Äiti ja monta poikaa/ isä ja monta tyttöä. Tunnetko itsesi

Vierailija

yksinäiseksi tai ulkopuoliseksi perheessä jossa kaikki lapset ovat vastakkaista sukupuolta?

Kaikille meille ei suoda ylipäätään lapsia, mutta mietin onko suhteet äidin ja poikien tai isän ja tyttöjen välillä erilaiset.

Miten osaat heittäytyä miesten tai naisten maailmaan vai kannatko oman sukupuolesi mallin ja harrastuksen ym. perheeseen sujuvasti?

Kommentit (9)

Vierailija

Meillä kaksi tyttöä ja mieheni on aina sanonut että harvalla miehellä on näin hyvin asiat että on kolme naista kotona.

Mieheni ei harrasta mitään erityisen miehistä lajia, joten en usko että hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Vanhempi tytöistä käy isin kanssa potkimassa palloa ja luistelemassa. Metsästämäänkin hän kovasti haluaisi jo mukaan. Vaikka ei olekaan mikään poikamainen tyttö, vaan prinsessa:) Eli haluaa varmaan mukaan viettääkseen aikaa isänsä kanssa.

Vierailija

5:n pojan yh-äitinä pitää osata poikien juttujakin... Meillä on kyllä lasten kanssa läheiset ja hyvät välit mikä auttaa elämässä mutta jotenkin huomaa että 8v pojan ymmärtäminen on välillä vaikeaa. Isäntää taloon en silti huolisi, erosta nyt 2v aikaa ja meillä on parempi näin ainakin vielä...

Lapset eivät tapaa isäänsä, heillä ei ole isoisää. Miehenmallia tarvittaisiin vai tarvitaanko? Osaako äiti kasvattaa yksin poikia? Näitä asioita olen miettinyt itse viime aikoina... Mutta en kyllä hae lapsille isäpuolta, jos ja kun joku mies joskus meidän elämään tulee niin kyllä hän on ensisijaisesti mun mies, ei pelkkä miehenmalli lapsille.

Vierailija

Jos olisin varsinainen ladylike, niin varmaan olis ikävää, mutta nautin romuralleista ja jääkiekosta enemmän kuin esim baletista...

Vierailija

Minulla oli pitkään kolme poikaa enkä todellakaan tuntenut itseäni ulkopuoliseksi. Mitä ne sellaiset " miesten jutut" ovat mistä nainen tuntee itsensä ulkopuoliseksi? Meillä ainoa mitä mies harrastaa lasten kanssa yhdessä on urheilu ja sitä minä taas en missään tapauksessa harrasta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä naiseuden kanssa.

Nyt meillä on pieni tyttökin enkä ollenkaan koe olevani läheisempi hänen kanssaan kuin poikienkaan. Ainoa etu tytöstä on se että häntä saa pukea mekkoihin - tavallaan leikkiä nukella. Mutta jo ennen tyttöä leikin itse vanhoilla barbieillani ja tämän " elävän nuken" kanssa nuo pojatkin leikkivät, mikä on erittäin mukavaa.

Vierailija

ja poikien isä kuollut jo aikoja sitten eikä miehen mallia ole pojilla ollut. En todellakaan tunne itseäni ulkopuoliseksi, vaan meistä on kehittynyt erittäin tiivis perhe joilla on hyvät suhteet toisiinsa. Harrastuksia pojilla on ollut juuri " poikamaisia" lajeja. Mutta todellakin voi yksinkin ilman miehen mallia kasvattaa tasapainoisia ja onnellisia lapsia.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

yksinäiseksi tai ulkopuoliseksi perheessä jossa kaikki lapset ovat vastakkaista sukupuolta?

Kaikille meille ei suoda ylipäätään lapsia, mutta mietin onko suhteet äidin ja poikien tai isän ja tyttöjen välillä erilaiset.

Miten osaat heittäytyä miesten tai naisten maailmaan vai kannatko oman sukupuolesi mallin ja harrastuksen ym. perheeseen sujuvasti?

en tunne itseäni ulkopuoliseksi. tosin kysy 10 vuoden kuluttua uudestaan... mutta yhdessä harrastetaan- eikä vain poikien juttuja. siis uintia ulkoilua jne. omasta itsest' ä on paljon varmaan kiinni sekin miten pitää yhteyden lapsiinsa.

Vierailija

Kun sinä 5 yksinhuoltaja pohdit, tarvitsevatko poikasi miehenmallia?

Ilman miehenmalliakin aivan varmasti saat poikasi kasvatettua yhteiskuntakelpoisiksi. Kautta aikain on ollut erilaisia perheitä ja erilaisista perheistä kasvaa ihan samanlaisia lapsia kuin niistä " tavallisistakin" .

Esimerkki: Sukulaisnainen on yksinhuoltajana kasvattanut tyttärensä. Pienessä yksiössä aina asuneet kaksin, tämä nainen on suurimman osan ajasta ollut työtön ja kärsinyt erilaisista mielenterveysongelmista. Tyttärensä on minua hiukan nuorempi, ja fiksuin nuori aikuinen, kenet tiedän!!

Vierailija

Esikoinen joka jo 10v. on aina ollut tosi hoivaaja ja muutenkin " pehmo" poika. Samalla kuitenkin harrastaa kaikkia pallo ja mailapelejä. Tämä on äidillekin lpasuudesta tuttua. Olen itsekin aina harrastanut ainakin sukupuolineutraaleja lajeja, tyttömäisin taisi olla moderni tanssi. Kummitytöille voi sitten ostaa niitä tyttöjen juttuja.

Suoraan sanottuna en jaksa ymmärtää niitä jotka tekee tästäkin itselleen ongelman, mielestäni tosi naivia ja itsekästä. ELämä ei ole mikään Barbileikki kuitenkaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat