==HELMIKSET KESKELLÄ VIIKKOA==

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Eli HUOMENTA täältä Tampereen kupeesta, ulkona näyttää olevan varsin kylmä. Taisi jäädä multa ikkunat pesemättä kun tota pakkastakin on, harmi...

Huh, kun täällä suunnassa on nukuttu huonosti! Otin illalla matsia miehen kanssa, pitkästä aikaa. Pari viikkoa elettiinkin ihan sovussa (meille riitelemättä ikuisuus), johan se oli korkea aika käydä läpi ne samat aiheet kuin aina käydään kun riidellään. Nyt ehdotin riidan päätteksi, että kun ei me ihmisinä tunnuta kamalasti kehittyvän näin itsekseen, niin entä jos mentäisiin jonnekin parisuhdeterapiaan. Mies oli myöntyväinen, on niin kulutavaa tuo riitely. Täytyy kokeilla, jos vaikka opittaisiin olemaan ihmisiksi.

Birdy taisi ehdottaa Tamperelaisten tapaamista viime viikolla. Mä olen innokkaasti mukana!! Onko muita? Millonkas teille kävisi? Ensi viikolla jo? Mulle käy päivä tai ilta, ihan miten vaan, kertokaa mitä mieltä olette?

Oikein mukavaa päivää kaikille!

Austen

Vierailija

Töissä vielä yritän tehdä rästihommia, vaikka jo aamulla 7.30 tulin tänne.

Meillä riidellään silloin tällöin ja sekin aina mun aloitteesta ja yleensä syynä raha. Mies ei lähde riitoihin helposti mukaan mikä on hyvä koska mä olen provosoituvaa tyyppiä.

tykkään talvesta tosi paljon. Aina on ollut koirienkin kansaa mukavampaa talvella kun nekin jaksaa paremmin liikkua kuin kesäkuumalla. Ratsastus tosin ei ole niin miellyttävää vaikka sitä sisällä pääsee tekemäänkin.

Korvien putkituksesta... Meillä täällä töissä tehdään niitä aika paljon. Ihmiset olleet tyytyväisiä. Yleensä lapset käy aina ensin vähintään kerran erikoislääkärillä, yleensä korvalääkärillä, mutta myös lastenlääkärillä. Jos käy korvalääkärillä, usein myös sama lääkäri leikkaa. Itse toimenpide on nopea, mutta jos tehdään jotain muuta samalla esim. poistetaan kitarisa niin aikaa menee vähän kauemmin. Pois pääsee ehkä noin tunnin kuluttua operaatiosta.

En ole omaa vatsanympärystä mitannut, mutta pitää kai kaivaa mittanauha esille.

tiger 21+6

Vierailija

Mä en ole mitenkään riemastunut talven tulosta, kun on niin kylmä ja pimeää...ja sitten täytyy suunnistaa vaatekaupoille ostamaan esikolle talvikenkiä ja itselle talvitakkia.

Mulla esikon imetys sujui " oppikirjojen mukaan" varsin mallikkaasti, täysimetystä 5kk ja osittaisimetystä 1v2kk ikään saakka. Imetin heti laitoksella tiuhaan, vaikkei alussa maitoa heti herunutkaan. Ensimmäiset kuukaudet tyty asui rinnalla iltaisin, eli suunnilleen klo 18-22 istuin sohvalla ja imetin. Välillä oli aika raskasta, kun tyty heräili JOKA yö rinnalle 1-4 kertaa eikä huolinut pulloa eikä korviketta, joten en voinut kovin kauas omille menoilleni karata. Mutta silti toivon, että tämän toisen imetys sujuisi

yhtä hyvin, kun se imetyksen sitovuus on vain väliaikaista...Saas nähdä kuinka onnistuu, kun sitten lapsia on kaksi :))

Spiral 22+1

Vierailija

Joo, että on hauskaa tehdä noita kuuden kuukauden tuloselvityksiä.. Kun Kelan vihkosen mukaan se lasketaan äippäloman alkamisesta taaksepäin, mutta tiskillä sitten sanottiin ensin että ei kun voihan sen hakemuksen jättöpäivästäkin laskea. Ja nyt kun vein lisäliitteitä niin sanoivat, että juu kyllä siihen voi toimittaa lisätietoja aina äitiyslomaan asti niin tekevät sitten oikaisun.. Nooh, on siellä nyt hakemus sisällä kymmenine liitteineen, että katsotaan mikä on sitten tuomio.

Meillä ei riidellä miehen kanssa, mutta komeat itkut tirskautin tossa yksi ilta oman äitini takia. Kun ei se ymmärrä mua! Tai no tuomitsee mun uudet kasvatusajatukset hankalina alta aikayksikön ja perustelee sitä sitten sillä että haluaa suojella mua ettei tulisi pettymyksiä siitä että luulen liikoja. Huoah, eiköhän tässä olla jo sen verran aikuista että osaan joustaa tilanteen mukaan. Ei se napanuora taida niin helpolla vaan katketa, kun kerta sitten otin itsekin niin vakavasti äitini sanomiset. Onneksi ei ollut anoppi, joka mua itketytti. Se tietäisi hankaluuksia..

Talvesta.. On se hurja kun ei mahdu enää viime talvisiin takkeihin. Ja näin juuri kuvia itsestäni viikonlopulta, näytin kyllä todella pullealta. Mun vatsa on vasta viimisen kahden viikon aikana pullahtanut esiin ja kasvaakin sitten vauhdilla. Parhaat talvet sain kokea kun asuin pari vuotta Rovaniemellä. Oli ihanaa, kun pystyi pyöräilemään vuoden ympäri. Täällä pääkaupunkiseudulla, kun tuppaa olemaan niin liukasta. Se lähinnä siinä hirvittääkin tämän mahan kanssa. Pidän kaikista vuodenajoista, kunhan ne vaihtuvat.

Mahan ympärys on 96 cm, lähtökohtaa en tiedä.. Muut väittävät vielä että voi kun se on pieni..

nemma & muksis 23+

Vierailija

Mulle tehdään sokerirasitus viikolla 28 tai 29. Ihan vaan sen takia kun painoindeksi oli ennen raskautta yli 25 eli siis 26. =) Eli se osuu mulla nyt sitten ensikuun loppuun.

Vierailija

Täällä mitta näyttää 89 senttiä, eli 7 senttiä on tullu lisää siitä mistä lähettiin.. ja painoa 4,5 kiloa.. meinaa vaan noi karkit maistua liianki hyvälle... ja suklaa...

Vierailija

eilen sain pestyä keittiön ja olohuoneen ikkunat, tänään oli välipäivä vesisateen vuoksi mutta huomenna jatkuu pesut.

mahanympärys 95 cm... on reilusti vatsaa, lähtömittaa en tiedä mutta hoikkana olen itseäni pitänyt, pituutta 169 ja paino ennen 60kg. 10 kg on tullut ja viikkoja 24+ , sokerirasitustestillä neuvolan täti pelotteli joku aika sitten, nyt painonlisäys tasaantunut, joten tuskin sinne menen, olinki vähä ihmeissään että kun ei aikaisemmin ole ollut tarvetta tuohon testiin.

painoa tuli kaiketi siitä kun täältä pohjolan perukoilta lähdettiin viikonlopuksi eteläsuomeen, tuli istuttua autossa ja syötyä paljon...

huomenna on illalla kampaajalle varattu aika, jos laittas vähä väriä päähän, jotain punasta raitaa tms. vois piristää pyöristynytttä olemusta, nyt alkaa tuntumaan vatsa, saunassa ei voi enää nostaa jalkoja koukkuun lauteille ja varpaan kynsien leikkaus alkaa olla hankalaa.

nyt nukkumaan, hyvää yötä.

Vierailija

myös täältä. Mun piti aamulla sitten mitata maha uudelleen ja tulos oli 3 cm pienempi kuin illalla. eli tasan 100.

Riitelystä sen verran,että tytön kaveri eilen sanoi näin:jos kotona on paljon punaista riidellään siellä paljon.Mieskin hörähti nauruun koska meillä riidellään ja osoitetaan mieltä paljon ja ei todellakaan ole punaista missään. Mutta nyt saimme taas elämämme kulkemaan ja hyvä niin, kaikilla on taas parempi olo.

Käynnistyksestä kyselin sen takia, koska minulla synnytys käynnistetään jo ennen laskettua aikaa. Käytän verenohennuspiikkejä aikaisemman veritulpan takia, ja siitä seurauksena käynnistys. Voidaan ehkäistä kuiviin vuotaminen ja jotain muuta mitä en tiedä. neuvolan täti on todella uuno asioista, ei tiedä mistään mitään. Eli kuka ja missä päätetään käynnistyspäivä jne.

itse olen kesänlapsi,syntynyt keskellä kesää kuten koko perheemme...ja tämä vauva on sitten ainut talven tallaaja.Minä inhoan kylmää ja lunta ja tuulta.Aloitan valituksen kylmästä about lokakuussa ja lopetan toukokuussa. Nyt jo käytän villalapasia ja aamuisin koiraa ulkoiluttaessa talvitakkia.

Meillä mies muuten tänään kysäisi et millon tehdään toinen lapsi!!!! koska on kuulemma ihana kattoo mua raskaana.sanoin että kannattais hakeutua hoitoon ajoissa....

kuumetta ja vauva 24+5

Vierailija

Tänään kävimme pojan kanssa lääkärissä ja saimme tänä syksynä kolmannen antibioottikuurin korvatulehdukseen. Moni kirjoitti niistä putkista. Koska ne laitetaan ja minkälainen operaatio se on? Lääkäri sanoi, että ensi kerralla olisi hyvä mennä erikoislääkärille.

Itse olen myös miettinyt talvitakkiasiaa. Saas nähdä mitä sen suhteen tekee. Käyttöikä tosiaankin jää aika lyhyeksi. Mieskin on sen verran hoikka, että hänen takkeja ei voi lainata. Siskoltani (joka on noin 25 kg painavampi normaalioloissa) kehtasin kysyä takkia lainaksi. Hänellä on vain erilainen tyyli pukeuta kuin minulla, joten lainatakkikin voi olla millainen vain. Sitten on tietysti mahdollisuus ostaa jokin edullinen takki.

Tänään olisi neuvolaan aika. Täyttelin esitietolomaketta sairaalaa varten ja siellä kysyttiin hätäkastenimiä. Tällä kertaa niminä on Antti ja Elli, mutta " Anttihan" sieltä taitaa tulla.

Tänään rohkaisin mieleni ja mittasin vatsanympäryksen, vaikka eilen emmin. Mittaa oli kertynyt tasan metri. Vatsan kaksi mahamakkaraa alkaa pikkuhiljaa olemaan yksi makkara.

Vierailija

Täältä muutaman viikon paitsion jälkeen taas ilmestyn... Meillä on olleet kalenterit vähän liian täynnä ohjelmaa, nytkin oli taas koko viikonlopun lapsiperhe kylässä. Mulla ainakin alkaa kyllä jo väsymys painaa tällasissa ihan perusasioissa, kun pari päivää pyöritti 4 aikuisen ja 4 lapsen muonitusta ym., oon ihan poikki nyt vieläkin. Täytyy alkaa varmaan hiljentää tahtia...

Saatiin tänään ensimmäiset luonnokset tulevasta talostamme, pitäis ryhtyä suunnittelupuuhaan nyt ihan tosissaan. Kivaa hommaahan se on, mutta siinäkin vähän painaa väsymys, suunnniteltiin toista taloa jo tosi pitkälle, puolisen vuotta, mutta sitten tuli yllättävä käänne ja ostettiinkin tontti ihan muualta. Ja tontin vaihdoksen myötä talokin muuttuu ihan kokonaan.

Minä ainakin tykkään kovasti talvesta, kun joku kyseli siitä, mun mielestä kunnon pakkaset on paljon ihanampia kuin helteet ja varsinkin loppuraskaudesta, mulla kun edelliset synnytykset syys-ja maaliskuussa. Ja vauva-aika muuten aivan ihanaa kevättä kohti, valvominenkin helpompaa kun valostuu. Joku toinen kyseli talvitakeista... Minä ostin mahdollisimman halvan (19.90) toppatakin kokoa 44 Anttilasta ja olen tyytyväinen.

Eilen taisi olla keskustelua imetyksistä enkä malta olla kommentoimatta... Ekaa en imettänyt päivääkään kun kaikki meni vaan jotenkin pieleen ja vauva senkuin huusi eli pullotyttö on meidän ensimmäinen. Tokan kanssa sitten ajattelin, että on PAKKO onnistua, jotenkin koin, että niin paljon syyllistettiin ja ihmeteltiin ekan kerran epäonnistumista tyyliin " kyllä sitä maitoa riittää jokaisella ja se on vauvan parasta ravintoa" . Niinpä sitten imetin ja taistelin tokan kanssa 11kk, koko ajan jouduin käyttämään rintakumeja, viimeiset viisi kuukautta toimi enää toinen rinta, imetykset kesti ihan tolkuttoman kauan. Mutta kun olin päättänyt onnistua, ei annettu pulloa, joten kakkostyttömme ei sitten sitä koskaan huolinutkaan, mikä hankaloitti elämää tosi paljon. Jälkeenpäin ajateltuna maitoa ei todellakaan tainnut tulla riittävästi, kun sessiot oli niin pitkiä ja tyttö kiukkuinen aina vaan. Ja kaiken lisäksi meidän kakkonen alkoi siis sairastella puolivuotiaana, 14 antibioottikuurin jälkeen todettiin maito-ja vilja-allergiat ja nyt korvissa kolmannet putket. Että näin, jos nyt kolmannella kerralla löytyisi jokin keskitie, mutta ainakin se on varmaa, että myös pullosta haluan meidän kolmosen oppivan silloin tällöin juomaan.

Käynnistyksistä vielä... Mulla eka synnytys käynnistettiin (hepatogestoosin ja raskausmyrkytyksen takia tilanteessa 38+1) eikä kahdessa vuorokaudessa käynnistynyt millään, vaikka annettiin cytoteccejä ja tippaa vuorotellen isoja määriä, lopulta sitten kiireellinen sektio. Ja ainakin mun tuttavapiirissä on monia, joille käynyt samoin, eli että ei ole lähtenyt käyntiin, mutta noi jututhan on niin yksilöllisiä. Jollain voi " roihahtaa" kunnon vauhtiin.

Eipä muuta kuin hyviä vointeja kaikille, sori tää jutun pituus taas kerran:)

adalmiina22+0

Vierailija

Minä olen jo kyllä herännyt pitkin yötä ja seitsemältä sitten ihan ylös asti. Taaperotyttömme nukkuu päikkäreitä nyt ulkona ja äiti palelee sisällä...

Minäkin tykkään talvesta. Eniten pidän alkusyksystä, ennen joulua kuitenkin kyllästyn jo pimeyteen... sitten kun joulun odotusta on enää niin vähän että mies antaa luvan suunnitella joulua, niin helpottaa taas huomattavasti. Kesästä en niin pidä koska olen ikäni ollut heinänuhassa kesät : ( Viime jouluna sain tuon tyttömme ja se oli kyllä pitkän talven kohokohta vaikka jouluvalmisteluja en oikein jaksanut tehdäkkään.

Eilen en ollut keskustelemassa tai edes lukemassa imetysjuttuja... mistähän olette keskustelleet? Minä olen imettänyt oikein " mallikkaasti" heti synnytyksestä saakka esikoista täysimetyksellä 6kk ja tuota seuraavaa myös 6kk. Se vaan on luonnistunut hyvin ja onnistunut, ilman tukea tai aiempaa tietoa asiasta. Nykyisin asiasta kirjoitellaan tosi paljon. Kun sain esikoisen reilu 9 vuotta sitten, ei asia ollut vielä näin ihmeellinen. (Tunnen itseni yhtäkkiä vanhaksi 30 vuotiaaksi!!!)

Ihmetyttää muutenkin nykyisin kun puhutaan luomusynnytyksestä ja luomulapsista ymym. Minua ainakin inhottaa. Ekan vauvan sain suunnilleen ilman kipulääkitystä ja kun seuraavaa menin tekemään niin olin viisaampi ja sanoin että haluan kaiken mahdollisen kivunlievityksen ja se kannatti. Ekasta vauvasta oli pitkä aika ja paikat olivat palautuneet joten olin kuin ensisynnyttäjä. Repesin taas tosi pahasti ja kun olen keskustellut asiasta muiden äitien kanssa niin kyllä nuo paikatkin taitavat olla naisilla niin erimallia ja laatua että ei kukaan voi sanoa toiselle miten kannattaa saatikka sitten pitäisi synnyttää. Tämä nyt oli ihan asian vierestä, mutta tuli tuosta imetyksestä mieleen, joillain hommat hoituu kuin itsekseen ja toisilla ei. Niinhän se on aina ollut. Minun mummi (nyt jo yli 80v) imetti aikanaan naapurin vauvankin kun maitoa tuli yli oman tarpeen ja naapurin äitillä ei ollenkaan. Onneksi nykyisin on korviketta : )

Miehen kanssa riitelystä että meillä onkin jo tosi pitkä aika viime riidasta, jopa niin pitkä että ollaan ehditty puimaan sitä ihan sovussa. Meillä riitoja tulee uusperheen vuoksi. Kasvatusasiat saa molemmat varpailleen ja tietyistä asioista ei voida puhua ilman että suunnilleen hyökätään toistemme kimppuun. Nyt on vähän helpottanut, ehkä siksi että mieheni entisestä suhteesta olevan pojan vuoksi mieheni ja hänen ex on saanut paljon yhteyden ottoja koulusta enkä minä siis ole enää se joka sanoo että asioiden pitäisi ehkä olla toisin.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Mymmeli ja myllertäjä rv 23+3

Vierailija

Ai keskiviikkona 26.10? SOPIII!!!! Minä kans paikalla! Mulle käy niin päivällä kuin illallakin, joten ehdotelkaa te joilla muutakin elämää ja menoja! Mitäs paikkavaihtoehtoja meillä olisi? Minä olen tulossa autolla täältä Ylöjärveltä päin, kyytiin pääsee täältä suunnalta kun huutaa hep!

Vierailija

Kävin lukemassa eilistä pinoa ja oli ihan pakko mitata vyötärön ympärys ja mitta oli muhkea 96 cm. Minulla edellisestä synnytyksestä vasta reilu 9kk ja herkut maistuu joten ei kai ihme ; ) Sf mitta oli viimeviikolla 19 cm.

Mymmeli rv edelleen 23+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat