Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäkertut keskiviikon turinaan***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin nyt aloittaa meille ihan ajatustenvaihto pinonkin ;DD

Eli täällä mennään ihan alussa vielä. Rv on nyt 4+3 ja hitaasti täältä sitte hivuttaudutaan toivottavasti loppuun asti.

Vielä ei ole raskaus kolahtanut ihan lopulliseen kolinaan tuolla korvien välissä mutta eilen jo huomasin kun oli pari tuntia etten muuta meinannut saada aikaiseksi kun olemisen ja haaveilun, eli kolahtaa ihan kohta ;))

Oireita ei juurikaan ole. Ainoastaan näin aamuisin täytyy heti saada lasi mehua tai jotain suuhunsa, muuten alkaa heikottaa ja vapisuttaa ihan kamalasti. Yleensä kun olen niitä ihmisiä ketkä ei kykene aamusta syömään yhtään mitään :O

2 lasta jo on valmiina täällä suolstuttamassa elämäämme ja molemmissa oli aivan täysin erilaiset oireet. Saas nähdä millaisia oireita tässä raskaudessa tulee...

Onko kukaan muuten käynyt (oma kustanteisesti tai ilmaisessa) alkuraskauden ultrassa varmistamassa sikiön olemassaoloa jne?

Itse ajattelin mennä. Olen käynyt kaikissa (3) raskauksissa ja aion mennä nyttekin. Näiden lapsien välillä oli tuulimunaraskaus ja haluan tietää nyttekin heti alkuun jo jos jotakin pielessä tai ei vauvaa esim. ollenkaan....

Mutta nyt aamupalan kimppuun ennen ku tämä kerttu kupsahtaa tuolilta ;D

Mukavaa alkanutta keskiviikkoa KAIKILLE =)))))

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Ihan silmiä alko pistelee ku luin koko pinon.IHANAA ku näin paljo väkee löytyy...

Ei yhtään helpompi päivä tänäänkään,koko ajan ällöttää,koko ajan pitäs syyä jotaki..Aamulla ku oltiin ulkona nii meinas oksennus tulla..Oon siis perhepäivähoitaja ja vaikeeta olla esimerkkinä ku mikään ei oikein maistu! Lihaa en sais sellasenaan alas en mitenkään...

Ens tiistaina on eka neuvola ja en aio alkuraskauden ultraan varatakaan aikaa,en käyny esikoiseltakaan(herra 1v 9kk)...Nyt jotenki uskoo helpommin olevansa raskaana ku pahoinvointi nii hirveetä.Sormet ja varpaat ristissä toivon ettei jatkus kovin pitkään...

Jotenki tuntuu et ois pitemmällä,tuntuu mahallaan ja istuullaan niin " isolta" ..Esikoisen ajalta muistelin saman paljo myöhemmin...

Kaupassa teki mieli pasteijoita ihan hirveesti ja annoin itelleni periks..Varmaan lihon hillittömästi....(Ja taas) ESIKOISEN ootuksessa vaan 8,5kg.....Mut lopetan jaarittelun ja lähen niitä lämmittämään...

Suhmura 6+6

Vierailija

Kuvottava olo vain pahenee päivä päivältä... ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin jo ensi viikolla oksennellaan ihan kunnolla. :-/ Ja sitä sitten jatkuu piiiiiiiiiitkään. :( Naama kukkii ja hiukset näyttävät ihan kauheilta. *huokaa* Hih, ihanaa olla raskaana! :)

Me olemme käyneet kaikkien lasten kohdalla (4 lasta) alkuraskauden ultrassa yksityisellä, mutta tällä kertaa taidamme jättää sen väliin. Hih, ellen sitten joku aamu päätä toisin. :) Kaupungitarjoamaan (siihen ainoaan joka tehdään rv 10) varasin juuri äsken ajan ja nyt pitäisi malttaa odottaa tuonne 14.11. asti. NP-ultrassa käydään sitten yksityisellä kun viikot tulevat täyteen.

Pienokainen 6+6

Vierailija

Olen varmaan jo kahdesti yrittänyt aamulla pinoutua tähän, mutta aina just työkaveri hiippailee huoneeseen ja on pitänyt äkkiä sulkea sivu, ettei vallan paljastu : )

Nyt viikkoja kasassa 7+0, ja huomenna menään alkuraskauden ultraan. Toivottavasti mies ehtii mukaan, kun aika on 16 ja lapsi on päiväkodissa, joten voi olla että esikoista pitää lähteä kesken kaiken noutamaan.

Etovaa oloa on ollut ihan kiitettävästi. Kahvia en saata enää juoda, ja suklaakaan ei maistu : 0 Ruisleipä tekee hyvää, ja jogurtti, varsinkin uusi lakkajogurtti.

Kuulumisiin, lopettelen lyhyeen, että ehtisin edes painaa tuota ok nappia, ennen kuin joku taas pölähtää paikalle : )

Vierailija

Mä jo eilen toiveikkaana ehdin lupautua mukaan, mut kuukautiset alkoi tänään, myöhässä kylläkin ja raskausoireista huolimatta... Tänään ollu melkoinen vatsakipu jne, että onko se sitten norm. kuukautiskipuilua vai varhaista keskenmenoa... Mut ei tullut meille ensin huhtihurmuria eikä kesäkerttua. =( Mut antoisaa odotusta kaikille kesäkerttujen odottajille!

Vierailija

Ehdin päivittää tuon meidän esittely pinon ja tein uudistukset ja kaikki sinne ja sitte...

.. tämä tumpelo painoi vahingossa PERUUTA näppäintä, arrggghh kun otti hetken hermoa kireelle ;))))

No, hetken laskettua pariin tuhanteen jne tein kaiken uudelleen ja kopioin varuiksi kaiken, heh..

Mutta juu, taitaa hormonit hyrrää jo ku hermo menee herkemmin ;DD

Vierailija

Jännää kuulla, että muillakin on ollut tuntemuksia vain toisella puolella vatsaa. Mulla on kipristellyt ja vihlonut koko ajan vasen puoli, ja hermoiluun taipuvaisena ajattelin tietysti, että onkohan jokin vialla.

Syy vasemman puolen oireiluun selvisi ultrassa. Sikiö näkyi ihan oikeassa paikassa, mutta kohtu on kuulemma kallellaan vasemmalle. lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen ole ja kohtu suoristuu itsestään kasvaessaan.

Minä opiskelen ja teen töitä vuorotellen. Tänään jäin kotiin lukemaan tenttiin, kun on kivempi makoilla ja vaihdella asentoa kuin istua kirjastossa. Vielä en onneksi ole ollut pahoinvoiva, mutta väsyttää kyllä kamalasti.

kukka rv 6+3

Vierailija

Listaisitko tietosi tuonne kesäkerttujen esittely otsikon alle. Olisi mulle helpompi päivittää ne tiedot sieltä, kiitos =))

Ja tervetuloa!!!

Vierailija

Aktiivinen opiskelupäivä takana!:) Mahaa on taas vähän kipristelly, nyt jo vähän keskemmältä. Ehkäpä se kohtu vaan etsii sijojaan!;) Täällä tosiaankin on kans yks sekopää, niinku Mirju76 sen hyvin ilmas!;)

Kukka_80:lla tais olla samat tuntemukset, mut vaan vasemmalla puolella. Mullakin on joskus rutiini käynnillä gynegologi sanonu, että kohtu on taakse päin kallellaan, eli onko se normaali asento vai jotenkin poikkeava?!?!??! Onko tietoa?

Kesäkertut on tosiaan kasvanu kovasti, mutta niinhän me tuolla kuumeilu puolella päätettiinkin tehdä kesäkuusta 2006 oikea vauvakuu!;) Kiva, että on tullu muitakin mukaan ja toivottavasti kaikki päästään loppuun asti!

Lilli81: Oon huomannu, että itelläki on ajatukset ihan jossakin muualla, vaikka kuinka yrittäs keskittyä! Pistetään raskausoireeksi!;)

Nearoosa: Voidaan sit tsempata toisiamme ton gradu-jutun kans! Löytyy näköjään vauva-juttujen lisäksi myös muuta yhteistä! Kyllähän me valmistutaan ennen ku vauvat syntyy!!! Tsemppiä viimeiseen puristukseen!!:)

Kaikille muillekin tosi mukavaa keskiviikko iltaa!:)

Amanda rv 4+6

Vierailija

voiko kohdun kannattimissa(vatsan sivuilla, vai oliko ne munasarjojen kannattimet) tuntua jo alkuraskaudessa venymisen aiheuttamaan kipua? muistaakseni aiemmilla kerroilla on tuntunut vasta mahan kasvettua. nyt tuntuu aina kun nousee sängystä. koomista kun joutuu tukemaan vatsaansa, vaikka vasta vk5+6... Pitää kai ottaa odotusajankirjat ja muut lääkärikirjat käyttöön...

Vierailija

Onhan täällä yhtä sekopäistä sakkia ku oon itekin.. =D Mä nimittäin aloin jo eilen epäillä, että oonko raskaana ollenkaan. Mä tein nimittäin kp30/28 testin ja testiviiva ei ollu tasavahva kontrolliviivan kanssa, niin minähän sitä nyt tässä eilisen päivän pähkäilin, että josko se sitten koskaan se viiva vahvistuikaan... Ja vielä kaiken päälle näin tietenkin sellaista untakin, etten mä mitään raskaana ollutkaan. Enköhän kuitenkin ole. Kummasti on ainakin alkanut farkut kiristämään ja iltapäivällä maha pullottaa (turvottaa) ihan kivasti.

Mä meinaan tilata ensimmäisen neuvola-ajan ens viikolla ku menen kuopuksen kanssa neuvolaan. Silloin mulla rv 6+3. Alkuraskauden ultrassa en oo käyny aiemmissakaan raskauksissa, joten tuskin menen nytkään.

Kiva kun saa nyt tälle odotuspuolellekin pinoutua. Miehellä tulee varmasti menemään hermot, ku mä käyn täällä joka päivä lueskelemassa, että mitäs muille odottajille kuuluu... ;)

Palailemisiin,

Mirju rv5+3

Vierailija

Ihanan paljon on porukkaa tänään tosiaan pinoutunut. Ja minäkin kannatan kaikkien kesäkuussa saavien pinoutumista tänne=yhteen pinoon =) Huomasin että jossakin on jopa yli 200 hlöä joten kyllä tännekin mahtuu, ehdottomasti =)

Neronja, juu. Vaihdoin nikkini ikäkriisin myötä. Taisi tulla jonkin asteinen uudistuminen mieleen ;D Suostuin listaemoksi siksi että innoissani plussan jälkeen tulin tänne, mutta tuntui kun olis ollut hiukan pallo hukassa kun ei tiennyt selkeetä reittiä minne pitää pinoutua. JA ystäväni Soffu on tänään haamu-plussannut apteekin omalla, joten saan/saatte siitä toisen listaemon tuota pikaa. Näin saa aina itse välillä hengähtää. Kun ei tiedä kuina se väsymys äityy vielä saatikka kuvotus ;) Minäkin menen alkuraskauden ultraan koska olen noiden lapsieni välillä kokenut myöskin tuulimunan. Haluan sitte mahdollisimman pian aloittaa uutta yritystä jos jokin pielessä.. Muuten saatan olla raskaana muutaman kk:kin ajan ilman tietoa ettei kaikki olisi hyvin.. Itse aisa varasin jo ajankin valmiiksi n. 3 vkon päähän ;)

Mutta mutta, se on lähettävä laittaa muksuja uni-valmiiksi. Onneksi huomenna on syysloma pvä koulusta (esikoinen ekalla) eli on ainakin suht kiiretön aamu tiedossa, pidempään nukkumaan tuskin voi ku ei tuo kuopus anna kuitenkaan ;D

Oikein mukavaa yötä kaikille ja huomisiin taas =)

Vierailija

Ompas täällä vilkasta keskustelua :) ihanaa että kesävauvaa odottavia on paljon!! Saadaan sitten jakaa odotuksen riemuja ja pelkoja täällä!!

ensimmäistä odotellaan ja tuntuu edelleen aika uskomattomalle koko raskaus: pillereiden jälkeen ekasta kierrosta sai pikkuinen alkunsa. Ihan täysillä en uskalla hehkuttaa kun kuitenkin takana km 02/05 viikoilla 6+3 nyt siis viikkoja 5+3 joten viikonpäästä varmaan pahin kauhu hellittää!! Alkuraskauden ultraan en varmaan aikaa kuitenkaan varaa: menköön tämä alku omalla painollaan. Jos jotain omituista oiretta tulee niin sitten mietitään uudelleen: nyt vaan elellään uskossa että oikeassa paikassa siellä pikkuinen kasvaa.

Oireeton raskaus tähän mennessä: oikein mitään en raskausoireeksi suoraan osaa tulkita: palelua välillä, yökötystä sillointällöin ja hillitön nälkä iskee välillä kun salama kirkkaalta taivaalta: silloin pitää syödä ja nopeasti, jos meinaa että ilman heikotusta selviää!!

Tänään on viimeinen yövuoro ja huomenna lähtään Tallinnaan miehen ja tuttavapariskunnan kanssa, saas nähdä paljastuuko salaisuus tipattomaan reissuun! :)

Mukavaa odotusaikaa kaikille kesäkertuille!!!

Miitsu rv5+3

Vierailija

raskausviikkoja nyt 7, la 10.6.06. eka neuvola 31.10 ja ultra on 3.11. oletan että la muuttuu silloin vielä. luulin tänne jo kirjoitelleeni, mutten löydä tekstiäni mistään ;) helsingissä asun ja suunnittelen muuttoa hämeeseen kotikonnuille, mutta vaikeeta on päättää. onneks ei tarvi toisen mielipidettä asiaan ottaa huomioon, kun olen yksin tässä tilanteessa.

Vierailija

On tämä raskaana oleminen aika jännää. Ensimmäistä odottelen ja odottaminen on koko ajan mielessä. Keskittymiskyky on nolla. Tein äsken yhden kehittämistehtävän (työ) loppuun, oli jäänyt kesken plussaamisen jälkeen ja tuskaa sen tekeminen oli nytkin. Koko ajan on vauva mielessä ja se, että onkohan kaikki varmasti hyvin. Minulla on kyllä varma olo tästä raskaudesta, mutta silti sitä välillä miettii kaikenlaista.

Menen ensi viikolla alkuraskauden ultraan torstaina. Silloin on 8+3 kasassa menkkojen mukaan laskettuna. Samana päivänä on neuvola. Jännää! Jos kaikki on hyvin, niin ajattelin käydä ostamassa ekat äippähousut. Kun on alkant jo hieman puristamaan nuo omat. Alavatsa on hieman turvonnut. Johtunee kuitenkin karkinsyönnistä :)

Nyt pitäisi rientää taas töiden pariin. Blääh. Eilen hengailin koko aamupäivän netissä, enkä saanut mitään aikaiseksi. Nyt täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat