Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****Jouluisten keskiviikko****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En vielä pinoa löytänyt, joten aloitetaan...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Tietty lapset mukaan jos ei ole ammamahollisuutta,.ei se tapaaminen ole siitä kiinni,.joten tavataan vaan lasten kans tai ilman,.mulla on varma amma aina maanantaisin,.kun mummulla vapaa pv aina,.mutta käy muutki pv.t,...Tuntomerkkejä ei paljo tarvita,.masut kummallaki,.he he,.

Juu,.saunapuhtaana koko porukka))))

Vierailija

JA MUUT keski-pohojanmaan seutuvil asustelevat mammat,.oisko ideaa ,.et tavattais ens kuus josaki??vaik Kärkkäisel?ois tosi kiva NÄHÄKKI TEITÄ !!!!!!!!!!!

T:AMA

Vierailija

Mä oon käynyt lukemas meiän pinon joka päivä mutta oon ollut niin saamaton etten oo ite kirjoittanut kait sitten sen perjantaisen TAYS reissun jälkee..

Mulla tää mieletön puutuminen vaan jatkuu! Hassua, kun ihan kesken minkätahansa touhuamisen aikan voi käsi tai jalka puutua ihan vallan.. Tai vaikka ei tekisikään mitään!

On tää mun vauva sitten kait aika iso, kun painoi sillon 31+5 viikolla sen 2300 ja risat päälle.. Mullahan on ens viikolla sitten painokontrolli ja alustava synnytyssuunitelman tekeminen TAYSsissa. (katselin muuten yhestä kirjasta, että viikolla 35 vauvan painon kuuluisi olla toi 2300)

mun isä tulee tänää käymään, ja se on luvannut ostaa vauvalle pinnasängyn..kerettäisköhän se jostai hakee tänää.. Saa ton vanhan sängyn sitten viedä mökille!

Haravoin pihaa äsken ja nyt pukkaa hiki..täytyy mennä suihkuu..

narnia 32+3

Vierailija

[color=deeppink]Mä tässä vähän opettelen väreillä kirjottelemista ;)[/color]

Eli moiks vaan jouluiset mammat!Minä myös olin tänään neuvolassa.Eipä siellä ihmeellisiä tapahtunu.Kaikki ihan ok.Painoo on nyt tullu ' vaatimattomasti' sellaset 13kg :O possu mikä possu!!!!!!Sfmitta oli 30cm. Vauvan syke 145-150.Kahden viikon päästä on kättärillä pelkopoli-lekuri jossa arvioidaan taas Nasun paino.Toivottavasti ei tulis mitään jättiä :/ kun muutenki voisin vaan skipata koko synnytyksen..niin että vauva vaan olis siinä viekussa *kabusch* diipadaapa.. :D

Voi vihtorin arse!Oli varmaan lähellä eilen ettei synnytys jo käynnistyny kun mä SÄIKÄHDIN niiiiin paljo!Vähintään paskahalvaus meinas tulla:Ajeltiin ukon kanssa anoppilasta illalla kotiin,itäväylää 80km/h Ja viereisel kaistalla ajanut auto ei sitten varmistanu päätä kääntämällä että onko siellä kaistalla ketään vaan oli ajamas ihan suoraan meiän kylkeen..Se oli milleistä kiinni!!!!Ukko ei aluks edes tajunnu,mä vaan huusin pelkääjän paikalla ' VARO' ja sitten mies paino liinat kiinni ja töötin pohjaan..ja just vimosel hetkel se viereinen auto tajus että oltiin siinä (kuolleessa kulmassa)..ihan ei siis törmätty.Mutta helvetti että tärisin vielä kun kotiin päästiin :/ Mikä säikähdys..... (!!!!!!!!)huhhuh

Minea,toivottavasti myrkytys ei pahene ja sinulla vauvalla kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

Violet,ikävää että ' narahdit' sokereista..Lykkyä tykö myös sinulle ja masuasukillesi ♥

Ai takkiongelmia,minullako?Tiikereillähän on turkki,sama peite,kesät talvet ;) Heh kyllä vaan se on ongelma jos siitä sellaisen tekee!!!Mä ihan tyynesti vedän ukon rotsin niskaan..Näyttää hölmöltä,KYLLÄ,mutta ei voi mitään! Alastikaan ei tuolla voi liikuskella :D

Supistuksia?Juu,viikkotolkulla masu kovana.Taisi tulla ekat jo rv16-> Onneks aika kivuttomia.Viime vaikoina tosin ollu myös melkeen-kipeitä.Eli tosi napakoita.ei tunnu kuitenkaan selässä,lähinnä masussa.En jaksa ottaa niistä mitään ressiä.

Puuuuh,selkä taas kipeenä.Taidan mennä huilimaan ja odottelee ukkoa kotiin ;)

Koittakaa jaksella naiset!!

[color=purple]Tiggr&Nasu[color/]

Vierailija

Minealle voimasäteitä>>>>ei se välttämättä vielä meinaa mitään noi oireet,.mut hyvä juttu et polilta huolehtivat,.minä konkarina voin (tämä raskaus siis neljäs)ja uskallan sen verran sanoo,.et mitä nois " kirjois" lukee kaikenlaista mistäki oireista ei kannata ihan joka sanaa kuitenkaan ottaa niin kirjaimellisesti,.lääkäri on sitte se joka sanoo viimesen sanan,.mutta otahan rauhallisesti )))kaik järjestyy))))muistan itekki ku eilisen pv.n ku odotin esikoista (-98),.sillon kaikki " pelotti" ,.ei ollu sillo tätäkään " virtuaaliLohtua" ,joka on tänä pvänä mieletön tuki ja turva Meille kaikille))))))))))))

Eilen joku kirjotti peloista,.soriiii en muista kuka mut ekána oli,.nehän kuuluu tietty raskausaikaan,.tuleva koitos jännittää ja " pelottaa" ,mua myös välillä))vaikka onki jo NELJÄS tulossa,.eniten pelkäsin kolmannen raskauden loppuvaihees,.mut nyt osaan jotenkain elää sen asian kanssa jo,.ja neuvolassa puhuin maanantaina kaikkee,.oli sijainen joka oli kiinnostunu " minusta" ni kyseli kaikkee muutaki,......

NIIN siinä neuvolakäynnistä,.sijainen oli siis paikalla,.ultrattiin,.oli ihana " nähä" taas vauvaa,.painoi noin 1500g(31+1)sanoi et ei oo ihan varma painosta ku siel ny joku " vanha ultra" ,.katoin nlakortteja muitten lasten niin ovat painaneet näil viikoil 1600/1900g,.et voi hyvinki pitää paikkansa,.sf 28,5,.rt:s,verenpaine 114/70 ja hb 110,.rautaa määräs,.siks ollukki niin nuutunu olo,.vaavi liikkuu tooooosi hyvin,.musta tää liikkuu eniten mein lapsista)))))))pylly on tos navan kohal,.uä.s selvis tarkka asento,.

JOULUSTA )))sen verran,.et ei oltas mekään " uskottu" viime jouluna et meil on tänä jouluna VAUVA)))))))EI TÄS ole muuta LAHJA toivetta et sais nyytin ELÄVÄNÄ ja TERVEENÄ tähän maailmaan))))))))

Viime lauantaina siivosin viimesen kaapin,.joulukoriste/valo kaapin,.tuli jo niin Joulumieliki,.ja eilen tuli anttilan joulukuvasto,.ni ei täs liian aikasin joulujuttuja ole alottanu ku postilaatikkoonki kolahtaa jo Joulua,.he he,.JOULU on alkanu tänä vuonna jo melko aikasin ainaki meikäläiselle,.11.4 ku testi näytti Plussaa ni on mulla ollut JOULU mieles))

meil on täälä tällä vkolla syysloma menos,.nyt jo keskiviikko,.kääks,.ma oli eskarilainen mun mukana nlas ja shoppailtii sit vie pvä,oli niiiiiiin ihana olla kahéstaan monta tuntia,.pienet oli hoidos mun vanhemmil koko pv,n(Kiitos heille ku haluavat hoitaa koko sydämestään))mun äiti on Oikein LapsiRakas (mein tenavat ainuat lapsenlapset).....

ihana ku saanu nukkua piiiiitkään joka aamu,.9.15 herätty " vasta" ,.

jep,.mut nyt ruuanlaittoon,.tenavat kahtoo kiltisti filmiä,.niin mul ny mahollisuus olla täälä tein kanssa))))))))))

Oottkako lukenu LOKAKUUlaisten vauvajuttuja)))))))ihana lukea niitä,.kyl se mein kuukausi lähenee,.enää ei oo pitkä matka vaika välil tuntuu ettei aika kulu))))))))

t;ama 31+3

Vierailija

Pikaset kuulumiset tänpäivän puolella vielä täältä... Sain just viimesen kukkujan nukkumaan. Vanhin tenava kyllä sinnittelee viimeseen saakka. Noh, nyt sitä on sitten omaa aikaa. Mies tuli puolisen tuntia sit töistä ja painu samantien pehkuihi. Tuolla se nyt kuorsaa. Tajusin just , että oon sitä tälläkin viikolla nähny yhteensä n3 tuntia hereillä. Alkaa taas masentamaan noi sen pitkät työpäivät. Koko päivä mullakin meni ulkona taas vaihteeks siivotessa pihaa, ja nyt on sitten kurkku kipeä ja nokka tukossa:( Kahen nuorimman lapsen ja mun olis pitän hakea flunssa rokote, mut en tainnu keritä ennen flunssia, kun pojatkin jo tuhisvat iltasella. Mullehan ei edes nyt lääkäri sitten suositelu rokotusta. Sao että parempi olla ottamatta, vaikka kuulunkin siihen riskiryhmään. No huomenna onki varmaan kunnon flunssa päällä, kun nyt on jo tällanen olo. Jeeps. Tässä vaan pikaset kuulumiset. Ei tänne kummempia. Välillä supistaa, välillä ei. Mutta hyvää yötä kakille:)

lilla79& vimpulat rv.33

Vierailija

Eilen illalla lueskelin Kaksplussan sivuilta joulumasujen kuulumisia ja johan yksi joululahja oli jo syntynyt!!!! Pikkuherra taisi syntyä 30. raskausviikolla ja on täysin terve vaikkakin pienikokoinen, 35cm ja n. 1400g jos muistan oikein. Ihan rauhoittavaa tietää että vaavilla olis hyvät mahikset selviytyä jos syntyisi kohta... =)

Eilen illalla aloitin antibioottikuurin ja tietenkin mun vatsa meni ihan sekaisin :( Ja kaiken lisäksi lääkkeet väsyttää ihan hemmetisti. Yö meni taas valvoessa kun tyttö ei saanut nukuttua räkänokkansa kanssa. Tänään aamulla leivoin sitten puoliunessa pikkupasteijoita ja korvapuusteja tytön synttäreitä varten. Laitoin ne pakkaseen. Miltäköhän ne maistuu kun olin tosiaan silmät puolitangossa leipomassa.... ;)

Mä en voisi kuvitellakaan laittavani talvitakkia päälle. Ensinnäkään se ei mahtuis päälle ja toisekseen mulla on niin kamala hiki koko ajan että tukehtuisin varmaan toppatakissa ;) Mutta en tosiaan tiedä mitä teen jos tulee kunnon pakkaset ennen h-hetkeä. Ehkä yritän ängetä vanhaan toppatakkiin ja ostan sitten tammikuun alennusmyynneistä uuden jos vanha " vähän" venyy.

Eilen oli puhetta suppareista. Niitä tulee mullakin heti jos esim. siivoan. Olen jonkin verran pakannut tavaroita muuttoa varten ja heti alkaa supistelemaan jos teen sitä liian pitkään.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Tansku & vaavi rv 30+5

Vierailija

Olihan tänne pino ilmestynyt sillä välin kun lueskelin eilisen pinon läpi:)

Oli muuten tosi ihanaa kun maa on ihan kuurassa ja pakkasta oli -2 kun heräsin:) sit kun viel tulis LUNTA!!

Vastailenpa eilisiin keskusteluihin; Anu kyseli supistelusta ja mulla supistelee yleensä kun nousen makaamasta tai istumasta ylös, yleensä on kyl kivuttomia, mut kyl välillä särkee alavattaa menkamaisesti ja vattan puolella mulla kaikki tuntuu.

Öisin mä heräilen ihan liikaa, parin tunnin välein täytyy käydä vessassa ja välillä on tosi vaikee saada unen päästä kiinni. Sit mulla on öisin ihan sairaan kamalia liitoskipuja:( Et herään myös siihen kun käännän kylkeä, koska se SATTUU!!! Mä nukunkin esikoisen kanssa aina päikkärit, joten pysyn suht hyvin hereillä aina päivät;) Minkähän takia muuten nuo liitokset ovat niin kipeät yöllä, päivällä mulla ei oo mitään siellä suunnalla?!

Viime yö meni suht hyvin, kerran kävin vessassa, mut liitoskivut kiusas pari kertaa (aina kun käänsin kylkeä) ja tänä aamuna oli masu jo heti aamusta kipee ja myös toinen lonkka, nyt onneks alkaa vähän helpottaan!

Mua pelottaa ihan sikana se et jos tytöt syntyy liian aikasin tai muutenkin se et jos joutuu keskolaan pitkiksi ajoiksi:/ Toivoisin niiiiin kovasti et syntyis hyvän kokoisina ja ei tarvis teho-hoitoo, no lapsen parastahan siinäkin vain ajatellaan, mut kun esikoinen oli 4pv teho-hoidossa niin jotenkin toivon et nyt sais olla ihan normisti lapset vierihoidossa! Taitaa olla turhaa toive ajattelua:/

Minea-81;toivottavasti myrkytys ei menisi ainakaan pahemmaksi ja vauveli saisi viel masussa kasvaa, no tänäänhän saat taas lisää tietää vauvan voinnista;)

Lilla79, toivotaan myös sinun vauvoille mahdollisimman pitkää masuaikaa! Mullakin tuntuu et tytöt alkanut nyt laskeutumaan, mut en sit tiä onko miten päin, pe on taas ultra joten sekin sit selviää:) Mutta voimia sinulle loppuun saakka!!!

Pitäis jaksaa uloskin lähteä tuon esikon kanssa, mut kun ei millään jaksais:/ Täytyy kysäistä haluaako itse vai ei.

Tosiaan perjantaina pääsen taas ultraan ja ens viikolla neuvola, ihanaa kun on taas jotakin mitä odottaa, tuntuu vaan et päivät matelee niiiin hiiiitaaasti:(

Rölli-peikko ja tylpykät 29+4 ja 73 pv laskettuun!!! HÖH!

Vierailija

Mulle mies osti sellasen aika reilun takin, kun oli olettanut että se menis koko loppu raskauden mulle..ja niin oletin minäkin sillon vajaa pari kuukautta sitten kun sitä kokeilin..Mutta kyllä on jo nyt niin nippa-nappa että eipä taidakkaan mahtua..

jos tulis äkkiä TOSI kylmä, niin sitten voisin laittaa miehen vanhan untuvatakin..se ainakin mahtuu! Toivottavasti sitten synnytyksen jälkee mahtuis mahd pian omaan takkiin...

Vierailija

Kyllähän minulle ainakin passaa, Kärkkäinen varmaan voisi ollakin hyvä paikka, siellä lasten leikkipaikassahan saa kanssa olla, meinaan vaan, että minä en pääse mihinkään ilman lapsia ja ne ei ihan joka paikassa ala olemaan, tuo poika ainakaan, tyttö paremmin. Tietysti jos heti aamupäivästä treffattaisiin niin rauhattomampi olisi eskarissa...

tuosta talvitakkiasiasta kun on ollut puhe niin tytön laskettu aika oli huhtikuussa joten ostin siksi talveksi takin johon " mahtuu kaksi" ja se on onneksi tosi nätti ja käyttökelpoinen vieläkin.

Vierailija

Ajattelinpa minäkin taas pinoutua. Jäin eilen sairaslomalle hirveiden selkäkipujen vuoksi.Vasen jalka puutuu vähän väliä ja yöt on yhtä pyörimistä. No nyt on mahdollisuus levätä päivälläkin.

Säälittää kyllä työkaverit töissä, kun mun sijaisesta ei oo tietoakaan ja näillä näkymin en enää palaa ennen äitiyslomaa töihin. Olen töissä päiväkodissa ja huoletaahan mua tietysti myös lasten turvallisuus...No vastuu ei ole mun, mutta silti!!!

Oletteko te muut minkä kokoisia masujenne kanssa? Mua alkaa jo hiukan ahdistaa kommentit mun valtavasta mahasta ja ootko varma että on vaan yks -kommenteista. SF-mitta on ihan normaalin rajoissa, en tiedä näytänkö sitten pituuteni vuoks niin valtavalta?! No ehkä mieli on vähän herkkä tässä vaiheessa. Itse nautin masustani ja kannan sitä ylpeenä;) (vaikka selkä vihottelee)

No joo:) taidanpa tästä lähteä haistelemaan kirpeän kuulasta syysilmaa.Mistähän löytäisin kiinni menevän takin?! ;)

Ihanaa keskiviikkoa kaikille jouluisille!

T:JHS ja Muru 29+5

Vierailija

En oo eilistä pinoa käynyt lukemassa nyt, joten en tiä mitä siellä on jutskattu. Ilmeisesti suppareista?? Ei ehdi nyt lukea, kun pitää kohta lähteä kaverille kattomaan sen vauvaa. :) Mun on pitänyt käydä siellä jo niiiin pitkään että ei oo tosikaan, eilen sit päätin et NYT mä meen kylään, ennen ku ihtelläkin on vauva mukana.

Supistuksista siis. Mulla ainakin on paljon supistuksia, omasta mielestäni paljon. Joka vessassa käynnin jälkeen menee massu kovaksi, monesti ihan muuten vaan, rasituksesta, seksistä... 8-/ Eli vähän tilanteessa ku tilanteessa, mutta onneksi hyvin harvoin on enää niitä menkkamaisia oloja, enemmän vain vatsan kovettumista ja pirun tukalaa oloa.

Tänään oli neuvola. :) Tätä olinkin jo oottanut. Pasha sentään kun on tuo paino sitten noussut taas, nyt se on siinä lukemassa mitä se oli ekalla neuvolakäynnilläkin. Neuvola täti kehu että hyvä, mut mä sanoin että olis saanut pysyä miinuksella perskeles. :) Paineet otettiin kahteen otteeseeen, ensin oli yläpaine vähän koholla ja seuraavassa mittauksessa vähän alapaine. Mut ei mitään huolestuttavaa, tommosia heittoja niissä on ollut koko raskauden ajankin. SF-mitta oli 30, sekin siis noususuhtanteessa.. :)) Eli EI tää nyt enää niiiiin pieni massu oo vaikka kaikki inttää että eihän susta nää mitään.. *plaa plaa plaa* Vauva oli vähän viikkoihin nähden pienikokoisempi, vastasi viikkoja 31 ja 32, menossahan on siis tasan 33. Painoarvio oli 182og, mutta neuvola täti sano ettei tartte huolestua laisinkaan. Että tässä vaiheessa ne naperot alkaa kasvamaan perintötekijöiden mukaan, ja pieni oon mäkin ollut syntyessäni. 2230g muistaakseni... tai jotain siihen suuntaan. :) Joten ehkäpä meidän vauveli tahtoo vain pysyä pikkuisena. Hengitysharjoituksia se siellä teki, näki tosi hienosti miten massu kohoili hengityksen mukaan.. Ja sydän pompotteli. Oli vähän uninen kaveri, kyllä se jalkoja kipristeli ja oiristeli ja käänsi piiloon. :)

Jeps, mutta nyt taitaa olla pakko poistua kaverille. Kahden viikon päästä seuraava neuvola ja 14.11 lääkärineuvola. :) Voikaahan hyvin kavelit!!!!

Quarra ja tirriäinen rv33+0 *taas uutta viikkoa lykää*

Vierailija

VIHDOIN alaselän ja kankun kipu näyttäisi menevän pois.. mies hieroi taas eilen ja olen laittanut kylmägeeeliä joka on auttanut. On ihanaa kävellä ilman että joka askeleella sattuu niin että itku tulee!!

Eilen leivoin piiiiitkästä aikaa pullaa..vieraita on täällä uudessa asunnossa tulossa käymään joten ajattelin sitten tehdä ihan omia tuotoksiani. Hyvin onnistuivat ja taaperollekin maistui :)

Pakkasyö täälläkin ollut, ihan hassua kun nyt alkaa taas tulla kylmempi. Onko muilla talvivaateongelmaa??? Nimittäin mulle ei sitten mahdu mahan kohdin mikään!! Toivottavasti kovin kylmiä päiviä ei tulisi... yksi vanha talvitakki saattaisi mahtua...se on kylllä kamala mutta ei voi mitään. Parempi sekin kun ei mitään. Odotan mahatonta aikaa kun saa käyttää taas omia vaatteita.mikäli niihin mahtuu joskus vielä ;)

Neuvola vasta ensi viikolla..nyt tuntuis että olisi ikuisuus kun viimeksi oli. Loppuaikana käynnit vissiin tihenivätkin..ihan hyvä niin.

Mutta nyt leikkimään taaperon kanssa!!!

t. beal rv 30+4

Vierailija

tuosta mahasta.. minua ei hirveästi kommentit vaivaa, ei sitä kukaan ole suoraan sanonut isoksi tms mutta melkeen kaikki jotka ei tiedä laskettua aikaa olettaa minun olevan jo äitiyslomalla ja poksahtavan ihan lähipäivinä.. tää masu kasvaa niin tuohon eteen eikä levene sivuille niin ulottuuhan se aikasta pitkälle..

Lahjan rakas masu!!

Vierailija

että minä olen kutonut tytöille omat villahaalarit ja tarkoituksena on niihin vielä tehdä myssyt ja sukat ja ehkä tumputkin. Myöskin pikku baskerit ovat työnalla;)

R-P vielä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat