Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsakipu ja alkuraskaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Olisin täältä taustalta halunnut kysellä seuraavaa: mulla on juuri alkamassa rv 7, ja tämä on ihan kauheeta kun koko ajan pelkään keskenmenoa. Mulla on takana monta vuotta lapsettomuushoitoja, niistä kohdunulkoinen ja tuulimunaraskaus ja tuntuu että että yhtään vastoinkäymistä ei enää kestä. Eilen illalla pelästyin ihan valtavasti kun yhtäkkiä tuntui molemmissa munasarjoissa (niin ainakin kuvittelen että ne oli munasarjat) pistelyä, sitten kipu siirtyi navan molemmille puolille, kipu tuntui myös ihan navan alla. Kesti jonkun sekunnin, oli jotenkin sellainen " puristava" tunne. Olin varma etttä tulee keskenmeno, mutta sitten järkeilin että eipä kai raskauteen liittyvät kivut tuntuisi noin ylhäällä? Oliskohan voinut olla suolisto-oireita? Pelottaa... Entä kun välillä kaikenlaiset kohdussa tuntuvat oireilut on kokonaan poissa, ja välillä taas tuntuu menkkakivuilta? Onko tällaiset vaihtelevat kivut normaaleja? Yhtään ei osaa nauttia siitä että ainakin toistaiseksi olen raskaana. Ultra on vasta 28.10 . Kiitos jos osaisi hieman rauhoittaa mieltäni!

Kommentit (3)

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Minä olen kans ollut hirmu panikoija. Mulla on aina ollut mahan kanssa ongelmia ja nyt raskauden aikana jos tulee mahakipuja niin heti säikähdän, vaikka ne varmasti onkin suolistosta.

Toinen juttu, jos vaikka tulee keskenmeno niin itse et voi siihen millään vaikuttaa. Siinä tapauksessa sikiö ei olisi ollut terve ja luonto hoitaa sen omalla tavallaan. Sitä on turha pelätä. Minä olen nyt pikkuhiljaa pystynyt nauttimaan raskaudestani. Tottakai sitä odottaa ekaa ultraa, jotta saa varmuuden, että kaikki on hyvin.

Menkkamaiset kivut ovat erittäin normaaleja. Siitä tiedät, etä kohtusi kasvaa. Oletko käynyt liberovaippojen sivuilla? www.liberovaipat.fi, sieltä valitset odotusajan ja sitten raskauskalenterin. Siellä on kerrottu viikko viikolta miten lapsi kehittyy ja mitä äiti silloin tuntee. Minusta se on hyvä sivu.

Nyt vaan rupeat nauttimaan! Yhdellä sivustolla oli keskenmenon " ehkäisykeino" : Lepo, lämpö ja lempeys. Et rehki liikaa ja jos tuntuu pahalle niin eikun lepäämään.

Vierailija

esim. kesämasut (vai mikä se nimi nyt tarkalleen oli). Useimmilla tuntuu olevan jonkinmoisia vatsatuntemuksia. Itselläni on myös ollut. Ensin tuntui, et nyt ne menkat tulee... ei tullukaan... sen jälkeen on ollut toispuoleisia tuntemuksia vuoronperään kummallakin puolella, yhtäkkistä pistämistä jne. ei kai niistä paljon voi päätellä. muistan, et aiemmissa raskauksissa on useita kertoja luullut, et nyt menee kesken, kun on koskenut/supistanut sen verran kovaa... Rauhallisin mielin vaan! Kun on vahvoja tuntemuksia, kannattaa ehkä levätä ja ottaa rauhallisesti, jos on siihen mahdollisuus. Jos pelkää keskenmenoa. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Uusimmat

Suosituimmat