Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu nuorella naisella pullottavat verisuonet käsissä?

Vierailija

tyyliin angelia jolie? Siis kämmenien ulkopuolella ja käsivarsissa?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Käteni ovat mielestäni kauniit, kun eivät ole mitkään rasvamakkarat. Verenpaineeni on perinnöllisesti matalahko, samoinkuin kolesteroliarvoni. En stressaa, olen terve ja rento myös verisuoniltani.

Vierailija

Joillakin suuret verisuonet ovat lähempänä pintaa kuin toisilla. Eivät ne siitä hirveästi liiku mihin ovat sattuneet kasvamaan. Esim. isälläni on suonet erittäin paljon näkyvillä, vaikka ei nykyisellään missään erityisessä kunnossa ole, eikä ole puntteja nostanut ikinä.

Ja itselläni verisuonet olleet aina yhtä piilossa. Silloin kun treenasin paljon ja nyt kun olen "lösähtänyt". Eivät ne verisuonet mihinkään siirry treenaamisen määrän mukaan.

Vierailija

Verikokeiden ottajat aina kehuu, miten hyvin suonet näkyy, itse en niin piittaisi... Mitä hoikemmassa kunnossa olen, sen enemmän ne pullottaa, etenkin just käsien ulkosyrjällä. Ja verenpaine on mulla aina ollut aika alhainen ihan luonnostaan, että ei ole mistään verenpainesairaudesta kyllä kyse.

Vierailija

Olen ajatellut, että se johtuu nuoruuden urheiluharrastuksista - olin tosi hyvässä kunnossa silloin. Nyttemmin vähän huonommassa :-)

Aika moni täällä on sanonut, että verisuonet pullottavat, mutta verenpaine on matala. Mulla sama juttu, perinnöllisesti matala verenpaine - edes yläpaine ei meinaa nousta yli sadan. Voisivatko nämä asiat liittyä toisiinsa?

Itse kyllä tykkään, kun verisuonet näkyy, kädet on lihaksikkaat ja koen näyttäväni hyväkuntoiselta. Ja verikokeen ottaja aina kiittelee.

Vierailija

Olinpa hoikka tai tukevampi, aina ne pullottaa. Kuumalla enemmän. Olen tosi verevä tyyppi, ja käteni ovat aina todella lämpimät. Itseäni tuo pullotus joskus häiritsee, kun on mielestäni ruman näköistä, siis silloin kuin oikein pullotuttaa.

Eli ei ainakaan mulla mitenkään johdu mistään bodailuista, vaan on perinnöllistä.

Vierailija

Olen aina ollut aika laiha myös, joten ne näkyyy etenkin kuumalla ilmalla selvästi. Ja kuumalla ilmalla keho jäähtyy kun raajojen verisuonet rentoutuvat, lisää verta pääsee raajojen verenkiertoon ja näin enemmän lämpöä haihtuu kehosta. Siksi lämpimällä ilmalla raajojen suonet voivat olla näkyvämmät, samoin kuin posket hehkuu jne.

Vierailija

esim. bodareilla, tulee verisuonet näkyviin kun rasvaprosentti on niin alhainen. Sama juttu varmaan Angelinan, Madonnan ja muitten laihojen mutta treenattujen julkimoiden kohdalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat