Synnytystapa galluppi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että kuinka moni on synnyttänyt alakautta, kun tuntuu että todella monelle on tehty sektio. Eli kummalla tavalla synnytit?

Itse synnytin alakautta kaksospojat ja viikoilla 39+2.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

A-tyttö syntyi imukupilla tunnin ponnistamisen jälkeen, B-poika tuli helposti 20 min. myöhemmin. Mitään puudutetta ei lopussa enää ollut; esikoisen synnytys alakautta 01/03 oli paljon helpompi...

T: Piia sekä Sanni ja Oskari kohta 4kk

Vierailija

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 38+5 viikoilla. synnytys kesti 11 tuntia, mutta vauvat tulivat vuorotellen sitten kolmannella ponnistuksella. Olin onnellinen että sain alatiesynnyttää, vaikka ensin pelkäsin todella paljon sitä ja toivoin keisarinleikkausta.

Vierailija

Epäonnistuneen käynnistelyn jälkeen luonnollisesti alakautta. Synnytyksestä jäi hyvät fiilikset, vaikkei epiduraalia koskaan kerettykään laittaa.

Dummy + keijuprinsessa ja peikonpoikanen (5,5 kk)

Vierailija

Mulla leijui sektion uhka päällä, kun pelvimetriassa alamitta oli 5 mm liian nafti ja nuori lääkäri tuumaili, että sektioon, kun B-vauvukka oli perätilassa, mutta kappas-kappas viikko sektio päätöksestä toinen ( vanhempi ja kokeneempi) lääkäri kokemuksen syvällä rintaäänellä selitti meille, että kyllä vauvukat mahtuvat alakauttakin. Hän vielä konsultoi toista lääkäriä ja he yhdessä olivat sitä mieltä että alateitse onnistuu, joten sektio peruttiin...ja kas...rv.38+2 synnyttää putkautin maailmaan pojan pää edellä ja tyttären pylly edellä. Synnytys sujui hyvin ja vauvukat pääsi heti äippylin mukana vierihoitoon....

Tänään tissipöpösemme ovat kuukauden.

Nukkuvat jo 4 tunninkin pätkissä, kasvaneet kohisemalla...

siperoinen+ tällä hetkellä nukkuvat tissipöpösemme

Vierailija

Kumpikin kaksossatsi ovat tulleet alateitse, vaikka toki olen kummallakin kerralla varautunut että edessä voi olla sektiokin. Ensimmäiset tulivat kumpikin lopulta pää edellä, b-vauvelikin kääntyi oikein päin synnytyksessä. Toisen satsin a tuli normaalisti pää edellä ja b syntyi perätilassa nätisti ja siististi :). Ystävieni kaksoset ovat tulleet a-vauvan perätilan vuoksi kylläkin sektiolla joten melko yleistä se on vaikka tässä ketjussa meitä alateitse synnyttäneitä tuntuu riittävän :).

Vierailija

Kiireellisellä sektiolla, A:lla eteisistukka, jonka vuoksi oli tarkoitus tehdä suunniteltu sektio. Halusivatkin vaan sitten tulla jo aikaisemmin. Molemmat olivat poikkitilassa. Sektio itsessään ok, mutta ne jälkisupistukset ja haavakivut sun muut olivatkin sitten jotain ihan muuta.. auts.

=) Clefairy ja nuhanenät 1½v

Vierailija

Synnytys käynnstyi spontaanisti, ensimmäinen syntyi alateitse pienellä leikkauksella, toinen hätäsektoitiin poikkitilan vuoksi.

Eli kai pahin mahdollinen yhdistelmä....;)

Hieno kokemus kaikenkaikkiaan, varsinkin lopputulos!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat