Tukivyö

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millä raskausviikolla olette sellaisen hankkineet? Onko ollut hyvä? Kannattaako hankkia? Kokemuksia Anitan Baby Belt tukivyöstä kenelläkään? Kiitos!

NapNap rv20+0

Kommentit (7)

Vierailija

Ekassa raskaudessa otin käyttöön noin rv 20, tokassa ja kolmannessa noin rv 15. Mulla on auttanut alaselkävaivoihin ja kivuttomiin suppareihin (ja mahan putoomisen tunteeseen) esim. kävelylenkeillä.

Nyt rv 30+0 on ollut jo muutaman viikon sellaisia supistuksia, että en voi olla hereillä ilman tukivyötä ollenkaan! Aiemmin sentään käytin vyötä vain lenkeillä tai jos seisoin paljon, istuessa ei ollut hyvä. Nyt ihmettelen, että mites tämän saa pestyä, kun en voi olla ilman tätä pesun ja kuivauksen aikaa...

[b]Sumunen

Vierailija

ja sit on vielä se Carriwellin halpis tukivaate. Se ei kyllä ollenkaan asetu, vaan menee aina ihan makkaralle. En tiedä, onko koko liian pieni vai käyttäjä vääränmallinen, mutta en tykkää yhtään...

Patricia on kyllä tosi hyvä ja tukeva, auttaa mulla ainakin selkä- ja myös liitoskipuihin jonkin verran. Pystyy kävelemään hieman normaalimmin;)

Hankin sen jo tuolla oisko ollu 17.viikolla kun selkään sattui jatkuvasti. Varsinkin iltaisin ja öisin jomotteli niin, että jouduin välillä jopa turvautumaan särkylääkkeisiin...

h.h. rv 21+6

Vierailija

Mulla on tuo Anita vyö, auttaa jonkin verran mahankipuihin, mutta silti särkee nivusia. Ostin vain liian ison, kokeilin pienempääkin ja se tuntui silloin hankalalta saada kiinni ja isompi meni paremmin. Mutta nyt on tullut tunne että pitäis saada tiukemmalle, ja just äsken nokkelana tyttönä " lyhensin" vyötä hakaneulan avulla. Saapa nähdä milloin se aukeaa ja pistää mua.

Olin tossa pariviikkkoa sitten fysioterapeutin luennolla (suunnattu raskaana oleville) ja siellä tuli ilmi että terveyskeskuksesta saa myös erilaisa vöitä lainaksi. Minäkin niitä kokeilin mutta eivät sopineet mulle, siis liian lyhyitä, kun olen ennestäänkin runsaissa mitoissa. On olemassa ns. SI-vyö joka tukee selkää esim silloin jos on iskiastyyppisiä vaivoja. Fysioterapeutti neuvoo ja auttaa sovituksessa ja jumppaohjeitakin saa avuksi. Meidän kunnassa ainakin tuo neuvonta on ilmaista.

Tuli hieman sekava sepustus, mutta pointti oli se että kannattaa harkita myös tota TK:n tarjontaa.

Unelma ja mahakaveri rv 26+4

Vierailija

Aloin käyttää Anitan tukivyötä jo rv 16, kun mullekin on tuo tuplaonni osunut kohdalle. :) Ajattelin, että on varmasti parempi ennaltaehkäistä kuin hankkia vyö vasta sitten, kun jonnekin sattuu. Selkä on pysynyt hyvässä kunnossa ja jaksan vieläkin liikkua. Mulle taas kävi niin, että Anitan vyön yläosa alkoi tuntua masulle ilkeeltä jo pari kuukautta sitten, masu on kasvanut niin kovaa vauhtia ja on ilmeisesti " väärän" mallinen tuohon vyöhön.

Oon ihan tykästynyt Patrician tukivyöhön, joka jää navan alle ja on " korsettimainen" . Kiinnittäminen tuntui parit ensimmäiset kerrat hankalalta, mutta nopeasti siihen tottui. Hinta oli kutakuinkin sama kuin Anitassa, 40 euroa. Unohdin noin kuukausi sitten laittaa tukivyön kiireessä ja silloin sain kyllä kannatella masuani kaksin käsin. Patriciaan on jo hankittu lisäpalakin, tänään neuvolassa sf oli 38 cm. :) Koen, että Patrician tukivyö tukee paremmin kuin Anitan ja häiritsee ainakin mua vähemmän. En voi muuta kuin lämpimästi suositella!

Mia79 ja masumöyrijät rv 31+3

Vierailija

kun kärsin selkäkivuista rv 25-29 paikkeilla. Vyö oli pehmeän tuntuinen iholla ja säätövaraa kivasti. Auttoi jonkun verran tukemalla mahaa, mutta varsinaiseen selkäkipuun ei luonnollisesti auttanut kun kivun syy oli nivelissä eikä venyvissä kudoksissa. Kivun mentyä ohi en ole vyötä käyttänyt, koen sen pitemmän päälle hiostavana ja painavana. Muutaman kerran kokeilin sitä kävelylle mennessä, eikä maha hyllynyt eikä nipistellyt samalla tavalla. En silti ole pitänyt enää pitkään aikaan.

Vierailija

Odotan kaksosia, joten vyöstä on ainakin apua kun käyn kävelyllä tms. niin tukee hyvin masua. Selkäkipuja ei ole ollut, mitä taas oli esikoista odottaessa ja silloin en vyötä pahemmin käyttänyt. Mun mielestä tukee hyvin ja vaikka masu on nyt jo aikas muhkean kokoinen niin mahtuu vielä hyvin. Aloin käyttämään rv 20 paikkeilla!

R-P ja tylpykät 29+4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat