasti pian ehkä edessä!

Nyt sitä omaa aikaa viettämään...

mie ja Leo (28.3)

Vierailija

Jospa minäkin pinoutuisin näin aikaisin, kun Tuukkakin päätti herätä tänään jo puoli seitsemän aikoihin. Pötköteltiin kuitenkin kahdestaan sängyssä ukon töihin lähdön jälkeen niin, että puuro syötiin vasta kahdeksan aikoihin. No, eiköhän tuo poika kohta jo lähde unosille ulkosalle. Aattelin laittaa pojan parvekkeelle unille, vaikka nyt kovasti pähkäilen, mitä päälle. Täällä Vantaalla asteita kun on +3,3 (varmaan ollu pakkasta yöllä).

G: Meillä ei vielä ole hampaita, joten ei niin vielä hoideta. Pojalla on kuitenkin jo hammasharja, jonka saa käteensä, kun vanhemmat pesee omat hampaansa. Pojan mielestä hampaidenpesu on hauskaa hommaa. Naureskelee aina, kun näkee hammasharjan äitinsä tai isänsä suussa. Meillä on sellanen harja pojalle, jossa toinen pää on purulelu, jota sitten nuoleskelee/pureskelee innokkaasti.

Mun hyvä ystävä (vanha koulukaveri) kertoi sunnuntaina odottavansa vauvaa. Voi miten ihanaa! Taisi itsellekin iskeä vauvakuume... Iloa ja innostusta hieman laimentaa se, että ystävänelikossamme myös yksi toinen on yrittänyt vauvaa jo jonkin aikaa tuloksetta, joten nyt on hieman ristiriitaisia tunteita puolin ja toisin ystäväpiirimme kesken. Täälläkin on tainnut olla keskustelua aiheesta...

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Tuukka leikkii kovasti lattialla, joten taidan mennä mukaan ja kohta laittamaan pojan unille!

Noopu ja Tuukka 18.3.

Vierailija

mutta ehkä se saa joillekin toivoa tulevaan. Meillä nimittäin Leon ensimmäinen kokonainen yö takana!!!!! Kyllä sitä on odotettukin. Nyt on vauvakirjat ja muistiot täytetty tämän tärkeän tapahtuman osalta. Itse tietysti heräilin pitkin yötä ja kävin kerran pojan huoneessa kuulostelemassakin aamuyöstä. Mutta siellä tuhisi tasaisesti. Tätä lisää!

Leo nousikin normaalia aikaisemmin ja on jo tuossa aika valmista kamaa päikkäreille. Puuronsyömiset on meillä nykyään aikamoista sotkua kun lusikka on pakko ottaa välillä omiin käsiin ja puuroa on pitkin syöttötuolia. No ainakin syö hyvin.

Hampaista ei tietoa ja hammasharja arsenaali odottelee kaapissa.

Desperate housewives on jäänyt vilkuilun puolelle kun on ollut vieraita yms, mutta vaikuttanut laadukkaalta.

Väsy vaihtui itkuun, pitää viedä vaunuihin. Jatkan ehkä myöhemmin..

S+L

Vierailija

Meillä mittari näytti tunti sitten vielä -2 astetta, nyt oli kyllä jo kivunnut vähän plussalle. Teki hyvää tunnin lenkki koiran&Saanan kanssa, neiti jäi vielä nukkumaan vaunuihin.

Pääsiäisäidin kysymykseen yöhoidosta piti tulla vastaamaan: Saana ei ole vielä ollut koko yötä hoidossa, mutta pari kertaa niin, että olemme miehen kanssa tulleet klo 1-2 kotiin, ts. ennen ekaa yösyöttöä. Mutta joulukuussa olisi kaverin häät toisella paikkakunnalla, sinne ajattelimme mennä miehen kanssa kaksin ja yöpyä oikein hotellissa. Siskoni hoitaa lapsia, hän onkin äitini ohella ainoa, jonne yöhoitoon uskaltaisin vekarat jättää... Sisko on ollut monta vuotta töissä päiväkodissa, joten ei hätkähdä ihan pienistä. Lisäksi lapset tuntevat hänet hyvin, eli ei todennäköisesti tule vierastamista tms. Kyllähän se vähän arveluttaa jättää kahta lasta toiselle hoitoon, mutta eiköhän se sisko pärjää. Ja jotenkin en usko, että yksi yö poissa äidin luota tekisi mitään haittaa - varsinkin kun meillä tällaisia tapauksia on tooooooodella harvoin, esikoinen on ollut edellisen kerran yöhoidossa varmaan kaksi vuotta sitten (jos ei lasketa sitä, kun olimme miehen kanssa Saanaa synnyttämässä).

Ja Tuulialle masennuksesta: sitä on ilmassa, mäkin eilen huomasin kyynelehtiväni, kun pudotin vahingossa basilikapussin maustekaapista ja basilikat vähän levis ympäri pöytää (mulle on jäänyt tuo raskausajan kömpelyys vähän päälle...). Muutenkin tuntuu, että koko ajan itkettää joku asia. Epäilen, että mulla se on tämä väsymys, joka painaa mielialan alas. Mutta jaksamisia!

Nyt lopetan!

Terhi&nukkuva Saana

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat